• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Brzdová kapalina

Diablos

výkonný člen KLANu
245
Zdravím, jakou dáváte brzdovku, DOT 4, 4+ nebo DOT 5.1. Má smysl dávat 5.1 i přes doporučení výrobce na DOT 4? Měla by mít vyšší bod varu, tudíž teoreticky by měla být bezpečnější při ostřejší jízdě. Nebo se pletu? Díky
 
Na pořádný proplach (pokud člověk opravdu neví co a jak dlouho tam bylo) by mělo stačit 1,2-1,4 litru. Pokud už si jí člověk měnil a je mu známo co tam měl a mění jí dřív než po 2 letech,tak stačí koupit 1 litrovou flašku. Samozřejmě to počítám i s okruhem spojky, který je společný a mění se zároveň s brzdami.
S výběrem brzdový kapaliny si hlavně přečti jaký to auto má mít specifikace pro brzdovku DOT3 nebo DOT4 (u GH je to J1703 nebo FMVSS116).Protože není DOT4 jako DOT4,ještě se řadí do skupin podle dalo by se říct viskozity "class 4 - hustější" a "class 6 - řidší" a ty se ještě dál dělí podle dalších faktorů.Kor s těma hodně hustejma ti nemusí správně fungovat protismyk. Nejmíň tekutý bývají většinou ty "závodní".

Pokud chceš nějakou lepší tak tyhle dvě ti bohatě postačí (pokud nemáš auto na závodění):
https://www.motul.com/cz/cs/products/rbf-600-factory-line
https://www.olejacek.cz/castrol-react-performance-dot-4-1l-9169403.html

Z těch běžných, který ale taky něco vydrží můžeš použít třeba tyhle:
https://www.olejacek.cz/castrol-break-fluid-dot-4-1l-92514.html
https://www.motul.com/cz/cs/products/dot-4-brake-fluid
 
Poslední úprava:
Díky za info. Já přemýšlel nad touto:
https://ebcbrakes.com/product/brake-fluids/ DOT4, specifikaci splňuje, má vyšší bod varu než standard, taky by mohla být ok :).
Ale předpokládám, že je znáš :), máš na tuto brzdovku nějaký reference? Ty co jsi poslal v odkazech, jsou taky pěkný, 300 stC už je teda dost na obyčejnou brzdovku za 200-300,-. a těch 312 u RBF 600 za 400,- je nářez.
Ještě jednou díky za odkaz.
 
Back
Top