• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

novinářský test Carvago - Mazda 6 Wagon 2,5 Skyactiv-G

@TSR Pro mne to třeba bylo společně s chybějícím průvlakem na lyže/dlouhé předměty jeden z největších mínusů. Ale tak plusy tehdy i tak vyhrály.
Nevím, jestli to má Superb, nebo Passat přímo v základu svých výbav okolo 40 tis. EUR, ale minimálně to nabízejí, stejně jako zbytek konkurence Mazdy.
V budoucím autě nás tento komfort navíc stál asi 420 EUR (takže míň než 1% pořizovací ceny) a jsem rád, že jsme to zvolili. I když teda údajně právě chybějící čipy pro elektrický kufr a třeba elektricky odjistitelné tažné jsou v této chvíli hlavním důvodem, že nám dnes přišel už druhý omluvný dopis o zpoždění v dodání. :D

Ale zpět k tématu. Je to jen má laická domněnka, ale podle mě Mazda k tomu bude mít nějaký důvod, že to u 6ky není. Možná prostě struktura karoserie to nedovoluje, nebo podobně. Přeci jen to auto už má poměrně starý základ.
A s tímto mám zkušenost třeba z konfigurace plug-in hybridního Leonu ST, kdy z trojice panoramatické okno, tažné zařízení a elektrický kufr, mohly být vždy jen 2, protože jinak auto nedokázalo splnit nějakou homologaci, co se týká pevnosti a hmotnosti (alespoň zdůvodnění slovy prodejce).
 
Ty ceny i sety se zase dost pohnuly, ale v historických materiálech nákupu 2015 vidím následující: Superb Style 2.0 TDI 110 kW 6-stup. mech., 849 400 Kč vč. DPH a elektricky ovládané víko kufru v tom. Zase to nemělo kamery a bla, bla, bla... chci jen říci, že "tahle drobnost" nebude pouze o ceně, jistě to zavání i jinými kompromisy, realizovatelností vs. větší úpravy atp. Nestýská se mi, neodradilo mě to :), pouze dokládám stav věci.
 
podle mě Mazda k tomu bude mít nějaký důvod, že to u 6ky není
Jednoduchý, spoľahlivý a hlavne lacný systém, ktorý sa nepokazí ani po x-rokoch. Takto, mám elektrický kufor na CX-5 a je to dosť pomalé, príliš hlučné a najbližšiu zimnú sezónu čakám či to vydrží, lebo to vydáva kadejaké pazvuky keď sú vonku teploty pod 0...
 
Poslední úprava:
Já jsem zase rád, že to šestka nemá. Mám to na druhém autě - Citroën C5 (X7) a je to jen k vzteku. Je to hlídané na kapacitu baterie, takźe to imrvére nefunguje. Maximálně tak pár týdnů když je baterka nová nebo čerstvě nabitá. Taky krátce po vypnutí motoru to lze použít. Kdykoli jindy je baterka v eco modu, takže když chci otevřít kufr, musim to tahat silou proti odporu elektromotorku, samo to jen kufr odemkne, ale už nezvedne. Takže zlatá šestka...
 
Mě tyhle Elektro pomahatka nijak extra nechybí ačkoli některé mají svůj podíl pohodlí. Třeba intenzita bouchani kufrem či dveřmi různých jedinců mě dohání k šílenství a elektronické uzavření to vždy udělá tiše a precizně. Ale jako ajtak se právě těším z toho že auto používá spoustu starých klasik viz analogové budíky, obyčejné vzpěry, mechanické sedadla, reset tyčinka apod. Není to tak cool ale zaručeně se tím nemusíte trápit že se to jednou poděla což beru jako výhodu. Stačí že se strachuji s každým otevřením zrcátek kdy to zavrci a konec a já budu solit velký prachy aby to někdo na další rok opravil. Ano. Jsou to věci co vám lecos ulehčí a zpříjemní ale za cenu věcných obav kdy se něco poděla. Síla je v jednoduchosti. Mě by zajímalo jestli nová šestka má stmivaci venkovní zrcátka? Hodně užitečná věc.

Mazda 3 BN
 
El. 5. dveře považuji za super věc. Taky mě dost překvapilo, že s posledním FL to tam nepřidali.
 
Přidám svůj názor na El. Zadní dveře a ten je, jsem rád, že to nemá. Nevím prostě mi je příjemnější otvírat pěkně po staru. Nehledě že to může být akorát další věc na opravu + při stěhování a jiných činnostech ( samozřejmě to není každý týden) můžu nechat kufr pootevreny.Stmívání zpětných venkovních zrcátek mám dojem nemám. Byl jsem si jistý ale teď jsem znejistel ?? zjistím. Ale jelikož mi to zatím nijak nevadilo tak jsem to nebral v potaz.
 
Jasně, že my petrolheadi na tom autě oceníme jiné vlastnosti, než jsou el. 5 dveře, ale z pohledu běžného zákazníka to musí vypadat divně, když M6 za milion to nemá, zatímco Kia za polovinu ceny ano.
 
No já jsem upřímně rád že M6 nemá el. 5 dveře.. Jedná z výhod Mazdy je nízká hmotnost, a jelikož jsem si do auta přidal balast ve formě rezervy, dětských sedaček, tažného a odhlučnění tak jsem rád za každé kilo dolů? a el. ovládání 5. dveří něco vážit bude, ale chápu že každý má priority jinde...
El. 5. dveře považuji za super věc. Taky mě dost překvapilo, že s posledním FL to tam nepřidali.

To asi jen tak přidat nepůjde... To by na to museli myslet už při vývoji karoserie nebo ne?
 
To asi jen tak přidat nepůjde... To by na to museli myslet už při vývoji karoserie nebo ne?
Maximálně by se muselo počítat s dírou v karoserii na průchodku kabelů, případně aby se vzpěry vlezli mezi rám karoserie a dveře. Elektrické vzpěry jsou poměrně tlustější než obyč.

Ale souhlasím, spíš bych volil taky bez elektriky. Otevření na dálku jde s odskokem i u plynových vzpěr.
 
Díky za sdílení, ten test jsme dělali s kolegy celkem v letu, bohužel Carvago nemá vlastní auta, takže jsme si je museli půjčovat kde to šlo a často jsme na scénář a natáčení neměli víc jak 3 dny, takže spojit to s další prací (protože tvorba YouTube kanálu pro startup vás neužíví) nebylo lehké. Snad jsme pár lidem otevřeli oči, že Superb a Passat nejsou jediná auta ve své třídě.

K těm cenám servisu to berte tak, že vždycky sháníme ceny z autorizáku, protože každý z vás bude mít "kámoše" co to udělá za méně, ale musíte mít nějakou hodnotu, která bude v rámci republiky stejná. :)

No a jinak nejlíp propracované servisní plány mají korejci, tam víte na km a rok, co se bude dělat a za kolik...
 
Back
Top