• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

autorizovaný Ceny servisních prací u Mazdy

Zdravím, kupte si K&N vzduchový filtr a budete si sám čistit jenom pod vodou!

Co se filtrů týká, je výměna u každého modelu jiná, ale v řadě případů je to i pro laika práce v řádu minut. Ceny 250 - 350,- jsou za kvalitní filtr standardní, lowendy se dají sehnat za stovku. Osobně jsem volil Knechty, kabinový s uhlíkem. U M6 GH rv 2010 se u kabinového jen vycvakne šuplík u spolujezdce, vytáhne starý filtr, vymete listí a zasune nový. U motorového je to jeden šroubek a asi 3 spony - tam jsem ale narazil na nepatrně větší těsnění Knechtu (asi o 2-3mm) a nešel mi zacvaknout dekl. Tak jsem zajel optat se do autorizovaného servisu, kde jsem týden před tím měnil brzdy, když ale viděli "neoriginál" , nechtěli se se mnou bavit. Tak jsem se naštval a s trochou násilí tam dekl narval. Jiná situace je u M3 totožné generace, kde jsem z instruktážního videa pochopil, že bych musel rozebrat kus palubky a svěřil jsem výměnu servisu.

U motorového oleje volím Total, který by měl být totožný olej prodávaný i pod názvem Mazda. Do 100 000km leju v souladu s výrobcem lehkoběžný 5w-30 a pak s ohledem na možné větší vůle 5w-40. Rozdíl v hustotě je patrný už při nalévání nového oleje a asi přejdu na 5w-40 všude. Je to na delší diskuzi.
Co se týká 5w-20 doporučovaného u nové generace, jsem z toho v rozpacích, tím spíš, že jinak skvělé Skyactive motory s kompresním poměrem 1:14 konstrukčně trpí na ředění oleje palivem a už tak řídký olej ještě zředí a hrozí trhání se olejového filmu. Doporučuje se u nich zkracovat interval výměny na 12000km. Jistě řidší olej snižuje spotřebu a emise tak, jak sliboval výrobce, ale pro životnost motoru bych chápal přínosy hustšího.
 
Poslední úprava moderátorem:
Ohledně K&N filtru by možná někoho zajímala tato studie. Není jediná, podobnou jsem viděl už v roce 2000, kdy jsem první K&N filtr použil.
 

Přílohy

  • Effect Of OEM Style And Aftermarket Performance Air Filters On.pdf
    196,4 KB · Zobrazení: 103
Ohledně K&N filtru by možná někoho zajímala tato studie. Není jediná, podobnou jsem viděl už v roce 2000, kdy jsem první K&N filtr použil.

Chci se jen zeptat na tvůj názor, vyplatí se investovat do filtru K&N? Cena je vysoká, ale nadruhou stranu už se nemusí měnit...
 
Chci se jen zeptat na tvůj názor, vyplatí se investovat do filtru K&N? Cena je vysoká, ale nadruhou stranu už se nemusí měnit...
Radši kupuju originál papírový. Nemám zájem o honování vnitřku motoru jemným prachem. :)
 
Nemusí měnit? Hahaha:D Kdyby jsi věděl jaká je s bavlněným filtrem každých 10-15000km práce :) a to dle stavu cest a prašnosti. Můj kamarád jezdil vrcholově motokros a tak vím jaký čas a práce stojí čištění filtru. Jsou na to speciální sady na praní a na znovu inpregnaci. Nehledě na fakt,že máš auto na jeden den odstavené a čekáš, až ti perfektně vyschne filtr,aby jsi ho mohl nainpregnovat.
Životnost? do 10 čištění + náklady na čistící sady.
Navíc jsem četl článek kde testovaly filtry origo,druhovýrobu a sportovní filtr a hádej který vyhrál..........druhovýroba.:D
Okolo aut se motám přes dvacet let a pár kitu jsem už dělal a vím, že v dnešní době je lepší origo než vložka nebo kónus filtr,protože instalace filtru tak aby fungoval správně je u každého typu auta jiná.
Něco úplně jiného je origo kit.

A přeci našel:D
http://www.autoforum.cz/technika/jde-skutecne-zvysit-vykon-auta-jen-sportovnim-vzduchovym-filtrem/
 
Poslední úprava moderátorem:
Ještě jsem někde četl článek a byl tam test i druhovýroby a ta byla ještě lepší než origo filtr protože díky šetření měla o chlup lepší propustnost vzduchu.
 
Je tady na fóru někde sekce o dílech běžné údržby? Jaký použít palivový filtr, kabinový filtr, vzduchový filtr, olej?
 
Je tady na fóru někde sekce o dílech běžné údržby? Jaký použít palivový filtr, kabinový filtr, vzduchový filtr, olej?
To bohužel nevím. Kluci tady hodně jedou na Mj autodíly já zase Granex a značky filtrů? Kupuj jen ověřené značky /jen né starline a podobné/ jinak pak rozhodne cena.Nejednou byl origo díl o 20kč dražší než druhovýroba.:D
 
Pro diesel doporučuji jen originál filtr, kvůli vylepšení při sběru kovového otěru a přizpůsobenému tlaku OCV.
 
Ano,někdy je dobré vědět informace od výrobců a řídit se jimi.....stejné je to například s olejem,spousta lidí řeší jen základní specifikace,ale výrobci aut na své motory stavějí i olej. A to že jsou speciálně aditivované to už nikdo neřeší :)
 
Ahoj,
pořídil jsem starší cx-5 a chci ji dopřát servis po 6 letech. Ani si nechci představit kolik by mně stál servis v mazdě. Na netu jsem našel všechno potřebné na https://www.autodily-cardo.cz/
olej 5L Castrol Edge FST 0W-30 - 1089Kč, fltr - 129Kč, vzduch filtr - 208Kč, palubní filtr - 227Kč, 4ks svíčky - 784Kč.
Celkem za materiál necelých 2500Kč s DPH, všechny filtry MANN, svíčky DENSO Iridium TT IXEH22TT.
Ne že bych nechtěl kupovat originální ND, jen mi přijdou některé ceny přehnané. Největší cenový rozdíl je u svíček, originál 1ks - 1189Kč, DENSO 1ks- 196Kč. Pokud vím tak originál svíčky mazda jsou NGK, tak proč stojí 5krát víc než DENSO, které patří taktéž mezi kvalitní.
Kde kupujete díly vy? http://www.mjauto.cz/ má vyšší ceny než cardo.
 
Ahoj, včera jsem byl na garančce při stavu 27.800km (Kodecar HK).
Rozesmála mě položka: Kontrola stavu karoserie - dali mi slevu 99%. Tak mi naúčtovali 6,16 Kč.
Ještě dostat 2% a už by mi museli i zaplatit :)))
Jinak olej mám na faktuře uveden jako: Orig. OIL ULTRA 5W30", cena 505,-Kč/l
 
1. servisni prohlidka u B@lvin@ - olej filtr, kontrola karoserie - 6600,-Kc! To je docela ulet :(.

Hlavne na servisku maji udajne snad 1.5 h, na kontrolu karoserie 0.8 h (haha). Auto tam bylo v 8 h, na dilnu se dostalo nejdrive v 8.20 h. a kratce po 10h SMS, ze je auto pripravene k vyzvednuti. Neco mi tu nesedi.
 
Tak možná pro porovnání pro některé. První servisní prohlídka na Mazdu 6 2,5 G194 2018 - provedeno v autorizovaném servisu v Mazdě v Bruselu v Belgii. Velmi příjemné cenové překvapení. Cena + DPH 21% : 222 EUR - tedy cca. 5800 Kč.

To tedy jak vidím třeba cenu prohlídky od @M3grey v příspěvku nade mnou je levnější než v ČR. A to jsem si původně pohrával s myšlenkou, že bychom jeli servisovat v ČR, no není potřeba.
 
Ja hlavne nepobiram, kdyz uz se ohaneji tabulkovyma hodinama prace, ze co servis, to markantni odchylka v cene :mad:
 
Back
Top