• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Článek: Skyactiv 2,5 Turbo "jak to funguje"

Já si myslím, že po menších úpravách by možná bylo použitelné to, co se montuje do 1.5 (u MX-5), páč 1.5 je odvozen z 2.0. Ale nevím do jaké míry a neznám detaily. Možná by byl problém se zástavbou a prostorem. MX-5 má totiž motor podélně uložený. Ale vyhodit 130 - 150 tisíc jen za pořízení turba..., no nevím. To už si raději počkej ten jeden rok na 2.0 s kompresorem, na jistotu.
 
Dle mého názoru:
Bohužel SkyActiv-X nebode moc laditelný motor. Ten kompresor sice dává jikřičku naděje,ale když člověk koukne hlouběji do konstrukce,tak ten kompresor má jen jediný účel: Ochuzovat směs.
V MPS je turbína čistě kvůli výkonu - víc vzduchu + víc paliva = větší výkon. V downsize motorech je vrtulka kvůli normovaný spotřebě a aby se to vůbec pohlo z místa. Ale ve SkyActivu-X je přeplňování čistě jen na dostatečný ochuzení směsi aby mohl fungovat ten "řízený" samozápal. Pokud by někdo chtěl ten kompresor použít na výkon,tak by musela ladičská firma kompletně překopat smysl toho motoru.

Jinak u Sky-G bacha na přeplňování. Pokud se do toho někdo pustíte,tak dřív než bych naistaloval nějaký turbo nebo kompresor,tak bych vyměnil ojnice,který jsou nejslabším článkem celýho řetězce. Jinak budete muset tlačit tak málo vzduchu,že to naprosto ztrácí ekonomický význam.
 
Poslední úprava:
Dá se turbo pořídit i do Skyactive 2.0 v M3 BM?
V bbr-gti jsou schopni dodat turbo + hadice atd pro M3 BM. Ale software nenabizi,takze byste si ho museli sehnat treba od Orange Virus. Chvili jsem uvazoval ze do toho pujdu ale nakonec na to prdim.
 
Back
Top