• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Cukání při konstantní rychlosti u 2.5 (L5) facelift

Retrin

člen KLANu
98
Čus. Setkal se nekdo s Vas z lehkym poskubavanim auta pri konstatni rychlosti?

Nejvic to pocituju pri 50km/h na rovince jakoby lehce pocukavani motoru 🤷‍♂️ Jedete napriklad 3km po rovince a stale 50km/h a cca kazdou sekundu auto sebou jemne skubne.

Aktualni stav:
Najeto 138tkm.Dekarbonizace motoru a pak nasledne vymene vsech naplni,svicek, vycisteni skrtici klapky i vycistena vaha vzduchu. Spotreba zatim 8.8/100km (500km najezdeno)

Delalo to pred vymenou/cistenim a dela to i ted. Auto mam mam cca 3 tyden takze moje pozorovani je sice kratke ale cukani tam je. Jinak taha do cerveneho a jede krasne, s vykonem zadny problem neni.

Setkali / resili jste tohle uz nekdo ?

Dalsi postup- mam v planu zaridit mechanika , ktery mi bude nahravat hodnoty za jizdy (lambda sondy).

Pokud jste neco resili takoveho budu rad za kazdou radu.
 
Podle mě vůle na rozvodech, ale ne tak velká, aby to hodilo chybu
Pri 138tkm? To bych musel slyset za studeneho startu nejaky pazvuk hm? Startuje to hezky.

Je to celkem pro me zahada. Vsechno funguje, vsechno frci tak jak ma az na to pocukavani 🤷‍♂️ kdyby byl problem se startem nebo nejaky propady vykonu urcite bych to zminil. Proste vypada to na zdrave auto v dobre kondici.

Jedu na chvili z prace domu. Stahnu okna a schvalne start znovu poslechnu.
 
Ok , behem pristiho tydne (snad) urcite je sem hodim. Mas taky takovy problem ? Nebo jinaci ?
Riešim už dlhšie také jemné cukanie tiež ale zas neni to nijak výrazne, keď pridám viac tak to zmizne, skôr to pociťujem keď uberiem plyn rýchlejšie alebo keď veľmi jemne pridávam.

Edit: plus mám rovnakú spotrebu ako ty ale mam 2.0 nie 2.5 😬 ale zase jazdím prevažne mesto a kratšie trasy.
 
Riešim už dlhšie také jemné cukanie tiež ale zas neni to nijak výrazne, keď pridám viac tak to zmizne, skôr to pociťujem keď uberiem plyn rýchlejšie alebo keď veľmi jemne pridávam.

Edit: plus mám rovnakú spotrebu ako ty ale mam 2.0 nie 2.5 😬 ale zase jazdím prevažne mesto a kratšie trasy.
Aha. Jsem zvedav na co prijdes.
 
@Retrin no a? Ty rozvody mají přes 15 let, očividně auto moc nenajezdilo takže kratší jizdy vice studených startů....
 
@no_hits no tohle jsem za cely zivot neslysel/nezazil ,ze by mohlo zpusobovat. Pokud ano, ze by to narusilo chod motoru pri konstatni zatezi tak by musely byt totalne v haji.Takze by to za me hodilo chybu. Urcite tuhle zavadu vyresim a pak dam vedet az se dohrabu do konce…
 
Napadla me dalsi uvaha. Od te doby co jsem to koupil tam leju 100oktan Shell. Cetl jsem cele vlakno od @shr3k (opravdu cele) a vim ze ma upravu primo na 100oktan. Co kdyz auto v zakladni konfiguraci ma nejaky problem se 100oktanem (treba predstih) a sedela by mu vice aditivovana 95? (I kdyz mi to prijde jako kravina aaale treba….)

Chtel jsem se @shr3k domluvit na uprave jenze musim prvni vyresit moje neduhy. Takze bych te oslovil s upravami na jare.

Co myslite Vy s tim benzinem?
 
Uprava je na 98.

Se shell benzinama aspoň na Brněnsku byl vždy problém auto na to nechtělo jet.

100ka by měla být lepší - vyšší odolnost proti detonacím - a tím pádem menší šance že to bude cukat. Jednotka si sama dělá korekci předstihu podle paliva v nějaké toleranci. Po úpravě na 98 může s předstihem pohnout víc a líp palivo s vyšším oč využít.

Můžeš zkusit kombinaci co používám já - 95 + booster Millers Petrol Power Ecomax, vyjde tě to levněji a motor s tím funguje dobře, mě i trochu kledla spotřeba a cukání nepozoruju.
 
Uprava je na 98.

Se shell benzinama aspoň na Brněnsku byl vždy problém auto na to nechtělo jet.

100ka by měla být lepší - vyšší odolnost proti detonacím - a tím pádem menší šance že to bude cukat. Jednotka si sama dělá korekci předstihu podle paliva v nějaké toleranci. Po úpravě na 98 může s předstihem pohnout víc a líp palivo s vyšším oč využít.

Můžeš zkusit kombinaci co používám já - 95 + booster Millers Petrol Power Ecomax, vyjde tě to levněji a motor s tím funguje dobře, mě i trochu kledla spotřeba a cukání nepozoruju.
@nohits mas pravdu je to na 98. Jenze v mem okoli zadna 98 neni , takze to beru jako 100.

@no_hits jeste mam na Tebe dotaz. Cetl jsem tvoje vlakno a taky se hrabes v ruznych vecech. Kdyz jsi menil svicky upravoval/ meril jsi jejich odtrh? Ja jsem je tam vlozil, tak jak jsem je koupil, jelikoz na krabicce to byl obrazek ze to upravovat nemas. Takze jsem je tam zaparkoval tak jak byly.

Mel jsem 8 let Toledo 2.3 V5 a vim ze mu nebylo jedno jaky odtrh maji. Po koupi byly 0.8 a ja je “rozeviral” na 1.

Doky za odpoved
 
Jen jsem vytáhl z krabičky a namontoval. Vím že mají jinej odtrh než uvádí servisní manuál ale nikdy s nimi problém nebyl tak to neřeším
 
Poslední úprava:
Tiež to pociťujem, do konca roka pri výmene oleja vymením aj zadný silentblok lebo si myslím že to on robí, mám 189k
 
Muzes mit moozna pravdu. Ale prece jenom bych to sazel na nejaky problem s palivem/vzduchem.
Palivo striedam vždy 95ku e10 bez aditiv, úpravu mám, mám bavlnený vzduchový filter. Raz som zaznamenal po nádrží z benzinolu že nedržal voľnobeh
 
@Nibiru vidíš to mě nenapadlo, silentbloky budou určitě původní a nebudou v ideálním stavu, takže by bylo dobrý na ně kouknout
 
@Nibiru vidíš to mě nenapadlo, silentbloky budou určitě původní a nebudou v ideálním stavu, takže by bylo dobrý na ně kouknout
Určite aj ten na prevodovke ale naraz to nedám, ja to pociťujem na 2000ot aj pri inej rýchlosti tak mi vyšlo že vtedy sú nesprávne vibrácie. Pohľadovo nebolo vidieť nič na jar ale guma po toľkých rokoch....
 
Back
Top