• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Cukání při konstantní rychlosti u 2.5 (L5) facelift

No spojuju to s telefonem takze BT. Okey muj adapter vracim s koupim vLinker +mc 327 BT. Dam pak logy

Mimochodem vcera jsem vyjel nadrz (kde byl shell 100) a natankoval u eurooil natural 95 za 500 do konce tydne na to budu jezdit a pozorovat cukani jestli se nezmeni.

Kazdy test dobry….

@no_hits a co rikas na Vgate vLinker FD+ OBD 2 BT 4.0? Ten je primo pro Ford a Mazda , cena cca 1200

Nebo potom Vgate vLinker FS cca 2.000 ten vypadaja nejnovejsi
vLinker FS/FD má HS a MS CAN, tedy Ford Mazda a jiné, vLinker MC má ještě navíc SW CAN, tedy i General Motors. Všechny tři ti budou podporovat Forscan. vLinker MC mám otestovaný kódování i v Opl Monitor a Bimmercode.
 
Update : cukani je uplne stejne i na tempomat.

Takze dnes do prace z prace (40 km celkem) s odpojenym EGR
 
Tych milion chyb nemoze sposobit slabe napetie na baterke? Inak cukala mi benzinova GG a GH cuka uplne rovnako, naucil som sa s jazdit tak, aby som to cukanie eliminoval. Menil som sviecky, cistil vahu vzduchu aj klapku, ziadnu chybu scanner neukazoval nikdy okrem zahrevneho katalyzatora. Robi to aj na N95 aj na N98, jedine co je natom blbe, ze to asi uplne neprospieva rozvodovej retazi a silenblokom na motore, poloosam. Robi vecsinou len zohriaty motor, pri posuvani sa v kolone, pri nizkych rychlostiach na nizsich prevodoch, raz za cas je to citit aj na stvorke ale velmi jemne. Nikdy pri akceleracii, ale vyhradne pri udrziavani koknstantnej rychlosti alebo pri velmi jemnej deceleracii. Ale ked pustim auto bez plynu na dvojke na rovine tak proste ide na volnobeh samo a necukne ani raz. Jedine k comu sa to da prirovnat je cukanie na obmedzovaci, ked jednotka vypina vstrekovace, ale je to o dost intenzivnejsie, ale ta amplituda je tam rovnaka. To cuknutie nastane jednorazovo aj pri prukdom pusteni plynoveho pedala na nizsich stupnoch, ajked to znie ako mechanicky problem, podla mna to ma docinenia s elektrikou, ako ked maju tuneri odstraneny revhang, co ak som spravne pochopil je jav kedy po pusteni plynu a odstaveni vstrekovacov, ide to valcov stale nejake mensie mnozstvo paliva, kvoli nejakej ekologickej vychytavke a zaroven to zjemni prechod na nulovy load na motor. Presiel som americke aj polske fóra, casto je tam tento problem spomenuty, ale nikdo nema nejake finalne riesenie. Pred par tyzdnami niekto na niektorom z mazda facebookovych stranok zdielal, ze niekomu pomoze vycistit ukostrenia na myskach tlmicov, vraj neustaly tok vzduchu kvoli saniu a ventilatoru v mot. priestore vytvara skrz prach pod kapotou staticku elektrinu v miestach ukostrenia baterie a cez nejaky fyzikalny jav to kratkodobo narusi fungovanie ECU, ktory funguje na principe elektromagnetickej indukcie. Chcem este vyskusat, ci sa to prejavi s odpojenou vahou vzduchu, s obmedzenym vykonom a bohatou zmesou na mape co auto pouzije ked je blba vaha.

3. post v tomto clanku
Niekto na mazda facebooku tento clanok nedavno zdielal a tvrdil, ze vycistenie kostriacich bodov baterky na karoseriu na 90 percent odstranilo efekt cukania, mne sa to doteraz nechcelo otestovat, ajked je to praca na par minut.
 
Poslední úprava:
@Kuko116
Kontakty jsem cistil a bez uspechu.

Takze EGR odpojen a za 20km muzu ruct tohle:

Cukani je tam porad ALE jde to od spoda rychleji (jakoby vice kroutaku trosku)

A behem 20km se snizila spotreba o 0.3l pocitam ze jak pojedu domu tak sedne jeste vic. Zajimavy efekt ale je tam

Minochodem…. Jakto ze nesviti motor ? Kdyz je odpojeny EGR ?
 
Jasne , muzes mit pravdu. Ja nvm co na aute udelali behem tech 12 let v nemecku….takze klidne to muze byt uz odstavene.🤷‍♂️

Prijde mi nova diagnostika takze pak napichnu s zjistime jestli vidi odpojeny egr.
 
Takze rano po ceste domu z prace okamzite po nastartovani sviti motor ☺️ Ř.j. Tedy odpojeny EGR registruje.
 
Ty veci co zkousim jsou veci ktere se podili na priprave smesi vzduch/benzin. Co jineho by jsi chtel zkouset ?

Mohol by sa ozvať niekto kto má cievky výmenene či to tiež robí :) alebo to skús ty :)
 
Lambda sonda upravuje smes neustale , takze proc ne ? A test je je jednoduchy…

Ja chapu ze mas jiny nazor a je to uplne v poradku 💪 jen zatim nic nedokazalo jestli mas pravdu ty nebo ja.

Ale ja na to prijdu takze se to dozvime. Nikdy jsem se nevzdal , jak v oprave PC tak u auta….

Jenze nemam cas se tomu venovat cely den takze to zkousim na etapy.

A zacinam temi nejjednodusimi veci na test. Kdyz samozrejme nic nenajdu pujdu dal… 💪🫡
 
Ahoj ! Takze dorazil novy adapter doporuceny @no_hits . Adapter funguje skvele ale ja prisel na 1 zajimavost. Pri pri pripojeni adapter ukazal v Forscanu opet ze je auto v poradku a v Carscanu zase cele auto spatne :D Ja uz nato ale prisel proc a potrebuji to vysvetlit..... kouknete na fotku. Pokud je pole v krouzku vypnute, mam milion chyb, pokud ho zapnu tak je auto v poradku a chyb 0 (jako ve Forscanu). A ja to mel celou dobu vypnute... Ted uz vim , ze to musim mit zapnute ale chtel bych vysvetlit, co znamena nedokoncene testy. Diky!
IMG_4924.PNG
 
Poslední úprava moderátorem:
Ahoj ! TAKŽE :
Dneska jsem odpojil Lambdu pod autem (tu u malého katu) a po 2 nastartovaní se objevila kontrolka motoru a já vyjel na objížďku.... Cukaní stále stejné a žádná změna. Takže jsem ji znova připojil, vymazal záznam z řídící jednotky a pak jsem se hrabal v Apkách diagnostiky.

V aplikacích jsem neobjevil na první pohled žádné problémy, Lambda skáče (volty 0,1 - 0,98) , Teplota motoru drží a zkrátka při pozorování ŽIVÝCH dat, při běhu motoru, jsem nezaznamel nic zajímavého. Pak jsem cvakal v Aplikace Carscaner v sekci EMISNI TESTY a NEKONTIUÁLNÍ MONITORY a tak sem něco našel... viz foto. Zatím nevím co si z toho vzít.... nebo jak to pojmout. V monitorech (viz foto) to píše hodnotu 2 u 4válce (ostantní mají 0), což zatím nvm co je, nebo co mi to má říct nebo jestli je to k řešení či zbytečné info pro mě.

Ještě zkusím tu vrchní ( asi zítra) a pak uvidím jaký postup zvolím. Každopádně určitě budu dál informovat, věřím , že to pár lidí čte a čeká na co přijdu.

IMG_4941.PNG IMG_4943.PNG

ALE jednu RADOST dneska mám. Mám 1000km najeto od výměny oleje a motor nevzal NIC ! To mě potěšilo :)
 
Ako presne ideš odtestovať lambdu ? Adaptér na diagnostiku je už aj u mňa na ceste uvidíme, čo bude.... A s tým EGR ako ? Ideš jazdiť s odpojeným či si ho zapojil naspäť?
Chlape EGR jsem znovu připojil a zůstane připojen dokud auto neprojde úpravou řídící jednotky. Ale samozřejmě přijde ODSTAVIT. to 100%.....

Nielenže čakáme ale snažíme sa prísť na nejakú súvislosť a riešenie
Jasneee , já to nemyslel blbě, určitě ty souvislosti budou dávat někdy smysl a přijdem tady na to. Já jsem zvědavý co to nakonec bude :D

a bude to buďto :
1. Úplná hovadina - za pár korun
2. Nebo průser - (vstřiky ,lišta atd....)

Nějak tak to bude :D
 
Back
Top