• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Elektrická ruční brzda

Slavajs

nový člen
9
Zdravím zůstává mi občas jedno kolo trochu zabržděné když použiji El. ručku nevíte co s tím? Děkuji
 
Zdravím zůstává mi občas jedno kolo trochu zabržděné když použiji El. ručku nevíte co s tím? Děkuji
Ahoj. Úplně to samý jako by to byla normální mechanická ruční brzda + servisní mód. Dát brzdy do servisního módu, sundat třmen, vyndat destičky, vyndat plovoucí čepy a všechno očistit a namazat.
Zároveň zkontrolovat jestli jde přiměřeně lehce zamáčknout pístek ve třmenu.
Potom poskládat a vypnout servisní mód.
 
Ahoj. Úplně to samý jako by to byla normální mechanická ruční brzda + servisní mód. Dát brzdy do servisního módu, sundat třmen, vyndat destičky, vyndat plovoucí čepy a všechno očistit a namazat.
Zároveň zkontrolovat jestli jde přiměřeně lehce zamáčknout pístek ve třmenu.
Potom poskládat a vypnout servisní mód.
No tak to všechno jsem udělal a pistek jde v pohodě ??
 
Tak zjistit co to přidírá. Jestli destičky, čepy nebo pístek případně kotouč nebo brzdová hadička.
Pokud jde dát servisní režim a v něm jde v pohodě zatlačit pístek, tak samotný mechanismus ručky ve třmenu je v pořádku. Prostě znovu postupně rozebírat a přitom zjišťovat co za díl je přidřený/poškozený.
 
Ano, doporučuji tento postup. Na konci listopadu jsem při jízdě cítil, jak se autu nechce a na volnoběh rychle zpomaluje. Dojel jsem něco vyřizovat (asi 3km od zjištění) a hezky smrděla a hřála levá zadní brzda. V servisu (AP Brno) mi poradili to opatrně poklepat, zda pomůže, jinak naložit na odtahovku a šup do servisu. Poklepání pomohlo. Odjezdil jsem nutné pojížďky a odpoledne zavezl auto do servisu. Nakonec jsem nechal vyměnit oba zadní brzdiče. Při prohlídce zjistili, že se ten pravý taky zadrhával. Ironie je, že mi ze servisu volali, jestli jsem si nenechal někde měnit zadní destičky. Že jsou jak nové, téměř nejeté (60t. km). Pak mi při vyzvednutí auta technik řekl, že je v autě váha a když jezdím s malým zatížením, tak brzdí jen předek. To mi vysvětlilo, proč se musely při garančce v říjnu měnit přední destičky. Ale to už je OT. Trochu mě Mazda zklamala. Ruční brzda (byť klasická) se mi u Picassa začala zadrhávat až po 12 letech a nájezdu hodně nad 100t (už si přesně nepamatuji). Na druhou stranu servis udělal co mohl, abych měl auto k dispozici co nejdřív.
 
Ahoj, měl jsem taky v listopadu stejný problém se zadíráním pravého zadního kola. Při jízde se dokonce rozsvěcela kontrolka TPMS. Diagnostikována byla závada na motoru brzdy a doporučena i výměna brzdového třmenu. Opraveno v AP Brno za 15,5 tis.
 
Mě to stálo 16t. Vyměnili oba brzdiče. Nechám to při garančce rozdělat a promazat. Cena bude asi 2t za oba. Ale hlavně doufám, že mě to pak nezatuhne v nejvíc nevhodné chvíli. Já měl štěstí, že jsem coural po Brně. Stát se mi to někde na cestách, tak nevím nevím...
 
Back
Top