• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

MX-5 nikdy nezemře, slibuje Mazda! Přizpůsobení době se ale bohužel nevyhne

V listopadu loňského roku v rámci prezentace byl představen elegantní koncept Vision Study, který zobrazuje zároveň dlouhodobý závazek Mazdy pro výrobu zábavných aut. Daná studie může být předzvěstí nové MX-5, anebo třeba také ne. Jedno je však jisté – MX-5 bude žít věčně.

Ano, je to tak. Generální ředitel Mazdy Europe, Martijn ten Brink, pronesl během rozhovoru s deníkem Autocar na bruselském autosalonu, že jejich sportovní model nikdy nezemře. Přesněji na otázku, co automobilka chystá pro oblíbený roadster s pohonem zadních kol, Brink odpověděl: „Jak zůstanete věrní konceptu auta, abyste ho přenesli do příští generace technologií? Rozhodnuto o tom ještě nebylo, ale bylo by zas fér říct, že MX-5 nikdy nezemře.“

mazda-vision-study-model-2023-1024x576.jpg

Dále Martijn ten Brink uvedl, že MX-5 určitě zůstane součástí portfolia a sám je zvědavý, jakým směrem se bude ubírat další generace. Ta současná, pod označením ND, se stále drží, byť se prodává už osm let a tak je logické, že stárne každým dnem. To však je spíše výhoda pro MX-5, protože budoucí majitelé oceňují její jednoduchost, atmosférické motory, pohon zadních kol a jednu z nejlepších manuálních převodovek v segmentu.

Zároveň jde i o jedno z nejdostupnějších sportovních aut, i když ceny vzrostly během posledních let. Pokud by však došlo na hybridizaci příští generace, cena by pochopitelně vzrostla vzhledem ke složitosti hnacího ústrojí. Ředitel Mazdy, Yasuhiro Aoyama, údajně už navrhl částečné elektrifikované řešení, a to kvůli splnění normy Euro VII na evropském trhu.

První testovací muly MX-5 s označením NE už byly spatřeny na silnicích, ale to neznamená ještě, že by byla premiéra nové generace za rohem. Pokud k tomu dojde až za pár let, i tak Mazda ujišťuje, že dodrží u páté generace koncepci spalovací motor + pohon zadních kol. Čistě elektrická MX-5 nás zřejmě také čeká, ale to pravděpodobně až se šestou generací NF.

Zdroj: motor1.com

Pokračujte ve čtení...
 
Jen aby nástupce nezařízlo nařízení EU platné od 1.7.2024 , viz konec prodeje k tomuto datumu u nového modelu Toyota GR86, právě pro nové limity - bohužel nesmyslné v některých případech!!!!
Takže, Japonci budou prodávat sportovní auta jen mimo Evropu, t.z. osobně nevěřím v nástupce MX 5 v Evropě (moje spekulace - můj názor!) :sob:
 
Pokud vymyslí baterie aby neudělali z auta váhově mastodonta a záveň zůstalo ideální rozložení váhy, tak bych se nedivil i čistě elektrický mx5.
 
Trochu jsem ted MX-5 resil, a zda se, ze nastupce nebude jeste minimalne rok nebo dva. Ale zaroven je mozne, ze v Evrope se prestane prodavat jeste o neco driv.
 
Ja bych to nerad zakriknul, kdyz jeste nestoji na zahrade - jeste dva tydny si pockam... Revolution Top, 2.0, cervena. Teoreticky mi byla sympatictejsi Homura, kvuli kolum (kovany) a brzdam (brembo), ale byla za dobrou cenu skladem nova jen v Nemecku, nakonec se mi to nechtelo resit (buh vi v jakym stavu by mi ji Carvago nebo nejakej individual dotahnul, navic asi psychologicky nedokazu koupit neco, co nevidim), a moc se mi nelibily ty cerny kola s cervenou barvou (byval bych je preferoval jen kvuli tomu, ze jsou o 2 kg na kolo lehci, nez orig Mazdi 17"). Takze asi casem brzdy Wilwood a kola OZ Allegerita HLT v odstinu bileho zlata... ale kdo vi. Ted se hlavne dockat auta a stihnout dodelat pristresek na parkovani :D
 
Poslední úprava:
Gratuluji k nákupu ! Co jsem slyšet tak Bremba nejsou o moc lepší proti sériovým brzdám. Brzdy na ND jsou dobrý, pokud nechceš jezdit trackdays, tam si to zaslouží lepší desky a brzdovku.
OZ Allegerita chválím ! Mám je na autě a vypadá to super 204534508_327549522191035_4187046957156029867_n.jpg
 
Obcas bych s tim samozrejme na okruh rad zajel (1x - 2x rocne... a spis nez znicit auto a trhat rekordy, tak abych se nekde projel bezpecne ve sportovnejsim tempu, pravidelne si udrzovat predstavu o limitech auta, atp.), a tam se prave bojim zivotnosti brzd. Mozna zbytecne. Je to obava dana zkusenostma s jinejma Mazdama, kdy ty seriovy, puvodem od TRW nebo ATE, nikdy nebyly nic moc - pro normalni provoz v pohode, ale staci parkrat fakt ostre zabrzdit, nedej boze v kratkym sledu za sebou, a jsou z toho zdeformovany kotouce. Vlastne me nenapadlo to u ND googlit, nebo se ptat kamaradu okolo, jestli to u ni je jinak... Pro bezny provoz by mi serie urcite stacila, nejsem na auta "ras".

Jinak takhle nejak, jako tu Tvou, bych si to predstavoval :D Taky jsem zvedavy na obuti, v minulosti jsem parkrat Mazdu hned po vyjeti ze salonu musel prezout na neco lepsiho, tak jaky budou Potenzy. V testech zrovna nezari... Michelin PS3 byly skvely, takze by me lakalo obout PS4.
 
S ND jezdím hodně trackdays, cca 15 ročně a to i Brno a Most, kde brzdy dost dostávají a ještě jsem neměl problém s brzdami, dal jsem obyčejné kotouče Brembo, desky Yellowstuff, lepší brzdovku a brzdí to dobře ale dám 1-2 ostrá kola a chladím.
Na běžné ježdění mám PS4, fungují dobře a to hlavně na vodě, kdy jsem až koukal co zvládnou. Spíš jsem teď zvědavý jak jsou povedené PS5
 
Diky vsem. K barve: Ja mam tmave modrou Mazdu 6 a piskove zlatej rodinnej Citroen, predtim billou CX-5, chybelo mi neco barevnyho :). Navic ziju v takovy sedivy mlhavy oblasti — kdyz jsem mival Soul Red Mazdu 6, umela to aspon trochu rozsvitit a uz se mi po tom styskalo… Hezky jsou vsechny ;)
 
Diky vsem. K barve: Ja mam tmave modrou Mazdu 6 a piskove zlatej rodinnej Citroen, predtim billou CX-5, chybelo mi neco barevnyho :). Navic ziju v takovy sedivy mlhavy oblasti — kdyz jsem mival Soul Red Mazdu 6, umela to aspon trochu rozsvitit a uz se mi po tom styskalo… Hezky jsou vsechny ;)
když mazda tak červená :p
 
Kupodivu prave tech cervenych MX-5 skladem (v CR a Nemecku, dal jsem nekoukal) az tak moc nebylo... prevazovaly ruzny jiny barvy. Kdybych netrval na cerveny, mohl bych si koupit treba nejakou tu limitku, i kdyz tam zase nebyly Recara (ale aspon LSD ano). Chvili jsem taky vahal nad RF, ktera teda nebyla nikde v dosahu cervena myslim zadna, ale pak jsem si rekl, ze na dny, kdy neni hezky, mam jinych aut dost :). Jeste na okruhove dny by asi byla lepsi, bude tuzsi, hmotnost myslim 50:50, ale to taky neni muj plan vyuziti... No uz se nemuzu dockat, az bude stat pred domem :heart_eyes:
 
Je to asi nevhodné to tu pleviť keďže nejde o model MX-5, ale vtedy som sa rozhodoval medzi ňou a touto. Za mňa je to japonec a obidva modely sú nádherné a tak dám aspoň jednu foto ako sa mi ju podarilo zrepasovať. Ešte raz sorry za plevel.
Díky.

T18.jpg
 
Back
Top