• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor G122 vs. G150

mr.neo

člen KLANu
52
Ahoj všichni, studoval jsem si ceníky a technické specifikace nové mazdy 3 150HP a rozdíly oproti staré 122HP a:
G122AT - 213Nm, 122HP, 13,0:1 akc 0-100=10,8s max 197km/h
G150AT - 213Nm, 150HP, 13,0:1 akc 0-100=9,5s max 204km/h

Váha u obou aut je na chlup stejná 1389kg.

Docela by mě zajímalo, jestli to je jinýma převodama v převodovce nebo teda čím. Že je větší maximálka je jasné z navýšení výkonu o 28HP, ale že Nm zůstaly stejné a akcelerace se zlepšila o 1,3s to je docela síla.
 
Ahoj všichni, studoval jsem si ceníky a technické specifikace nové mazdy 3 150HP a rozdíly oproti staré 122HP a:
G122AT - 213Nm, 122HP, 13,0:1 akc 0-100=10,8s max 197km/h
G150AT - 213Nm, 150HP, 13,0:1 akc 0-100=9,5s max 204km/h

Váha u obou aut je na chlup stejná 1389kg.

Docela by mě zajímalo, jestli to je jinýma převodama v převodovce nebo teda čím. Že je větší maximálka je jasné z navýšení výkonu o 28HP, ale že Nm zůstaly stejné a akcelerace se zlepšila o 1,3s to je docela síla.
M3 G165 MT dela 0-100km za 8.2. Vykonem rozdil nezduvodnis, kroutak je stejny, ale je vyrazne lehci a ma genialni zprevodovani.
Nekoukejte na tabulky, ale jedte se s tim projet, poznate nejvic.
 
JJ Jinak na ytb je někde už video, kde je graf G122, sky -x a dieslu z nové generace. U G122 to vypadá na stejný sw ořez výkonu po 4000.
Akorát ano po odemčení na G150 to už nebude rychlé auto díky převodovce - G165 má jednu z nejlépe poskládaných převodovek moderních aut, takže dosahuje i velmi solidních pružných zrychlení.
 
JJ Jinak na ytb je někde už video, kde je graf G122, sky -x a dieslu z nové generace. U G122 to vypadá na stejný sw ořez výkonu po 4000.
Akorát ano po odemčení na G150 to už nebude rychlé auto díky převodovce - G165 má jednu z nejlépe poskládaných převodovek moderních aut, takže dosahuje i velmi solidních pružných zrychlení.
No právě - už jsem se v tomto vlákně před nějakou dobou (ale zaniklo to bez ohlasu) ptal jestli někdo z lépe informovaných (jako např. Shr3k) už zná bližší technická data, konkrétně převodů či spíše stálého převodu G-122 vs. nová G-150. U BM/BN byl ten podstatný rozdíl právě tam a ně v těch samotných převodech (ty se lišily minimálně či vůbec - podle kvaltu). U stálého převodu to bylo, jestli si správně vzpomínám cca. 3,8 vs 4,2 což podle mne je právě ten důvod proč aní odemknutá G-120 nemohla mít totožný "tah" jako G-165...
Zná už někdo tyto data u BP?
 
Budu polemizovat, ale kvůli emisním pokutám moc nevidím kratší převodovku nadějně :-(
 
Budu polemizovat, ale kvůli emisním pokutám moc nevidím kratší převodovku nadějně :(
No, já vlastně taky ne, byla to jen taková kapička naděje:)
Co je ale zajímavé, ač jsem už na začátku roku, když po Evropě vycházely najevo specifikace, ceny, výbavy, v jednom jediném članku (a potom nikdy a nikde vice až do Shr3ekova postingu zde) na AutoBildu viděl zmínku o pozdějším příchodu G-150, tak má Mazda docela "koule" ten motor nakonec uvést a to právě v "přelomovém" roku 2020. On přece logicky pustí o pár gramů víc z výfuku.
Z hlediska dnešního eko-terorizmu by bylo logičtější G-150 uvést hned s G-122 (když už Sky-X byl opožděný) a pak ho případně od 2020 z Evropy stáhnout kvúli emisím, pokud by to bylo nutné...
 
Ale prd pustí z výfuku navíc. Za 4.000 otáček se ten motor při testech nikdy nepodívá.
Na podobných manipulacích s výkonem pracuje třeba Toyobaru. Ten motor může mít v základu 220 koní když by se průběh momentu naladil bez toho propadu uprostřed. Samozřejmě, že ten propad uprostřed je právě kvůli těm emisím, to není o tom, že by v Subaru nemohli šáhnout 25 let zpátky do archívu a ten motor správně naladit. No, vlastně nemůžou, dnes už vážně ne.
 
No, já vlastně taky ne, byla to jen taková kapička naděje:)
Co je ale zajímavé, ač jsem už na začátku roku, když po Evropě vycházely najevo specifikace, ceny, výbavy, v jednom jediném članku (a potom nikdy a nikde vice až do Shr3ekova postingu zde) na AutoBildu viděl zmínku o pozdějším příchodu G-150, tak má Mazda docela "koule" ten motor nakonec uvést a to právě v "přelomovém" roku 2020. On přece logicky pustí o pár gramů víc z výfuku.
Z hlediska dnešního eko-terorizmu by bylo logičtější G-150 uvést hned s G-122 (když už Sky-X byl opožděný) a pak ho případně od 2020 z Evropy stáhnout kvúli emisím, pokud by to bylo nutné...
V CX-30 ten motor bude jen s AWD, bůhví proč.
 
V plus paketu za pouhých 738 000,- ..... S halogenovým denním svícením....
 
M3 G165 MT dela 0-100km za 8.2. Vykonem rozdil nezduvodnis, kroutak je stejny, ale je vyrazne lehci a ma genialni zprevodovani.
Nekoukejte na tabulky, ale jedte se s tim projet, poznate nejvic.

No byli jsme se projet s tímto motorem v CX-30 v manuálu a pred tim M3 s X v AT. Rozdil byl dost citit, ikdyz vim, ze 30 je o nejake to kg těžší. G122 bude stejnak jezdit primarne po meste, ale na zabavu po okreskach bych to chtel vytahnout vic jak moji M6.
 
Ale prd pustí z výfuku navíc. Za 4.000 otáček se ten motor při testech nikdy nepodívá.
Na podobných manipulacích s výkonem pracuje třeba Toyobaru. Ten motor může mít v základu 220 koní když by se průběh momentu naladil bez toho propadu uprostřed. Samozřejmě, že ten propad uprostřed je právě kvůli těm emisím, to není o tom, že by v Subaru nemohli šáhnout 25 let zpátky do archívu a ten motor správně naladit. No, vlastně nemůžou, dnes už vážně ne.
Hm, nejsem odborník na tyto věci tak se nebudu dohadovat a mě osobně je fuk jestli vypouští auto pár desítek gramů neb třeba celé kilo.
ALE proč teda např. v technických datech M6 je u G-145 oficiálni hodnota 142g CO2 a u G-165 148g CO2 (obojí s manuálem). Ano, u těchto dvou verzí je taky ten zásadní rozdíl ve stálem převodu takže je to možná tím. Jinak by podle výše uvedené logiky příspěvku xPeta měly emise být taky úplně stejné...
 
Back
Top