• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda zdražuje v závěru roku! Mazdu 3 s dieselem už nekoupíte, místo toho dostala silnější...

Před pár dny jsem zveřejnil článek o tom, jak přísnější evropské směrnice mají první dopad na Mazdu, která musí v Evropě omezit prodeje MX-5 s dvoulitrovým motorem. Jenže upozornil nás čtenář, že české zastoupení značky má už kompletně vypracované ceníky pro příští rok, za což mu samozřejmě děkujeme.

mazda_704.jpg

Po nastudování materiálů jsem nestačil koukat, protože Mazda nejenže zdražila, ale také u některých modelů pozměnila nabízené specifikace. Co nás teda čeká v příštím roce?

Hned na úvod musím poznamenat, že Mazda neprohlásila oficiálně, že se zdražuje kvůli evropským směrnicím, ale inteligentnímu jedinci to musí dojít samo. Zvláště po tom, když i ostatní značky navyšují ceny, ale jenom o pár tisícovek průběžně každý měsíc, kdežto Mazda to vzala zřejmě z jedné vody načisto.

Vezmeme-li to postupně v portfoliu, začneme nejmenší Mazdou 2. Ta se krom navýšení cen dočkala především modernizované podoby a rovnou tak přijíždí na český trh s novými cenami. Oproti předchozí verzi nabídne omlazená „dvojka“ jen benzínovou patnáctistovku o výkonu 90 koní, tím pádem z nabídky vypadla jak 75koňová, tak 115koňová varianta. Změna nastala i u výbavových stupňů, takže nyní je k mání jen Challenge, Takumi a Takumi Plus.

mazda2_2548.jpg

Inovovaná Mazda 2 ve výbavě Challenge tak startuje nově na 390 900 Kč. Takumi bez příplatků pak vychází na 438 900 Kč, což oproti předchůdci v přímém srovnání jde o navýšení o 73 500 korun. O stupeň vyšší Takumi Navi vyjde pak o 12 500 Kč dráž. Další výbavou v pořadí je Takumi Plus za 449 900 Kč a na vrcholu se vyjímá Takumi Plus Navi za 462 400 Kč. Již v minulosti bojovala Mazda 2 s vysokou cenou oproti konkurenci a nyní tomu zřejmě nebude jinak. Obávám se tak, že nám pomalu a jistě odjíždí z Evropy…

V pořadí čtvrtá generace Mazdy 3, ať už jde o hatchback či sedan, se bude prodávat v následujícím roce se startovací cenou 555 900 korun. Ve srovnání se zaváděcími cenami z letošního roku se jedná o navýšení o 35 000 Kč. Ovšem došlo i na změny v motorové škále – přesněji u G122 vymizela možnost volby automatu, ale zato se objevil v ceníku nový motor 2,0 Skyactiv-G o výkonu 150 koní a točivém momentu 213 Nm, a jde tak o ideální kompromis mezi slabší verzí a revolučním motorem Skyactiv-X. Co se týče ceny, G150 je přesně o sto tisíc dražší oproti základní G122. Další podstatnou změnou je vyškrtnutí dieselového motoru, zřejmě proto, že nebyla po něm poptávka. U Skyactiv-X nedošlo k žádným redukcím a pro zajímavost, Mazda 3 v plné výbavě vyjde nově na téměř 800 tisíc korun.

mazda3_377.jpg

Kdo čekal vyjmutí dieselových agregátů i u vlajkové lodi Mazda 6, toho nyní zklamu. Nadále se vyskytuje v nabídce 2,2 Skyactiv-D o výkonu 150 (pouze pro kombi) nebo 184 koní, protože stále tu máme flotilové zákazníky. Je také s podivem, že v motorové paletě zůstal i skvělý motor 2,5 Skyactiv-G - pochopitelně po boku slabších motorizací s výkonem 145 a 165 koní, které nemůžou chybět. Po novém roce bude základní výbavou stupeň Attraction s G145 a cenovkou 811 900 Kč (+ 50 000 Kč). Není proto pak divu, že vrcholná konfigurace modelu atakuje hranici 1,1 milionu korun. Bohužel se u „šestky“ přestala nabízet i možnost volby pohonu všech čtyř kol.

mazda6_400.jpg

Vývoj cenové politiky se dotkl i poslední novinky Mazdy, a to SUV s označením CX-30. Upřímně, osobně jsem čekal, že u něj proběhnou stejné změny jako u Mazdy 3, ale mýlil jsem se. Středně velké SUV zdražilo o rovných 40 tisíc korun, takže nyní disponuje základní cenou 614 900 Kč. Za to dostanete motor G122, ale bohužel v příplatcích u této jednotky se už nevyskytuje volba automatu ani pohonu 4x4. Ovšem tuhle absenci má kompenzovat nový motor G150, který se standardně nabízí s pohonem všech čtyř kol, kdežto automat je volbou. U převratného agregátu Skyactiv-X není zase žádná změna a kupodivu CX-30 bude mít nadále k mání i diesely, jen už bez možnosti 4x4.

mazda_cx-30_28.jpg

Co se týče oblíbené Mazdy CX-5, ta podraží od nového roku o 50 tisíc korun. V praxi to znamená, že namísto současných 597 900 korun bude stát 647 900 korun, teda uvažujeme-li o základní výbavě Emotion a motoru G165. Zdražení o stejné sumě proběhlo samozřejmě i u naftových pohonných jednotek, řečí čísel se bavíme o zvýšení ze 770 900 na 820 900 korun. Prozatím u CX-5 nedošlo k žádné redukci konfigurací jako tomu je třeba u Mazdy 3.

mazda_cx-5_944.jpg

Posledním, kdo ještě zbývá, je tradiční Mazda MX-5. Jak už jsem naznačil v nedávném článku, automobilka chce omezit nabídku vozů s dvoulitrem pod kapotou, resp. budou na ně kvóty, jako třeba byly uvaleny na MX-5 30th Anniversary pro jednotlivé státy. Bohužel Mazda 2 a MX-5 mají tu nevýhodu, že se nebudou prodávat masově jako třeba CX-30, a proto se dočkaly největšího nárůstu cen. V základní výbavě Challenge (ano, Emotion a stejně tak Attraction už nejsou k mání) s benzínovou patnáctistovkou vyjde MX-5 na 745 900 Kč, což je navýšení o 61 tisíc korun. MX-5 s dvoulitrovým motorem, který je k dispozici jen v nejvyšší výbavě Revolution Top, pak vyjde na bezmála 935 tisíc korun.

mazda_mx-5_472.jpg

Pokud jde o MX-5 RF, ta startuje s 1,5 Skyactiv-G a výbavovým stupněm Revolution na 922 900 Kč. V tomhle případě byla cena navýšena o 73 tisíc korun. Ve vrcholné výbavě Takumi (novinka u softtopu i RF) s 2,0 Skyactiv-G se pak dostaneme už přes milion korun, přesněji na 1 022 900 Kč. Dokonce zmizela u RF z nabídky možnost volby automatické převodovky.

Možná si říkáte, jestli jsem nepřeskočil Mazdu CX-3, ale opak je pravdou. U ní nedošlo k žádným změnám, jelikož se doprodává a jestli dorazí nástupce, to je zatím ve hvězdách. Každopádně, pokud uvažujete o koupi Mazdy, zkuste co nejrychleji projet skladové vozy napříč všech dealerství, jelikož ty budou stále za staré ceny.

Pokračujte ve čtení...
 
Back
Top