• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Hatchback i sedan, to je nová Mazda 3 Turbo! Bohužel Evropa se zatím nedočká...

Tak dlouho se spekulovalo o přeplňované Mazdě 3 až se tak nakonec stalo, což prozradil pár dní před premiérou i mexický import značky, který zveřejnil specifikaci pro tamní trh.

2021-Mazda3-2.5-Turbo-Premium-Plus_01-1024x683.jpg

Evropští zákazníci musí prozatím schovat veškeré úspory, jelikož novinka byla uvedena na americkém trhu a o příchodu do Evropy se zatím nemluví. Nicméně, co můžeme vlastně závidět zámoří?




Od začátku se vědělo, že se nepracuje na znovuzrození divize MPS, což některé fanoušky zamrzelo, ale zas lepší něco než nic. Nová Mazda 3 Turbo, ano, pod takovým označením se bude prodávat, má pod kapotou námi známý 2,5T Skyactiv-G o výkonu 254 koní a točivém momentu 433 Nm při použití prémiového 93oktanového paliva. Pokud bude natankován standardní 87oktanový benzín, počítá se s výkonem 230 koní a krouticím momentem 420 Nm. Pro srovnání, Golf GTI disponuje 245 koňmi a 370 Nm.

Mazda prozradila při uvedení svého „hot hatche“, že motor je nastaven tak, aby poskytoval jedinečnou dynamičnost jízdy pro jejich nejnáročnější skupinu řidičů. Bohužel v nabídce se nelze dohledat volby manuální převodovky, a proto 3 Turbo bude k dispozici jen se šestistupňovým automatem a pohonem všech čtyř kol i-Activ, který je součástí standardní výbavy.


2021-Mazda3-2.5-Turbo-Premium-Plus_02-1024x683.jpg


Jelikož známe vedení Mazdy, nemůže nás překvapit, že nebyly zveřejněny technické parametry vozu jako zrychlení na stovku, max. rychlost, apod. Takže na to si budeme muset chvíli počkat, ale údajně má jít o sportovní auto za dobré peníze, které prožene i skutečné hot hatche. Každopádně, Mazda udělala radost i lidem milující karoserii sedan, poněvadž přeplňovaný čtyřválec dostanou obě karosářské varianty.

Novou Mazdu 3 Turbo půjde poznat celkem lehce, jelikož nabídne větší koncovky výfuku, 18“ černá litá kola, leskle černé kryty vnějších zrcátek a také znak „Turbo“ na dveřích kufru a krytu motoru. Dále jí nebudou chybět automatické LED světlomety s LED DRL anebo anténa ala žraločí ploutev. Sedan bude mít navíc černou lesklou přední masku a elegantní spodní část předního nárazníku.

Pokud jde o interiér, najdeme zde kožený vyhřívaný volant s řadicími pádly, bezrámové samostmívací vnitřní zrcátko, chromové akcenty či schránku na rukavice. Ve standardní výbavě nemůže chybět 8,8palcový středový displej s podporou hands-free, Bluetooth, Apple CarPlay, Android Auto, Mazda Connected Services s tříletou trial verzí či WiFi hotspot na zkušební dobu šesti měsíců nebo 2 GB.

Potom uvítáte určitě head-up displej, couvací kameru a stěrače detekující déšť, ale i třeba dva přední USB porty, vylepšený bezklíčový vstup, dvouzonovou klimatizaci, vyhřívané přední sedačky (i kožené), hliníkové mřížky reproduktorů a pak samozřejmě i panoramatickou střechu.

2021-Mazda3-Turbo-specs.jpg

Mazda 3 Turbo je našlapaná nejen výkonově, ale také bezpečnostními systémy. Jako u ostatních Mazd, i zde nechybí balíček i-Activsense včetně radarového tempomatu s funkcí stop and go, Smart Brake Support, monitorování slepého úhlu a dopravy za vozidlem, asistent zabraňující vyjetí z jízdního pruhu, adaptivních světlometů společně s automatickým přepínám mezi tlumenými a dálkovými světlomety.

Jestliže by i tenhle nášup připadal někomu stále jako nedostačující, má Mazda v rukávu ještě prémiový balíček, který obsahuje leskle černý zadní spoiler na víku kufru u sedanu a střešní spoiler u hatchbacku, kde navíc bude i přední splitter. Obohacen je i balíček asistentů, např. o asistenci při couvání, 360° monitorování a při jízdě v koloně. A pomyslnou třešničkou na dortu jsou pak kožená sedadla, navigace a HomeLink do bezrámového zpětného zrcátka.

Mazda 3 Turbo by se měla objevit v amerických showroomech ještě do konce letošního roku, cena je zatím neznámá.

Zdroj: carscoops.com

Pokračujte ve čtení...
 
S tím dělem bych to neviděl tak růžově. Pořád je to motor postavený na Skyactiv-G platformě = ekomotor. Určitě tam úpravy půjdou, ale určitě ne nijak razantní aby se nemuselo sáhnout do jádra motoru (ojnice, písty) pokud to má něco najezdit.
I v USA to nemá pojmenování Mazdaspeed (pro nás to MPS), takže je to jen silnější motor v obyčejným autě. Tak jako dřív měli v USA GG s 3.0 a GH s 3.7, ale Mazdaspeed 6 byla samostatná kategorie.
Oni v USA totiž řeší jeden velkej problém s názvem Skyactiv-X. Už starší BM/BN se tam prodávala s obyč 2.5 a to jim u nový BP trochu ten X motor zazdilo, protože kdo by platil "víc peněz za míň muziky"

Jinak může si do novin říkat zástupce jakýkoliv značky cokoliv (jak to lidi chtějí atd...) ale tohle je prostě emisní regulace že se tu likvidují funkční motory a nahrazují spíš nesmyslama.
 
@Max6 Já jsem ten příspěvek hodil jinde, kde se taky řeší ta nová mazda s turbem. Ale jinak tím "dělem" jsem to myslel s nadsázkou, ale jak píšeš, určitě by to šlo špetku vyšponovat...časem.

Stou poslední větou naprosto souhlas.
 
No budme radi, ze tam v dnesni dobe aspon pro tyto trhy implementovali tento vykonove velmi slusny motor. Tudiz vsichni mame tu sanci koupit z tovarny odladene vcetne zaruky by Mazda:)
 
Já už to psal několikrát, kdyby tam nasadili 2,2Sky-D 135kW 445Nm, tak by to úplně stačilo.
 
Back
Top