• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Hlučné starty

Sviccc

nový člen
8
Ahoj, koupil jsem 6ku 2.3 2007. Všechno je perfektní a všechno funguje. Jezdí to nádherně a při dodržování předpisů jsem s tím zajel praha - k.vary za 6.5l/100. Nešlo si ale nevšimnout poněkud hlasitého startu když auto chvíli stojí (15+ minut). Zhruba 2 sekundy to zní jako by auto mělo děravý výfuk. Pak už tichoučko. Shodou okolností jsem se seznámil s jednou holčinou která přijela také s nově pořízenou 6kou 2.0 v automatu a když startovala, udělalo jí to to samé. Trošku jsem si tedy oddychl s tím, že to asi bude běžný projev, ale stejně mi to nedá a proto se ptám tady. Fórum jsem tady celý prolítl, ale nikde se o tom nikdo nezmiňuje. Jak to tedy je? Je to běžný projev vvl, nebo je už něco na výměnu? Díky za postřehy.
 
Je to běžný projev Mazdy již minimálně od 90. let. Skyactiv motory to dokonce mají nastaveno po dobu dokud čidlo chladící vody nezaznamená teplotu alespoň 40°C. Takže v zimě to třeba hučí klidně 20, 25 vteřin.
 
Tak to jsem uklidněný. Měl jsem do teď nissany, tak to neznám. Nicméně nevíš čím je ten zvuk způsoben? Zní to možná jako hodně retardovaný předstih. Já jen abych věděl co se v mém autě děje pod pokličkou :)
 
Nic než náhrada sytiče + zvýšené otáčky na 2.500 , aby se motor rychleji ohřál. Když je ten motor ještě studený a Mazda se jej v dobré víře, že mu to pomáhá, snaží takto uvádět při startu, tak to tak zní. Nevím, no. Z mého pohledu je to sice to nejhorší, co mohl výrobce zvolit, ale asi je to takto levné a nejspíš to i ušetřilo nějaký ten mililitr při testech spotřeby pro dosažení euro-teroristické třídy CO2.
 
@Sviccc Pokud zdechneš teplý motor po delší jízdě a za 15minut startuješ zase, tak start by měl být bez nějakých pazvuků. Otáčky vyletí k 2000, ale v případě teplého motoru rychle klesnou na volnoběh. U studeného klesají delší dobu. Proto za studena můžeš slyšet takový jadrný zvuk z výfuku.

@xPet Motor nebo kat uvádějí různé zdroje jako důvod zvýšeného volnoběhu . Každopádně zvýšený volnoběh za studena pamatuju už dob 323f BA a motor ve 350tis. km šlapal jako hodinky. Samozřejmě to s CO2 nemá nic společného.
 
Souhlasím. Zvýšený volnoběh (dříve se říkalo sytič) při startu studeného motoru je naprosto normální a hlavně žádoucí jev.
Pokud to vezmu z EKO stránky, tak i díky němu dochází k rychlejšímu prohřátí katalyzátoru na pracovní teplotu aspoň cca 300°C ve které začne docházet ke katalytické reakci a snižování emisý NOx, CO, HC a přemění je na H2O, CO2, N2 (zjednodušeně napsáno). Takže opravdu nejde o žádný euro-terorismus ohledně CO2 což je úplně obyčejný plyn.

Pokud to vezmu už z dob kdy se spalovací motory začali vyvíjet,tak se zjistilo že ve studeném motoru (studené spalovací komoře) se palivo hůř rozprašuje a místo promýchávání paliva se vzduchem dokází k jeho vysrážení (třeba na stěnách válců) a tím pádem směs hůř zažehuje nebo může zažehnout a prohořet v jednom bodě což je nebezpečný. Proto auta/motorky/zahradní sekačky.... jsou snad od doby co se postavil Karlův most vybavený "sytičem" který zvedne bohatost směsi, aby lépe zapalovala (byť za cenu chvilkového zhoršení emisí). Moderně řízený motory žádnou páčku/cupátko nepotřebují protože jim k tomu stačí jen pohyb škrtící klapky a případné upravení vstřikování (to vše dělá řídící jednotka motoru).

"Sytič" nebo dneska spíš "zvýšený volnoběh" studeného motoru opravdu ničemu neškodí - motorové oleje, slitiny ze kterých je motor vyroben atd.... a chlavně to řízení "sytiče" jsou v roce 2021 opravdu jinde než v roce 1950.
 
Poslední úprava:
Já se ale nebavím o sytiči. IAC má snad každý benzíňák. Mě zajímá ten hrubý zvuk při startu.
 
Chtělo by to video nahrát dýl ideálně aby za tebe někdo startoval a ty jsi to natáčel od motoru, ale nevím jestli jsem tam neslyšel klepnout vvt a zachrastit rozvody ? A jestli to dělá jen za studena tak by to i odpovídalo.

P.S.: IAC mají většinou jen starý auta který nemají klapku sání řízenou elektronicky.
 
Tak rozvody zachrastí, to je jasný když to ještě nemaže. Zkusím udělat lepší video, tohle bylo fakt narychlo. Zítra jdu dělat brzdy a olej tak to nahraju.
 
Právě že by chrastit neměli, pokud se nebavíme o prvním startu hned po výměně oleje, protože jsou tam dva elementy který dokážou zadržet olej v trubkách abych se co nejrychleji po startu motor namazal. Sice na to víc trpěly 2.3Turbo (hlavně kvůli výrobní vadě na VVT), ale i obyč 2.3 měly při špatný údržbě problémy s VVT a rozvody. VVT se zaneslo karbonem a svojí pulzací poslalo do háje i řetěz.
Případně pokud pomůže výměna oleje a po jeho výměně ta hlučnost utichne, tak byl problém ve filtru.
Ale bez pořádnýho videa je to jen a jen věštění z koule.
 
Poslední úprava:
Tak to hoši vypadá na to VVT. Po výměně oleje a filtru je to sice o něco lepší, ale furt to tam je. Video jsem bohužel nějak neudělal, ale zní to přesně takhle:
Co jsem se dočetl, tak na to byly i prodloužené záruky, kvůli konstrukční vadě. Pochopil jsem to tak, že je tam slabý materiál okolo pinu, a vůlí si tam vytváří větší díru, kudy utíká olej a při startu potom trvá, než se to naplní. V krajní situaci pin vypadne a skončí ve vaně nebo rozvodech.
Tak a teď raďte, kde to mám sehnat. Našel jsem akorát na ebay a amazonu, ale nevím, jestli se tomu dá věřit.

Díky ;)
 
Poslední úprava:
Podívej tam budeš muset vzít k tomu VVT minimálně i řetez a napínák. Když VVT odejde,tak sebou vezme i řetez (vytahá ho). Na eBay ty sady jsou, ale pokud je to sada (VVT+řetez+napínák+lišty+ozubený kola+....) do 15000Kč tak je to vždycky čína. Tenhle motor sice není tak výkonej,takže se dá na některých dílech ušetřit,ale za sebe doporučuju aspoň ten řetez koupit origo z Mazdy (klidně na eBay,ale prostě origo)
 
Tak jestli je vytahanej poznám snad z toho, nakolik je vysunutej napínák ne? Alespoň jsem to tak vždy řešil.
Tenhle problém bych už ale možná uhrál na skrytou vadu při koupi vozidla ne? Seznámen jsem s tím nebyl.
 
Tak jestli je vytahanej poznám snad z toho, nakolik je vysunutej napínák ne? Alespoň jsem to tak vždy řešil.
Tenhle problém bych už ale možná uhrál na skrytou vadu při koupi vozidla ne? Seznámen jsem s tím nebyl.
Nevim co jsi mel za Nissana, mozna SR20DE, ale tam se da napinak demontovat/vymenit normalne zvlast. Tady u Duratecu musis sundat prsa motoru, protoze je pod nima v oleji. Zceknout to muzes zatim, ze sundas viko ventilu a podivas se tam jak to vypada. Tesneni vyjde na 3 centa.
Zkusit uhrat to muzes, pokud nemas ve smlouve, ze jsi de-facto i de-iure vlastne koupil vrak.

Tady si zadej VIN a vybehnou ti nekrasy. Neco jako nissan4u.com. S Duratecem je voser. Nic tam neni na trny. Vsechno drzi na moment.
 
Na SR20DE musí prsa taky dolů, a kvůli nim dokonce i spodní a horní vana. Zkoukl jsem už manuály a videjka a dělaný je to podobně, s rozdílem těch třecích diamantových podložek :D
Měl by si dát facku ten co to vymyslel. Na druhou stranu si to alespoň člověk správně zajistí tak jak by měl i u klasických rozvodů. Hold si musím vrýt do paměti - Nehejbej s tou klikou vole!
 
Podobne jo, ale zaroven uplne jinak s vyjebama. Co ja se vynervil jen s vanou. Ona je vsazena mezi prsa a prevodovku. Tak jsem musel plochu co je k prsum ubrousit, abych ji tam dostal zpatky. Aby jsi mel TDC, tak si das takovy kolik pres blok, do ktereho se ti opre protizavazi. Je to v sade s tim pravitkem. Ovsem podle servisniho manualu bys mel sundat poloosu, abys tam kolik mohl dat. To muze vymyslet dement jen, aby kdyz delas neco na motoru jsi musel sundat brzdu naboj kulaky a jeste vypustit olej z prevodovky. Ja zkratil a zkosil hlavu toho koliku a slo to tam. Stejne ho tam budes muset mit, kvuli remenici klikovky. Ta neni na trn jako u SR20. Kdyz ji das blbe, budes mit spatne casovani.
 
Back
Top