• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika i-STOP - systém start and stop, názory, zkušenosti, řešení, deaktivace

Inteligentní dobíjení akumulátoru (= to co ničí akumulátor) se dá odpojit stejně jednoduše jako start/stop = ten jsem taky odpojil v zámku kapoty odpojením konektoru = diagnostika to vůbec neřeší jako chybu, tak to inteligentní dobíjení stačí odpojit konektor na alternátoru = ten co snímá napětí akumulátoru. Po jeho odpojení dodává alternátor do akumulátoru stabilně 14,5 voltů, tak jako u normálního auta.

To zní velmi zajímavě, ale...

I při zrychlování?

...jak podotknul Shrek, je to opravdu stabilních 14,5V?
 
Inteligentní dobíjení akumulátoru (= to co ničí akumulátor) se dá odpojit stejně jednoduše jako start/stop = ten jsem taky odpojil v zámku kapoty odpojením konektoru = diagnostika to vůbec neřeší jako chybu, tak to inteligentní dobíjení stačí odpojit konektor na alternátoru = ten co snímá napětí akumulátoru. Po jeho odpojení dodává alternátor do akumulátoru stabilně 14,5 voltů, tak jako u normálního auta.
Mohu se zeptat, zda jste napětí měřil přímo na baterce a za jízdy?
 
Každý alternátor má relé, které hlídá aby nedošlo k přebíjení elektrické soustavy vozidlo a udržovalo max 14.5 voltů při jakýchkoli otáčkách motoru.
 
Díky. Ptám se ze zvědavosti jak to má Mazda?
Protože třeba u koncernu VW např. ve 12V zásuvce naměřím max. cca těch 14,5V, ale do baterky je to schopné prát 16V. Tam je tedy ochrana pro zásuvky (nebo i další palubní elektroniku, to nevím), ale přímo do baterky pouští víc.
 
Ahoj,
reaguji na problematiku odpojení I-Stopu konektorem u zámku přední kapoty. Někde se to tady řešilo. Na Youtube jsem to taky zahlédl. tak jsem se to rozhodl "aplikovat" a ouha. U M6, MR 2020 už to nejde. Ten konektor už není přístupny pod plastovou krytkou zámku kapoty. Pod tímto plastíkem je ještě jeden kryt, který nelze snadno oddělat. Píšu to komplikovaně. Prostě u mého modelu M6 se ke konektoru nedostanu, bez demontáže celého čumáku. Je tedy ještě nějaký jiný způsob jak I-stop eliminovat, abych to nemusel řešit softwarově se shr3k-em?
Všechny zdravím,
Díky Jamesson
 
Až půjde do tuhého, mám jeden navíc případně.
Není to dokonalé, vypne odhadem v 95% a zůstává svítit ta oranžová kontrolka na ciferníku samozřejmě.
Mám to druhý rok v M6, verze viz. podpis.
 
Jen pro zajímavost…
Po mrazech a teď i oteplení je u mé M6 piktogram baterie stále bez modrého podsvícení = i-stop nepřipraven (hurá, chtělo by se říci).
Po místním výcviku šel do OBD Bluetooth adaptér a SOC (state-of-charge) je na 63 %. Tedy v pořádku, i-stop prý chce 75+ %.

Denně najezdím tak 100 km (50+50) převážně po středočeských silnicích a za 3-4 dny se SOC změnil jen na 65-66 %.
Tedy inteligence (ne)dobíjení teď pracuje vlastně proti úspoře přes i-stop o_O
Baterie byla nová, to po reklamaci z 01/2021.
 
Jen pokračující zkušenosti…
Protože se BATT-SOC pořád jen motalo okolo 63-66 % i po dalších asi 300 km, zaměstnal jsem C-TEK nabíječku. Dotáhla cca po 4 hodinách baterii do plna, tedy dle těch svých LED kontrolek. Jenže (a jak tu již někde někdo psal) BATT_SOC parametr to neovlivnilo ani zbla, a to ani po dalších asi 500 km cest (150 a 150 km dlouhé jízdy, a zbytek vždy tak 20-40 km popojíždění).
Aktuálně si stále trvá na 64 % = výzkum nutně musí pokračovat dalším pozorováním "pacienta" o_O
 
Jen pokračující zkušenosti…
Protože se BATT-SOC pořád jen motalo okolo 63-66 % i po dalších asi 300 km, zaměstnal jsem C-TEK nabíječku. Dotáhla cca po 4 hodinách baterii do plna, tedy dle těch svých LED kontrolek. Jenže (a jak tu již někde někdo psal) BATT_SOC parametr to neovlivnilo ani zbla, a to ani po dalších asi 500 km cest (150 a 150 km dlouhé jízdy, a zbytek vždy tak 20-40 km popojíždění).
Aktuálně si stále trvá na 64 % = výzkum nutně musí pokračovat dalším pozorováním "pacienta" o_O
Nechal jsi baterii odpočinout po dobíjení? Někdy to trvá třeba přes noc než se SOC stabilizuje a začne ukazovat.
 
Nechal jsi baterii odpočinout po dobíjení? Někdy to trvá třeba přes noc než se SOC stabilizuje a začne ukazovat.
Jak se ptáš, tak nevědomky, ale ano ... ne/18 asi v pět večer odpojení C-TEK (svítila zelená finální) a do provozu šla vlastně až po/19 v osm ráno. Od té doby zmíněné hodnoty a moje pozorování.
Hned út/20 ráno jsem měl rutinní servis 65kkm, proto ta paměť. Jinak bych to nedal o_O
 
Poslední úprava:
Tak jen finále mé observace.
Trochu jsem marodil, M6 asi 5 dní stála a pak jela dvě cesty do 15 km na lov potravin, BATT_SOC stále někde kolem 61-64%.
Dnes ráno první ostřejší výlet a po cca 100 km BATT_SOC sice jen na 67 %, ale piktogram baterie modrý a i-stop připraven.
No, a teď z toho udělat rozumný závěr, chjo :sob: Končím, ruším, nezajímá mě o_O
 
2 hodiny nabíjania, podľa nabíjačky je plná, 10km jazda a SOC 87.. Znamená to, že po 4 rokoch už sa nedá nabiť naplno? Kedy sa má vymeniť - keď bude "plná" pri 60%?
 
Podľa nabíjačky cca polovicu, na diagnostiku som sa predtým nedíval. Nabíjal som len tak pre istotu, auto stálo viac ako týždeň vonku a šiel som len jednu krátku trasu. Batéria je tam originál, neviem aký je to typ. Auto štartuje normálne, len v mraze občas 1-2s točí, kým chytí.

I-stop mám vypnutý, netuším ako funguje to inteligentné nabíjanie, čo sa tu spomína.

Skôr ma zaujímalo, či sa dá reálne baterka nabiť na SOC = 100 alebo aspoň 97 a tak. A kedy už je to málo a na výmenu.
 
Jak je tomu u Mazda3 BM : při odpojení senzoru z minus polu je na aku 16,5 až 17V, což je moc.

SOC se po nabití nabíječkou ani nehne, ani po odstavení na 48 hod.

Měřil jsem online na svorkách aku:
Po startu 14,5V , během pul hodiny jizdy a cca 25km kleslo napětí postupně až skoro k 14V, bylo úplně jedno jestli brzdění motorem, nebo plny plyn.
Při každé další jízdě se opakovalo. Naměřené hodnoty jdou trochu proti trendu dobíjet aku narazově vyšším napětím při brzdění motorem. Mazda prostě nenabíjí. Zkoušeli jste někdo taky měřit online ? Jake byly hodnoty?
 
Zkoušeli jste někdo taky měřit online ? Jake byly hodnoty?
Já nějak takto sledoval M6, je-li to relevantní. Mám stejné zkušenosti. Resp. dobití baterie (C-TEK) mi s BATT_SOC taky ani nehne, ale jistý čas (5-10 dní dle teploty a dle typu jízdy v těchto dnech) klesne napětí na 14,00-14,10V a vlastně nabíjí jen trochu. Mám třeba při odstavení 70%, ráno 68% a odpoledne (po 100km) zase 70% a tak to trvá těch 5-10 dní. Pak logice dobíjení nějak švihne, a najednou je napětí 14,30-14,75 a dotáhnu se cca na 74-75% a pak se to zase začne mrcasit procento, dvě dolů / nahoru a napětí chvilku tak a chvilku tak. Závěry z toho udělat neumím ČVUT navzdory.
Sleduji to prvně od počátku této zimy (po prvním zapojení bylo 59%), tedy "těším" se na jaro a další rozmary toho démona o_O Někdo psal, že má BATT_SOC dokonce 84%, ale to jsem u sebe ještě neviděl :pensive:
 
Tak já teď o víkendu preventivně dobíjel baterku, ještě původní EFB z výroby. Nabito asi za hodinu C-TEKem. Jezdím teď poslední měsíce hlavně město a to třeba 10-20km denně. Částý starty, vyhřívání všeho, bez omezení. Baterka v klidu 12,6 Voltů před nabitím. Nic neodpojeno nebo deaktivováno. Divný?
 
Back
Top