• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika i-STOP - systém start and stop, názory, zkušenosti, řešení, deaktivace

Já nějak takto sledoval M6, je-li to relevantní. Mám stejné zkušenosti. Resp. dobití baterie (C-TEK) mi s BATT_SOC taky ani nehne, ale jistý čas (5-10 dní dle teploty a dle typu jízdy v těchto dnech) klesne napětí na 14,00-14,10V a vlastně nabíjí jen trochu. Mám třeba při odstavení 70%, ráno 68% a odpoledne (po 100km) zase 70% a tak to trvá těch 5-10 dní. Pak logice dobíjení nějak švihne, a najednou je napětí 14,30-14,75 a dotáhnu se cca na 74-75% a pak se to zase začne mrcasit procento, dvě dolů / nahoru a napětí chvilku tak a chvilku tak. Závěry z toho udělat neumím ČVUT navzdory.
Sleduji to prvně od počátku této zimy (po prvním zapojení bylo 59%), tedy "těším" se na jaro a další rozmary toho démona o_O Někdo psal, že má BATT_SOC dokonce 84%, ale to jsem u sebe ještě neviděl :pensive:
SOC nad 90% ti naskočí jen pokud provedeš spravně nulování a inicializaci nové aku ( odpojeni aku a postup na cca 1 - 2 hod ) a pak musíš nechat auto stát cca 12 hod vklidu.

Je možné, že jsou nízke hodnoty napětí pravě kvuli tomu že mame starší baterky, co vím tak se tak choval system už v BMW před 20ti lety. pokud se už tehdy diagnostikou neprovedlo nulovani a inicializace nové aku spravně dobíjela se nová málo.

před cca 2 roky dával neoriginal EXIDE EFB ( cca 2000Kc ) a dělal nulovani i inicial.
 
Tak já teď o víkendu preventivně dobíjel baterku, ještě původní EFB z výroby. Nabito asi za hodinu C-TEKem. Jezdím teď poslední měsíce hlavně město a to třeba 10-20km denně. Částý starty, vyhřívání všeho, bez omezení. Baterka v klidu 12,6 Voltů před nabitím. Nic neodpojeno nebo deaktivováno. Divný?
Hodnoty výše jsou z Vgate iCar Pro BT 4.0 OBD2 Scanner & FORScan Lite na Androidu, tedy vždy to "nabíjecí" napětí.
Tvých 12,6V mi připadá v normě (záleží na AVOMETu, který měřil a teplotě prostředí...), více třeba zde

Je možné, že jsou nízke hodnoty napětí pravě kvuli tomu že mame starší baterky
M6 jsem koupil jako roční 2021, cca do 3-5 měsíců jsem dostal novou baterii na záruku (nenabíhal i-stop a BATT_SOC v servisu asi 38%). Tedy má není dnes ani dvouletá... proto z toho neumím udělat závěry, dost věcí si odporuje :(
 
Poslední úprava:
Hodnoty výše jsou z Vgate iCar Pro BT 4.0 OBD2 Scanner & FORScan Lite na Androidu, tedy vždy to "nabíjecí" napětí.
Tvých 12,6V mi připadá v normě (záleží na AVOMETu, který měřil a teplotě prostředí...), více třeba zde
Měřil jsem to přímo na baterce po vytažení z auta. Řešil jsem to jako odpověď na to, že Mazda v podstatě nenabíjí.
 
M6 jsem koupil jako roční 2021, cca do 3-5 měsíců jsem dostal novou baterii na záruku (nenabíhal i-stop a BATT_SOC v servisu asi 38%). Tedy má není dnes ani dvouletá... proto z toho neumím udělat závěry, dost věcí si odporuje :(
u ročniho auta a nove aku je to divné, udělal servis nulovani hodin a inicializaci ??
 
u ročniho auta a nove aku je to divné, udělal servis nulovani hodin a inicializaci ??
Tohle neumím potvrdit, byl to Louda Pardubice a jen předpokládám, že ano... však, co jiného s tím a replacement procedury by měly být taky dané.
Já měl t. č. radost, že baterie je nová a okukovat jsem to začal zase až v okamžiku (cca po roce a něco), kdy ne a ne zmodrat ten piktogram baterie v infotaiment / i-stop stránka. Nic, uvidíme, co přinese další čas o_O

Řešil jsem to jako odpověď na to, že Mazda v podstatě nenabíjí.
Jo, fláká to :)
 
Tohle neumím potvrdit, byl to Louda Pardubice a jen předpokládám, že ano... však, co jiného s tím a replacement procedury by měly být taky dané.
Já měl t. č. radost, že baterie je nová a okukovat jsem to začal zase až v okamžiku (cca po roce a něco), kdy ne a ne zmodrat ten piktogram baterie v infotaiment / i-stop stránka. Nic, uvidíme, co přinese další čas o_O


Jo, fláká to :)
Jestli máte své auto opravdu rád, Louda Auto Pardubice se vyhněte velkým obloukem. :mad:
Banda amatérských břídilů, kteří k autům nemají žádný vztah a jezdí s nimi jako se "služebáky" na nákupy/pro cigára. :confounded:

(Sorry za offtopic, ale musel jsem.)
 
OT: @mabu on někdo ještě používá Avomet? Já to viděl naposledy na střední jako vzácnost / muzejní kousek a přesnost taky byla nic moc :D :D
 
OT: @mabu on někdo ještě používá Avomet? Já to viděl naposledy na střední jako vzácnost / muzejní kousek a přesnost taky byla nic moc :D :D
Jééé, někdo znalý a taky SPŠ, paráda :)
Já to myslel jako obecnou zkratku pro množinu těch všech amp-volt-metrů, ale teď vidím, že to lze číst i jako ten historický strojek, pravda.
Mám tu doma zachovalý kousek DU-10, ale potřebovalo to 1,5V baterku (polovinu z té 3V), takže venku nebyl roky.
Přesnost byla nějaká plus ještě zkreslení odečtem :rolleyes: a do terénu se nehodí ani omylem.
Současné digitální verze jsou za pár stovek dostupné všem, přesnost odhaduji 1%, ale vliv teploty/vlhkosti v terénu (a zrovna v tomto období) a už to tancuje kdo ví kam.
 
Jj SPŠE Brno Kounicova.

Mám nějakej ten RM102 z aliku, za cca 300 Kč, bral jsem 2 kusy, mám je už přes 4 roky a jedou bez problémů, mají podsvětlení, po 3 letech bylo potřeba jen očistit kontakty na tom přepínacím knoflíku. Srovnával jsem s drahým TRMS měřidlem a pokud člověk nepotřebuje vyloženě nastavovat např na setinu přesně klidovej proud tranzistorovýho zesilovače, tak je to úplně v pohodě. U odporu to při zkratu ukazuje 0,0 - 0,1 ohm což je taky v rámci ceny supr, dokonce to na hrotech umí měřit i kapacitu do nějakých 10mF a i teplotu to tím jejich čidlem +- změří a reaguje rychle
 
SOC nad 90% ti naskočí jen pokud provedeš spravně nulování a inicializaci nové aku ( odpojeni aku a postup na cca 1 - 2 hod ) a pak musíš nechat auto stát cca 12 hod vklidu.
Od posledního vstupu jsem se zařekl a nedělám nic, resp. žádné off-line dobíjení, pouze toho démona pozoruji... přišlo jaro, okolní teploty jdou nahoru a... už se místy cítí i na 94% :eek:

Screenshot_FORScan Lite_91.jpg Screenshot__FORScan Lite_92.jpg Screenshot_FORScan Lite_94.jpg
 
Mozna offtopic, ale jakou appku v telefonu k tomuto pouzivate? A jak se to napoji na data z baterie automobilu? Tohle mi hlava nebere, ale na nasi nove koupene CX-5 blika oranzove i-stop, takze predpokladam, ze baterie uz je na vymenu.
 
Mozna offtopic, ale jakou appku v telefonu k tomuto pouzivate? A jak se to napoji na data z baterie automobilu? Tohle mi hlava nebere, ale na nasi nove koupene CX-5 blika oranzove i-stop, takze predpokladam, ze baterie uz je na vymenu.
Jo jo, asi baterie bude končit. Měl jsem to tak loni, když začala zima. Tak jsem dal I-stop papírek, než jsem ho definitivně chcípáka zneškodnil ( deaktivoval). Baterka ,ale stejně mrazy nedala...
 
Mozna offtopic, ale jakou appku v telefonu k tomuto pouzivate? A jak se to napoji na data z baterie automobilu? Tohle mi hlava nebere, ale na nasi nove koupene CX-5 blika oranzove i-stop, takze predpokladam, ze baterie uz je na vymenu.
Jen k té baterii - jezdím s i-stopem skoro 7 let, občas ho vypnu, když ve městě naskakuje příliš často, a origo baterie vydržela s občasným dobitím v zimě, když auto stálo trochu dýl (celkem asi 4x za celou dobu). Teď na podzim jsem ji vyměnil jen preventivně, abych někde daleko nezůstal stát. No a stav i-stopu se snad dá ověřovat v menu, ne? Nebo že by se CX-5 chovala tak odlišně??
 
Taky řeším u mé M3 G165 (manuální převodovka) vypnutí i-stopu. Na zdejším vláknu se to hodně řeší přes povytažení konektoru otevírání přední kapoty. Má otázka na zdejší odborníky je, jestli takováto deaktivace, kdy vlastně dojde k uvedení motoru do servisního módu, nemá vliv na další funkce auta, např. bezpečnostní systémy, deaktivaci airbagů apod.?

U mé Vitary s manuální převodovkou mám i-stop vypnutý povytažením (přerušením) konektoru kontrolky neutrálu. Řídící jednotka si myslí, že je pořád zařazený kvalt, při kterém i-stop není funkční. Funguje to bez problému a kontrolka i-stopu nesvítí. Nemá někdo tímto způsobem deaktivovaný i-stop i u Mazdy?
 
Taky řeším u mé M3 G165 (manuální převodovka) vypnutí i-stopu. Na zdejším vláknu se to hodně řeší přes povytažení konektoru otevírání přední kapoty. Má otázka na zdejší odborníky je, jestli takováto deaktivace, kdy vlastně dojde k uvedení motoru do servisního módu, nemá vliv na další funkce auta, např. bezpečnostní systémy, deaktivaci airbagů apod.?

U mé Vitary s manuální převodovkou mám i-stop vypnutý povytažením (přerušením) konektoru kontrolky neutrálu. Řídící jednotka si myslí, že je pořád zařazený kvalt, při kterém i-stop není funkční. Funguje to bez problému a kontrolka i-stopu nesvítí. Nemá někdo tímto způsobem deaktivovaný i-stop i u Mazdy?
Nepotřebuješ k nastartování sešlápnout spojkový pedál ?
Odpojením konektoru na kapotě neuvedeš auto do žádnýho servisního módu = nemusíš se bát o nějaký airbagy nebo protikolizní systémy atd... (teda pokud nemáš vystřelovací kapotu jako že nemáš nebo alarm)
Úplně stejně odpojíš i-Stop i když dáš třeba na klimatizaci ofuk čelního skla nebo si rozepneš bezpečnostní pás. Jsou to jen další z podmínek co musí být splněny pro aktivaci i-Stopu.
 
Nepotřebuješ k nastartování sešlápnout spojkový pedál ?
Odpojením konektoru na kapotě neuvedeš auto do žádnýho servisního módu = nemusíš se bát o nějaký airbagy nebo protikolizní systémy atd... (teda pokud nemáš vystřelovací kapotu jako že nemáš nebo alarm)
Úplně stejně odpojíš i-Stop i když dáš třeba na klimatizaci ofuk čelního skla nebo si rozepneš bezpečnostní pás. Jsou to jen další z podmínek co musí být splněny pro aktivaci i-Stopu.
Díky moc za info👍. Mám výbavu Revolution, o alarmu nevím, takže je to asi v poho. S tím rozepnutím bezpečnostního pásu jsem si toho též všiml. Pokud odpojení konektoru na kapotě má u M3 vliv, kromě alarmu, jen na nesplnění jedné z mnoha podmínek pro aktivaci i-stopu, jdu cestou nejmenšího odporu😃 a vypnu ho přes kapotu.
 
Zdravim páni.Hľadal som, no bohužiaľ neuspešne.Po 3,5roku som bol nútený meniť baterku.Chcel som sa dopracovať k údajom ako je Batt soc a podobne ale neúspešne.Program ForScan pre iphone a adaptér vLinker FS mi také údaje neukazuje.volal som do Mazda servis kvoli servisnej prehliadke,tam mi technik povedal,že u mojho modelu to ide cez internet a keby bola jednotka BCM pokazená,auto by bolo mrtve.Robím niečo ja zle?Alebo to u Mazdy 3 BP proste nieje tak jednoduché (jak som si to asi predstavoval:)).Ďakujem za prípadné odpovede.
 
@hombre Asi mě někdo zkušenější opraví/upřesní, ale ForScan si s BP moc nerozumí. Teda dokáže se připojit, ale nedokáže načíst všechny údaje. BP začalo používat i jinou originální diagnostiku (MDARS).
 
Back
Top