• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika i-STOP - systém start and stop, názory, zkušenosti, řešení, deaktivace

@hombre Asi mě někdo zkušenější opraví/upřesní, ale ForScan si s BP moc nerozumí. Teda dokáže se připojit, ale nedokáže načíst všechny údaje. BP začalo používat i jinou originální diagnostiku (MDARS).
ForScan se připojí k těm BP, pro které jim pošlu ID kalibrace PCM. Plus samozřejmě reverzní engineering nepostupuje tak rychle, jako u M-MDS.
 
asi jsem lama, ale nenašel jsem to...podle me ne... když se deaktivuje i-stop, funguje dál i-eloop? mám pocit, že to píše nepřipraveno... ono to neslouží jenom pro startování...
 
asi jsem lama, ale nenašel jsem to...podle me ne... když se deaktivuje i-stop, funguje dál i-eloop? mám pocit, že to píše nepřipraveno... ono to neslouží jenom pro startování...
i-stop je jen start / astop system. Eloop je kondenzator který měl umět rychle naakumulovat el.energii při brzeni motorem a tuto energii pak použít pro napájení el. spotrebičů a tím ušetřit 1g Co2. Souvisí to spolu jen vzdáleně. V realu eloop bere energii 12V akumulatoru, ktery se díky tomu nedobíjí ani při brždení motorem.
 
i-stop je jen start / astop system. Eloop je kondenzator který měl umět rychle naakumulovat el.energii při brzeni motorem a tuto energii pak použít pro napájení el. spotrebičů a tím ušetřit 1g Co2. Souvisí to spolu jen vzdáleně. V realu eloop bere energii 12V akumulatoru, ktery se díky tomu nedobíjí ani při brždení motorem.
Jj zaklad znam diky, me zajimalo jestli je tam spojitost mezi start stopem a eloopem, uz nemam cx30 x186 ale matne si pamatuju, ze mozna jo :)
 
Mám iELOOP v 6tce (2015) - z katalogu si pamatuji, ze snižoval spotřebu o 0,1 l /100 v cyklu, což je víc než 1 g CO2 :)
V reálu za mě dobrá hračička. Oficiálně systém nejen napájí spotřebiče z uložené energie, ale také odpojuje náhon na altík (nevím zda ne dokonce i AC) při potřebě plného výkonu. Akumulátor se dobíjí spíš "otáčkami" - třeba do 2000 prakticky vůbec, takže vyjádření "eloop bere energii 12V akumulátoru" je dost... zavádějící, až hospodské, sorry. [edit: Drtivá převaha dobíjení akumulátoru je podle mě "jízdou v otáčkách", nikoliv brždění motorem] Navíc množství energie uložené je tak mizivé, že nestojí za řeč. Dobíjet iELOOP se daří od cca 30 km/h, spíš od 40, nabijí se tak 1-2 čárky z 5 při zpomalování na semafor. Při normální jízdě a puštění plynu třeba ve 150 km/h se nabije snad za 3 sekundy celý, takže stačí "pár sekundový lift" a máš dobito. Tohle akumulátoru fakt nechybí.

Vypnutí iStop funkci iELOOP nijak neovlivňuje (6 GJ).
 
Tak hlavně že jsem dnes byl u vás @shr3k ...jsem jelito, mohlo se to vypnout a byl klid. No nic úplně jsem zapomněl na jeden dotaz ...při sepnutí i-stopu se mi z motorové části ozývá něco jako bublání bo co a nikde jsem nenašel možnou příčinu.
 
@an.dree Zase taková pecka ten systém nebude když ho mazda zrušila.. Na netu je někde i článek kde Mazda přiznává že je ten systém zbytečný a čekali od něj víc..
 
Back
Top