• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Instalace tažného zařízení

mrpcz

výkonný člen KLANu
399
Cau nenechaval jste si nekdo montovat tazny na M6 2017? tesim odnimatelne tazne, psal jsem do CarStars a tam mi napsali 32 711,- ... coz je dost extremni castka .. pocital jsem tak do dvaceti :( jsem mimo nebo oni? nemate nejaky tipy na levnejsi reseni? nechci samo zadara a vim ze ram musi byt snad i nejaka atestace ale 33k se mi fakt davat moc nechce :(
 
32 to je slušnej balík , já na moji dělal před prázdninama, rozdíl mezi sundavacim a pevným byl cca 5 tisic při pořízení, náklady na montáž jsou stejný. Na dílně by to vyšlo cca na polovinu těch 32, samozřejmě včetně certifikátu na zapsání do trechničáku.
 
no polovina je uz castka ktera dava smysl .... a vis kde by to slo udelat prosim Te?
 
Já letos na jaře platil za tažné na M3 BN 16 tisíc (westfalia). Nechával jsem si ho instalovat ve Zbraslavi. Originál by stál taky tak ke 30 tis – pokud si vzpomínám, jenom materiál byl za 25, takže předpokládám, že u M6 to bude cenově podobné.
 
diky zkusim jim zavolat jak to vypada :) do 20k to je prijatelny... 33 je fakt nesmysl :(
 
Na M3 jsem neřešil, ptz to je fakt blbost, ale na Ford, aniž bych chtěl dělat reklamu, jsem objednával na tazne.cz, protože to vycházelo absolutně nejlevněji. S elektrikou a montáží ta Westfalia vyšla na nějakých 13-14? Jsou to teda 2 roky zpět, ale "originál" taky už tenkrát vycházel na hodně přes 30.
 
Na M3 jsem neřešil, ptz to je fakt blbost, ale na Ford, aniž bych chtěl dělat reklamu, jsem objednával na tazne.cz, protože to vycházelo absolutně nejlevněji. S elektrikou a montáží ta Westfalia vyšla na nějakých 13-14? Jsou to teda 2 roky zpět, ale "originál" taky už tenkrát vycházel na hodně přes 30.
Mě přišlo, že to pres tazne.cz řeší každý, protože oni (ELSA group) jsou dovozce prakticky všech tažných zařízení, která jsou minimálně na Mazdu homologovaná. např. na té Zbraslavi, kde mi to instalovali mi řekli, že buď si to můžu naklikat sám na na tom tazne.cz a zvolit je pro instalaci, nebo mi to objednají sami. No, když už jsem se pánem bavil, tak jsem si rovnou domluvil termín a nechal je, ať to objednají.
 
Dělali jsme to u nas na dílně, pokud bys to neměl k nám daleko nebo dělaal výlet na Moravu není problém to udělat u nás, jen je to práce skoro na celý den. Jak tu píšou kluci není to ale problém v podstatě objednat na netu a pak se domluvit s někým kdo má zkušenosti s montáží tažného zařízení a má na to certifikát kvůli zapsání do TP. Naštěstí na Mazdě to není nic složitého, ikdyž teda přípravu to žádnou nemá ..takže to není zas tak jednoduchý jako nacvakat konektory. :)
 
ja zkusim to Zbraslav, to mam kousek od baraku :) a dam vedet jak to dopadlo.. diky kluci!!!
 
jeste otazka: kolik pinu na to elektro si ma dat? tazne potrebuju pouze na nosic na kola ... a tam zadny piny nejsou ... ktery je teda "standard" ?
 
Potrebujes samozrejme zasuvku na 13 pinu proroze kdyz to mas na kola je tam zapojeni zpatecky a to na 7 pinu neni. Ke vsemu exxistuje bez problemu redukce na starsi voziky a muzes jezdit i s nim kdyby nahodou
 
Přesně jak píše Reddwarf, zvol 13 pin. Já mám tažné taky jenom kvůli nosiči kol (jsem malej a kolo by se mi na střechu blbě dávalo a akorát bych si poškrábal auto). Nosič mám od Hakru a ten má 13pin zásuvku. Thule co vím má u všech tažných taky 13pin.
 
Zdravím, mám Mazda 6 2.5i G192 z roku 2019, dovoz z Německa letos v březnu. Chtěl bych tam také dát tažné a uvažuji o tazne.cz a instalaci dle postupu jaký uvádíte výše ve vláknu přes Zbraslav. Jaký typ byste doporučili? Uvažuji o odnímatelném od Bosal-Oris (1800kg, neviditelny vyrez). Když nebude instalace přímo v Mazdě, budou s tím mít pak při servisu nějaký problém? Garančka je prodloužená do února 2023 a ještě jsme v servisu v ČR nebyli. Díky
 
Pokud je tažné zařízení homologované, tak s tím nikdo nemůže mít problém.
Jen vezmi v úvahu svislé zatížení, na co to budeš hlavně využívat. Mám stejné TZ jaké uvažuješ (bajonetový systém), využívám hlavně pro nosič kol, 75 kg svislé zatížení, to je tak na 3 kola včetně nosiče kol. Pevné TZ má obvykle vyšší svislé zatížení.
 
K typu bych akorát zmínil, že mám elektriku Erich Jaeger ale příště bych volil něco jiného. Alespoň ve variantě pro Mazdu 3 má dost hlasité relátko. Podle servisu byl tenhle modul dokonce nejhlasitější ze všech typů od tohoto výrobce. Zkoušeli jsme i jiný modul stejného typu a taky hlasitě cvakal. Nakonec se to vyřešilo vytlumením. Nabízeli mi i možnost všechno shodit a dát tam jinou elektriku, a do toho už se mi nechtělo, protože po vytlumení je to ok. V případě nové instalace bych ale teď už volil jiného výrobce.
 
Čo je to za relátko a kedy cvaká? Ja mám vyhliadnutú elektriku od ECS, pretože podľa popisu mala niektoré funkcie naviac proti Jaeger, akurát ju už dlho nemajú skladom.
 
Je to relátko v modulu, co je v kufru. Cvaká když jsou zapnuté blinkry. Takže když jsem stál na semaforech a odbočoval jsem, tak jsem každé bliknutí slyšel dvakrát – jednou od Mazdy a jednou z relátka. Jako po vytlumení je to ok, ale je to zbytečná starost.
 
Je to relátko v modulu, co je v kufru. Cvaká když jsou zapnuté blinkry. Takže když jsem stál na semaforech a odbočoval jsem, tak jsem každé bliknutí slyšel dvakrát – jednou od Mazdy a jednou z relátka. Jako po vytlumení je to ok, ale je to zbytečná starost.
Tak to by mne nenapadlo :) Díky

Pokud je tažné zařízení homologované, tak s tím nikdo nemůže mít problém.
Jen vezmi v úvahu svislé zatížení, na co to budeš hlavně využívat. Mám stejné TZ jaké uvažuješ (bajonetový systém), využívám hlavně pro nosič kol, 75 kg svislé zatížení, to je tak na 3 kola včetně nosiče kol. Pevné TZ má obvykle vyšší svislé zatížení.
Aha, díky moc, ještě se na to raději podívám, chtěj jsem jezdit příležitostně s karavanem...
 
Mam taky Jagera, ale ve Fordu a nikdy jsem si niceho takoveho nevsiml. Asi specialita pro Mazdy...
 
Back
Top