• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Kdy vyměnit kotouče?

Pegas

výkonný člen KLANu
234
Měl bych možná blby dotaz, ale podle čeho se určuje opotřebení kotoučů? Jsou dané tloušťky vybroušené části u konkrétních aut? Nebo se změří vnější rantl kotouče s vybroušenou částí od destičky? Nevím totiž, jestli už mám měnit i kotouče. Mám M3 pravděpodobně se 118.000km, destičky jsou teď sjetý.
 
Snad v každém shopu máš v popisu kotoučů uvedenou i minimální tloušťku-měří se ty brzdící plochy, ne hrany.
Ale asi častěj bývá problém že nejsou rovnoměrně sjeté-jsou na nich vlny nebo ze zadní strany brzdí třeba 1/3 plochy desky.

Např:
Průměr v mm: 265
Sila brzdoveho kotouce v mm: 11
Minimalni tloustka (v mm): 9
Typ brzdoveho kotouce: plný
Povrch: nater
 
No a vždy je max. tloušťka opotřebení kotoučů u každého výrobce stejná? Takže pokud změřim rantl a bude vice jak 1mm oproti brzdové ploše pak vyměnit :)
 
Myslím si že tloušťka nových a max opotřebení je stejná napříč všech výrobců.
 
Obvykle bývá minimální tloušťka kotouče 0 1mm z káždé třecí strany pro M3 konkrétně (nový/opotřebený) vpředu 25/23 vzadu 11/9
 
Back
Top