• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

interiér Pomalé a slabé vytápění interiéru u dieselu

Cassius_CZ

nový člen
1
Zdravím Mazdaklan,
mám Mazdu 6 diesel 2014 129kW najeto 192000km (já zatím najel 12K km). První zimu jsem si nevšiml, že bych měl problémy s vytápěním a problémy s dlouhou dobou, než začne foukat teplý vzduch z větráků.
Naopak tuto zimu mi přijde, že moje Mazda 6 topí velmi málo anebo začne topit až po 5-10 minutách svižnější jízdy mimo město při rychlostech 90km/h a víc, anebo až když se dieselový motor takříkajíc zahřeje. Při jízdě ve městě 0-50km sotva fouká vlažný vzduch, spíše studený.

Ještě bych chtěl přidat, jaké servisní úkony v autorizovaném servise Mazda jsem za poslední rok absolvoval, pakliže by to s tímto problémem mohlo nějak souviset:

Srpen 2020 - objevila se chybová hláška "Engine inspection required" - výměna výfukové vačky, 4x vahadel, vakuového čerpadla, výplach motoru, nový olej, chladicí kapalina doplněna po max. hodnotu rysky (jen pro info - oprava za 66K Kč :sob:, kulance autorizovaného servisu Mazdy nebrána v potaz, ikdyž jak to tady čtu, je to častý problém dieselových Mazd :expressionless:)

Prosinec 2020 - první zaznamenání sníženého výkonu teplého vzduchu vycházejícího z výdechů a dlouhá doba vytápění. Tak mi můj známý automechanik řekl, že tu je možná souvislost při předchozí "zfušované" autorizované opravě, kdy mohlo dojít k zavzdušnění okruhu, kdy prochází chladicí kapalina sekundárním okruhem, který ohřívá jádro ohřívače (nejsem odborník, tak se omlouvám, jestli to nepíšu technicky správně).
Zde jsem se chtěl zeptat, jestli mají Mazdy 6 elektricky napájený heater nebo je vyhřívaný jen ohřátou chladicí kapalinou nebo jestli mají nějaký pomocný přídavný vyhřívací systém?

Druhá půlka prosince 2020
- dal jsem tedy opět svou Mazdu 6 v rámci záruky předchozí opravy ze srpna 2020 do stejného autorizovaného servisu, kde jsem požadoval kontrolu a opravu, zda-li nezpůsobili zavzdušnění sekundárního okruhu, opraveno odvzdušněním, ale jak si to zkontrolovat že ano, člověk musí věřit. Pak mi přišlo že to do ledna jakžtakž topilo a pak už zase málo, ale nikde jsem nenašel nějaké referenční křivky teplot a času doby výhřevu interiéru na požadovanou zvolenou teplotu atd.

- Proto bych se chtěl zeptat, jak to máte vy se svými Mazdami 6, kdy vám začne topit?
- Jak dlouho vám trvá výhřev (začátek foukání teplého nebo vlažného vzduchu z výdechů, při jakých režimech jízdy, rychlostech, časech a jaké vnější teplotě?
- Jestli vám fouká vzduch obdobně slabě při takto nízkých teplotách nebo je špatně něco s mojí dieselovou Mazdou 6?
- Zda-li je to dáno tím, že Mazdy 6 mají tak úsporný motor, čili velký kompresní poměr, materiálem bloku motoru (litina vs. slitina hliníku) popř. je to dáno rozdílem v palivech nafta vs. benzín?
- Zda-li majitelé benzínových variant Mazd 6 jsou na tom obdobně?

Pro referenci bych chtěl uvést typy jízdy, rychlosti a časy, co jsem zkoušel:

1) volnoběh po dobu 1h při teplotě okolo -5°, celou dobu studený vzduch z výdechů, teplota nastavena na 24° při řežimu Auto
2) doba jízdy 7-10 minut po městě, rychlost do 50km/h po 7. minutě začne foukat jakžtakž vlažný vzduch, vnější teplota opět okolo -5°C až -10°C
3) meziměsto, pakliže jsem hned na rychlostech 50km/h - 90km/h a víc po dálnici, je náběh dřív než za cca 7 minut a fouká mírně teplejší vzduch, ale 24°C asi ne, ikdyž je vnější teplota stále pod bodem mrazu

Předem děkuji za vaše komentáře, odpovědi na mé otázky a rady.
 
Poslední úprava:
Zdravím Mazdaklan,
mám Mazdu 6 diesel 2014 129kW najeto 192000km (já zatím najel 12K km). První zimu jsem si nevšiml, že bych měl problémy s vytápěním a problémy s dlouhou dobou, než začne foukat teplý vzduch z větráků.
Naopak tuto zimu mi přijde, že moje Mazda 6 topí velmi málo anebo začne topit až po 5-10 minutách svižnější jízdy mimo město při rychlostech 90km/h a víc, anebo až když se dieselový motor takříkajíc zahřeje. Při jízdě ve městě 0-50km sotva fouká vlažný vzduch, spíše studený.

Ještě bych chtěl přidat, jaké servisní úkony v autorizovaném servise Mazda jsem za poslední rok absolvoval, pakliže by to s tímto problémem mohlo nějak souviset:

Srpen 2020 - objevila se chybová hláška "Engine inspection required" - výměna výfukové vačky, 4x vahadel, vakuového čerpadla, výplach motoru, nový olej, chladicí kapalina doplněna po max. hodnotu rysky (jen pro info - oprava za 66K Kč :sob:, kulance autorizovaného servisu Mazdy nebrána v potaz, ikdyž jak to tady čtu, je to častý problém dieselových Mazd :expressionless:)

Prosinec 2020 - první zaznamenání sníženého výkonu teplého vzduchu vycházejícího z výdechů a dlouhá doba vytápění. Tak mi můj známý automechanik řekl, že tu je možná souvislost při předchozí "zfušované" autorizované opravě, kdy mohlo dojít k zavzdušnění okruhu, kdy prochází chladicí kapalina sekundárním okruhem, který ohřívá jádro ohřívače (nejsem odborník, tak se omlouvám, jestli to nepíšu technicky správně).
Zde jsem se chtěl zeptat, jestli mají Mazdy 6 elektricky napájený heater nebo je vyhřívaný jen ohřátou chladicí kapalinou nebo jestli mají nějaký pomocný přídavný vyhřívací systém?

Druhá půlka prosince 2020
- dal jsem tedy opět svou Mazdu 6 v rámci záruky předchozí opravy ze srpna 2020 do stejného autorizovaného servisu, kde jsem požadoval kontrolu a opravu, zda-li nezpůsobili zavzdušnění sekundárního okruhu, opraveno odvzdušněním, ale jak si to zkontrolovat že ano, člověk musí věřit. Pak mi přišlo že to do ledna jakžtakž topilo a pak už zase málo, ale nikde jsem nenašel nějaké referenční křivky teplot a času doby výhřevu interiéru na požadovanou zvolenou teplotu atd.

- Proto bych se chtěl zeptat, jak to máte vy se svými Mazdami 6, kdy vám začne topit?
- Jak dlouho vám trvá výhřev (začátek foukání teplého nebo vlažného vzduchu z výdechů, při jakých režimech jízdy, rychlostech, časech a jaké vnější teplotě?
- Jestli vám fouká vzduch obdobně slabě při takto nízkých teplotách nebo je špatně něco s mojí dieselovou Mazdou 6?
- Zda-li je to dáno tím, že Mazdy 6 mají tak úsporný motor, čili velký kompresní poměr, materiálem bloku motoru (litina vs. slitina hliníku) popř. je to dáno rozdílem v palivech nafta vs. benzín?
- Zda-li majitelé benzínových variant Mazd 6 jsou na tom obdobně?

Pro referenci bych chtěl uvést typy jízdy, rychlosti a časy, co jsem zkoušel:

1) volnoběh po dobu 1h při teplotě okolo -5°, celou dobu studený vzduch z výdechů, teplota nastavena na 24° při řežimu Auto
2) doba jízdy 7-10 minut po městě, rychlost do 50km/h po 7. minutě začne foukat jakžtakž vlažný vzduch, vnější teplota opět okolo -5°C až -10°C
3) meziměsto, pakliže jsem hned na rychlostech 50km/h - 90km/h a víc po dálnici, je náběh dřív než za cca 7 minut a fouká mírně teplejší vzduch, ale 24°C asi ne, ikdyž je vnější teplota stále pod bodem mrazu

Předem děkuji za vaše komentáře, odpovědi na mé otázky a rady.
První otázka: chladící kapalina v přetlakové nádrže nepřibývá?
 
Zdravím Mazdaklan,
mám Mazdu 6 diesel 2014 129kW najeto 192000km (já zatím najel 12K km). První zimu jsem si nevšiml, že bych měl problémy s vytápěním a problémy s dlouhou dobou, než začne foukat teplý vzduch z větráků.
Naopak tuto zimu mi přijde, že moje Mazda 6 topí velmi málo anebo začne topit až po 5-10 minutách svižnější jízdy mimo město při rychlostech 90km/h a víc, anebo až když se dieselový motor takříkajíc zahřeje. Při jízdě ve městě 0-50km sotva fouká vlažný vzduch, spíše studený.

Ještě bych chtěl přidat, jaké servisní úkony v autorizovaném servise Mazda jsem za poslední rok absolvoval, pakliže by to s tímto problémem mohlo nějak souviset:

Srpen 2020 - objevila se chybová hláška "Engine inspection required" - výměna výfukové vačky, 4x vahadel, vakuového čerpadla, výplach motoru, nový olej, chladicí kapalina doplněna po max. hodnotu rysky (jen pro info - oprava za 66K Kč :sob:, kulance autorizovaného servisu Mazdy nebrána v potaz, ikdyž jak to tady čtu, je to častý problém dieselových Mazd :expressionless:)

Prosinec 2020 - první zaznamenání sníženého výkonu teplého vzduchu vycházejícího z výdechů a dlouhá doba vytápění. Tak mi můj známý automechanik řekl, že tu je možná souvislost při předchozí "zfušované" autorizované opravě, kdy mohlo dojít k zavzdušnění okruhu, kdy prochází chladicí kapalina sekundárním okruhem, který ohřívá jádro ohřívače (nejsem odborník, tak se omlouvám, jestli to nepíšu technicky správně).
Zde jsem se chtěl zeptat, jestli mají Mazdy 6 elektricky napájený heater nebo je vyhřívaný jen ohřátou chladicí kapalinou nebo jestli mají nějaký pomocný přídavný vyhřívací systém?

Druhá půlka prosince 2020
- dal jsem tedy opět svou Mazdu 6 v rámci záruky předchozí opravy ze srpna 2020 do stejného autorizovaného servisu, kde jsem požadoval kontrolu a opravu, zda-li nezpůsobili zavzdušnění sekundárního okruhu, opraveno odvzdušněním, ale jak si to zkontrolovat že ano, člověk musí věřit. Pak mi přišlo že to do ledna jakžtakž topilo a pak už zase málo, ale nikde jsem nenašel nějaké referenční křivky teplot a času doby výhřevu interiéru na požadovanou zvolenou teplotu atd.

- Proto bych se chtěl zeptat, jak to máte vy se svými Mazdami 6, kdy vám začne topit?
- Jak dlouho vám trvá výhřev (začátek foukání teplého nebo vlažného vzduchu z výdechů, při jakých režimech jízdy, rychlostech, časech a jaké vnější teplotě?
- Jestli vám fouká vzduch obdobně slabě při takto nízkých teplotách nebo je špatně něco s mojí dieselovou Mazdou 6?
- Zda-li je to dáno tím, že Mazdy 6 mají tak úsporný motor, čili velký kompresní poměr, materiálem bloku motoru (litina vs. slitina hliníku) popř. je to dáno rozdílem v palivech nafta vs. benzín?
- Zda-li majitelé benzínových variant Mazd 6 jsou na tom obdobně?

Pro referenci bych chtěl uvést typy jízdy, rychlosti a časy, co jsem zkoušel:

1) volnoběh po dobu 1h při teplotě okolo -5°, celou dobu studený vzduch z výdechů, teplota nastavena na 24° při řežimu Auto
2) doba jízdy 7-10 minut po městě, rychlost do 50km/h po 7. minutě začne foukat jakžtakž vlažný vzduch, vnější teplota opět okolo -5°C až -10°C
3) meziměsto, pakliže jsem hned na rychlostech 50km/h - 90km/h a víc po dálnici, je náběh dřív než za cca 7 minut a fouká mírně teplejší vzduch, ale 24°C asi ne, ikdyž je vnější teplota stále pod bodem mrazu

Předem děkuji za vaše komentáře, odpovědi na mé otázky a rady.
Co takhle termostat? Podle mne zůstává v otevřené poloze. Klasické příznaky.
 
Zajímavé téma. Vzhledem k tomu, že mám stejný motor, tak popíšu své zkušenosti.
Dokud svítí modrá kontrolka chladící kapaliny, tak auto nehřeje, fouká studený vzduch. Jakmile se motor ohřeje, což trvá chvíli (myslím, že chladící kapalina se dostane na teplotu 40°C, ale nevím přesně), cca 5 minut po městě, tak se zapne topení interiéru, nejdříve vlažný a za chvíli už opravdu teplý vzduch.
Co mám zkušenosti, tak topení funguje mnohem lépe, než s jinými referenčními auty (Fabia III 1,2 TSI před FL- auto hřeje až po opravdu dlouhé době, min. 10 minut, jinak zima, Citroen Berlingo diesel 2014 - to auto hřeje až tak po 20ti minutách jízdy)

Ještě k těm referencím. Pokud auto nastartuju a nechám stát na místě, např. škrabu skla, tak se chladící kapalina skoro nezahřívá, takže auto se takhle nevyhřeje, musíš se rozjet.
 
Benzín 2,5 141 kw.Po 1,5 km fouká už teplý vzduch(-5 st¨)Vypozoroval jsem,že Mazda dříve topí,když dám teplotu na max.Četl jsem to i v nějaké příručce.
 
GH 2.5 po 1.5km u školky provozka a teplý vzduch i při -2°C.
Nejlépe vidět zmrzlé děti, v koncernových TDI(což je tak 80% osazenstva parkoviště) rodiče to před školkou ani "nezdechají"(smrdí to tam jak v "traktorovém depu"), aby jim to aspoň do práce zatopilo:D, i když ani tomu nevěřím :D.
 
Poslední úprava:
GH 2.5 po 1.5km u školky provozka a teplý vzduch i při -2°C.
Nejlépe vidět zmrzlé děti, v koncernových TDI(což je tak 80% osazenstva parkoviště) rodiče to před školkou ani "nezdechají"(smrdí to tam jak v "traktorovém depu"), aby jim to aspoň do práce zatopilo:D, i když ani tomu nevěřím :D.
To je nějaká blbost, mám v Supu elektrickej výhřev (standardní věc u dieselu) a topí to výrazně rychleji než Mazda.
 
Mě tedy (referenčně) topí Mazda taky trochu dýl než bych si přál, ale vzhledem k výhřevu sedaček to moc neřeším. Jinak teplota vody a oleje nedosahuje k 90 st. Zrovna včera jsem se po jízdě díval a měl jsem to kolem 88 stupňů vodu a 84 olej. Pokud sleduješ zhoršení stavu, šel bych to termostatu jako první věci, jak ti radí výše.
 
To je nějaká blbost, mám v Supu elektrickej výhřev (standardní věc u dieselu) a topí to výrazně rychleji než Mazda.
čéče, budeš se divit, ale potkal sem tam takto i "pacienta" s novou A6, který to nastartované zamknul mobilem a šel:D.
pochybuju že by ten výhřev nová A6 neměla, ale asi je to "místní vesnický colorit". Nicméně většina osazenstva parkoviště jsou TDI z roku raz až dva.
A věc myšlení, co na tom že 20km kosnu/spavuju, hlavně že "jezdím za málo". A nebo mám na to, tak to tu nechám smrdět :D.

Asi by to chtělo, tohle hodnotit jako přestupek, tak jak v DE a byl by klid.
 
Poslední úprava:
GH 2.5 po 1.5km u školky provozka a teplý vzduch i při -2°C.
Nejlépe vidět zmrzlé děti, v koncernových TDI(což je tak 80% osazenstva parkoviště) rodiče to před školkou ani "nezdechají"(smrdí to tam jak v "traktorovém depu"), aby jim to aspoň do práce zatopilo:D, i když ani tomu nevěřím :D.
Jo taky jsem potkal Alfu Romeo co jezdila nejspíš na brikety....image_19.jpeg
 
Back
Top