• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

karosérie Koupě 2.0 SkyActiv-G122 - na co si dát pozor

elpin

nový člen
4
Ahoj, v dohledné době bych chtěl koupit Mazdu 3 z druhé ruky a zajímalo by mě, jestli je nějaká věc na kterou si dát pozor. Na co Mazdy 3 konkrétně z roku 2019 nejvíce trpí? Jestli vůbec taková informace už je mezi lidmi, protože je to ještě celkem nový model...

Co jsem slyšel tak jedním z problémů u Japonců obecně je koroze. Je to případ i téhle Mazdy? Má smysl se u 2 letého auta podívat v servisu před koupí na podvozek?

A taky by mě zajímalo, dá se něco dělat s takovýmto škrábancem kromě přelakování celého boku? Zítra se jdu na tenhle kousek podívat a jsem i celkem rozhodnutý že ho vezmu, ale ten škrábanec mě celkem mrzí...

Díky za jakoukoli radu a info.

e5bdd8d6-d932-4a91-b50d-a5a8e205c674.jpg
 
Za mě pouze pár postřehů z ročníku 2019.
Občas bývá nadměrně chyceny výfuk jinak podvozky Mazdy jsou od 2013 naopak velmi odolné.
U HUD býval problém že ve skle se odrazela i promítací obrazovka.
Přepínání válců bylo velmi čitelné u prvních verzí.
Klepajici zrcátka při vyšší rychlosti.
Vrzajici části interiéru.
Profukovani od zadních dveří.
Funkční zamykání zrcátek.
Většina těchto drobností byla postupně odstraněna.
Škrábance korekcí budou vidět takže jedině lakovat.

Mazda 3 BN
 
Zadní kotouč na fotce už není v top stavu. Ohledně koroze - určitě se koukni. Mazda už to má ošetřené dobře, ale občas se najde roční kus, který vypadá na auto 15 let staré. Jeden člen fóra jsem dával i fotky. Jinak jak píše Polsonside, hlavně vrzání palubovky u displeje a třesoucí se zpětná zrcátka. Profukování bylo myslím jen u sedanu a to vypínání válců u trojky už nkdo ani nepoznal.

Jestli nemáš co dělat, tak si pročti tohle vlákno, tam najdeš vše:
 
Poslední úprava:
Souhlasím viz foto mých kotoučů po roce ve své funkci. A vypínání válců u prvních sérií bylo fakt poznat. Osobní zkušenost. 55bd56a03fc766268ecf57e02d28c9c9.jpg

Mazda 3 BN
 
Přesně tak. Řešení bylo jak píšeš takže pouze přehrát. Totéž maximálně vhodné pro vysoké vybíjení baterie což též pomohlo.
Já shodil originální kotouče ihned. Jsou naprosto bidne a druhovyroba funguje mnohem lépe.

Mazda 3 BN
 
to jako že u auta r.v 2019 už měníte zadní kotouče ??
To ne, ale že u kotoučů z výroby se hranka na zadních kotoučích začne po roce dělat a max. po třech, max. čtyřech letech je kotouč na odpis. Když se vymění za jakýkoliv jiný, tak po třech letech vypadá jako nový. Zkušenost s Mazdy 6 GH a trojky BM a bratrovo BN.
 
tak to zase neeee .....
Tak u mě teda jo. U šestky mi na STK (po 4 letech) napsali kotouče jako závadu a měnil jsem je asi při 40 tisících. Přední vydržely o rok déle. U trojky výměna před 4. rokem a nájezdem necelých 50 tisíc. Já brzdy a lak považuji u Mazd za největší (a asi i jediné) mínusy.
 
Mi neříkej, že tobě na Mazdách zadní kotouče neodchazejí, nereznou? Na zadních se mi vždy začala dělat hrana z jedné, pak z druhé strany a nakonec brzdila plocha max. 1 cm s tím, že se tam udělaly rýhy. U předních brzdila celá plocha, ale jak se sjely destičky a kotouč dost ubyl, tak jsem měnil oboje. Ale vždy jen u kotoučů a destiček z výroby. Pak mi tam dali nějaké ATE a tam za tři roky úbytek obojího minimální a brzdná plocha celá. Bratr to měnil na BN stejně, zadní a za rok přední. Kamarád na GJ dokonce obojí kolem 30 tisíc, ale jezdí jako prase. A u nás s autem jezdí 70% manželka, vozí děti a jezdí klidnou jízdu. Já to občas protáhnu, ať to není líné. Když to srovnám s tátovi Fabii, tak ten ji má asi 8 let, najeto přes sto a nedávno měnil jen přední destičky.
 
Souhlas. Brzdy jsou slabina Mazdy a original jsem sundal už po 15t km. Možná bych ještě našel fotky jak strašně vypadali auto konstantne bribrzdovali a strašně vibrovali. Hodně ausus. Nemluvě že Mazdy by snesli větší brzdy. Jinak lak mě zatím překvapil. Za 3 roky tam mám strašně málo kosmetiky. Mezi všemi auty vždy nejméně. Pravidelně voskuji a vyhýbám se dalnicim a nelepim na prdel.

Mazda 3 BN
 
Koukám že se to tady zvrhlo na diskusi o brzdách :)

Díky moc všem za postřehy, dám si na věci které jste vyjmenovali pozor. Dnes se jedeme na auto podívat a pokud vše dobře dopadne tak si ho i povezeme domů :)
 
S mazdou 3 chybu rozhodně neuděláš. Pouze se zamer na zmíněné body před koupí a bok bohužel prelakovat do rozstriku. Tak se pak pochlub zda jsi koupil fesandu..

Mazda 3 BN
 
Koukám že se to tady zvrhlo na diskusi o brzdách :)

Díky moc všem za postřehy, dám si na věci které jste vyjmenovali pozor. Dnes se jedeme na auto podívat a pokud vše dobře dopadne tak si ho i povezeme domů :)
Hlavne skus popritlacat na rozne interierove prvky ci nieco velmi nevrzga... to budem uz robit aj ja :D
 
Koukám že se to tady zvrhlo na diskusi o brzdách :)

Díky moc všem za postřehy, dám si na věci které jste vyjmenovali pozor. Dnes se jedeme na auto podívat a pokud vše dobře dopadne tak si ho i povezeme domů :)
Tak ať ti to vyjde ?
 
Back
Top