• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Lithiová trakční baterie M Hybrid 24 V/M Hybrid Boost 48 V

mendez

nový člen
12
Čo znamena u po facelift modelov MY22 e- skyactiv? Nikde sa ktomu nemôžem dopátrať a v salóne som sa na to zabudol opýtať
 
Čo znamena u po facelift modelov MY22 e- skyactiv? Nikde sa ktomu nemôžem dopátrať a v salóne som sa na to zabudol opýtať
To "e" znamena "elektricky". Od 2022 ma CX5 pridavny elektromotor, je to mild-hybrid. Ten elektromotor ale len pomaha s rozjazdami. Nedokaze jazdit ciste len na elektriku.
 
Zatiaľ som veľa testov na cx5 nevidel ale ani v jednom nebolo ohľadom tohoto spomenuté nič. Len dnes som to zahliadol v ponuke skladoviek jeden kus že ešte bez mild-hybrid ,tak som si vspomenul, že v salóne v zadu bol napis e skyactiv. Ked som si to dal do gugla tak mi vyhodilo cx60 a všetko okolo phev a ohladom cx5 som sa nedozvedel nic,ani tu na fore. Zaujima ma co vsetko tento systém obsahuje, pripadne osobne skúsenosti. Vďaka
 
Zatiaľ som veľa testov na cx5 nevidel ale ani v jednom nebolo ohľadom tohoto spomenuté nič. Len dnes som to zahliadol v ponuke skladoviek jeden kus že ešte bez mild-hybrid ,tak som si vspomenul, že v salóne v zadu bol napis e skyactiv. Ked som si to dal do gugla tak mi vyhodilo cx60 a všetko okolo phev a ohladom cx5 som sa nedozvedel nic,ani tu na fore. Zaujima ma co vsetko tento systém obsahuje, pripadne osobne skúsenosti. Vďaka
Osobne skusenosti mam zatial len zo skusobnej jazdy (takze skoro ziadne) a nejake info od predajcov. Predajcovia skoro nic nevedia. Cakal som ze mazda pouzije system od toyoty, ale zatial to tak nevyzera. Tento motor (e skyactiv) ma mazda3 a myslim ze aj mazda cx30, takze viacej info hladat vo fore pre tieto auta.
Moje postrehy:
- baterka neutiahne auto ciste ne el. pohon, a teda vzdy bezi spalovak.
- el. motor pomaha pri rozbehu a zrychlovani, pri brzdeni nabija baterku.
- kategoria mild-hybrid vyrazne zjednodusuje parkovanie v niektorych mestach

Bohuzial nikdo mi neved odpovedat na otazku co sa stane ak sa baterka pokazi - ci sa auto stane nepojazdnym. Ale podla toho ako funguje toyota a subaru ocakavam ze ano. Nikdo mi nevedel povedat aka je zivotnost baterie.
 
Je tam failsafe funkce: "Power is supplied to the vehicle's electrical devices (12 V power supply) from the battery." Ale samozřejmě přístrojovka svítí jak vánoční stromeček. A na lithiovku si připrav tak 70 litrů bez DPH.
 

 
Když jsem kupoval CX30, ptal jsem se prodejce, jaká je záruka na hybridní acu, a bylo mi řečeno že žádná extra jako u full hybridů tady není.
Mimochodem zajímala mě i cena a jestli si vzpomínám dobře, tak je to 38k. Podle mého názoru vydrží asi déle než u elektro vozů, protože se neničí rychlonabíjením, nenechá se vyšťavit do nuly a nenabíjí se úplně do 100%. To jsou právě ty okolnosti, které urychlují degradaci acu. Možná čas ukáže jak se mýlím.
 
Tak ta mild-hybrid technologie je tam zbytečná. Při neutrálu nebo brždění se dobíjí lithiový akumulátor, který pak pomáhá napájet klimu, rádio, atd. ale asi nejvíc pomáhá při istopu. Kdyby to tam nebylo, tak si člověk ani nevšimne.
 
Má to nejaké previazanie s istopom? Ak by bol istop trvalo vypnutý, tak je to tam úplne zbytočné, nie?
V prípade, že sa na elektriku nevie auto pohnúť ako klasický hybrid (rozbeh na elektriku za zvuku trolejbusu je super svižný), tak by som tento systém nevyužil a len by ma hnevalo vypínanie motoru pred kruhovým objazdom, kde sa človek často potrebuje hneď zas pohnúť (viz moje postrehy k CX-60, ktorá to mala).
 
Nemá, jen motor v rámci istopu naskakuje naprosto hladce a rychle, protože jej roztáčí startér-generátor řemenem, nikoliv pastorkový startér. Ale já, jelikož istop pokaždé vypínám, tak to nijak nevyužiju. A jen to pomáhá napájet el. systémy v autě. S autem to nepohne.
 
3 tis€ je uz dost vela penazi v prípade poruchy . To mi za to nestoji a radsej pojdem do predface verzii aj ked sa mi na novej ten predny look velmi paci . Uz som zacal pozerat aj PL testy a nikto to vobec nespomína, ze je tam takyto mild hybrid systém
 
E skyaktiv je od MY23 . V jednom NL teste spomínali aj dopomoc pri rozjazde , uspora paliva ževraj do 10%...vetsia testov je z roku 22 tak preto to nikto nespomina,kedze to tam este nebolo. Záhada vyriešená, spoľahlivosť ukáže čas 🤔
 
E skyaktiv je od MY23 . V jednom NL teste spomínali aj dopomoc pri rozjazde , uspora paliva ževraj do 10%...vetsia testov je z roku 22 tak preto to nikto nespomina,kedze to tam este nebolo. Záhada vyriešená, spoľahlivosť ukáže čas 🤔
Tak v Mazdách 3 to je od roku 2019 a zatím s tím nikdo neměl žádný problém. Je to zatím 4 roky, tak uvidíme tak po 6-8 letech jak to bude spolehlivé.
 
Poslední úprava:
Tak v Mazdách 3 to je od roku 2019 a zatím s tím nikdo neměl žádný problém. Je to zatím 4 roky, tak uvidíme tak po 6-8 letech jak to bude spolehlivé.
Lithiovka BDMC67ZB3 je v:
Levostranné řízení MAZDA3 2018 2018/11 BP AEBA16
Pravostranné řízení MAZDA3 2019 2019/01 BP ABBA16
Levostranné řízení MAZDA3 2019 2019/04 BP ALBA17
Pravostranné řízení MAZDA3 2020 2020/11 BP ABBA17
Levostranné řízení MAZDA3 2020 2020/11 BP AEBA17
Pravostranné řízení MAZDA3 2021 2021/10 BP ABBA18
Levostranné řízení MAZDA3 2021 2021/10 BP AEBA18
Levostranné řízení MAZDA3 2021 2021/10 BP ALBA18
Levostranné řízení Mazda CX-30 2019 2019/04 DM AEDS04
Pravostranné řízení Mazda CX-30 2019 2019/08 DM ABDS03
Levostranné řízení Mazda CX-30 2019 2019/09 DM ALDS04
Levostranné řízení Mazda CX-30 2019 2019/12 DM AEDSM1
Pravostranné řízení Mazda CX-30 2020 2020/10 DM ABDL01
Levostranné řízení Mazda CX-30 2020 2020/10 DM AEDL01
Levostranné řízení Mazda CX-30 2020 2020/10 DM AEDLM1
Pravostranné řízení Mazda CX-30 2021 2021/09 DM ABDL02
Levostranné řízení Mazda CX-30 2021 2021/10 DM AEDL02
Levostranné řízení Mazda CX-30 2021 2021/10 DM ALDL01
Levostranné řízení Mazda CX-30 2021 2021/12 DM AEDLM2
Pravostranné řízení Mazda CX-5 2022 2022/12 KF ABKS08
Levostranné řízení Mazda CX-5 2022 2022/12 KF AEKS08
Pravostranné řízení Mazda MX-30 2020 2020/11 DR ABDR01
Lithiovka BJGB67ZB3 je v:
Pravostranné řízení MAZDA3 2021 2021/10 BP ABBA18
Levostranné řízení MAZDA3 2021 2021/10 BP ALBA18
Pravostranné řízení MAZDA3 2023 2023/04 BR ABBA19
Levostranné řízení MAZDA3 2023 2023/04 BR AEBA19
Levostranné řízení MAZDA3 2023 2023/05 BP ALBA19
Pravostranné řízení Mazda CX-30 2021 2021/09 DM ABDL02
Levostranné řízení Mazda CX-30 2021 2021/10 DM AEDL02
Levostranné řízení Mazda CX-30 2021 2021/10 DM ALDL01
Levostranné řízení Mazda CX-30 2021 2021/12 DM AEDLM2
Pravostranné řízení Mazda CX-30 2023 2023/06 DT ABDL03
Levostranné řízení Mazda CX-30 2023 2023/06 DT AEDL03
Levostranné řízení Mazda CX-30 2023 2023/10 DT ALDL02
Pravostranné řízení Mazda MX-30 2022 2022/04 DR ABDR02
 
Takže buď prodejce huhňal a já místo 68 slyšel 38, nebo účelově nemluvil pravdu. Za takovýho 24 voltového chcípáčka je to teda palba.
 
Mám takový dotaz zda někdo bude vědět. Jedná se mi o ,,trakční baterii” pro M3 BP.

Jaká se dá předpokládat životnost, když i klasická baterie tu lidem odchází po 3 letech (tedy čekám ze ta trakční by měla dát víc ale těžko odhadnout o kolik pak).

Jaká je cca cena této baterie a dá se nahradit nějakou druhovýrobou a jak moc komplikované to je (předpokládám asi zásahy přes diagnostiku)

Dá se zjistit v jakém je tato baterie stavu třeba přes nějaký skrytý menu v autě nebo to zjistí jen servis?

Jde mi o to jak moc velký strašák to může do budoucna být.
 
Back
Top