• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Lithiová trakční baterie M Hybrid 24 V/M Hybrid Boost 48 V

Zkusil bych tu od Čepka, která se testama a hmotností jeví, že by měla být ještě v pořádku
 
Poslední úprava:
Zkusil bych tu ud Čepka která se testama a hmotností jeví, že by měla být ještě v pořádku
To asi nebylo pro mne viď? Neb mě se nejedná o tu 12V ale o tu 24V pro elektromotor.

Zatím mi obě funguji v pořádku - jen mne to zajímá do budoucna - tu klasickou není problém vyměnit ale ta trakční bude jistě problém a balík peněz předpokládám.
Otázka je kolik cca to muže stát a jak dlouho se dá čekat ze to muže vlastně vydržet.
 
Jaká je cca cena této baterie a dá se nahradit nějakou druhovýrobou a jak moc komplikované to je (předpokládám asi zásahy přes diagnostiku)
Viz.

Druhovýroba určitě neexistuje, jde o celou jednotku připojenou na CAN s integrovaným BMS, který má svoji vlastní sadu DTC (diagnostických chyb). Nahrazuje se kus za kus. Pravděpodobně bude později v nabídce nějaká repase výměnou kus za kus.
Ohledně péče o tento akumulátor docela napoví tato informace:

Údržba akumulátoru M Hybrid / M Hybrid Boost během skladování a vystavení vozidla​

Tato servisní informace poskytuje některé body údržby akumulátoru Mazda M Hybrid / Mazda M Hybrid Boost, aby se předešlo zbytečným výměnám akumulátoru Mazda M Hybrid / Mazda M Hybrid Boost v důsledku nedostatku správné údržby. Systém Mazda M Hybrid / Mazda M Hybrid Boost využívá lithium-iontový akumulátor a postup údržby se liší od běžného olověného akumulátoru.
Vlastností akumulátoru Mazda M Hybrid / Mazda M Hybrid Boost je, že postupně dochází k samočinnému vybíjení, pokud vozidlo delší dobu nejezdí. Bez správné údržby se mohou při skladování vozidla nebo po dodání vozidla zákazníkům objevit následující příznaky.
  1. Aktivace i-stop bude méně častá, protože výkonnost akumulátoru Mazda M Hybrid / Mazda M Hybrid Boost se snižuje v důsledku zhoršení kvality elektrolytu.
  2. Relé umístěné uvnitř akumulátoru Mazda M Hybrid / Mazda M Hybrid Boost se vypne a produkce elektřiny se zastaví. V nejhorším případě nebude vozidlo provozuschopné. Je to způsobeno poklesem úrovně SOC (*1) v důsledku samovybíjení (*2), což je vlastnost lithium-iontového akumulátoru.

    *1 SOC (stav nabití): Míra nabití akumulátoru.
    *2 Energii spotřebovává chemická reakce uvnitř akumulátoru.
Všichni distributoři a prodejci Mazdy jsou povinni udržovat akumulátor Mazda M Hybrid / Mazda M Hybrid Boost v souladu s níže uvedeným postupem údržby a také informovat zákazníky o tomto postupu.

POSTUP ÚDRŽBY
  1. Dobíjení
    1. Do 2 dnů od obdržení nového vozidla s vozidlem jeďte nebo nechte motor běžet ve volnoběžných otáčkách po dobu minimálně 10 minut.
    2. Tento postup opakujte každý měsíc v případě vozidel v předváděcí místnosti a každé 3 měsíce v případě skladových vozidel.
    3. Jeďte s vozidlem nebo nechte motor běžet ve volnoběžných otáčkách jednou za den po dobu delší než 10 minut poté, co bylo vozidlo během výstavy ponecháno se zapnutým zapalováním po delší dobu apod., a to bez ohledu na stav ve 2.
      POZNÁMKA: NEVYSTAVUJTE vozidla se zapnutým zapalováním kvůli velkému zhoršení SOC.
    4. Během dobíjení akumulátoru Mazda M Hybrid / Mazda M Hybrid Boost vypněte světla, klimatizaci atd., abyste mohli dobíjet bez zátěže.
      POZNÁMKA 1: Akumulátor Mazda M Hybrid / Mazda M Hybrid Boost není možné dobít pomocí nabíjecího nástroje.
      POZNÁMKA 2: Výměna akumulátoru Mazda M Hybrid / Mazda M Hybrid Boost z důvodu nedostatečné údržby NENÍ kryta zárukou.
      POZNÁMKA 3: Pokud je v předváděcí místnosti mnohokrát zapnuto zapalování při vypnutém motoru, může dojít k nadměrnému vybití akumulátoru Mazda M Hybrid / Mazda M Hybrid Boost po 100 hodinách (Mazda M Hybrid) nebo 6 hodinách (Mazda M Hybrid Boost) celkového času, kdy je zapnuté zapalování.
      Když dojde k nadměrnému vybití akumulátoru Mazda M Hybrid / Mazda M Hybrid Boost, v BECM se uloží DTC P0DE6:00* (*1) nebo P0DE6:16 (*2) a akumulátor Mazda M Hybrid / Mazda M Hybrid Boost se již nedobije, a to ani nastartováním motoru.
      Mazda M Hybrid Boost má vyšší spotřebu energie než Mazda M Hybrid, v důsledku čeho dojde k nadměrnému vybití dříve.

      Příklad: Opakovaným zapínáním a vypínáním zapalování bez nastartování motoru v předváděcí místnosti se nejprve vybije olověný akumulátor. Pokud je poté olověný akumulátor dobit a opakované zapínání a vypínání zapalování bez běžícího motoru pokračuje, může dojít k nadměrnému vybití akumulátoru Mazda M Hybrid / Mazda M Hybrid Boost, když celková doba, kdy je zapnuté zapalování, přesáhne 100 hodin (Mazda M Hybrid) nebo 6 hodin (Mazda M Hybrid Boost).

      – Pokud se P0DE6:00 (*1) nebo P0DE6:16 (*2) zobrazí jako minulá porucha, nabijte akumulátor Mazda M Hybrid / Mazda M Hybrid Boost během jízdy nebo udržováním volnoběžných otáček motoru po dobu delší než 10 minut.
      – Pokud se P0DE6:00 (*1) nebo P0DE6:16 (*2) zobrazí jako aktuální porucha, vyměňte akumulátor Mazda M Hybrid / Mazda M Hybrid Boost.

      POZNÁMKA 4: Pokud se P0DE6:00 (*1) nebo P0DE6:16 (*2) zobrazí za jiných podmínek, podívejte se do dílenské příručky.

      KÓD DTC:
      (*1) P0DE6:00: Cell over-discharge malfunction [Mazda M Hybrid BATTERY]
      (*2) P0DE6:16: Circuit malfunction of Mazda M Hybrid Boost battery system [Mazda M Hybrid Boost Battery]

      Mechanismus vybitého akumulátoru Mazda M Hybrid / Mazda M Hybrid Boost
      19E002_Bild4.jpg
      1. 24V (Mazda M Hybrid) / 48V (Mazda M Hybrid Boost) lithium-iontový akumulátor (LiB)
      2. BECM
      3. 24V (Mazda M Hybrid) / 48V (Mazda M Hybrid Boost) systém
      4. 12V systém
      5. PCM
      6. 12V akumulátor
      7. Externí napájecí zdroj
      8. LiB se neustále vybíjí
      9. 12V systém je stabilizován externím napájecím zdrojem
      10. Faktor vybíjení 1: samovybíjení
      11. Faktor vybíjení 2: spotřeba 24V (Mazda M Hybrid) / 48V (Mazda M Hybrid Boost) systému
  2. Skladovací prostor pro vozidla
    Vozidla skladujte na co nejvíce chladném místě, protože při zvyšování teploty se kvalita elektrolytu zhoršuje.
Ohledně PID v diagnostice, je tam celá sada:
PID/data monitor item​
Unit/Operation​
Data contents​
Module control terminal​
AMB_TEMP​
°C, °F​
• Displays the ambient temperature.​
—​
BATT_PACK_CUR​
A​
• Displays the input/output current of the Mazda M Hybrid battery.​
—​
BATT_PACK_RLY​
V​
• Displays the output terminal voltage of the Mazda M Hybrid battery.​
—​
BATT_PACK_U​
V​
• Displays the total voltage for the Mazda M Hybrid battery.​
—​
BATT_PACK_VOLT​
V​
• Displays the total cell voltage for the Mazda M Hybrid battery.​
—​
BATT_PRECHARGE_REQ​
CLOSE/OPEN​
• Displays the operation request status of the pre-charge FET.
― CLOSE: During PCM pre-charge FET CLOSE request
― OPEN: During PCM pre-charge FET OPEN request​
—​
BATT_SOC​
%​
• Displays the battery charge condition (estimated).​
—​
BATT_TEMP_1​
°C, °F​
• Displays the Mazda M Hybrid battery temperature detected by the temperature sensor (No.1) in the Mazda M Hybrid battery.​
—​
BATT_TEMP_2​
°C, °F​
• Displays the Mazda M Hybrid battery temperature detected by the temperature sensor (No.2) in the Mazda M Hybrid battery.​
—​
BATT_VOLT​
V​
• Displays the battery voltage.​
1D​
BECM_STAT​
OFF / INITIAL / STANDBY / PRECHARGE / READY / DISCHARGE / POWER SUSTAIN / FAIL​
• Displays the operation status of the Mazda M Hybrid battery.
― OFF: Not operating
― INITIAL: Initializing
― STANDBY: On operation standby
― PRECHARGE: Receives contactor CLOSE request signal from another module while on standby
― READY: Charging enabled
― DISCHARGE: During contactor OPEN
― POWER SUSTAIN: During Mazda M Hybrid battery operation interruption
― FAIL: Mazda M Hybrid battery malfunction detected​
—​
CELL_BALANCE_REQ​
DISABLE/ENABLE​
• Displays the operation permit status for the function which equalizes the charged capacity of the Mazda M Hybrid battery.
― DISABLE: Inhibit
― ENABLE: Permit​
—​
CELL_BALANCE_STAT​
Off/Running​
• Displays the operation status for the function which equalizes the charged capacity of the Mazda M Hybrid battery.
― Off: Stopped
― Running: Operating​
—​
CELL_VOLT_1​
V​
• Displays the voltage of the Mazda M Hybrid battery cell (No.1).​
—​
CELL_VOLT_2​
V​
• Displays the voltage of the Mazda M Hybrid battery cell (No.2).​
—​
CELL_VOLT_3​
V​
• Displays the voltage of the Mazda M Hybrid battery cell (No.3).​
—​
CELL_VOLT_4​
V​
• Displays the voltage of the Mazda M Hybrid battery cell (No.4).​
—​
CELL_VOLT_5​
V​
• Displays the voltage of the Mazda M Hybrid battery cell (No.5).​
—​
CELL_VOLT_6​
V​
• Displays the voltage of the Mazda M Hybrid battery cell (No.6).​
—​
CELL_VOLT_7​
V​
• Displays the voltage of the Mazda M Hybrid battery cell (No.7).​
—​
CELL_VOLT_8​
V​
• Displays the voltage of the Mazda M Hybrid battery cell (No.8).​
—​
CELL_VOLT_9​
V​
• Displays the voltage of the Mazda M Hybrid battery cell (No.9).​
—​
CONTACTOR_STAT​
CLOSE / OPEN / INITIAL / UNKNOWN​
• Displays the operation status of the contactor for the Mazda M Hybrid battery.
― CLOSE: Contactor on
― OPEN: Contactor off
― INITIAL:Initializing
― UNKNOWN: Detection not possible​
—​
CONTACTOR_REQ​
OPEN/CLOSE​
• Displays the contactor drive request signal which the CPU in the Mazda M Hybrid battery commands.
― OPEN: During CPU contactor ON request
― CLOSE: During CPU contactor OFF request​
—​
DIO_ALERT_AFE​
L/H​
• Displays in the M-MDS but it does not operate.​
—​
DIO_IG​
L/H​
• Displays the ignition switch input signal of the IG1 relay No.2.
― L: Ignition is switched OFF
― H: Ignition is switched ON (engine off)​
—​
DIO_LIB_SD​
L/H​
• Displays the power supply status to the control board.
― L: Normal
― H: Active​
—​
DIO_PRECHARGE_RLY​
L/H​
• Displays the pre-charge FET ON command signal.
― L: Normal
― H: Active​
—​
DIO_RLY_ON​
L/H​
• Displays the contactor ON command signal.
― L: Normal
― H: Contactor on​
—​
DIO_RLY_OFF​
L/H​
• Displays the contactor OFF command signal.
― L: Normal
― H: Contactor off​
—​
DIO_WAKEUP​
L/H​
• Displays the activation command signal of the analog IC.
― L: Normal
― H: Active​
—​
ENG_RPM​
rpm​
• Displays the engine speed.​
—​
ENG_RUN_TIME​
Second​
• Displays the elapsed time since the engine was started.​
—​
GLOBAL_REAL_TIME​
min​
• Displays the cumulative, total elapsed time since the vehicle was shipped.​
—​
HV_EV_BATT_SOC​
%​
• Displays the Mazda M Hybrid battery charge condition.​
—​
HV_EV_BATT_RES​
%​
• Displays the deterioration level of the internal resistance in the Mazda M Hybrid battery.​
—​
mohm​
• Displays the internal resistance in the Mazda M Hybrid battery.​
—​
IG_ON_TIMER​
min​
• Displays the elapsed time since the ignition was switched ON (engine off).​
—​
POWER_MODE​
OFF/ACC/ON/CRANK​
• Displays the vehicle status.
― OFF: Ignition is switched to OFF
― ACC: Ignition is switched to ACC
― ON: Ignition is switched ON (engine off)
― CRANK: During engine cranking​
—​
PRECHARGE_FET_TEMP​
°C, °F​
• Displays the MOSFET temperature in the Mazda M Hybrid battery.​
—​
PRODUCTION_DATE​
—​
• Displays the date of manufacture of the Mazda M Hybrid battery.​
—​
TOTAL_DIST​
km, ft, mi​
• Displays the total driving distance.​
—​
VEH_POWER_CONDITION​
POWER OFF/IG SW On​
• Vehicle conditions
― POWER OFF: Ignition switched OFF
― IG SW On: Ignition switched ON​
—​
VPWR_CBCM​
V​
• Body control module (BCM) power supply voltage.​
—​
VSS​
KPH, MPH​
• Displays the vehicle speed.​
—​
 
Poslední úprava:
Lithiový akumulátor = cca 10 let života (může být míň, může být o málo víc) a pak výměna za nějaký repas nebo nový. Co bude za těch X let stát nový asi těžko říct, ale teď stojí nějakých 60-70000Kč.
Spíš bych to viděl na otázku na jak velký poškození/stáří/úbytek kapacity je nastavená elektronika, která ti potom řekne že je mrtvý.

Mě třeba Toyota nastavila u NiMH baterek tzv. "FuckYou" kód na nějakých 44-45% užitné kapacity. Teď po skoro 13 letech mám už jen 55-58% a občas je to znát, že ta baterka už v zátěži moc nefunguje a je spíš jen na udržení rychlosti než na zrychlování.
 
Poslední úprava:
Děkuji oběma - Hm toho jsem se bál takže k termostatu se přidává další strašák ;)

No zatím jezdím skoro denne tak snad se dobíjí dostatečně. Ale člověk nikdy neví. 60-70 litrů je opravdu dost čekal jsem něco jako 30-40 takže to předčilo mé očekávání 😂

Takže asi do 10 let staří se toho zbavit…..
 
Tak vrakovišťová se dá už teď sehnat do 20000Kč a až to někdo bude repasovat, tak cena půjde ještě níž.
 
Používám jen obyčejnou diagnostiku OBD II a ukazuje mi "napětí hybridní baterie" trvale 22,23 V při jízdě. Docela mě to znejistilo. Jak pravdivý a normalní je to údaj? Nebo si budu muset na přesnější měření pořídit Forscan?
Jde o CX30 2023, 150 HP, M/T, najeto 7000 km. Dovezeno do Čech a hned koupeno v srpnu. Jak dlouho a kde to stálo předtím nemám tušení.
Dokáže někdo zjistit přesný datum výroby? VIN kód je 3MVDM6WG60E325006. Předem moc díky.
 
Na kolik míváte ,,nabitou” tu trakční baterii? Jsem to teď sledoval nějakou dobu a když tedy jezdím dál tak se držím mezi 6 a 5 čárkami a pokud mi auto postává a vycucávám ho jen po městě na jízdy do 1km tak jsem většinou mezi 4 a 5 čárkami.
Nejmíň co jsem viděl jsem měl po 3-4 dnech když mrzlo a auto stálo po nastartování 3 čárky.
 
Netušíte kolik kWh tato baterie má a popřípadě kolik váží? Všiml jsem si, že i poslední CX-5 jsou eSkyactive...
 
Back
Top