• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Malá účinnost katalyzátoru

Ahoj, a proč jsi měnil lambdy, když ti diagnostika (předpokládám podle dat z druhý/kontrolní lambdy) sama říká že první kat je v háji ?
No to už je jedno...
Když jedeš piánko, tak je menší průtok spalin a ten kat asi nebude úplně mrtvej, ale spíš těsně před smrtí, tak to dokáže pobrat. Pokud ale dáš plnej knedlík, tak se průtok spalin zvedne a ten katalyzator to přestane stíhat - nedojde k úplný katalytický reakci a nespálí se zbývající kyslík ve výfukových plynech, který pak zaznamená druhá/kontrolní lambda - a proto to vyhodí chybu "malá účinnost katalyzátoru"

U MZR 2.5 je to hodně častý že ten první kat odejde když se mění svíčky dýl než po cca 60000km (ano je lepší je měnit dřív) a nebo když se to přežene z různýma aditivama do paliva (obzvláště VIF je na to sviňa)
 
Ahoj ,první lambda byla mrtvá ,auto si dělalo co chtelo ,nepadaly otáčky ,volnoběh atd,tak sem si myslel že i ta druhá kontrolní lambda je v hajzlu ,co tedy navrhujes
 
Jo aha, takže ti ten první/malý kat spálila ta vadná lambda, protože když je mrtvá, tak by to mělo z bezpečnostního hlediska raději posílat bohatší směs.
No moc šancí asi nebude... Můžeš zkusíš nějaký čističe katu, ale u 2.5 jak je ten kat moc blízko motoru na svodech, tak je většinou spálenej. Takže asi výměna...
 
Kontrolka se asi po ujetí 200 km opět rožla,nechce se mi věřit ,že by byl kat mrtvej ,máte někdo nakou podobnou zkušenost
Jak vidíš v tomto svém původním tématu, je to častá závada. Mrtvej je první kat.
 
Ještě bych chtěl podotknout tak teď je chyba trošku jiná ,účinnost katalyzatoru pod prahovou hodnotou ,před výměnou to psalo malá účinnost katalyzatoru ,zní to možná stejně ale nevím,když sem si četl příčiny tak je to od netěsnosti výfuku až po vadné časování vstřiku ,taky se mě moc nezdá jízda v konstantních otáčkách ,když jedu třeba 50 přijde mě jak kdyby auto pocukavalo ale když přidám plyn tak už mě to nepřijde ,děkuji za reakce
 
Je to zkrátka první kat KO. Taky mě to postihlo. Když autu vic šlápnu, tak potom pár minut smrdí jak silvestrovska pyrotechnika (síra?). Naštěstí diky Shr3kovi už se mi chyba neukazuje, jen mě trochu štve že na stk bude teď novej systém kterej je horší obejít a přes 20 tis Kč se mě za ten kat dát nechce.

@shr3k nestačilo by vyměnit ten druhej za nějakej větší (delší) univerzální tak aby to na stk prošlo?
 
Tak nic necejtim ,žádný výpary

Máte někdo zkušenost s výměnou ?
Na kolik to vyjde a jestli se dá vůbec sehnat ?
 
Jak jsem psal ten první kat cena přes 20tis Kč, pouze original dostupnost těžko říct
 
Ten smrad jsou oxidy dusíku... IMO bude těžké najít tak průtočný univerzál v normální ceně, ale zkuste. Rovnou bych bral s kovovou mřížkou.

Odesláno z mého Mi 10 pomocí Tapatalk
 
Našel jsem tuším od magnaflow i jmj cena okolo 8 což je furt cca třetinová oproti oem uvádí účinnost pro motory do 2.5L objemu to musí stačit. Navic i ten druhej původní kat bude už na konci života, takže ten novej univerzální y měl být lepší jak dva starý současný
 
Nedávno som menil sviečky, nové filtre, a začala svietiť chyba P0421. Dvakrát som ju resetol a samozrejme vyskakuje i naďalej. Keď dám chybu deaktivovať, prejdem v pohode na EK?
Díky.
 
Nedávno som menil sviečky, nové filtre, a začala svietiť chyba P0421. Dvakrát som ju resetol a samozrejme vyskakuje i naďalej. Keď dám chybu deaktivovať, prejdem v pohode na EK?
Díky.
Pokud ti funguje druhý/velký katalyzátor a přijedeš na EK s ohřátým autem, tak si nikdo ničeho nevšimne.
 
Back
Top