• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 3 dostane turbomotor v kombinaci s pohonem všech čtyř kol. Chystá se návrat MPS?

Ač se to nezdá, současná Mazda 3 (BP) jezdí po silnicích už přes rok a byla prvním modelem, který dorazil na trhy s revolučním motorem Skyactiv-X.

mazda3_670.jpg

Zpočátku byly v konfigurátoru Mazdy 3 pouze dvě pohonné jednotky – Skyactiv-G122 a Skyactiv-X180, ale nedávno se k nim přidal ještě Skyactiv-G150. Dočkáme se časem dalšího rozšíření motorové palety? Vypadá to, že ano…

Mazda se stále snaží udržet při životě atmosférické motory, a to i navzdory evropským směrnicím skrz emise. Ale samozřejmě fajnšmekři by uvítali i možnost volby mezi atmosférickým a přeplňovaným motorem, což jim Mazda možná brzy splní. Server Jalopnik přišel totiž se zprávou, kde jsou k vidění nejen screenshoty z extranetového systému Mazda USA, ale také informace o příchodu přeplňovaného motoru pro „trojku“.

Pokud se zveřejněné informace zakládají na pravdě, zmíněný agregát má dostat hatchback, tak i sedan, a to v kombinaci s pohonem všech čtyř kol a šestistupňovou automatickou převodovkou. Bohužel s manuálem se nepočítá. Zajímavostí je, že v odhalených datech je uvedena u Mazdy 3 s tímto motorem i zkratka „PP“, což by mohlo znamenat buď Premium Package (prémiový balíček), nebo Performance Package (výkonový balíček).

Takhle se to jeví jako připravované představení nové 3 MPS a taky návrat sportovní divize MPS, že? Ale bohužel tomu tak nejspíš nebude, neboť pokud máte v malíku současnou situaci Mazdy, víte, že má momentálně jinou obchodní strategii.

Každopádně, s největší pravděpodobností dostane Mazda 3 námi známý 2,5T Skyactiv-G o výkonu 250 koní a točivém momentu 420 Nm, který se už nabízí nějakou dobu na mimoevropských trzích u modelů 6, CX-5 a CX-9. Otázkou zůstává, zda dostane i totožný výkon, jelikož zmíněná zkratka „PP“ by mohla dávat naději, že by přece jen mohla dostat o pár koníků více.

Mazda 3 s přeplňovaným čtyřválcem Skyactiv-G by měla dorazit během roku 2021, ale nemyslím si, že by se měla prodávat i v Evropě, jelikož ani ostatní modely s tímto motorem se zde nenabízí. Důvod asi znáte všichni – emise a Evropská unie… Ale uvidíme, třeba se Mazda s tím nějak popere.

Zdroj: carscoops.com

Pokračujte ve čtení...
 
Vidím to na e-Mazdu s wankelem, ale bude tam sloužit jako elektrický generátor :)
 
Ne že se Evropa zatím nedočká,ale ona se nedočká vůbec. Tady je vyjádření mluvčí českého zastouepní:

„Mazda neplánuje představit tuto variantu vozu Mazda 3 v Evropě. Variantou s nejsilnějším motorem tak zůstává Skyactiv-X, který svými parametry perfektně zapadá do požadavků zákazníků z hlediska daňového, z hlediska emisních regulací a emisí CO2,“ vysvětluje Markéta Kuklová z českého zastoupení značky."

Jinak můj názor na to je ten....ať jde celá EU do prdele s těma emisníma normama. Za chvilku normální auta uvidíme jen v TV z USA, kde je svět (co se týká aut) ještě v pořádku. A osobně pokud bych měl kupovat nové auto, tak pokud se u mazdy směrem k EU nic nezmění, tak nezbývá než se poohlednout někde jinde, kde ještě (zatím) se dá koupit auto s dostačujícím výkonem co člověk požaduje (pokud chce).

A stejně je to nefér. Tady české zastoupení na FB prezentuje a propaguje elektrického sráče a v USA budou mít základ pro MPS (narážím tím na @shr3k , bo kdyby ta turbo mazda byla k dostání i tady, tak by nám z toho udělal 300 koňové dělo :) )

Omlouvám se za menší výlev, ale jsem z toho prostě tak trošku frustrovaný, protože ti mamr*i co vymýšlejí tady tyhle omezení v EU by potřebovali vykastrovat.
 
Back
Top