• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 3 Turbo není hot hatch, přesto jim zatopí. Chlubí se zrychlením pod 6 sekund

V průběhu léta letošního roku se představila nová Mazda 3 Turbo, která se ukázala poprvé na americkém trhu. Automobilka řekla hned ze začátku, že nejde o hot hatch, ale dle techniky by jim klidně mohl být.

mazda3_skyactiv-g_awd_turbo_hatchback.jpg

I když se rozšiřuje poslední dobou kategorie hot hatchů, Mazda se s 3 Turbo vydala jiným směrem. Přesněji, než se honit za počtem koní a ovladatelností na úkor pohodlí jako tomu bývá u hot hatchů, dala vozu výkonný motor, pohon všech čtyř kol a automat. Teď Mazda odhalila údaje ohledně zrychlení, jak je na tom „oturbená trojka“?




Pod kapotou se nachází přeplňovaný benzínový čtyřválec 2,5T Skyactiv-G o výkonu 254 koní a točivém momentu 433 Nm při použití prémiového 93oktanového paliva. Pokud bude natankován standardní 87oktanový benzín, počítá se s výkonem 230 koní a krouticím momentem 420 Nm. V kombinaci s pohonem všech čtyř kol a šestistupňovým automatem zrychlí z 0 na 97 km/h za méně než šest sekund.


Ovšem pokud je Mazda 3 Turbo v režimu Sport a má převodovku v automatickém režimu i deaktivovanou kontrolu trakce, dosáhne zrychlení z 0 na 97 km/h za 5,75 sekundy. Za stejný čas to dokáže i plnohodnotný hot hatch jako třeba Honda Civic Type R nebo Renault Megane RS Trophy, které jsou ale výkonnější. Kdežto třeba Hyundai i30 N či Volkswagen Golf GTI mají čas na 97 km/h horší než Mazda 3 Turbo. Zajímavé od auta, které nebylo ani navrhnuto jako rival hot hatchů, že?

Na americkém trhu startuje nová Mazda 3 Turbo na částce 29 900 amerických dolarů (v přepočtu asi 666 tisíc korun). Ve srovnání s Golfem GTI je dražší o 1305 dolarů (cca 29 tisíc korun), ale japonský model si to dokáže obhájit výbavou, kde lze objevit např. vyhřívaná kožená sedadla, elektricky ovládanou střechu, vyhřívaný kožený volant, dvouzonovou klimatizaci, 8,8palcový displej s infotainmentem vč. Apple CarPlay a Android Auto, head-up displej, WiFi hotspot či prémiový audio systém BOSE s 12 reproduktory.

Zdroj: carscoops.com

Pokračujte ve čtení...
 
Pre americky trh je to logicky krok. Vsetky videorecenzie, ktore som videl z prostredia Ameriky povedali na novu M3 bud medzi riadkami alebo narovinu, ze tomu chyba vykon. A ja sa im ani necudujem.

V Europe to mozno ludia prehltnu, ale amici teda vobec... Sucasna ponuka motorov im bola prakticky na smiech. American potrebuje vykon a aby ho to zatlacilo do sedacky (krajina Drag racing). Nejake nuansy tipu podvozok alebo jazdne vlastnosti su im u prdele (teraz zvelicujem, ide o pointu).
 
American (takovy bezny, at uz mlady nebo stary) je uplne v prd*li z toho, kdyz ho svezu svizne na bezny evropsky okresce, nebo dvoustovkou na bezny evropsky dalnici. A vesmes jsou dost hotovi z manualniho razeni, motoru ve vysokych otackach, a tak. Pracuju s nima (to jsou ti mladsi, cca 25 - 45), mame plno rodinnych pratel v/z USA (to jsou ti starsi, 50+), vyzkouseno nescetnekrat, s myma obycejnyma linyma Mazdama. I BL s 1.6 jim prisla dabelska, o BM G165 nebo M6 G165 nemluve. American chce vykon jen kvuli tomu, ze je zvyklej na vysoky papirovy cisla, z minulosti, a taky na motory, co skoro furt toci volnobeh, ale drtiva vetsina jich vykon nepouziva, k cemuz dost napomahaji tamni nizke dovolene rychlosti a caste mereni policejnimi vozidly. Provoz v USA je k uzoufani liny a pomaly a ridici hrozni. Tolik moje generalizace.

ps: samozrejme taky maji autickare. Ti se tam ale vyzivaji temer vyhradne na track days, a nebo jezdi “exhibicne”, pomalu, na paradu, a kecaj o autech na ruznych srazech. Ani na relativne prazdny (mel jsem to stesti, ze jsem byl mimo vetsi sezonu) pobrezni Pacific Coast Highway nejedou cetni majitele Porschi a Ferrari a jinych supersportu rychle, maximalne proturuji motor v tunelu nebo pred lidma ve meste. V Nevadsky pousti, treba na leckde rovny a tez poloprazdny Route 89 (National Park Highway) se taky jede uplne pomalicku. Mne to tam vzdy dost nervuje, spolu s debilitou/nerozhodnosti ridicu. Rychle jezdi akorat ve filmech (Vanishing Point!) nebo pri honicce :)
 
Poslední úprava:
@Ondrej K vdaka za reakciu, nemam informacie z prvej ruky, ono to sprostredkovane vzdy vyzera inak. Co sa tyka tej rychlosti v Amerike, asi budu fakt hrozne mimo z nemeckych dialnic (staci sa pozriet na komentare na youtube, tych kanalov je tam vela, kde skusaju auta na dialnici v Nemecku).

To si clovek vlastne vzdy neuvedomi, ake mame stastie, ze sa mozeme hned za hranicami prebehnut legalne a zdarma 200 na dialnici :)
 
ja myslim, ze se muzeme zdarma probehnout 200 i na cesky dalnici :D staci, kdyz je prazdna a jde o nemereny usek... hodne useku je konstrukcne na tyhle rychlosti uplne v klidu, tenhle tyden jsem zas letel 210 v sestce na d8 trikrat. prave proto me pak uplne ubiji a uspava Rakousko nebo zmineny USA, kde vsichni jedou +- 100 (v USA podle statu), ruzne prejizdi z pruhu do pruhu, protoze taky usinaji nebo delaji za volantem blbosti...
 
Poslední úprava:
Tak ono když by se povolilo všude kde to jde 200, lidi si po čase zvyknou a pak budou zase, tak jak píšeš blbnout. A blbnout ve 100 nebo ve 200 km rychlosti je sakra rozdíl. Jinak samozřejmě od té doby co mám tu svou sovičku, musím se vší pokorou přiznat, že hranici max. povolené rychlosti překračují až moc často :innocent: .
 
Mno co já mám zkušenosti s jezděním v Nevadě a třeba Utahu, tak se tam na highway jede svižných 80plus. Definitivně víc než v Kalifornii nebo Arizoně.
 
Mno co já mám zkušenosti s jezděním v Nevadě a třeba Utahu, tak se tam na highway jede svižných 80plus. Definitivně víc než v Kalifornii nebo Arizoně.

Ano, 80 % lidí tam jede předepsaných 75 mph, 20 % jede na tempomat přesně o 5 mph víc, tzn. 128 km/h. Nebo ne? A to všechno část z nich s auty, která mají stovky koní — hlavně že ten výkon na papíře musejí mít. Chápal bych třeba honbu za tím, aby auto jelo hezky plynule bez vibrací na nízké otáčky, jako staré v6/v8 s tří a čtyřkvalovými automaty, ale to asi taky nebude úplně případ oturbené trojky shora, myslím.

Na často prázdných silnicích s dlouhými rovnými úseky, kde jsme při objíždění parků a Velkého kaňonu (je to správný český název?) potkali jedno auto za pět minut. A mně fakt cokoliv pod cca tachometrových 150 v moderním autě na prázdné silnici přijde docela k uzoufání... neumím si představit, že bych jezdil bez provozu na přehledných místech dálnic i těch 130, a bojím se, že se to stejně jednou stane, s radarama na každém kroku. Namísto toho, aby se třeba snímačema osadily všechny nájezdy a sjezdy a hlídaly se místo rychlosti auta v protisměru, s nějakou signalizací, aby zbytek dálnice okamžitě zastavil; taky kamiony předjíždějící se v zákazech, které občas bývají smysluplné, třeba v táhlé zatáčce, kam není vidět skrz protihlukové stěny.

Jeden náš americký "kamarád" (bývalý kolega), majitel Pontiacu GTO s šestilitrem, si teda před náma v rámci předvádění troufnul sešlápnout pedál na podlahu v městském tunelu v Minneapolis, ale pak zas jel jako beránek, a podle mě z toho, jak se nechal vyhecovat, měl staženou prdel ještě tejden. :).

Měl jsem smůlu, já v USA auto porušující předpisy v Evropě běžným způsobem — tedy až jedenapůlnásobek povolené rychlosti — nepotkal... samozřejmě tam mám najeto za volantem a jako spolujezdec minimum kilometrů proti Evropě, takže mám menší vzorek. Ale jezdil jsem leckde, vyjma vyloženě malých silniček někde v zapadákově, když nepočítám různé spojky do parků. Podle mě nepoužívají ten výkon, po kterém prahnou, ani na připojování na dálnici/freeway...
 
A přitom USA nebo Canada mají tak krásné nekonečné úseky krajinou, kde nepotkáte živáčka. Jedna radost tam jezdit a kochat se.
 
A přitom USA nebo Canada mají tak krásné nekonečné úseky krajinou, kde nepotkáte živáčka. Jedna radost tam jezdit a kochat se.
A najednou vedle tebe "v poušti" přistane vrtulník a vystupující uniforma má v ruce důkazní materiál. Mám od kamaráda a prý pokuty za dramatičtější překročení rychlosti jsou dost drsné.
 
To mě neděste :). Ale přišly mi v minulosti akorát dvě pokuty z mýtných bran, kde jsem omylem projel pruhama pro průjezd (asi pro držitele předplatného), nikoliv pruhem s mýtnými bránami, který byl řešený odbočkou (jak to má člověk v provozu zaregistrovat/vědět, že...).
 
Back
Top