• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Mazda 6 GY nestartuje

esite

člen KLANu
30
Zdravim,
Mam velky problem - vcera mi menili olej na Mazda 6 GY - 105kw po FL,a po ceste domov sa zacali ozyvat divne zvuky,ako keby motor isiel na sucho,zacal sa neprimerane klepat. Na krizivatke na volnobehu to zacalo zdochynat a ozyval sa pisklavi zvuk ako keby od rozvodov (ako keby presmykovali). Nasledne auto uplne zdochlo a nebolo ho mozne nastartovat (baterka je ok,ale ako keby nemala silu)

Ochotny vodic na ceste mi pomohol auto nastartovat cez kable,a ja som dosiel domov. Samozrejme podivne zvuky tam boli stale,nastastie to bolo cca 500m od domu.

Bojim sa auto nastartovat,olej som skintroloval a je ho tam dost.

Neviete kde by mohla byt chyba respektive kto s Prahy by sa na to vedel pozriet ?
 
Takze novinka : auto za studena startuje, ziadne podivne zvuky, ziadna strata vykonu. Ale akonahle sa motor zahreje hned sa zacne cely klepat, a pocut tam ako keby boli ventily nasucho, proste taky cvakavy zvuk. Pozeral som pod viecko oleja a aj pri zahriati vidno ze to maze, kontrolka oleja nesvieti, diagnostika nic neukazala :/
 
Kde si měnil olej a jaký? Jaké úkony dále byly na autě v servisu provedeny? Podložky pod vstřikama byly někdy měněny? Popřípadě nájezd km?
 
Olej som menil v neautorizovanom servise ATAM, mal som za to ze tak banalnu vec nejde pokazit. Auto ma cca 170.000km, rozvody menene v 120.000. Podlozky pod vstrikama boli kontrolovane v roku 2014 v Znojme Kubajsom, a vravel ze su v poriadku, ze po FL uz s nimi nezvykne byt problem. Bojim sa aby ten motor nebol pridreny, aj ked za studena ide dobre :(
 
Premyslim,jede olejove cerpadlo kdyz za studena dobry a pak spatne pri zahrati
 
Olej som menil v neautorizovanom servise ATAM, mal som za to ze tak banalnu vec nejde pokazit. Auto ma cca 170.000km, rozvody menene v 120.000. Podlozky pod vstrikama boli kontrolovane v roku 2014 v Znojme Kubajsom, a vravel ze su v poriadku, ze po FL uz s nimi nezvykne byt problem. Bojim sa aby ten motor nebol pridreny, aj ked za studena ide dobre :(
Ohledně podložek možná vznikl nějaký informační šum protože změna k lepšímu nastala až u GH. Ale to je to poslední ;) Spíš jsem se ptal jen, kdyby náhodou si o tom problému nevěděl. Popravdě bych auto určitě nepokoušel abys to případně nezhoršil.

Napadlo mě, že by v servisu dali třeba nějaký vadný olejový filtr?

Určitě dej vědět, jak postupuješ.
Hodně zdaru a ať to není nic vážného!
 
Tak v servise kde som menil povodne ten olej tvrdia ze to urcite nie je ich chyba ale nevedia zistit presnu pricinu. Nepoznate niekoho v blizkosti Prahy kde by som to auto vedel doniest a pozreli by sa nanho ? Nerad by som motor nechaval rozoberat v servise kde to auto prave je, je to taky vseobecny servis, a nemam velku doveru ze vedia co robia
 
Auto som nechal odtiahnut do servisu, ked sme zlozili kryt zistilo sa ze cez podlozky pod vstrekami tiekla do oleja nafta, podlozky su vymenene,auto startuje, motor ma pravidelny chod. Nepocitujem nejaku stratu vykonu no bohuzial sa s motoru aj tak ozyva nejaky kovovy zvuk. Servisman tvrdi ze motor mohol byt na chvilku pridreny, ale ze hlavu dole nedavali. Tvrdi ze by mozno pomohlo dat hustejsi olej 10W-40a ze klepanie prestane, co sa mi nejak nezda a ostal by som pri predpisanom 5W-30.

Co si myslite ? Mozem na tom jazdit ?
 
Auto som nechal odtiahnut do servisu, ked sme zlozili kryt zistilo sa ze cez podlozky pod vstrekami tiekla do oleja nafta, podlozky su vymenene,auto startuje, motor ma pravidelny chod. Nepocitujem nejaku stratu vykonu no bohuzial sa s motoru aj tak ozyva nejaky kovovy zvuk. Servisman tvrdi ze motor mohol byt na chvilku pridreny, ale ze hlavu dole nedavali. Tvrdi ze by mozno pomohlo dat hustejsi olej 10W-40a ze klepanie prestane, co sa mi nejak nezda a ostal by som pri predpisanom 5W-30.

Co si myslite ? Mozem na tom jazdit ?
Měli v servise dole taky olejovou vanu a vyčistili sací koš olejového čerpadla od karbonu?
Pokud byly podložky KO, tak je u diesela myslim hodně velká pravděpodobnost, že bude totál zaflákanej humusem.
 
@esite Tyjo mě se to furt nějak nezdá. Nafta jde přece do oleje kvůli DPF.
A podložky musí být hodně dlouho "fouklé", aby došlo k poškození. Většinou při zanedbání dojde k zadření motoru nebo oddělání turba (v začátcích, kdy se o tomto nešvaru nevědělo, tak došlo destrukci těchto komponentů i vícekrát než se přišlo na příčinu). Hlavně Italské vozy byly na tohle vyhlášené.

Sací koš je zanesen jen v případě, že byly podložky zanedbány už hodně krutým stylem. Takže pokud máš přidřeno, tak jak píše @Deri , určitě také kouknout. Nemusí se sundávat vana, Kuba na to měl speciální kameru, kterou se na koš díval "výpusťákem" oleje.

Každopádně se mi to nezdá. Ještě jsem osobně neslyšel o tom, že by někdo vyměnil olej a kvůli podložkám se motor zadřel, respektive nechtěl startovat. Propalování podložek je zdlouhavý proces a i já, kterému před lety Kuba zachránil modrou Italku za 5min 12. (prý že za 2 min :) ), jsem po výměně zapečených podložek na uhel jezdil z vesela dál a ani koš nebyl ucpaný.

Nebo třeba nalili místo oleje nějakou sračku a uvolnili tím karbon, který následně mohl ucpat sací koš Deri má bod za nápad ;) (proto nejsem velkým fanouškem dekarbonování a říkám, když už tak komplet a s rozumem v hrsti). Je to takové hádání naslepo, ale třeba se nám společnými silami podaří dojít ke zdárnému konci ;)

Předpokládám, že si auto nechal odtáhnout do jiného servisu, než kde olej měnili?
 
Ano auto islo do ineho servisu, vymenili tie podlozky, semeringy atd, no ten zvuk a klepanie neprestalo - podla ich slov nasli zavadu,mam s tym 14 dni jazdit a uvidime. No uplne sialene jednanie,ze oprava by sa asi financne neoplatila. (Auto Garant Praha).

Tak som ho od nich vzal - velmi opatrne som dosiel domov ale ten hluk bol sialeny (pridavam video) .https://www.dropbox.com/s/wphsuaend87tles/Hlas 001.mp3?dl=0

V piatok mam volat nejakemu panovi do Tabora, kde robi repasi motorov na tieto Mazdy, tak snad bude mat cas a odtiahnem to k nemu. V Prahe som bohuzial nikoho nenasiel
 
Tak som dohodnuty na pondelok na ten Tabor - otazka, neviete o nejakom relativne lacnom odtahu s Prahy ?
 
Tak dlho som sa neozval, tak pridavam info - motor bol pridrety. Prebehla vymena/repase motoru a Mazda je zachranena veselo si ide dalej. Musim ocenit pristup a sluzbyu pana v Tabore (respektive dedinke Rzava pri Tabore) - vynikajuca dohoda, vsetko vysvetlil, ukazal.

Dufam ze sa uz podobny problem nezopakuje.
 
Poslední úprava:
Tak dlho som sa neozval, tak pridavam info - motor bol pridrety. Prebehla vymena/repase motoru a Mazda je zachranena veselo si ide dalej. Musim ocenit pristup a sluzbyu pana v Tabore (respektive dedinke Rzava pri Tabore) - vynikajuca dohoda, vsetko vysvetlil, ukazal.

Dufam ze sa uz podobny problem nezopakuje.

Ahoj, můžu poprosit o kontakt na pána z Tábora? V pátek mi začalo podezřele bouchat v motoru Mazdy 6 GY. Radši to odvezu profíkovi, než riskovat někoho neověřeného z okolí.
 
Zdravim Chtěl jsem se zeptat jestli mi někdo poradí.Mám dieslovou Mazdu 6 100KW,r.v.2003.Točí mi startér,nafta jde ke vstřikům a motor nechytí.Stalo se mi to,že jeden den auto jelo a po zastavení obtížně nastartovalo,druhý den u ž nenastartovalo.Další den po tažení na laně před servisem nastartovalo.Jel jsem domů na plný plyn a vpořádku.Další den už nenastartovalo.
 
Tak ja se taky pridam se svym zazitkem. Auto stalo asi 3 dny na parkovisti pred domem a pri startovani se roztocil jen starter, ale nezaskocil pastorek, takze tocil starter naprazdno. Rikam si, to bude ta kotva ve starteru... Volam cloveku, co dela mazdy, roztahli me na lane na 3ku, jemne, aby to pokud mozno nepreskocilo, motor chyntul hned na skubnuti. V servisu vymena starteru za repas, prijdu pro auto nastartuju a vse ok. Dojedu domu (ted v patek), postavim auto na parkoviste a v nedeli chci jet nakoupit. Sednu, otocim klickem a starter toci naprazdno. Takze to vecer opet zkusim roztahnout a hura s nim zase pred servis. Otazkou je, co to muze byt. Ze by nejaky relatko? nevi nekdo, kde by mohl byt zakopany pes? 2.0 Di, 89kW, 2004, kombi.
 
Back
Top