• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

novinářský test Mazda CX-5 bazarovka

To bych netvrdil. U benzínu je mnogo,mnogo lidí který nepoužívají žádný OCT/OCC, nedávají žádný aditiva, tankují obyč N95 a jezdí všemožnými způsoby a ani ke 200000km jim to auto neodstaví. Netvrdím že se tam ty úsady nehromadí, obzvlášť bez OCC, ale aby byla nutnost po 100000km čistit sání a sací ventily nebo spalovací komory tak vůbec. To to spíš napsali z preventivních důvodů kdyby s tím někdo jezdil opravdu eko/důchod styl a jen po městě.
Jinak cenově 4000Kč není moc ani málo. Odhadem se očista pohybuje od 2000-6000 dle servisu a dle zapečení nečistot na sacích ventilech + k tomu nový těsnění sání a klapky.
 
Moje srdeční téma. Dlouho o tom uvažuju, jestli tankováním výhradně obyč. benzinu riskuju postupné zanesení sání. Jednu dobu jsem uvažoval o instalaci OCC. Logickou úvahou mi ale vyšlo, že to (snad) není nutné. Za hlavní příčinu zanášení sání přímovstřikových (GDI, u koncernu TSI) motorů osobně považuji výfukové plyny proudící EGR ventilem do sání. No a mazdí SKYACTIV-G žádný EGR ventil nemá. Recirkulace výfukových plynů (nutná pro snížení emisí) je zajištěna jen variabilním časováním výfukových ventilů, pokud se tedy nemýlím. Proto má SKYACTIV-G ty výstavně dlouhé výfukové svody.
Olej z odvětrání klikové skříně je furt jen olej, tedy pokud se vyměňuje v rozumných intervalech. Nevím, co by se z něj mělo usazovat v kanálech a na ventilech. Spíš ho nasávaný vzduch průběžně strhává do válců, kde shoří.
Jediné opatření, které mi připadá účelné a skoro nic nestojí, je interval výměn oleje 13 000 km (× předpis výrobce 20 000). Zavedl jsem systém 1× doma, pak po 26 000 servis, 1× doma atd. Přitom, kolik sraček při domácí výměně ještě vymetu ručně ze dna vany (poté, co olej dávno vytekl), se mi zdá, jestli i ta každá druhá výměna v servisu není jen plýtvání penězi. Nechat nalít nový olej do motoru, ve kterém zůstalo nejmíň půl deci nejhoršího odpadu, mi nepřipadá zrovna jako projev lásky k motoru.
Zanášení sání by se mělo nějak projevovat na chodu motoru (spotřeba, kolísavý volnoběh, pomalejší reakce na plyn). Nic takového zatím (153 tisíc km) nepozoruju, šlape jako hodinky. Na závěrečné hodnocení je samozřejmě ještě pár (desítek) let čas.
 
CX-5/2013 v nafte nema ty zname potize se zadiranim vacky? Ja jen ze v testu o tom neni ani slovo, a pokud vim Sky-D v CX-5 je stejnej jako v M6. Rekl bych, ze karbonovani 2.0 Sky-G je ve srovnani s tim jen prkotina...
 
CX-5/2013 v nafte nema ty zname potize se zadiranim vacky? Ja jen ze v testu o tom neni ani slovo, a pokud vim Sky-D v CX-5 je stejnej jako v M6. Rekl bych, ze karbonovani 2.0 Sky-G je ve srovnani s tim jen prkotina...
To je problém těhle krátkodobých testů. Kdyby ten test (na jakýkoliv auto, jakýhokoliv výrobce) napsal človíček co to auto vlastní od 0 do 200000km a napsal tam všechny strasti ale i slasti, tak by to bylo jiný počtení.
 
Back
Top