• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Mazda LED vs. Xenony, zkušenosti, ALH, i-ACTIVSENSE

TomZ

nový člen
5
Jak jste spokojeni s LED svetlama? Pripadne jestli muze Lubos1 porovnat s xenony pred FL. Trochu o M6 uvazuji a tohle je pro me dulezite.

Edit Natural: Vytvořeno samostatné téma
 
Poslední úprava moderátorem:
Ja jsem velmi spokojen. Samozrejme tezko to muzu extra s necim porovnavat, ale z mych dosavadnich vozu to ma samozrejme nejlepsi osvit (Ford Focus r.v. 2003 - xenony, Skoda Oktavia r.v. 2011 - halogeny). Osobne prave preferuju studene bile svetlo. Snad jedine mi prislo, jestli ta LED svetla nehazi trosku jinak odlesky, kdyz jedu za nekym, za kym je vodni trist.

Trosku me mrzi to zpozdene zapinani dalkovek kvuli adaptivnosti (mozna, ze to neni u vsech vybav), ale i dalkovky sviti pekne. Mozna by mohly svitit dal, ale rozhodne mi to prijde dostacujici.

Ale pokud je to hodne dulezite, asi by bylo dobre se nekde domluvit na testovaci jizde vecer a ted v zime by to mohlo dobre jit.
 
To zni dobre. Jestli se nepletu, tak v v attraction umi jen prepinat klopena/dalkova a v revolution samostatne kazde svetlo sviti dle podminek ruznou intenzitou. Ja mam zkusenost z xenony z Mazdy6 pred fl, kdy by na muj vkus mohli svitit trochu dal, prepinani mi prislo slusne rychle.
Me i zene se nejezdi v noci moc dobre, tak bych si rad svetlama pomohl a dynamicke led by mohly byt snad dobra volba.
 
ALH LED je tvorene 4 skupinami v kazdom scetle, kazda sa da zvlast zhasnut



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Přikládám odkaz na pár řádků o porovnání LED vs. Xenon u CX-5 : Mazda CX-5 2015
Popřípadě tady odkaz na pěkný článek v sekci CX-3: Mazda CX-3

Zobrazit přílohu 4180 Zobrazit přílohu 4181
Nevím teda, který obrázek je ke xenonům a který k LEDkám (druhý jsou LEDký?) ale za mě asi snad první varianta...
Nedokážu si přesně představit ten pohled řidiče, ale na levém je dle mě lépe vidět mimo vozovku (pole -> srnky apod). Pravý obrázek má sice u spolujezdce větší "výklon" doprava, ale na mnohem kratší vzdálenosti...

Ale jak se říká, papír snese všechno, otázka, jaký bude reálný rozdíl na silnici :)
 
Me prijde skvele ze svitis a vidis daleko na krajnici i kdyz v protismeru jede auto. Protoze to je chvile kdy toho clovek vidi minimum. Pokud mohu mit dalkovky, tak zda vidim do sirky 15-20-25m a v jake vzdalenosti uz neni tak kriticke.
 
Já za sebe jsem spokojen moc. Pravda, halogen H7 asi není dobrá srovnávací základna, ale ten rozdíl je tak propastný, že mi to přijde, že jedu na dálkový.
V rámci objektivity ale musím přiznat, že jsem zatím nejel v dešti ani ve sněhu, na to jsou dost stížnosti, ale auto máme krátce a zima je letos podivná.
 
Nicmene ty mas attraction a tam jsou LED bez ALH, ne? Tzn "pouze" automaticke prepinanei dalkove/klopene. Kazdopadne pokud i pri tomto LED bez ALH to sviti skvele, tak je to jen dobre. Budu si to muset jen projet.
 
za me take spokojenost jak prase a to s I-ACTIVSENSE (ALH), jeste me nikdo nevyblikal :). Je to radost jezdit v noci :)
 
Nicmene ty mas attraction a tam jsou LED bez ALH, ne? Tzn "pouze" automaticke prepinanei dalkove/klopene.

Myslím, že jediná automatika je natáčení do zatáček a auto on/off podle světelného senzoru. Automatické přepínání potkávací/dálkové bohužel nemáme.

Ano, chce to projet, každý máme jiné požadavky, představy a nároky ;)
 
Nevím teda, který obrázek je ke xenonům a který k LEDkám
Je to všechno pěkně popsáno v tom článku na který odkazuje téma CX-3 ;)
Každopádně hlavní jsou zkušenosti z reálného provozu. A zatím to vypadá, že jsou majitelé více než spokojení.

Budem se případě těšit na přímé objektivní porovnání xenonu vs. LED na GJ od @TomZ :)
 
Je to všechno pěkně popsáno v tom článku na který odkazuje téma CX-3 ;)
Každopádně hlavní jsou zkušenosti z reálného provozu. A zatím to vypadá, že jsou majitelé více než spokojení.

Budem se případě těšit na přímé objektivní porovnání xenonu vs. LED na GJ od @TomZ :)
Njn, to je ta lenost? Asi :D Jsem rozklik první link, koukám, forum, to mám pročtený, tam u CX-3 jsem nic takovýho nepozoroval, ale že by mě napadlo aspoň kouknout, kam ten link vede?... :D :angelic:
 
PaKo
S tou automatikou mas pravdu. Pred F/L u M6 totiz bylo to prepinani uz xenonu uz od attraction, tak me to spletlo.

Jinak tady je zajimave porovani i40 (xenon), Passat, Mondeo a M6 (vsichni adaptive LED)
 
Koukám, že Ford s VW maji to natáčení do zatáček vymakanější, aspoň dle videa...
 
Pokud jde o mě, tak můžu srovnat CX-5 Attraction před a po faceiftu. Subjektivně mi přišly xenony lepší než ledky (někdo to ale hodnotí naopak ve prospěch FL), svítilo to víc a to tak, že i při potkávačkách na mě občas někdo bliknul, což se mi s LEDkama nestalo ani jednou. To, že z výbavy attraction po FL vypadlo automatické přepínání dálkových (a ostřik) mě úplně nenadchlo, ale v noci tolik nejezdím, tak jsem to jednou večer obrečel s plyšovým medvídkem v náručí a dál se k tomu nevracím. Jinak mi u světel stačí AFS (a že by to byl nějaký zázrak bych taky neřekl) a větším přínosem pro mě je, když ty ALH neoslňující asistenty zaplatili a používaji ti, co jedou v jiném autě než já :D
 
Mimochodem, abych jenom nechvalil ...

Clovek u AHBC musi pocitat, zvlaste pak rano pri tom aktualnim pocasi, ze mu obcas kvuli tomu vyskoci nejake to varovani a AHBC nebude fungovat. Senzory, co jsou na okne se obcas citi, ze toho vidi malo a tak se AHBC vypne (= pri zapnutych dalkovych svetlech sviti bez adaptace). Muze to byt namraza, snih nebo zamlzeni ve vyhledu senzoru. Neni to nejak caste, ale obcas to poranu vyskoci, predevsim spise kvuli zamlzeni okna, nez se ohreje. Ale obcas si rikam, co si to stezuje - na okne nevidim zadne zamlzeni a stejne. Zadna veda, ale pocitove me oranzova hlaseni na palubni desce zrovna dvakrat netesi. Samozrejme kvuli zamlzenym senzorum nemusi fungovat i jini asistenti (treba asistence jizdy v pruzich).

Normalne bych jako v jinych autech pouzival klimatizaci v modu foukani na nohy a na okno, jenze to u me v GJ vypne Auto. Sice Auto mod sam na zacatku presne v tomto modu ofukuje, ale pozdeji se prepne pouze na nohy. A protoze v drtive vetsine pripadu tedy nakonec jezdim na Auto, tak se mi obcas stane, ze i pozdeji za jizdy se mi zamlzuje okno.

A jeste jeden pripad ke "sviceni" - automaticke prepinani z DRL na potkavacky. Za normalnich okolnosti bez problemu, ale pokud je pres den mlha, tak pro svetelne senzory muze byt i tak dost svetla, ze to zustane u DRL. Coz jednak znamena, ze clovek nesviti vubec dozadu v te mlze (aspon obrysovkama) a potom pri DRL nejdou zapnout ani mlhovky (aspon me nesly). Tak je treba si manualne rozsvitit potkavacky (jindy jsem to jeste nepouzil) a pak mlhovky. Samozrejme toto jeste s bonusem, pokud mate nastaveny Infotainment jas na Auto. Protoze prepnutim z DRL na potkavacky se tento prepne do nocniho rezimu, takze za dne, kdy je "dost svetla" v mlze, na nem v nocnim modu neni nic videt. Takze pokud je potreba, opet manualne prepnout jas.

No ... a nebo mozna dostanu "vynadano" ze jsem spatne cetl manual, ze nic z toho nemusim trpet :D.
 
... jsem zatím nejel v dešti ani ve sněhu, na to jsou dost stížnosti ...
Tak si dnes jedu vecer domu a dojel jsem skupinku nejakych aut. Predjel jsem je, protoze jela nejak pomalu a pak jsem pochopil proc. Najednou jsem nevedel, jestli jeste vubec jedu po silnici. Jak chumelil mokry snih, vsechno se lesklo, auta v protismeru, proti chumelenice a ja netusil, kde je vubec silnice. Tak jsem jel zhruba kousel vpravo od tech v protismeru :D a rikal jsem si, jestli na tom neco neni (na tech stiznostech na jizdu v desti a snehu). Ale pak jsem zjistil duvod ...
DSC_0120.JPG

Ta hromadka na zemi spadla ze znaku Mazda, nez jsem vyfotil (po natankovani a zaplaceni). To, ze nefunguje radar hlasilo uz v Praze, pak po ceste to obcas vypravelo, ze nevidi senzor na hlidani pruhu. Pri prijezdu na benzinku nefungovaly predni senzory vubec a ohledne kvality osvetleni viz. vyse :D.
 
Back
Top