• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Měřák teploty oleje

Polsonside: co dat nejake zobrazovaci zarizeni misto CD mechaniky, ktera tam je IMHO úplně k nicemu?

Já původně chtěl to CD úplně odstranit a nahradit přihrádkou z US verze. Jenže s nikým jsem nebyl schopen dát dohromady, které všechny díly potřebuji k výměně. Mazda pouze přislíbila, že umí objednat.



Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Z údajů řídící jednotky motoru.
Jsi si 100% jisty? Pokud ano, lidi s 3kama ti utrhnou ruce. Ale co si matne vzpominam, tak se to tu pred lety resilo a vysledek byl - nelze. Proto se zacalo laborovat s pridavnym cidlem na tom mezikuse u filtru.
 
Jsi si 100% jisty? Pokud ano, lidi s 3kama ti utrhnou ruce. Ale co si matne vzpominam, tak se to tu pred lety resilo a vysledek byl - nelze. Proto se zacalo laborovat s pridavnym cidlem na tom mezikuse u filtru.
Ano, řídící jednotky BM/BN a BP disponují údajem o teplotě oleje a lze jej zobrazit třeba ve ForScanu pod PIDem: EOT. Minulý týden jsem na tento údaj koukal na jedný mexický BM zdejšího člena.

Tady je obrázek, který jsem sem dával ještě z mojí japonský BM: https://www.mazdaklan.cz/threads/merak-teploty-oleje.2938/#post-55520
 
Poslední úprava:
V servisním manuálu z roku 2014 je jen info o odhadované teplotě oleje, která je vypočítaná podle vstupů z jiných senzorů. Např. DTC vysoká teplota oleje vyskočí (podle tohoto manuálu) při vytočeném motoru více jak 6 minut v kuse, nebo pokud odhadovaná teplota oleje je vyšší než 140 déle jak 6 minut.
1684318826944.png
1684318917368.png
 
V servisním manuálu z roku 2014 je jen info o odhadované teplotě oleje, která je vypočítaná podle vstupů z jiných senzorů. Např. DTC vysoká teplota oleje vyskočí (podle tohoto manuálu) při vytočeném motoru více jak 6 minut v kuse, nebo pokud odhadovaná teplota oleje je vyšší než 140 déle jak 6 minut.
Zobrazit přílohu 45938
Zobrazit přílohu 45939
@Domis ova 3MZ BM (omlouvám se za odkazování)
Schránka 02.jpg

ForScan zobrazuje PID EOT a ne OIL_TEMP. Je možný že nějaký varianty Sky-G tento ukazatel EOT nemají a místo toho zobrazují OIL_TEMP, tak jako novější Sky-G dokáží ukazovat hladinu oleje (množství oleje ve vaně) a starší to neumí. Ta hodnota EOT se plynule hýbe i s vypnutým motorem, tak mi to moc "odhadovaný" nepřijde, ale jen píšu o tom co jsem měl přímo v ruce.

Ten servisní manuál je předpokládám ten volně stažitelný (nějaká ta verze 1.3) a ten je určený pro USA trh. I to může mít vliv...

Ale hádat se určitě nebudu
 
Poslední úprava:
S tebou se určitě hádat nechci :) Ano, je to ten volně stažitelný, pro USA trh. Tak děkuju za upřesnění a prosím ten můj blábol smazat, ať se toho někdo nechytne (full text vyhlédalvání má i své nevýhody ;))
 
Blábol to být nemusí. Třeba jsou některý specifikace který to ukazují jinak. Už jsem si zvyknul že jedno auto může mít 10 různých možností.;)
 
Vzpomněl jsem si na nějaké logy FORScanu z října 2020, když jsem kontroloval lambdy, a EOT jsem si taky pro zajímavost nechal vyjet. Takže minimálně ve Windows verzi FORSCan u BN teplotu oleje najde. OBD mám VGate iCar, na doporučení od shreka. FORScan Lite jsem nezkoušel.
1684355233961.png
 
Tak dneska ráno při 8°C jsem si změřil, za jak dlouho se ohřeje olej dle čidla ve vaně na Mazdě 3 BN.
Tak to trvá cca 12km jízdy než se dostane na nějakých 85°C (do těch 60°C to leze celkem rychle, pak už teplota nabývá pomaleji). Tuto teplotu chápu tak, že už lze autu normálně naložit. Po dalších 15km se teplota ustáleně pohybovala mezi 88-92°C.
Nemám teď tušení, kolik toho člověk musí ujet, aby olej dosáhl teploty cca 100°C, která je diskutována jako ideální na ostrou jízdu.
Měřeno vLinker FD+ FORScan Lite.
@Max6 : ještě jednou děkuji za tip, čím změřit.
 
Někomu by mohlo stačit Ancel A202 z aliku. Bohužel benzínový GH nemá čidlo teploty oleje (diesel údajně má) podle prodejce to ale EOT zobrazit umí.
Já přes to koukám na ECT, IAT, Polohu klapky a ten spodek je aktuální spotřeba (lze jen nastavit toto nebo RPM) jadou tam nastavit jiný PID z OBD i když ne všechny. Jde měnit i barva čísel.

Jen pozor před prvním připojením nejdříve nastartovat a až potom připojit do OBD!!

IMG_20230916_150006.jpgIMG_20230916_150054.jpgIMG_20230916_150138.jpgIMG_20230916_150201.jpgIMG_20230916_151855.jpgIMG_20230916_151950.jpg
 
Na 100°C se dostaneš jedině ostřejší jízdou, z pozorování v práci na různých motorech s různou zátěží je provozní teplota oleje pod 100°.
 
Back
Top