• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Miata zůstane Miatou, řekl šéf vývoje. Nová generace dorazí nejdříve za dva roky

A co emise? Tuhle otázku pokládá vedení automobilek svým podřízeným asi nejčastěji za poslední dobu a není divu, tlak na snižování emisí je značný. Jenže Mazda, jak už bývá u ní zvykem, jde opět proti proudu. Nedávno totiž představila nejen novou platformu s pohonem zadních kol, ale také příchod šestiválcových motorů.

Dokonce jde snad o poslední automobilku, která nabízí ještě atmosférické motory a navíc nadále vidí budoucnost pro spalovací motory – alespoň v některých částech světa. Velký otazník pak visí nad modelem MX-5, který je stále naživu i navzdory sílícím tlakům na snížení emisí vozového parku dané značky.

Proto britský deník Autocar uskutečnil rozhovor s vedoucím výzkumu a vývoje Mazdy pro Evropu, Joachimem Kunzem, jež ujistil fanoušky, že Miata zůstane Miatou. Konkrétně řekl: „Je to ikona naší značky, a proto se s ní musí zacházet velmi speciálně. Proto to v tuto chvíli vypadá, že tenhle model, tak jak ho známe, budeme mít navždy – v této velikosti a s danou koncepcí i spalovacím motorem.“

mazda_mx-5_100th_anniversary_852-1024x683.jpg

Pochopitelně připustil, že jednou nastane den, kdy se bude muset elektrifikovat, ale chtějí zachovat čistý koncept. Kunz nadále prozradil, že MX-5 nedostane aktuální platformu, kterou využívají ostatní modely a SUV, neboť by pak přišla o pohon zadních kol. Podotkl mezi řečí také to, že většina vývojových prací je prováděna doma v Japonsku, protože MX-5 je „dítě sídla“.

Zatím se neví, kdy generace ND bude nahrazena, ale Kunz řekl, že se tak nestane v blízké budoucnosti. Přesněji k tomu dodal: „Mít jednu generaci deset let není pro nás problém.“ V praxi to znamená, že MX-5 má u nich speciální místo a je tak nepravděpodobné, že by se generace NE představila dříve než v roce 2024. Jen pro připomenutí, současná generace ND se představila v roce 2014 a nedávno prošla další modernizací.

Nová MX-5 by si měla nadále zachovat, v rámci možností samozřejmě, jakési know-how, díky kterému se stala nejprodávanějším sportovním autem na světě. Vrátíme-li se však do minulosti, tak v červnu roku 2021 mluvčí Mazdy řekl, že se snaží nějak elektrifikovat MX-5, aby tak splnili cíl ohledně elektrifikace všech modelů do roku 2030. Volba plug-in hybridu je údajně nepravděpodobná kvůli nárůstu hmotnosti vozu. Tím pádem připadá možná v úvahu plně hybridní ústrojí, ale větší šanci má 48V mild-hybridní systém. Ať už to dopadne jakkoliv, generace NE bude pravděpodobně těžší než současné provedení.

Zdroj: motor1.com

mazda_mx-5_100th_anniversary_357-1-1024x683.jpg
mazda_mx-5_100th_anniversary_852-1-1024x683.jpg

Pokračujte ve čtení...
 
Tak kéž by byla taky trochu větší…. Né každý má 170 cm. Klucí japonský by měli dělat verzi pro Evropu, naopak pro Timor kde mají průměr 160 cm chlapi to můžou klidně zmenšit ?

Za mne mild-hybrid udělat z toho hybrid by byla vražda.
 
Back
Top