• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Motor sa nezohreje

Lu-Bosch

člen KLANu
41
,@Vlado3 skúšal som pôvodný termostat (originálny) a ten sa otvára pri 82 °C, takže jedine, že sa musel ten neoriginál nejako "poškodiť" alebo fakt neviem, je to záhada...
nazdar..ozivujem toto vlakno..ako to dopadlo? ako si vyriesil to nedohrievanie motora.??.asi budem mat tu istu dilemu..okrem toho ze mi prska vodu z chladica do vyrovnavacky a po vychladnuti netaha spat (uvidime ci mi to vyriesi nove vicko), tiez som si dnes na apke cez OBDII vsimol, ze sa mi vobec nechce ohriat motor viac ako 76 az 80 stupnov a taktiez mi vnutri kabiny trosku zblkala voda, cize asi je tam nejaky vzduch....termostat som tiez menil pred 2500 km za ten Mahle....po vymene sa mi vidi ze mi ho pekne otvaralo pri 82, potom ale pred 500 km som bol uShreka kde mi odstavil EGRka cez ten Stage1...moze mat toto nejaky suvis??
@shr3k , @Max6
 
pred 500 km som bol uShreka kde mi odstavil EGRka cez ten Stage1...moze mat toto nejaky suvis??
S tou samou úpravou tady jezdí několik stejných motorů bez problémů s termostatem, takže asi těžko. Ostatně, můžeš EGRy zase zapojit podle potřeby.
 
S tou samou úpravou tady jezdí několik stejných motorů bez problémů s termostatem, takže asi těžko. Ostatně, můžeš EGRy zase zapojit podle potřeby.
nazdar, nie nechcem dat EGR naspat..ta Tvoja uprava je urcite dobra...dnes som dosiahol rekord v regeneracii DPF po 187 km :) ,z coho som bol pozitivne prekvapeny..aj ked len setrnou dlhou jazdou...ja prave tapam v tom, ze co s tou hladinou chladiacej kvapaliny a tym ze mi teraz nezohreje ten motor na normalnu teplotu..nevies v tomto poradit pls?
 
Pozrel som rok a pol staré logy z forscanu (ešte bez akýchkoľvek opráv a úprav) a ECT mi zakaždým kolísala medzi 82-86 °C. Po odstavení EGR defacto to isté, s tým rozdielom, že potrebujem prejsť tak o 5km viac, kým sa zohreje úplne.
Dodám ešte to, že odstavenie EGR si neviem vynachváliť, pretože to výrazne spomalilo zanášanie filtra. Regenerácie sú spúšťané tzv. preventívne cez
PM_GEN, ale to sú len čisto dorátané hodnoty spotrebovaného paliva, nasatého vzduchu a ktovie čím ešte... keby tak niekto mal dekompilovaný kód a bolo možné to upraviť/spomaliť, aby regenerácie boli púšťané keď ich treba a nie len preventívne. Verím totiž tomu, že by sme sa dostali niekde na úroveň 500km.
 
Poslední úprava:
Pozrel som rok a pol staré logy z forscanu (ešte bez akýchkoľvek opráv a úprav) a ECT mi zakaždým kolísala medzi 82-86 °C. Po odstavení EGR defacto to isté, s tým rozdielom, že potrebujem prejsť tak o 5km viac, kým sa zohreje úplne.
Dodám ešte to, že odstavenie EGR si neviem vynachváliť, pretože to výrazne spomalilo zanášanie filtra. Regenerácie sú spúšťané tzv. preventívne cez
PM_GEN, ale to sú len čisto dorátané hodnoty spotrebovaného paliva, nasatého vzduchu a ktovie čím ešte... keby tak niekto mal dekompilovaný kód a bolo možné to upraviť/spomaliť, aby regenerácie boli púšťané keď ich treba a nie len preventívne. Verím totiž tomu, že by sme sa dostali niekde na úroveň 500km.
ved aj ja som spokojny s tou upravou, Shrek to zobral nejako vazne, ked mi radil to zapojit naspat :) to iste nie...len teraz mam stale dilemu ze co s tym motorom je, ked sa nezohreje..vcera som zenu poslal z prace do servisu vymenit vicko na chladic..idem to asi trochu prebehnut nech vidim ci mi stale bude talcit vodu do nadrzky...a hlavne ci stale ten motor bude podchladeny...normalne zacinam uvazovat ci nemam novy termostat naprd..aj ked som daval ten origo od Mahle a ten by mal byt spolahlivy....
 
Podle mě to máš málo odvzdušněný, chce to ohřát a protáhnout ve vysokých otáčkách (5-6tis ot.), nechat vychladnout, dolit přímo chladič! A znovu, dokud i po vychladnutí nebude chladič plnej. Potom už jen dolit nadrzku po Max a je to.
On dokud není plnej chladič tak si to z tý nádržky prostě zpět nenatáhne (je tam bublina, nejsou to spojený nádoby), japonci to tak mají dokud jsem to neudělal takto, tak mě mazda furt žbluňkala
 
Podle mě to máš málo odvzdušněný, chce to ohřát a protáhnout ve vysokých otáčkách (5-6tis ot.), nechat vychladnout, dolit přímo chladič! A znovu, dokud i po vychladnutí nebude chladič plnej. Potom už jen dolit nadrzku po Max a je to.
On dokud není plnej chladič tak si to z tý nádržky prostě zpět nenatáhne (je tam bublina, nejsou to spojený nádoby), japonci to tak mají dokud jsem to neudělal takto, tak mě mazda furt žbluňkala
no to by aj mohlo byt, neviem ci verim tomu servisu kde som dal pred 2500 km menit prasknutu prirubu na chladeni, vymenu termostatu a kvapaliny, preto som si dnes rano pozrel co tu pise @Max6 a isiel som to trochu prehnat, tak ako pise.....teraz to chladne tak uvidim..ale zas natlakovalo mozno 2 deci kvapaliny do expanzky....vcera som menil viko na chladici, tak som cakal ze ci to prestane...a vyzera ze neprestalo...mohlo by to mat teda suvislost s tym zavzdusnenim? lebo ak nie..tak idem asi rovno checknut to tesnenie pod hlavou :(
 
Poslední úprava:
Zkus motor opravdu pořádně ohřát a jezdit i trochu ve větších otáčkách než normálně. Potom zastav, vypni motor a hned otevři kapotu a koukni na expanzní nádobku. Pokud v ní uvidíš běhat bubliny, tak a) je okruh neuvěřitelně zavzdušněný, ale spíš bude platit b) je špatný těsnění pod hlavou nebo rovnou prasklá hlava.
Případně si můžeš nechat udělat test na splodiny ze spalovací komory v chladícím systému. Pokud nepraskne přímo hlava, tak se většinou tlak ze spalovací komory dostane do vody a nic víc.

Pokud to jen vyhazuje vodu ven do expanzky a nic víc (žádný bubliny), tak bych se zaměřil opět na termostat nebo prostě najít důvod proč nefunguje velký okruh chlazení.
 
ved aj ja som spokojny s tou upravou, Shrek to zobral nejako vazne, ked mi radil to zapojit naspat
To byla poznámka, že to můžeš libovolně zapojovat a odpojovat, pokud zapojíš/odpojíš oba konektory najednou (při vypnutém zapalování samozřejmě).
 
Zkus motor opravdu pořádně ohřát a jezdit i trochu ve větších otáčkách než normálně. Potom zastav, vypni motor a hned otevři kapotu a koukni na expanzní nádobku. Pokud v ní uvidíš běhat bubliny, tak a) je okruh neuvěřitelně zavzdušněný, ale spíš bude platit b) je špatný těsnění pod hlavou nebo rovnou prasklá hlava.
Případně si můžeš nechat udělat test na splodiny ze spalovací komory v chladícím systému. Pokud nepraskne přímo hlava, tak se většinou tlak ze spalovací komory dostane do vody a nic víc.

Pokud to jen vyhazuje vodu ven do expanzky a nic víc (žádný bubliny), tak bych se zaměřil opět na termostat nebo prostě najít důvod proč nefunguje velký okruh chlazení.
diki za vysvetlenie...skusal som to odvzdusnit ako si pisal. Pred tym ako som menil vicko, tak som skusal otvorit expanzku a pri zvysenych otackach som pozeral ci mi bude bublinkovat....a veru aj bublinkovalo...teraz, dnes, po vymene toho vika, som to skusal opat..a veru nebublinkovalo.....inak neviem ci su tu nase slovenske servisy na tom tak zle, ale zatila nijaky nemal ten tester na splodiny..taktiez som to hladal na nete, a vidi sa mi ze pisali ze toto funguje len na benziny a nie diesle..ale idem to teda kupit aj tak
 
Back
Top