• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Chyba P0421 u 2.5 LF-VE - záhřevný katalyzátor

Na EK ten predstavec musí dolu?
Inak to daždivé počasie a CAI môže mať podľa mňa suvis.
 
Na EK mají vlastní lambdu kterou strčí do výfuku. Mě se chyba objevila i dřív než jsem měl CAI.
 
Tj. ale na výpise z EK sú nejaké údaje ohľadom funkcie lambda sondy, napetie atď. Aj pri prehliadke z diery to asi bije do očí. Ja som chybu pred EK vymazal a emisie boli v poriadku.
 
Ahoj, namontoval jsem na druhou lambdu ten predstavec. Ujeto cca 50 km. Jede normálně. Budu nadále testovat a dam vědět. Zatim test za sucha. Mějte se.
 
Ještě bych uměl tu zadní sondu vypnout v PCM. :)

Odesláno z mého MI 9 pomocí Tapatalk
Ahoj, můžeš mi prosím napsat na mail: oldrich.chlup82@gmail.com ohledně vypnutí té lambdy? Moc díky, mám stejný problém, akorát mi auto ztratí i výkon, mechanik říká, že si nastaví bohatou směs :-( chce vyměnit lambdy, ale jak tu čtu, tak výsledek je 50 na 50 :-(
 
Poslední úprava:
Ahoj, tento problém jsem cca před dvěmi roky vyřešil viz vlákno v odkazu. Najeto cca 20kkm, 2x emise a vše ok,..
Kdybych to věděl předtím, tak jsem místo 10000Kč za lambdy koupil blbůstku za 5 babek a měl klid hned.
Přidávám aktuální odkaz:
https://www.ebay.com/itm/Oxygen-Sen...677780?hash=item3b35529fd4:g:9fwAAOSw6idc079B
Jen je nutný si pohlídat závity a zda se ti to do toho prostoru vleze.
Čau, ten odkaz už nefunguje, nemáš prosím jiný, mám stejný problém děkuji
 
Díky moc, tohle bych dokázal vyrobit, ale nikde nevidím průměr té malé dírky :)))
 
Poslední úprava:
Na tom průměru úplně nezáleží, ale je to tak cca 2-4mm, ale ruku do ohně bych za to nedal.
 
Platí pro L8/LF/L5:

P0421:00 Účinnost systému záhřevného katalyzátoru pod prahovou hodnotou
• PCM monitoruje vstupní napětí ze středního snímače A/F a výstupní proud HO2S, pokud jsou splněny následující podmínky. Pokud je změna vstupního napětí ve srovnání se změnou výstupního proudu extrémně velká, PCM určí, že se katalyzátorový systém zhoršil.

PODMÍNKY DETEKCE
- ECT: více než 70 °C {158 °F}
- Teplota katalyzátoru: více než 350 °C {662 °F}
- Otáčky motoru: 1 000-4 000 ot/min
- LOAD: 19-56% (při otáčkách motoru 2 000 ot/min)
- Čas, kdy není v činnosti systém odsávání odpařených emisí (purge solenoid valve): více než 5 s
 
Objevila se mi chyba P0134 - A/F sensor circuit no activity detected - taky souvisí s prvním senzorem zřejmě odešla už úplně , hodím sem pár kódů dílů , třeba to někomu pomůže -katalogy po nějaké aktualizaci většinou nemají k 2.5 nalinkovaný lambdy

OEM kódy:
L509-18-8G1A
L509-18-8G1B

Náhrady:
NGK (NTK) 90663 nebo LZA07MD16 (zřejmě originál)
Blue Print ADM57070
Ridex 3922L0442
Stark SKLS-0140602
 
Poslední úprava:
@shr3k když jsem se podival pořádně, zjistil jsem že o O2S nejde ale hlásí to v podstatě mrtvej A/F... Zatím chyba vznikne jen po studeným startu v podstatě chvíli po vyjetí. Když chybu u teplýho motoru vymažu, nastartuju a jedu i živěji tak už se chyba neobjeví... Holt má 15 let, skoro 230tkm a dostává živější jízdou zabrat, už mám objednanou NGK (NTK)
 
Objevila se mi chyba P0134 - A/F sensor circuit no activity detected - taky souvisí s prvním senzorem zřejmě odešla už úplně , hodím sem pár kódů dílů , třeba to někomu pomůže -katalogy po nějaké aktualizaci většinou nemají k 2.5 nalinkovaný lambdy

OEM kódy:
L509-18-8G1A
L509-18-8G1B

Náhrady:
NGK (NTK) 90663 nebo LZA07MD16 (zřejmě originál)
Blue Print ADM57070
Ridex 3922L0442
Stark SKLS-0140602
Díky, hodí se zrovna ?, značka RIDEX je na tom jak?
 
Spotřeba byla pořád okolo 9L po městě a chyba byla spíš nahodilá, nečekám že by to kleslo
 
Ahoj, mě na M6 2,5 oranžová kontrolka motoru většinou zůstala svítit po nastartování. Svítila pořád asi cca 650km. Auto jezdilo normálně. Dle diagnostiky P0421 a v servise mi poté namontovali originál novou 1. lambda sondu. Po 2000km se kontrolka rozsvítila znovu a +-300-400km (v několika dnech) svítí stále, pak třeba na 100-200km (v několika dnech) zhasne. Takhle se to střídá už asi měsíc. Chtěl bych to vyřešit tím nástavcem pod 2. lambdou. Můžete sem někdo dát odkaz? Všechny předchozí jsou nefunkční a netuším jaký tam patří.

A dále bych se rád zeptal, podle toho co jsem tu vyčetl je to jen obcházení špatné funkce 1. katu. Znamená to tedy, že ten 2. kat to dohání? (když emise mají v pořádku) A znamená to, že časem odejde i 2. kat, když samotná příčina poškození 1. katu nebyla odstraněna?
Každopádně na ten kat teď opravdu nemám, takže za nějaký ten funkční odkaz na nástavec budu vděčný :)
 
Ahoj, mě na M6 2,5 oranžová kontrolka motoru většinou zůstala svítit po nastartování. Svítila pořád asi cca 650km. Auto jezdilo normálně. Dle diagnostiky P0421 a v servise mi poté namontovali originál novou 1. lambda sondu. Po 2000km se kontrolka rozsvítila znovu a +-300-400km (v několika dnech) svítí stále, pak třeba na 100-200km (v několika dnech) zhasne. Takhle se to střídá už asi měsíc. Chtěl bych to vyřešit tím nástavcem pod 2. lambdou. Můžete sem někdo dát odkaz? Všechny předchozí jsou nefunkční a netuším jaký tam patří.

A dále bych se rád zeptal, podle toho co jsem tu vyčetl je to jen obcházení špatné funkce 1. katu. Znamená to tedy, že ten 2. kat to dohání? (když emise mají v pořádku) A znamená to, že časem odejde i 2. kat, když samotná příčina poškození 1. katu nebyla odstraněna?
Každopádně na ten kat teď opravdu nemám, takže za nějaký ten funkční odkaz na nástavec budu vděčný :)
Zdar,tím nic nevyřešíš,je v háji první kat.Jelikož je součást svodů,tak je drahý,naše jsem ho jen v Mazdě za 27 000kč....Já to vyřešil,tak,jsem ho nechal vymontovat,rozřezat a vykuchat...Koupil jsem vložku do katalyzátoru - musí se to změřit a zavařil ji do toho.Pak celý kat zavařit a je jako nový.Vložka stála 5000kč a práce 1300kč...Což celkem ujde.P.S. Vložku kovovou ?
 
Back
Top