• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Chyba P0421 u 2.5 LF-VE - záhřevný katalyzátor

Tak od soboty bez problémů. Jel jsem i několikrát v silném dešti a nic jediný rozdíl byl v tom, že jsem neměl zaplou klimu. Že by byla divná mapa se zaplou klimou a dávala chudou směs, nebo naopak příliš bohatou? I když AFR bylo 14,6 což není zas takový rozdíl. Je to teda dost divný ale nic jiného mě nenapadá
 
Pokud by to byl ucpany vyfuk tak by se auto dusilo s vyssima otackam vice az by to chciplo coz neni tento pripad, ale dekuji za moznost a zkusim to prozkoumat jen netusim jak tohle zjisitit
 
Vymontovat kat a podívat se. To pískání bude vysoký tlak plynu procházející přes velmi malý průchod
 
Ja som včera po 3 mesiacoch prvý krát natankoval mimo Shell/Omw (98) a to vo Wolfstahle v rakusku Super95 E5 a dnes ráno mi sama bez mazania po 3 mesiacoch zmizla kontrolka na P0421. Buď sa vypálila žiarovka alebo rakúsky benzín okrem tichsieho chodu motora bez vibrácií ešte aj opravuje katalyzátor :cool:
 
Ja som včera po 3 mesiacoch prvý krát natankoval mimo Shell/Omw (98) a to vo Wolfstahle v rakusku Super95 E5 a dnes ráno mi sama bez mazania po 3 mesiacoch zmizla kontrolka na P0421. Buď sa vypálila žiarovka alebo rakúsky benzín okrem tichsieho chodu motora bez vibrácií ešte aj opravuje katalyzátor :cool:
Motor líp spálí směs a ten kat to pobere. Tohle se třeba děje i s aditivama (konkrétně s VIFem). Víc VIFu/aditiva = palivo neprohoří dokonale = rozsvítí se kontrolka. Normálně aditiva nebo žádný aditivum = směs prohoří líp = kat ještě stíhá a není žádná kontrolka.
To co jsem napsal se ale týká když už ten katalyzátor je lehce až středně poškozený. 100% funkčnímu katu větší množství aditiv nevadí.
 
Já zas neměl problém, jízda stejným režimem i v dešti ale bez klimy a klid. jak to podmínky dovolí tak zkusím jízdu s klimou v dešti jestli to zas nevyskočí :D
 
Motor líp spálí směs a ten kat to pobere. Tohle se třeba děje i s aditivama (konkrétně s VIFem). Víc VIFu/aditiva = palivo neprohoří dokonale = rozsvítí se kontrolka. Normálně aditiva nebo žádný aditivum = směs prohoří líp = kat ještě stíhá a není žádná kontrolka.
To co jsem napsal se ale týká když už ten katalyzátor je lehce až středně poškozený. 100% funkčnímu katu větší množství aditiv nevadí.

Takže ak mám tento problém s P0421 je pre ten kat lepšie páliť 95 oktan s 5 percent bio zložky (dá sa kúpiť iba v Reichu, inak je ešte lacnejší ako 95oktan E10 na SK) alebo dávať tam ten viac aditivovany 98+ ktorý mi ale rozsvieti kontrolku? S tým že zhasla po cca asi 50km od tankovania mi príde že ten katalyzátor natom nemusí byt tak zle este, aj keď ho mnohí s tou chybou menili aj ,tu v tomto threade.
 
Je to jednoduchý. Čím víc se toho nespálí, tím víc je zatěžovaný kat. Ať už je to nespáleným kyslíkem, nebo palivem/aditivy/atd... Některý aditiva fungují na principu že se nespálí kompletně a proto třeba čistí další části motoru za spalovací komorou (u těhle aut když se vyndají svíčky tak je vidět "mokrý píst" - tím nemyslím auta co žerou tunu motorovýho oleje). Jak jsem psal, pro zdravý katalizátor je to jedno, ale pro lehce až středně poškozený kat je to problém, protože v tu chvíli je tam kyslík který nedokáže za určité zátěže spálit. Proto u těhle "načatých" katů kontrolka někdy vyběhne a někdy ne. Pokud by byl kat totálně KO tak se kontrolka většinou rozsvítí po 40-60km.
Když jsem měl ještě M3BM který stačila N95, tak jsem při natankování N95 dával aditivum (VIFa) přesně dle rad výrobce, ale když jsem do ní nalil N98/100 tak jsem dával jen poloviční dávku aditiva, protože většina výrobců paliv se dnes předbíhají v tom že u těhle prémiových paliv už dávají nějaký svoje super aditivum.

Jinak paliva jsou v každým státě trochu jiný, respektive jejich aditivace. Třeba moje motorka je na to ultra háklivá a dnes můžu říct že u Shell v ČR by nenatankoval pokud by nebyla opravdu nouze. 3x jsem tam tankoval (pokaždý jiná Shellka v jiným městě) a pokaždý ta moje koza měla problém s volnoběhem nebo detonacema. A když vezmu jiný soudek, tak s naftovým tranzitem jsem jel do Francie a jakmile jsem natankoval v Německu nebo Francii tak spotřeba šla rapidně dolů a i auto jelo o dost líp. Jak jsem natankoval v ČR, tak jsem se vrátil zase do starých kolejí.
 
Poslední úprava:
Tak tam budem čapovať rakúsky 95, hádam ten emisný systém ešte niečo vydrží. Inak auto mi doviezli na podvale niekde z Viedne a keď som sa bol povoziť na skúšobnú jazdu tam kontrolka nesvietilo, zasvietila až keď som z núdze nacapoval na dedinskej pumpe ten najhorší benzín čo poznám na ceste domov a novým autom.
Ja mám zas skúsenosť aj v starej GG že ak tam dám ten prémiový drahy benzín motor ide o dosť tichšie a napr. pri podtoceni to nedetonuje nevibruje ako som zvyknutý, inak spotreba ani výkon sa nemení.
V Kittsee majú Super Racing 98 oktan za 1.138euro, 95 za 1.06euro, doma zdieraci Omw, Shell Slovnaft 1,40 za liter. Ruská ropa je asi výnimočná...
 
Podle mě je problém jinde, ta 100ka není aditivovaná zas tolik jako když se tam mrskne VIF.

Vy kterým se 0421 ukazuje, jezdíte často kratší trasy s klimou?
 
Ano, to naprosto souhlasím, že prvotní důvod odumření toho katu není v aditivech běžně obsažených v benzínu, ale ani v klimatizaci + krátký trasy.
Jinak když se auta prodává v bazaru, tak je běžný že udělají reset všech chyb. A zrovna tahle když vyběhne po 60km po koupi..... Takovejch lidí už bylo.
 
Poslední úprava:
Moc děkuju za tuhle diskuzi. Přidám svou zkušenost. M6 GH 2.5 MZR. Tankuju běžně 95 s VIF a pred pár měsíci jsem poprvé natankoval omylem 98cku a VIFku. To se mi poprvé rozsvítila kontrolka. Od té doby občas. Zkoušel jsem různé benzíny a kontrolka občas zhasla, občas se zase rozsvítila. Dnes začal při přidání plynu pískot od motoru ale zároveň jakoby šel i výfukem.. Při italské údržbě (trojec a 120 pár km) a po zvolneni se kontrolka motoru zase rozsvítila (teď mám druhou nádrž verva100). Diag ukázala P0421. Podle vašich rad se mám tedy připravit na přícpaný a polomrtvý kat? Jak se to pohybuje cenově a kde sehnat? Někde jsem se ještě dočetl o možné netesnoti za vyfukovymi svody. Za měsíc STK..
 
já mám víc jak měsíc zase klid , ale auto pořád i po zahřátí smrdí jak odpálená silvestrovská pyrotechnika :D
 
Moc děkuju za tuhle diskuzi. Přidám svou zkušenost. M6 GH 2.5 MZR. Tankuju běžně 95 s VIF a pred pár měsíci jsem poprvé natankoval omylem 98cku a VIFku. To se mi poprvé rozsvítila kontrolka. Od té doby občas. Zkoušel jsem různé benzíny a kontrolka občas zhasla, občas se zase rozsvítila. Dnes začal při přidání plynu pískot od motoru ale zároveň jakoby šel i výfukem.. Při italské údržbě (trojec a 120 pár km) a po zvolneni se kontrolka motoru zase rozsvítila (teď mám druhou nádrž verva100). Diag ukázala P0421. Podle vašich rad se mám tedy připravit na přícpaný a polomrtvý kat? Jak se to pohybuje cenově a kde sehnat? Někde jsem se ještě dočetl o možné netesnoti za vyfukovymi svody. Za měsíc STK..

Daj si niekde zmerať emisie, ak to bude v pohode tak chybu pred stk vymaž a potom máš 2 roky čas to vyriešiť. Ja som s tým na emisnej presiel a emisná sa moc nedá nijak uplatniť, sú tam kamery a hneď po zmerani to niekam odošle výsledok.
 
@Max6 Dnes jsem narazil na FB na kluka se stejnou motorizací u GH a chybou P0421, potvrdil mně , že mu vyskakuje taky jen při jizdě v silných deštích ... mě se od té doby co silně pršelo už chyba neobjevila ... podle mě tam spojitost bude
 
Ahoj,
potvrzuji, že spojitost s deštěm tu nějaká je. Celé léto jsem bez P0421. Včera lilo a hláška se znovu objevila. Nějaký nápad proč by to mohlo mít souvislost? Vždy se mi to stane pokud jedu v nízkých otáčkách a je mokro.
Díky a mějte se
Mjoeln
 
Tiež máš cold air intake? Možno ak je vlhký vzduchový filter prepustí menej vzduchu, časť nespaleneho benzínu (menej O2) sa dostane na emisnú lambdu a vyhodnotí to ako zníženú efektivitu katalyzátora p0421?
 
Jo jo taky mám cold air intake. Zkusím vyměnit vzduchový filtr. Jeste uvazuju dát na druhou lambda sondu "predstavec", ale nevím jestli to je dobrej nápad. Co myslíš?
 
Filtr jsem taky zkoušel, nemá to efekt, predstavec mám 3 roky a zatím dobrý.
 
Back
Top