• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Nákup ojeté MX-5

Takže navigácia potrebuje externý zdroj… Objavil som vo voze knížku k nemu, ale o tej navigácii nič. Bola do vozu individuálne namontovaná… Nikde v knížke som ale nenašiel možnosť nastaviť v palubnom počítači priemernú či okamžitú spotrebu. Sú tam len km A a B.
 
Nikde v knížke som ale nenašiel možnosť nastaviť v palubnom počítači priemernú či okamžitú spotrebu. Sú tam len km A a B.
To je možné.Hádám, že to záleží na stupni výbavy,ale možná se pletu.Já to tam taky nemám a dokonce ani teploměr i když u některých výbav je.
 
prodano :D rychleji, nez jsem nasdilel kamaradum. to bylo rychly, a vzhledem k ty cene se ani nedivim
 
Doteď jsem si myslel, že maj v GEPC chybu s tou navigací takhle nahoře a vyklápěcí, zajímavé, ale našel jsem teda, že to není vůbec mazda, ale nějaký bi-automotive, takže mám docela k původu podezření
 
Poslední úprava:
Pánové a dámy, chci vás poprosit o menší filozofické zastavení :)
Chronicky se mi vrací myšlenka pořízení Miaty, tak se jí úplně náslně nebráním, ale zjišťuji si informace. Hned za začátek je ovšem potřeba říct, že to není otázka nejbližších dní, ale odhadem cca za 2 roky (probíhají nemovitostní investice), čili situace se může výrazně změnit. Přesto se tématu věnuji.
Má se jednat o kochací auto s občasnám zaskotačením se zadním pohonem - žádnou okruhovku, ani auto na denní ježdění (nota bene v zimě). Zcela určitě se o něj z hlediska event. oprav nebudu starat já osobně.
V kytarách, ve kterých se orientuji, se vintage nástroje rozlišují na player grade a collector grade... tedy investiční magořina, kde je všechno původní. To já nechci, chci především jezdit. Přikládním se k hadrové střeše.
Z informací, které jsem zatím vstřebal, jsem si utvořil následující pocity k jednotlivým modelům (bez podrobnějšího rozčlenění):

NA - stal se z ní regulérní veterán a ceny šly nahoru, což bude asi trend. Je krásná a ikonická. Na cestu po Evropě bych se s ní ale asi bál - přesto se jí nebráním (a zůstala by na kratší vyjížďky). Cena za smysluplné auto od 180k.

NB - myslím, že se nedostala ještě na výsluní NA, takže je o chlup levnější. Líbí se mi ale nejmíň a myslím, že tohle nebude moje volba. Cena za smysluplné auto dejme tomu 150k.

NC - "normální auto", kterým by se dalo vyrazit na delší cesty. V různých srovnávačkách na mě dělalo dojem větších rozměrů a většího výkonu. V tuhle chvíli z ní mám lehce neslaný nemastný dojem a něco (projížďka) by mě muselo rozhoupat jejím směrem. Cena za smysluplné auto od 220k.

ND - nádherný moderní roadster. Nejlevnější ojetinu (s více než 100k km nájezdem) jsem viděl asi od 360k.

Není na dostřel od Liberce někdo, kdo by mě v čemkoli z výše uvedených (třeba na jaře) svezl? :)
Názory jsou vítány.
 
NA,NB ve více méně totožné auto.Určitě se dají sehnat hezké kusy.Hlavní problém u těchto dvou generací je koroze.Většinou prahy,zadní lemy a nosníky.Určitě je lepší najít auto, které toto už má udělané.Další problém bývá spotřeba oleje,toto je taky dobré si pohlídat.Lepší je vzít 1,8 má samosvor,ale bývá jich méně na výběr a jsou drážší.NA v dobrém ve slušném stavu bude dražší než NB.Co všechno dělali na NA by ti mohla porefetovat @Dragarta a @The_P ty se jí hodně pověnovali.😁
Já vlastním NCfl.Je to takové normálnější než NA,NB.Také je ze všech generací největší,proto si z nás NCčkářů dělají srandu, že jsme kapitáni.😂Asi lepší vzít 2,0 k vůli svoru.A obyčejné vyjížďky bohatě stačí 1,8 výkonu to má dostatek a pokud nepotřebuješ každou zatáčku poslat bokem,tak se i bez toho svoru odejdeš.S korozí je to lepší,ale ne o moc je potřeba si to pohlídat.To samé spotřeba oleje.O tom bych mohl vyprávět.Jestli tě to zajímá nahlédni do mého vlákna Boťova Olejnička.Tam je moje martyrium popsané.😉
Mě se líbí pravě nejvíce NCfl2,ale tam není problém dát za pěkný kus klidně i 380k.O NC by mohl porefetovat @Cores
ND klasika skyactiv.Prostě nové auto.Tam byl problém hlavně s převodovkáma.
O ND ví víc @Psycho, @XP3, @Ondra K a další.
 
NA,NB ve více méně totožné auto.Určitě se dají sehnat hezké kusy.Hlavní problém u těchto dvou generací je koroze.Většinou prahy,zadní lemy a nosníky.Určitě je lepší najít auto, které toto už má udělané.Další problém bývá spotřeba oleje,toto je taky dobré si pohlídat.Lepší je vzít 1,8 má samosvor,ale bývá jich méně na výběr a jsou drážší.NA v dobrém ve slušném stavu bude dražší než NB.Co všechno dělali na NA by ti mohla porefetovat @Dragarta a @The_P ty se jí hodně pověnovali.😁
Já vlastním NCfl.Je to takové normálnější než NA,NB.Také je ze všech generací největší,proto si z nás NCčkářů dělají srandu, že jsme kapitáni.😂Asi lepší vzít 2,0 k vůli svoru.A obyčejné vyjížďky bohatě stačí 1,8 výkonu to má dostatek a pokud nepotřebuješ každou zatáčku poslat bokem,tak se i bez toho svoru odejdeš.S korozí je to lepší,ale ne o moc je potřeba si to pohlídat.To samé spotřeba oleje.O tom bych mohl vyprávět.Jestli tě to zajímá nahlédni do mého vlákna Boťova Olejnička.Tam je moje martyrium popsané.😉
Mě se líbí pravě nejvíce NCfl2,ale tam není problém dát za pěkný kus klidně i 380k.O NC by mohl porefetovat @Cores
ND klasika skyactiv.Prostě nové auto.Tam byl problém hlavně s převodovkáma.
O ND ví víc @Psycho, @XP3, @Ondra K a další.
Díky za názory. Tvojí story jsem celou shltnul už dávno :)
 
NA/NB jsou už dost starý tudìž potřebují značný servis a pokud nekoupíš opravdu hodně zachovalej kus, tak počítej s investicemi.
Jak píše kolega nade mnou výhodná je koupě NCfl. Jsou takřka bezproblémové za hezké peníze. 1.8 stačí ale 2.0 je super svezení.
ND je nádherná, jednou do ní půjdu,ale teď mám jiné priority a NC mě stále baví.

Často říkám, že lituji jen toho že jsem jí nekoupil dřív. Zahodíš střechu, pustìš muziku a jedeš kam se ti chce. Prostě pohoda....
Jednou jsem se jel trochu projet a vrátil se za 8 hodin :)
 
@himself Já bych doporučil si to auto někde zkusit, doslova jako šaty. Dát v létě nějaký sraz a zkusit si za to sednout, ideálně do všech generací. Možná hned v zápětí zjistíš, že to, přes veškerý sympatie, není auto pro tebe. Prvním problémem mohu být rozměry řidiče - hlavně z pohledu delší cesty, druhým pak celkově ta filosofie - hodně nízkej posez v malinkým a opravdu nízkým autíčku, které navíc nemá střechu.
U mě osobně o tom, že jsem si nikdy miatu nekoupil, rozhodl součet faktorů. Mám teda vyzkoušeno jen NA a NB, které dřív připadaly v úvahu. Hlavní minus je místo, vejdu se tam docela na těsno a na dlouhý cesty by to pro mě bylo hodně kompromisní. Za druhý - já vlastně vůbec nemám rád, když na mě svítí sluníčko - tzn. přece si nekoupím auto bez střechy, když bych jí chtěl mít většinou zavřenou ;) Jízdně to snad sejmout nemůže nikdo. Agilní, totálně čitelný, řidičský auto, ve kterým se můžeš královsky bavit, aniž bys musel riskovat život v nějakejch nesmyslnejch rychlostech.
Přesto/proto jsem zakotvil u uzavřenejch a o špetičku prostornějších aut, která mi jsou prostě rozměrově a uzavřeností budky bližší. Samozřejmě funfaktor mají nižší, ale i tak vysoký (alespoň pro mě tedy).
 
@himself Já bych doporučil si to auto někde zkusit, doslova jako šaty. Dát v létě nějaký sraz a zkusit si za to sednout, ideálně do všech generací. Možná hned v zápětí zjistíš, že to, přes veškerý sympatie, není auto pro tebe. Prvním problémem mohu být rozměry řidiče - hlavně z pohledu delší cesty, druhým pak celkově ta filosofie - hodně nízkej posez v malinkým a opravdu nízkým autíčku, které navíc nemá střechu.
U mě osobně o tom, že jsem si nikdy miatu nekoupil, rozhodl součet faktorů. Mám teda vyzkoušeno jen NA a NB, které dřív připadaly v úvahu. Hlavní minus je místo, vejdu se tam docela na těsno a na dlouhý cesty by to pro mě bylo hodně kompromisní. Za druhý - já vlastně vůbec nemám rád, když na mě svítí sluníčko - tzn. přece si nekoupím auto bez střechy, když bych jí chtěl mít většinou zavřenou ;) Jízdně to snad sejmout nemůže nikdo. Agilní, totálně čitelný, řidičský auto, ve kterým se můžeš královsky bavit, aniž bys musel riskovat život v nějakejch nesmyslnejch rychlostech.
Přesto/proto jsem zakotvil u uzavřenejch a o špetičku prostornějších aut, která mi jsou prostě rozměrově a uzavřeností budky bližší. Samozřejmě funfaktor mají nižší, ale i tak vysoký (alespoň pro mě tedy).
Zase potom když přelezeš do každého jiného auta tak se ti zdá obrovské!V tom co jsi napsal máš naprostou pravdu,ale já to mám pravě opačně.Slunce nad hlavou je super,ale nesmíš se zapomenout namazat jinak se zpálíš.Je dobré mít něco na krku a pohlavní přikrývka téměř povinností.🤣To vyzkoušení je nezbytné.Velkou roli hraje proporční poměr tělo vs.nohy.Jsou lidí kteří do toho vejdou i ze 190 cm a jsou lidi kteří tam nevejdou ani ze 175.Já mám 176 a mám to na sebe jak dělaný.Klidně můžu odřídit 200km a nejsem rozlámaný.😁
 
No já jsem svýho času říkal, že NB je snad podle mě odlitý. Pasoval jsem do toho doslova jako špunt ;) Asi bych z toho nebyl rozlámaný, ale změna polohy vyloučena :D A s těmi proporcemi souhlasím. Kamarád je větší o kousek (já 178, on řekl bych do 185) a kouká mu z toho tak neúprosně hlava ven, že je to pro něj prostě zapovězený, přitom já jsem ještě pohodlně za sklem. Prostě určitě není o tolik vyšší, než o kolik víc má hlavu ven z auta, než já. Ale už jsem jednou viděl z jednoho NB vystoupit dva kluky, oba rozhodně přes 190 cm a přes metrák váhy - to bylo opravdu vtipný. Ale měli huby od ucha k uchu, takže v pořádku prostě :)
 
Back
Top