• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Nákup ojeté MX-5

No já jsem svýho času říkal, že NB je snad podle mě odlitý. Pasoval jsem do toho doslova jako špunt ;) Asi bych z toho nebyl rozlámaný, ale změna polohy vyloučena :D A s těmi proporcemi souhlasím. Kamarád je větší o kousek (já 178, on řekl bych do 185) a kouká mu z toho tak neúprosně hlava ven, že je to pro něj prostě zapovězený, přitom já jsem ještě pohodlně za sklem. Prostě určitě není o tolik vyšší, než o kolik víc má hlavu ven z auta, než já. Ale už jsem jednou viděl z jednoho NB vystoupit dva kluky, oba rozhodně přes 190 cm a přes metrák váhy - to bylo opravdu vtipný. Ale měli huby od ucha k uchu, takže v pořádku prostě :)
Asi takto?

FB_IMG_1705136254547.jpg
 
Děkuju za další poznámky. Je jasné, že vyzkoušení bude potřeba. S investicemi počítám, jen si nemyslím, že bych v tom víkend co víkend ležel sám, na to mám jiné aktivity. Mám asi 177, takže bych mohl pasovat dobře :) Sluníčko mám rád, ale na respirační choroby jsem padavka, takže žádné blbnutí v deseti stupních :) Dlouhé cesty nějak často nemám a s veteránem bych se do nich asi ani nepouštěl. Upřímně řečeno vlastně veterána nepotřebuji, u NA je mi (kromě absolutní roztomilosti) sympatické to, že by se dalo třeba za 180k začít rovnou jezdit a investovat průběžně. Mít v ruce 400k, jedu do Německa pro ND.
 
Uz jsem parkrat zahlednul pekne NDcko s 1.5 (mam ND2 dvoulitr, a kdybych volil znova, jdu urcite do 1.5) jen velmi mirne nad 300. Mrkacka nadherna, ale i kdyz jsou Miaty nadprumerne spolehlive, v tomhle stari uz to proste "veteran" je a porad se na tom neco resit musi, pokud se s tim aspon trochu jezdi... ja NAcko miluju, hrozne bych ji chtel, ale zaroven jsem vedel, ze na to auto proste nemam cas. Pro me je i paralyzujici, ze ted musim s rocni ND2 resit nejaky problem s prevodovkou, protoze i zarucni reklamace je X hodin, ktery bych radsi stravil s rodinou nebo na silnici, ne procitanim for, poslouchanim zvuku prevodovky v jinych videich a jezdenim do autorizaku — a jeste hur, pokud se bude na neco cekat a nebudu s ni ani moct jezdit (uz pri cekani na termin s ni na doporuceni Mazdy radsi nejezdim) — kdybych mel se starsim autem rocne resit 2x - 3x vic veci, nez tohle, uz by mi to nedelalo radost..... Takze NAcko si ja osobne poridim az v duchodu, jestli teda nebudou vsechny NAcka tou dobou uz na prach rozpadle a zametene v kosi...
 
Uz jsem parkrat zahlednul pekne NDcko s 1.5 (mam ND2 dvoulitr, a kdybych volil znova, jdu urcite do 1.5) jen velmi mirne nad 300. Mrkacka nadherna, ale i kdyz jsou Miaty nadprumerne spolehlive, v tomhle stari uz to proste "veteran" je a porad se na tom neco resit musi, pokud se s tim aspon trochu jezdi... ja NAcko miluju, hrozne bych ji chtel, ale zaroven jsem vedel, ze na to auto proste nemam cas. Pro me je i paralyzujici, ze ted musim s rocni ND2 resit nejaky problem s prevodovkou, protoze i zarucni reklamace je X hodin, ktery bych radsi stravil s rodinou nebo na silnici, ne procitanim for, poslouchanim zvuku prevodovky v jinych videich a jezdenim do autorizaku — a jeste hur, pokud se bude na neco cekat a nebudu s ni ani moct jezdit (uz pri cekani na termin s ni na doporuceni Mazdy radsi nejezdim) — kdybych mel se starsim autem rocne resit 2x - 3x vic veci, nez tohle, uz by mi to nedelalo radost..... Takze NAcko si ja osobne poridim az v duchodu, jestli teda nebudou vsechny NAcka tou dobou uz na prach rozpadle a zametene v kosi...
Díky, tvoje vlákno mám samozřejmě taky velmi dobře zmáklé :) V zásadě tvůj přístup chápu a je mi blízký. Naštěstí mám na rozhodování ještě dost času. Uvidíme, jak to celé dopadne.
 
Uz jsem parkrat zahlednul pekne NDcko s 1.5 (mam ND2 dvoulitr, a kdybych volil znova, jdu urcite do 1.5) jen velmi mirne nad 300. Mrkacka nadherna, ale i kdyz jsou Miaty nadprumerne spolehlive, v tomhle stari uz to proste "veteran" je a porad se na tom neco resit musi, pokud se s tim aspon trochu jezdi... ja NAcko miluju, hrozne bych ji chtel, ale zaroven jsem vedel, ze na to auto proste nemam cas. Pro me je i paralyzujici, ze ted musim s rocni ND2 resit nejaky problem s prevodovkou, protoze i zarucni reklamace je X hodin, ktery bych radsi stravil s rodinou nebo na silnici, ne procitanim for, poslouchanim zvuku prevodovky v jinych videich a jezdenim do autorizaku — a jeste hur, pokud se bude na neco cekat a nebudu s ni ani moct jezdit (uz pri cekani na termin s ni na doporuceni Mazdy radsi nejezdim) — kdybych mel se starsim autem rocne resit 2x - 3x vic veci, nez tohle, uz by mi to nedelalo radost..... Takze NAcko si ja osobne poridim az v duchodu, jestli teda nebudou vsechny NAcka tou dobou uz na prach rozpadle a zametene v kosi...
To byl taky důvod proč jsem bral NC i když v jsem přemýšlel o NB.Navíc jsem chtěl trochu mladší auto.
 
Kazdy "veteran" na zacatku holt musi projit "generalni rekonstrukci" - ne nutne hned po koupi, ale casem proste ano. Nicmene pak muze jezdit dalsi tisice/desetitisice km vlastne bez problemu pokud se osetri/vymeni/repasuji potrebne casti. Hadice jsou po 30 letech zpuchrele, ale po vymene to neznamena, ze to budu muset max co 5 let menit dokola. Stejne tak gufera, loziska, diff apod - jasne, chce to peci, jak velkou/drahou/rychlou je uz na kazdem.

Ale tedy uprimne doufam, ze to, co jsme ted delali ten rok+ nebudu muset delat tradicne kazdy rok az do skonani sveta :D
 
Kazdy "veteran" na zacatku holt musi projit "generalni rekonstrukci" - ne nutne hned po koupi, ale casem proste ano. Nicmene pak muze jezdit dalsi tisice/desetitisice km vlastne bez problemu pokud se osetri/vymeni/repasuji potrebne casti. Hadice jsou po 30 letech zpuchrele, ale po vymene to neznamena, ze to budu muset max co 5 let menit dokola. Stejne tak gufera, loziska, diff apod - jasne, chce to peci, jak velkou/drahou/rychlou je uz na kazdem.

Ale tedy uprimne doufam, ze to, co jsme ted delali ten rok+ nebudu muset delat tradicne kazdy rok az do skonani sveta :D
Vy máte nové auto.😂👍
 
Kazdy "veteran" na zacatku holt musi projit "generalni rekonstrukci" - ne nutne hned po koupi, ale casem proste ano. Nicmene pak muze jezdit dalsi tisice/desetitisice km vlastne bez problemu pokud se osetri/vymeni/repasuji potrebne casti. Hadice jsou po 30 letech zpuchrele, ale po vymene to neznamena, ze to budu muset max co 5 let menit dokola. Stejne tak gufera, loziska, diff apod - jasne, chce to peci, jak velkou/drahou/rychlou je uz na kazdem.

Ale tedy uprimne doufam, ze to, co jsme ted delali ten rok+ nebudu muset delat tradicne kazdy rok az do skonani sveta :D
Napsal jsem vám před chvílí PM (Dragartě), když jste tu byli už tolikrát zmíněni.
 
Ahoj vespolek, o víkendu jsem byl v Praze v Grip Cars. Projel jsem NA i NB. Už jen vstup na dvůr vám vykouzlí úsměv na rtu. Pod nohama se vám motají malá veselá autíčka... a pan majitel je velký sympaťák a věnoval se mi přes dvě hodiny a zhodnotil to trefně: ostrý sporťák vyvolává závist. Miata vyvolává úsměv a radost :)
NB se mi řídila příjemněji, ale mrkačka je holt mrkačka. Takže i kdyby to celé z jakéhokoli důvodu nedopadlo, vím, co bych si event. pořídil :)
Opravdu k nezaplacení byl pocit, kdy jsem usedl do připraveného nastartovaného auta, a pán povídá "rozsviťte si světla". Asi nemusím popisovat, co se pak stalo a jaká následovala reakce.
Z nedávno přečtených tun materiálu přidávám ještě dva bonmoty:
-když chcete poprvé couvat, zjistíte, že vám chybí celý zadek auta
-díky výšce 1235 mm nemusíte u většiny závor platit
 
Ano, to mi přesně řekl kamarád, když jsem mu v létě oznámil, že jsem si objednal testovací jízdu trojkou.
"Ty jsi vůl, takovou chybu!" :)
 
NB je taky v mnoha vydáních moc pěkný a už klasický auto. Vůbec bych ho neupozaďoval, když bude řidičsky pocit, že padne líp do ruky a nohy. Mrkačky jsou super, NA je pořád asi pro mě king, ale třeba dodnes nemůžu úplně vystát ty chromový kliky :confounded:
 
Jo, couvání a chybějící zadek znám i s NDčkem... pořád je to lehce šok, jako kdyby mi někdo ustřihl půl auta :)
 
NB je taky v mnoha vydáních moc pěkný a už klasický auto. Vůbec bych ho neupozaďoval, když bude řidičsky pocit, že padne líp do ruky a nohy. Mrkačky jsou super, NA je pořád asi pro mě king, ale třeba dodnes nemůžu úplně vystát ty chromový kliky :confounded:
Jo, já úplně souhlasím, chci k tomu přistupovat rozumně a ne nějak úplně ortodoxně zarputile. Jak říkám, kdybych to řídil naslepo (to moc nejde :)), tak poměrně značný rozdíl ve výkonu, navíc 6 kvaltů a pocitově klidnější podvozek. Na delší cesty určitě lepší, i to líp brzdilo. Navíc cenově to je dnes nejlepší Miata...
Ale ta přední světla, to je pro mě obyčejné až ošklivé a myslím, že by mě moc lidí v protisměru nezdravilo :)
 
Jo, já úplně souhlasím, chci k tomu přistupovat rozumně a ne nějak úplně ortodoxně zarputile. Jak říkám, kdybych to řídil naslepo (to moc nejde :)), tak poměrně značný rozdíl ve výkonu, navíc 6 kvaltů a pocitově klidnější podvozek. Na delší cesty určitě lepší, i to líp brzdilo. Navíc cenově to je dnes nejlepší Miata...
Ale ta přední světla, to je pro mě obyčejné až ošklivé a myslím, že by mě moc lidí v protisměru nezdravilo :)
Ale zdravilo,Miata každá a cabrio každé druhé.Dokonce mě zdraví i borci v Mustangu nebo Porsche.🤣
 
To mavani dela imho castecne barva, nemel jsem pocit, ze v kamaradove modrem Porsche Boxster budime takovou pozornost, jako ja v moji cervene Miate.

Za cervenym NDckem se otaci temer kazde dite, tretina chlapu (nebo taky sto procent silnicnich delniku), a sem tam i nejaka ta zena, casto spis spolu s ditetem (obcas jsem detem i ukazovan :)). A zdravi nebo palecek nahoru ukazuje docela dost ridicu jinych sportovnich aut nebo kabrioletu, obcas i nekdo s obyc autem. Na parkovistich se taky uz parkrat se mnou dal nekdo do reci. Cervena Miata asi opravdu neni pro cloveka, co by ho ta pozornost znervoznovala —umim si predstavit, ze ne kazdy by tu pozornost chtel. Pak mozna konzervativneji vypadajici NBcko nebo NCcko v nejake nebarve, a jezdit v nizsich otackach, at to auto taky neni slyset. Spinavy sedivy NDcko (asi barva Polymetal Grey) by asi taky nebylo videt.

Mne na NDcku je trochu neprijemne (a nevim, jestli to maji i jine generace) to vytoceni motoru po nastartovani, protoze se vzdy ohlednou treba vsichni na cely benzince. To jsem si porad nezvykl. Ten zbytek pozornosti se da, i kdyz do reci s cizima lidma bych se davat taky nemusel...

Ale jinak bych si vzdy znova koupil cervenou, protoze nemam rad ceske zamracene a destive pocasi, mam sklony k depresim a melancholii, a auto pro radost jsem chtel v radostne barve, aby mi to delalo den barevnejsim... tak ted ho zjevne delam barevnejsi i lidem okolo :).
 
Poslední úprava:
U černého NC to funguje skoro stejně 90% lidí mává nebo alespoň se ohlédne a usměje se.Děcka kolem cesty mávají skoro všechny.Při startu mě otáčky nevyletí,ale zase otáčí za výfukem,protože
ILmotorsport.😂Na benzínce je debata skoro vždy.Podledně jsem kecal skoro čtvrt hodiny se saniťákem.🤣
 
Back
Top