• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Nákup ojeté MX-5

To mavani dela imho castecne barva, nemel jsem pocit, ze v kamaradove modrem Porsche Boxster budime takovou pozornost, jako ja v moji cervene Miate.

Za cervenym NDckem se otaci temer kazde dite, tretina chlapu (nebo taky sto procent silnicnich delniku), a sem tam i nejaka ta zena, casto spis spolu s ditetem (obcas jsem detem i ukazovan :)). A zdravi nebo palecek nahoru ukazuje docela dost ridicu jinych sportovnich aut nebo kabrioletu, obcas i nekdo s obyc autem. Na parkovistich se taky uz parkrat se mnou dal nekdo do reci. Cervena Miata asi opravdu neni pro cloveka, co by ho ta pozornost znervoznovala —umim si predstavit, ze ne kazdy by tu pozornost chtel. Pak mozna konzervativneji vypadajici NBcko nebo NCcko v nejake nebarve, a jezdit v nizsich otackach, at to auto taky neni slyset. Spinavy sedivy NDcko (asi barva Polymetal Grey) by asi taky nebylo videt.

Mne na NDcku je trochu neprijemne (a nevim, jestli to maji i jine generace) to vytoceni motoru po nastartovani, protoze se vzdy ohlednou treba vsichni na cely benzince. To jsem si porad nezvykl. Ten zbytek pozornosti se da, i kdyz do reci s cizima lidma bych se davat taky nemusel...

Ale jinak bych si vzdy znova koupil cervenou, protoze nemam rad ceske zamracene a destive pocasi, mam sklony k depresim a melancholii, a auto pro radost jsem chtel v radostne barve, aby mi to delalo den barevnejsim... tak ted ho zjevne delam barevnejsi i lidem okolo :).
Jo, to vytočení otáček na startu mi připomnělo YT kanál Don't touch my car, please (start s brtuálním oroštováním, když na něm sedí cizí čumilové).
Jo, když se s autem hezky jezdí a budí pozornost tím, jak vypadá, je to fajn. Ale prudit okolí hlukem, to taky nemám úplně v povaze :)
Když jsem byl teenage, připadaly mi tmavé barvy nebarvy cool, ale teď to mám jinak. Neřekl bych ale, že červená Mazda je veselá - je především nádherná :) A říkají to všichni. Ten, kdo mi ji pojišťoval, ten, se kterým jsem teď mluvil o fóliích, atd.
Zakecaný saniťák (s puštěnými majáky) je vtipná historka .)
 
Jo, to vytočení otáček na startu mi připomnělo YT kanál Don't touch my car, please (start s brtuálním oroštováním, když na něm sedí cizí čumilové).
Jo, když se s autem hezky jezdí a budí pozornost tím, jak vypadá, je to fajn. Ale prudit okolí hlukem, to taky nemám úplně v povaze :)
Když jsem byl teenage, připadaly mi tmavé barvy nebarvy cool, ale teď to mám jinak. Neřekl bych ale, že červená Mazda je veselá - je především nádherná :) A říkají to všichni. Ten, kdo mi ji pojišťoval, ten, se kterým jsem teď mluvil o fóliích, atd.
Zakecaný saniťák (s puštěnými majáky) je vtipná historka .)
To s tebou musím souhlasit.Vím, že se mnou mnozí nebudou souhlasit,ale Soul Red Crystal je jedna z nejbrutálnějších barev co znám i když je to asi nejdebilnější odstín na opravu.😄 Konkrétně na 3BP ta barva na světle dělá neuvěřitelné věci a kolikrát obcházím kolem auta,abych viděl jak se mění.😁A spousta lidí říká, že ta barva je prostě pecka.Kdybych kupoval 3 znovu,asi bych šel opět do červené.
S tím saniťákem, aby nedošlo k omylu.On tankoval vedle mě u stojanu.Bez majáků,tak měl asi čas.😂
 
To s tebou musím souhlasit.Vím, že se mnou mnozí nebudou souhlasit,ale Soul Red Crystal je jedna z nejbrutálnějších barev co znám i když je to asi nejdebilnější odstín na opravu.😄 Konkrétně na 3BP ta barva na světle dělá neuvěřitelné věci a kolikrát obcházím kolem auta,abych viděl jak se mění.😁A spousta lidí říká, že ta barva je prostě pecka.Kdybych kupoval 3 znovu,asi bych šel opět do červené.
S tím saniťákem, aby nedošlo k omylu.On tankoval vedle mě u stojanu.Bez majáků,tak měl asi čas.😂
Mně to dobře popsal ten fóliář, ona e ta barva totiž hodně temná, ale přitom se neuvěřitelně jasná, takže přesně jak říkáš, na sluníčku to je úplná bomba. Když je pod mrakem, někdy to jde do takové nudné cihlové, hlavně na fotkách... zírám, jak to mají profíci v reklamách nafocené. Kdykoli se na parkovišti vracím k autu, tak se musím usmívat :)
 
Tak treba na Mazde 6 jsem cervenou podruhy nechtel, protoze ji ma kazda a potkaval jsem sestek v červený treba pet denne, coz mi proste prislo skoro jako kdybych jezdil Octavii nebo Superbem (tak trochu zertuju, protoze to bych shodnych aut potkal padesat denne)... Deep Crystal Blue v Sedanu za ctyri roky jsem videl jen parkrat, a nikdy ne po poslednim faceliftu. Pred koupi jsem se snazil zjistit kolik se jich v Cesku prodalo, a pry jen par novych, samozrejme to vyroste s dovozama, protoze treba v Italii je to oblibena barva. A ta barva je na slunci taky nadherna, a nekde na jihu u more dvojnasob, mam pocit, ze je tam jiny odstin svetla (kazda barva tam vypada jinak, nez tady... nevim jestli to je nejaka sugesce, ale fakt mi to tak prijde, i na fotkach). Ale jakmile se zatahne, coz je u nas skoro furt, je to proste obyc hodne tmava modra, nekteri sousedi si nejdriv mysleli, ze mam cernou :). Kdezto Soul Red Crystal sviti i pri zatazene obloze... sice ne tolik, jako kdyz je slunecno, ale porad je to auto o hodne veselejsi a radostnejsi.

Jinak cizi MX5 se mi moc libej i v jinejch barvach, treba ta lonska limitka lehce stribrna s hnedou strechou a cognac interierem, nebo bila s cervenym interierem, nebo modra s bilym... jen tu svoji jsem fakt potreboval cervenou a k tomu cernou, aby tam nebylo prilis mnoho ruznych barev :)

Jo a specialne mi prijde skoda, ze MX5 se nedaj objednavat s volitelnejma barvama plateny strechy... ten interier je casto dany vybavou, ale kdyby k tomu barva strechy byla volitelna, bylo by to dle meho mnohem lepsi, protoze nejaky ty standardni kombinace byly divny (sedivy auto s tmave modrou strechou treba, to se podle me vizualne uplne "pralo").
 
Tak je to jasny, zadna MX5 neni pro cloveka, ktery chce byt anonymni :).

BTW tou spinavou sedivou jsem myslel opravdu spinavy nebo zapraseny auto, aby nemelo ty krasny hluboky odlesky :)
 
Ja mám stormy blue která je bez slunce jen tmavě modrá, ale na sluníčku jsou v perleti vidět i zelený odlesky. Tu barvu miluju, říkal lakýra že mazda používá spec dlouhý částice a proto jsou ty barvy odlišný.
 
Ve zkratce: 2.0 ND2 je zbytecne vykonna na bezne silnice.

Alespon teda pokud chci maximalni zabavu na beznych silnicich, v toleranci ve ktere neprijdu o ridicak (zhruba do +50 km/h). Po tom, co jsem to auto zajel a szil se s nim, tak mam fakt problem, ze se pri jizde pohybuju v nezdravych rychlostech, zadek i za sucha dokazu rozlitat skoro kdykoliv, kdy se nadlehci, za deste plyn musim plyn davkovat — ve srovnani s normalni jizdou za sucha — s pomerne velkou opatrnosti... a proste z celyho projevu mam pocit, ze je to zbytecny. Kdyby to bylo spis o tech 100 kg lehci, o spetku lip vyvazene (dvoulitr ma 53:47, 1.5 ma 50:50... u dvoulitru fakt realne pomuze nalozit neco do kufru, jezdit ve dvou, a plna nadrz), a o trochu slabsi, bylo by to proste lepsi. Taky je plno 1.5 min vybavenych, a pocitove je to vic puristicke, protoze vlastne vsechna ta vybava je u kabrioletu pro radost uplne zbytecna... nechci/nepotrebuju parkovaci kameru a senzory, nepotrebuju jizdni asistenty, nepotrebuju Bose, ktery pres vitr a hluk pohonneho ustroji neslysim... staci tri pedaly, volant, diferencial s uzaverkou (lze dat i u 1.5, kazdy servis zvladne, cena cca 30 tis Kc), a v horku klimatizace. Lehci 16" kola by byly dalsi vyhoda (nizsi neodpruzena hmotnost).

Pro ilustraci: Ted jsem tady zase na vikend mel dva kamose s Porsche Boxstery (987.1 S - 3.2l flat-6 manual 206 kW, 982 718 2.0T - 2.0 flat-4 PDK automat 221 kW), a tomu starsimu se dokazu ztracet, i s nevyhodou prvniho v rade, a ten novejsi ma navrch jen v delsich nebo stoupajicich rovinkach. Pritom ten starsi je auto, ktere ve sve dobe patrilo za to jizdne nejlepsi a velmi vykonne, v podstate rychlejsi nez tehdejsi ne-Turbo 911... a dnesni ND2 Miata s dvoulitrem s tim muze smele pomerovat. Coz je skvely, pokud nekdo ma okruhove ambice, nebo vlastni sirokou soukromou silnici, a trochu min skvely, pokud se pohybujeme na beznych silnicich s provozem. Na kopcovitych a zatackovitych prazdnych okreskach Ceskeho Stredohori, casne rano a s temer nulovym provozem (a samozrejme skrz obce, horizonty a slepe zatacky zodpovedne pomalu), jsme meli na tacho kazdou chvili rychlosti kolem 150 km/h, a to proste neni dobre. A kdybych jel 110 - 120, budu to topit někde ve vyssich strednich otackach a bude to nuda. Na dvojku jede cca 100 km/h, na trojku to pak ke 140 km/h leti porad dost rychle, na tu ctyrku se to taky jeste furt zbytecne svizne hybe nahoru...

Kdyby to bylo treba o 20 % slabsi, vic bych si dokazal uzit plyn na podlahu na dvojku, a neletel bych hned na trojku vysoko nad legalni limit... S 1.5 jsem bohuzel nejel, protoze jsou hodne vzacne, ale od doby, co mam svou, jsem si prehraval a srovnaval plno videi, a vidim, ze ten rozdil je zhruba takovy, dokonce i mozna mensi, protoze je v zatackach o trochu lepsi (casy na Nordschleife BTG jsem videl s 1.5 jen treba o 15 vterin delsi, nez ND2 dvoulitry)... Ja okruhovy ambice nemam, nebavi me to, zaroven mam rodinu, zodpovednost, a nejsem idiot, co by chtel nekde nekoho sestrelit a zabit, nebo prijit o papiry, protoze jezdit potrebuju. Zaroven ani s 2.0 neni Miata zadny pohodlny GT-kabrio, ten motor netoci nizsi otacky, nez 1.5, nema klidnejsi projev... Proste moc nevidim u toho dvoulitru vyhody. Pak jeste navrch dodnes ty dvoulitry umi nicit manualni prevodovku, ktera je porad i po vsech revizich na ten vykon proste moc "lehkonoze stavena", diferencial pry taky moc nevydrzi... Vlastne vyhodu vidim snad jen pro tezkeho ridice a castou jizdu ve dvou s nalozenym kufem, kde samozrejme diky malemu kroutaku ta dynamika pujde s 1.5 hned do haje. A pak na tom okruhu, tam je asi bez debaty, ze cim vykonnejsi, tim lepsi.

O sobe uz davno vim, ze bych se supersportovnim autem nemel kde a kam jezdit (krom toho, ze bych nemel chut resit neustale nejaky technicky problemy, spojeny s vlastnictvim temer vsech opravdu rychlych aut, nehlede na znacku), a ND2 2.0 Miata je tomu vlastne zbytecne blizko. Nejdriv mi to tak neprislo, ale taky prvnich par tisic km jsem ji setril, ani na Mille Miglia jsem ji jeste netocil nad 6000, pak jsem jeste dalsi tisice km nemel tolik najeto, abych si troufal pohybovat se bezpecne na hrane adheze... Az ted na jare, po roce a 10 tis km, to auto dokazu vyzdimat na max, a proto jsem trochu prehodnotil nazor.

A samozrejme s kazdym autem jde jezdit pomalu a na pul plynu. Ale ja to moc neumim, nebavi me to, a prijde mi skoda nevyuzit te neuveritelne mrstnosti, neutrhnutelne predni napravy, a motoru, ktery toci 7500 ot... a tyhle tri charakterove vlastnosti ma i 1.5.

20240407-DSC08744.jpg

PS: Kazdym dnem uz mi snad doruci Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6, tak treba se to s tou adhezi zlepsi. Ale pocitam, ze rozlet otacek to nesnizi :)
 
Poslední úprava:
Já ti myslím úplně rozumím, i když to mám zažitý z malinko jiný perspektivy aut. Tenhle pocit, kdy ti auto krásně jede, má sílu, dokonce je i dobře navržený, že tě neodizolovává od silnice, ale přesto cejtíš, že tam něco chybí, protože je to auto moc moderní a okresky už prostě nejsou úplně to pravé pro něj. Teda samozřejmě za předpokladu, kterej popisuješ - že řidič není bezmozek, kterýmu by bylo jedno, že lítá na veřejnejch silnicích dvojnásobek povolený rychlosti, aby dostal zpátky ten lehounkej adrenalin a pocit z toho, že si trochu musí máknout, aby to auto zvládnul.
 
Jo, taky je to typicky rozdil starsich aut vs nova, u tech starsich mechanickych proste clovek adrenalin dostava driv a silneji, protoze jeste nejsou tak "vychytana". Podobny pocity, jako mam z ND2 s dvoulitrem, jsem zaslechl i v nekterych testech noveho Subaru BRZ... jak je vykonnejsi, posunou se rychlosti, kdy je zabavne.

Mazda by sama mela mit rozhodovaci diagram:

Mas zavodni ambice, jezdis na okruhu?
--- ANO - Chces auto zlepsovat, beres ho jako platformu pro dalsi práci?
--- --- ANO - ND1 2.0 se zvednutym vykonem (supercharge, turbo, whatever) s NC prevodovkou, diff z Fiaty nebo custom
--- --- NE - Planujes mit dve nebo vic sad disku?
--- --- --- ANO - ND2 2.0 s OEM brzdami a disky
--- --- --- NE - ND2 2.0 s Brembo a BBS (pres ty Bremba jde nasadit maloktery jiny disk a Miatacke BBS jsou samostatne strasne drahy)
--- NE - Mas nadstandardni hmotnost, nebo planujes casto jezdit ve dvou a s nalozenym kufrem?
--- --- ANO - ND2 2.0
--- --- NE - Mas auto jako treti nebo hlavne pro radost, nepotrebujes ho pouzivat jako "daily"?
--- --- --- ANO - ND1/ND2 1.5 v nizsi vybave
--- --- --- NE - ND1/ND2 1.5 ve vyssi vybave

Dodatek1: RF jen pokud se bude casto jezdit se strechou, parkovat na ulici nebo zavodit na okruhu (bezpecnost), protoze jinak je jen zbytecne tezsi a se sundanou strechou v nem vic huci vitr. A jeste je o par cm nizsi nad hlavou a vic trpi na pazvuky z ulozeni strechy (co jsem si tak delal tenkrat vyzkum).

Dodatek2: Chces automat? Nekupuj si Miatu, neni to "grand tourer" a automat ho z ni neudela :).
 
Poslední úprava:
Byla zborena na cely bok. Autor inzeratu to zatajuje, ale koluji fotky, jak to auto vypadalo pred lakovanim... Kamarad (ten Boxsterista, ktereho uz nebavi jezdit s autem jen ze servisu do servisu, s rocnima nakladama 200 tis+ :)) se na ni dival...
 
Ve zkratce: 2.0 ND2 je zbytecne vykonna na bezne silnice.

Alespon teda pokud chci maximalni zabavu na beznych silnicich, v toleranci ve ktere neprijdu o ridicak (zhruba do +50 km/h). Po tom, co jsem to auto zajel a szil se s nim, tak mam fakt problem, ze se pri jizde pohybuju v nezdravych rychlostech, zadek i za sucha dokazu rozlitat skoro kdykoliv, kdy se nadlehci, za deste plyn musim plyn davkovat — ve srovnani s normalni jizdou za sucha — s pomerne velkou opatrnosti... a proste z celyho projevu mam pocit, ze je to zbytecny. Kdyby to bylo spis o tech 100 kg lehci, o spetku lip vyvazene (dvoulitr ma 53:47, 1.5 ma 50:50... u dvoulitru fakt realne pomuze nalozit neco do kufru, jezdit ve dvou, a plna nadrz), a o trochu slabsi, bylo by to proste lepsi. Taky je plno 1.5 min vybavenych, a pocitove je to vic puristicke, protoze vlastne vsechna ta vybava je u kabrioletu pro radost uplne zbytecna... nechci/nepotrebuju parkovaci kameru a senzory, nepotrebuju jizdni asistenty, nepotrebuju Bose, ktery pres vitr a hluk pohonneho ustroji neslysim... staci tri pedaly, volant, diferencial s uzaverkou (lze dat i u 1.5, kazdy servis zvladne, cena cca 30 tis Kc), a v horku klimatizace. Lehci 16" kola by byly dalsi vyhoda (nizsi neodpruzena hmotnost).

Pro ilustraci: Ted jsem tady zase na vikend mel dva kamose s Porsche Boxstery (987.1 S - 3.2l flat-6 manual 206 kW, 982 718 2.0T - 2.0 flat-4 PDK automat 221 kW), a tomu starsimu se dokazu ztracet, i s nevyhodou prvniho v rade, a ten novejsi ma navrch jen v delsich nebo stoupajicich rovinkach. Pritom ten starsi je auto, ktere ve sve dobe patrilo za to jizdne nejlepsi a velmi vykonne, v podstate rychlejsi nez tehdejsi ne-Turbo 911... a dnesni ND2 Miata s dvoulitrem s tim muze smele pomerovat. Coz je skvely, pokud nekdo ma okruhove ambice, nebo vlastni sirokou soukromou silnici, a trochu min skvely, pokud se pohybujeme na beznych silnicich s provozem. Na kopcovitych a zatackovitych prazdnych okreskach Ceskeho Stredohori, casne rano a s temer nulovym provozem (a samozrejme skrz obce, horizonty a slepe zatacky zodpovedne pomalu), jsme meli na tacho kazdou chvili rychlosti kolem 150 km/h, a to proste neni dobre. A kdybych jel 110 - 120, budu to topit někde ve vyssich strednich otackach a bude to nuda. Na dvojku jede cca 100 km/h, na trojku to pak ke 140 km/h leti porad dost rychle, na tu ctyrku se to taky jeste furt zbytecne svizne hybe nahoru...

Kdyby to bylo treba o 20 % slabsi, vic bych si dokazal uzit plyn na podlahu na dvojku, a neletel bych hned na trojku vysoko nad legalni limit... S 1.5 jsem bohuzel nejel, protoze jsou hodne vzacne, ale od doby, co mam svou, jsem si prehraval a srovnaval plno videi, a vidim, ze ten rozdil je zhruba takovy, dokonce i mozna mensi, protoze je v zatackach o trochu lepsi (casy na Nordschleife BTG jsem videl s 1.5 jen treba o 15 vterin delsi, nez ND2 dvoulitry)... Ja okruhovy ambice nemam, nebavi me to, zaroven mam rodinu, zodpovednost, a nejsem idiot, co by chtel nekde nekoho sestrelit a zabit, nebo prijit o papiry, protoze jezdit potrebuju. Zaroven ani s 2.0 neni Miata zadny pohodlny GT-kabrio, ten motor netoci nizsi otacky, nez 1.5, nema klidnejsi projev... Proste moc nevidim u toho dvoulitru vyhody. Pak jeste navrch dodnes ty dvoulitry umi nicit manualni prevodovku, ktera je porad i po vsech revizich na ten vykon proste moc "lehkonoze stavena", diferencial pry taky moc nevydrzi... Vlastne vyhodu vidim snad jen pro tezkeho ridice a castou jizdu ve dvou s nalozenym kufem, kde samozrejme diky malemu kroutaku ta dynamika pujde s 1.5 hned do haje. A pak na tom okruhu, tam je asi bez debaty, ze cim vykonnejsi, tim lepsi.

O sobe uz davno vim, ze bych se supersportovnim autem nemel kde a kam jezdit (krom toho, ze bych nemel chut resit neustale nejaky technicky problemy, spojeny s vlastnictvim temer vsech opravdu rychlych aut, nehlede na znacku), a ND2 2.0 Miata je tomu vlastne zbytecne blizko. Nejdriv mi to tak neprislo, ale taky prvnich par tisic km jsem ji setril, ani na Mille Miglia jsem ji jeste netocil nad 6000, pak jsem jeste dalsi tisice km nemel tolik najeto, abych si troufal pohybovat se bezpecne na hrane adheze... Az ted na jare, po roce a 10 tis km, to auto dokazu vyzdimat na max, a proto jsem trochu prehodnotil nazor.

A samozrejme s kazdym autem jde jezdit pomalu a na pul plynu. Ale ja to moc neumim, nebavi me to, a prijde mi skoda nevyuzit te neuveritelne mrstnosti, neutrhnutelne predni napravy, a motoru, ktery toci 7500 ot... a tyhle tri charakterove vlastnosti ma i 1.5.

Zobrazit přílohu 51083

PS: Kazdym dnem uz mi snad doruci Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6, tak treba se to s tou adhezi zlepsi. Ale pocitam, ze rozlet otacek to nesnizi :)
Já ti rozumím a částečně s tebou i souhlasím, přesto si myslím, že dvoulitrová ND2 má i na okreskách a vůbec v běžném provozu smysl. A je to vlastně i jeden z důvodů, proč jsem do ní šel.

A tím je pro mě výkonová rezerva. Prostě chci mít jistotu, že mám pod kapotou dostatečný výkon na bezpečné předjíždění a to i ve dvou a s naloženým kufrem. Ano, když chceš jet sám "naplno", tak se velmi rychle dostaneš mimo legální limity a když to nemáš v ruce a/nebo moc blbneš, tak to nemusí skončit dobře. Jenže mě i v jednom baví to, že vím, že mám dostatek koní pod kapotou. Takže i při rozjíždění z křižovatky můžu motor víc vytočit, jen tak na chviličku. A občas v kopci si podřadit a když to jde, tak to vyhnat i k těm 7k otáčkám. Jasně, abych to honil konstantně ve vyšších otáčkách a měl pocit, že do toho fakt "šlapu", tak to bude asi jen na okruhu. Ale i když to držím kolem 4 nebo 5 tisíc (pokud je zrovna dobrý a přehledný úsek) tak je to pořád bezva zábava a nemám pocit, že si to neužiju.

Souhlasím i s tím, že minimálně v porovnání s NC 1.8, kterou jsem řídil, tak u ND2 dvoulitru už nemáš ten pocit, že jedeš rychle a ve skutečnosti tam máš jen 80 za hodinu. Tady i při stovce máš pocit, že jedeš docela pomalu. A to může být někdy nebezpečné. Bez Bose, zadní kamery, hlídání pruhu (mám permanentně vypnuto) i blbýho start/stop (okamžitě po nastartování vypínám) by se člověk obešel. To souhlasím. Naopak zase klima v létě a vyhřívaná sedadla na jaro/podzim jsou docela fajn :)

A jsem rád, že nemám ty Bilsteiny. Stock tlumiče jsou pro mě naladěné tak akorát.
 
Back
Top