• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín ,,Nízké otáčky" při nezatíženém motoru

MatousR

nový člen
3
Mazdar všem.

Mám takový dotaz. Jak jezdíte s motorama 2.0 108kw a 2.5 125kw při nízké záteži? ...Měl jsem takovou debatu na FB. Vetšina lidí se shodla, že otáčky 2000-2500 jsou pro motor optimální. Nemam s tím vůbec problém. Nastal ale v momentě, kdy jsem napsal. Jízda na 1600-1900 otáček po rovine bez větší zátěže, motor zvládne taky. To by mě chtěli zadupat. Jasný když člověk vidí kopec tak podřazuje.

Mám 108kw verzi upravenou od shr3ka s pipecrossem, vypnutým egrem a lambdou za katem a tankuju 100oktan. Jezdím po městě převážne na rovinkách na 4 stupeň 50km/h. Motor točí asi 1700-1800 nevím teď přesně. Motor není slyšet, nebručí, nevibruje. Téměř nejde slyšet ani necítim vibrace, jako by tam ani nebyl 😁 . Nepřijde mi, že by se dusil nic takovýho.

No a mam dotaz škodím tím motoru? Jezdím kratší trasy a pokud mam možnost jet delší, zahřeju to a nebráním se to točit 😁.
 
Poslední úprava:
Pokud je to klidná ustálená jízda - rovina/z kopce, tak nevadí. Poznáš to na aktuální spotřebě - když je třeba takových 8 a víc tak už bych podřadil
 
No jasný uplně ustálená na tempomat po obcích, který jsou dlouhý a nudný...Přece nepojedu 60 na trojku kdy točim skoro 3 tisíce.. Aktuální spotřeba je kolem 6,5. Motor v té době využívá tak 20 možná 30% výkonu. Příjde mi jako by si mysleli, že mají závoďáka který musí nonstop točit velký otáčky.

2.5 by tohle měla zvládat ještě líp. Pokud vím tak kroutící moment je posazenej víc dole než u dvoulitru. Je prý dělaný do otáček (nevim proti hondě vtecu se toli točit nemusí, zaleží na daném charakteru motoru.). Dvoulitr se točí víc kůli posazenýmu výkonu a krouťáku nahoře. Nemám pravdu?

Oni mě hned zatracují. Žádný velký důvod neřekli a dělají jako bych byl ničitel motorů. Chci se s někým pobavit, kdo to mu lépe rozumí.
 
Poslední úprava:
Ne že bych byl odborník, spíš mě to přijde logický

2.5 má od cca 2000 do 6000 v podstatě stejný kroutící moment s rozdílem do 10%, proto táhne v podstatě stejně a pocitově se tváří že nezabírá. Dáno je to tím, že jde o nadčtvercový motor (má v poměru k vrtání velký zdvih), tak nejde tolik do vysokých otáček (má omezovač 6500) na rozdíl od 2.0, kterou je potřeba točit víc (graf je useklej) . U Disi je vidět že je silnější ve vyšších otáčkách, pocitově je ale linější díky delším převodům viz druhá tabulka

srovnání motory.jpg

Tempomat jsem v obcích zkoušel, ale díky provozu jsem od toho odstoupil, navic v mírným kopci to auto tempomat trápí diky manuální převodovce, která nepodřadí.

V obci bych se na tempomat vykašlal a jel na 4ku (při 60 tachometrových) s tím, že pokud se blíží stoupání, jede předemnou pomalejší auto, případně budu předjíždět, tak 3ka. Neplatí to pro faceliftovou 2.0 DiSi, která má delší převody viz tabulka (nižší číslo = delší převod), tam 4ka v obci by podle mě byla už nevhodná

Převody tabulka M6 GH.png
 
Souhlas. Fl uz ma delsi prevody, tam by to chtelo jezdit lehce jinak. Je super vest debatu a ne hned nekoho shazovat. Potvrdilo se co jsem chtěl vědět. Děkuju ti.
 
Back
Top