• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T 2018 – výrazné vibrace motoru při jízdě bez zátěže

@KlikPet Neboj, pamatuji, proto jsem koukal jak blázen, když jsem tu nedávno zjistil, že máš teď CX-5 :D Musím říct, že se starou šestkou (GG) jsem tam tento problém opravdu nezažil, tam to bylo spíš naopak, ale asi jak oba říkáte, tak nová šestka je na to hodně citlivá. A jestli opravdu i v takové situaci jede na dva válce, tak to tomu určitě nepřidá. Máš/máte také podobnou zkušenost s pedály? Já v nich opravdu cítím každou blbost, s třešničkou na dortu ohledně chodu stěračů v brzdovém pedálu jako @Maber. Jestli tohle přijde inženýrům a konstruktérům z Mazdy normální, tak se toho auta začínám trochu bát :p
V pedálech ty vibrace jde cítit také, všechno to jde od "spodku" auta, takže podlaha, pedaly, tam to je citit nejvíce, i když teda chod stěračů takto nevnímám. Zkusím se na to při dalším dešti zaněřit... ;)
 
Tak jsem si všiml, že u mé M6 GL 2020 se při jízdě na 2 válce a otáčkách cca 1500 chová motor dosti nekultivovaně a vibrace jsou slyšet i cítit v podlaze, pedálech i volantu.

Je na to už nějaké řešení? Je to celkem opruz a zatím to řeším manuálním podřazením.
 
Ve sport modu motor drzi vyssi otacky a k dvouvalcovemu modu dochazi pouze velmi raritne; pouzivam ho docela casto, ne kvuli dvouvalcovemu modu, ale protoze prevodovka motor pri pojizdeni po meste brutalne podtaci, coz se mi nelibi a urcite to neprospiva. Jako druhotny efekt je, ze dvouvalcovy mod tam prakticky nikdy nespadne... jen vyjimecne na dvojku (motor logicky treba pri 30 km/h nepodradi na jednicku, takze i ve sport modu otacky klesnou treba kolem 2000), kdyz k necemu lehounce dojizdim. Na mem aute jinak dvouvalec obvykle poznam spis podle indikatoru v infotainmentu, nez chvenim. Nebo myslim ze @shr3k to uz umi za nejakou drobnou uplatu natrvalo vypnout skrz nejaky kody ridici jednotky.
 
Ve sport modu motor drzi vyssi otacky a k dvouvalcovemu modu dochazi pouze velmi raritne; pouzivam ho docela casto, ani ne kvuli dvouvalcovemu modu, ale spis protoze prevodovka motor pri pojizdeni po meste dost brutalne podtaci, coz se mi nelibi a urcite to neprospiva. Jako druhotny efekt je to, ze dvouvalcovy mod tam prakticky nikdy nespadne, jen vyjimecne na dvojku (motor logicky treba pri 30 km/h nepodradi na jednicku, takze i ve sport modu otacky klesnou treba na/pod 2500), kdyz k necemu lehounce dojizdim. Na mem aute to ale obvykle poznam spis podle indikatoru v infotainmentu, nez fyzicky. Nebo myslim ze @shr3k to uz umi za nejakou drobnou uplatu vypnout skrz nejaky kody ridici jednotky.
Jako ty nízké otáčky mne taky celkem dost štvou. S manuálem jsem jezdil kolem 2,5k. Pokud by to ale @shr3k uměl, tak to bych si s ním potom ještě napánoval návštěvu ohledně LED blinkrů od @Natural
 
Na mem aute jinak dvouvalec obvykle poznam spis podle indikatoru v infotainmentu
Zatím jsem dostatečně neprolezl vše, tj. dotaz kde bych měl případnou indikaci hledat a popř. i najít, prosím?

(M6 Wagon, 2,5 SkyActive, AT, 143kW, Rev. Top)
 
Zatím jsem dostatečně neprolezl vše, tj. dotaz kde bych měl případnou indikaci hledat a popř. i najít, prosím?

(M6 Wagon, 2,5 SkyActive, AT, 143kW, Rev. Top)
Já to u GL mám v infotainmentu u spotřeby paliva. Myslím, že je to dokonce hned první obrazovka
 
Mazda pridala indikáciou chodu na 2 valce až neskôr. Tí, čo máme prvé kusy, nič také v infotainmente nenájdeme. Mám najnovšiu verziu FW, takže to bude HW záležitosť.
 
Já to u GL mám v infotainmentu u spotřeby paliva. Myslím, že je to dokonce hned první obrazovka
Potvrzuji a přikládám obrázek... s pomocí indikace a s trochou citu šlo uvést motor do stavu "2V-radosti" poměrně snadno.
A to v obou módech režimu AT (STD/SPORT). Chod motoru trochu zhrubne, propadne se lehce ručička otáček… další vibrace zatím nic (nájezd asi 9kkm).
Tak i tak, děkuji... obzory rozšířeny :)

20210216_.jpg
 
Potvrzuji a přikládám obrázek... s pomocí indikace a s trochou citu šlo uvést motor do stavu "2V-radosti" poměrně snadno.
A to v obou módech režimu AT (STD/SPORT). Chod motoru trochu zhrubne, propadne se lehce ručička otáček… další vibrace zatím nic (nájezd asi 9kkm).
Tak i tak, děkuji... obzory rozšířeny :)

Zobrazit přílohu 32971
Hlavně se, kluci, na ten displej moc nefixujte, nebo to někam naboříte... Jako informace úplně nepodstatné. Btw. jestli podtáčení motoru nesvědčí, co pak podtáčení na dva válce?:rolleyes:
 
Poslední úprava:
Tak jsem si všiml, že u mé M6 GL 2020 se při jízdě na 2 válce a otáčkách cca 1500 chová motor dosti nekultivovaně a vibrace jsou slyšet i cítit v podlaze, pedálech i volantu.

Je na to už nějaké řešení? Je to celkem opruz a zatím to řeším manuálním podřazením.

Řešení už jsi objevil a i napsal (podřazení) :)
 
Řešení už jsi objevil a i napsal (podřazení) :)
ale tohle nechceš dělat, jelikož musíš ten automat hodit do manuálu. Takže to je dočasné řešení. Já se ptal na řešení od výrobce například. Případně pokud je možné deaktivovat režim dvou válců nadoživotí, tak bych se v krajním případě taky nezlobil.

Nicméně preferovaná varianta je řešení od výrobce
 
@kupcza Mazda s tím bohužel rozhodně nic neudělá. To jsme si s @KlikPet a dalšími mysleli (spíše doufali) 2 a půl roku zpět, kdy jsme byli jedni z prvních u koho se to nějak projevovalo. Ale teď když se nejspíše v příštím roce očekává nástupce 6ky už určitě ne.

Mnozí se to v ČR snažili v servisech reklamovat, já to stejné v Belgii, nicméně výsledek byl většinou, že se neprojevilo, že jsme jediní a podobně. Ono nejspíše to ani nemají jak vyřešit.
Problém bude nejspíš v konstrukci auta (CX-5 se stejnou funkcí, ale jiným uchycením motoru a dalšími odlišnostmi na ten problém netrpí) - omlouvám se za případné nepřesnosti, nejsem technik.
Každopádně se přiznám, že jsem minimálně věřil, že další modelové roky projdou třeba nějakými úpravami a už se to vyskytovat nebude. Jak vidíme nestalo se. Je to ale hlavně spíše vždy smůla na kus. Je tady mnoho uživatelů u kterých se to skoro neprojevuje.
Z mého pohledu a co jsem zaznamenal je to spíše horší u Wagonu? (Alespon většina nejhůř postižených jej myslím měla) Možná menší tuhost karoserie?

Jinak případná deaktivace je podle mne nereálná. Auto je s tím homologované, jen díky tomu plní danou Euronormu a berme to tak, že je to určitá daň za to, že motor nemusí mít filtr pevných částic.
Samozřejmě pokud to @shr3k v rámci upravených map už umí, tak beru zpět, ale vím že dříve se říkalo, že toto udělat nepůjde.

Za mne je to tak, že u nového kusu z výroby, který nelze předem projet, nezbývá než doufat a u ojetých kusů je potřeba prostě vyzkoušet. Tempomat na 60-70 km/h na rovinatém úseku vždy naplno ukáže, jak se to u daného kusu projevuje.
 
@kupcza Mazda s tím bohužel rozhodně nic neudělá. To jsme si s @KlikPet a dalšími mysleli (spíše doufali) 2 a půl roku zpět, kdy jsme byli jedni z prvních u koho se to nějak projevovalo. Ale teď když se nejspíše v příštím roce očekává nástupce 6ky už určitě ne.

Mnozí se to v ČR snažili v servisech reklamovat, já to stejné v Belgii, nicméně výsledek byl většinou, že se neprojevilo, že jsme jediní a podobně. Ono nejspíše to ani nemají jak vyřešit.
Problém bude nejspíš v konstrukci auta (CX-5 se stejnou funkcí, ale jiným uchycením motoru a dalšími odlišnostmi na ten problém netrpí) - omlouvám se za případné nepřesnosti, nejsem technik.
Každopádně se přiznám, že jsem minimálně věřil, že další modelové roky projdou třeba nějakými úpravami a už se to vyskytovat nebude. Jak vidíme nestalo se. Je to ale hlavně spíše vždy smůla na kus. Je tady mnoho uživatelů u kterých se to skoro neprojevuje.
Z mého pohledu a co jsem zaznamenal je to spíše horší u Wagonu? (Alespon většina nejhůř postižených jej myslím měla) Možná menší tuhost karoserie?

Jinak případná deaktivace je podle mne nereálná. Auto je s tím homologované, jen díky tomu plní danou Euronormu a berme to tak, že je to určitá daň za to, že motor nemusí mít filtr pevných částic.
Samozřejmě pokud to @shr3k v rámci upravených map už umí, tak beru zpět, ale vím že dříve se říkalo, že toto udělat nepůjde.

Za mne je to tak, že u nového kusu z výroby, který nelze předem projet, nezbývá než doufat a u ojetých kusů je potřeba prostě vyzkoušet. Tempomat na 60-70 km/h na rovinatém úseku vždy naplno ukáže, jak se to u daného kusu projevuje.
Tak to jsi mne tedy moc nepotěšil. Ono se to začalo dít cca po nájezdu 5k km. Předtím ten chod byl kultivovaný a pomlaskával jsem si, jaká je to pohoda. Před nějakým časem jsem si toho všiml a samozřejmě hned začal zkoumat čím to je a pak jsem si vzpomněl na toto vlákno. Takže jsem si krásně dle infotainmentu vysledoval, že se to opravdu děje pouze, když jedu na 2 válce.

Servisy na reklamaci řekly co? Že nic takového nepozorují? Nebo že je to vlastnost?

Nicméně jsem rád, že aspoň ty stěrače necítím :D. Zatím asi jediná negativní vlastnost na M6 no.
 
Dvouválcový režim nijak nesouvisí s plněním Euro normy ani s produkcí pevných částic (stejně všechny nové Mazda atmosféry dostávají alespoň pasivní filtr v rámci katalyzátoru, jen motory HF Skyactiv-X mají aktivní s vypalováním), režim je tam jen a čistě kvůli úspoře paliva pro WLTP.
 
@kupcza U mňa je to veľmi závislé od teploty. V lete to takmer necítim, minulý týždeň keď bolo hlboko pod nulou to cítila aj dcéra vzadu v autosedačke.
 
@kupcza U mňa je to veľmi závislé od teploty. V lete to takmer necítim, minulý týždeň keď bolo hlboko pod nulou to cítila aj dcéra vzadu v autosedačke.
aha a od teploty venkovní bez závislosti na teplotě motoru? Tak uvidíme, jak se to bude chovat v teplejším prostředí.
 
@shr3k Myslel jsem to tak, že nižší emise, tím že to ten motor má (což samozřejmě závisí na té nižší spotřebě, a Mazda má díky tomu nižší emise pro celou flotilu. To s tou homologací jsou pak slova přímo z Be servisu. Ale jak jsem napsal, nejsem technik, omlouvám se tedy za špatné informace nebo vyjádření.;)

@kupcza To co napsal @Milos mužů podepsat, v létě je to daleko lepší. Jinak mi u reklamace v Belgii řekli, že na testovací jízdě (beze mne) se neprojevilo. A že o tom nikdy oni ani importér neslyšeli. Ale můžeš zkusit to u sebe v servisu. Od té doby reklamací uběhly nějaké 2 roky, auto už je na trhu dele, třeba pomohou, ale moc tomu nevěřím.
Já se naučil jezdit prostě svižněji a už to neřeším. Ale rozhodně při té ustálené jízdě na tempomat, jak jsem psal, je to v takové míře, že to rozhodně zaregistrují i spolujezdci.
 
@shr3k Myslel jsem to tak, že nižší emise, tím že to ten motor má (což samozřejmě závisí na té nižší spotřebě, a Mazda má díky tomu nižší emise pro celou flotilu. To s tou homologací jsou pak slova přímo z Be servisu. Ale jak jsem napsal, nejsem technik, omlouvám se tedy za špatné informace nebo vyjádření.;)
Jistě, spousta lidí plete emise ve smyslu emise škodlivých plynů a pevných částic (od toho jsou Euro normy) a emise CO2 (spotřeba paliva), ze kterých se počítají emisní pokuty. Co se týče homologace, je to jako u chiptuningu nebo jakýchkoliv jiných úprav měnících spotřebu paliva, se svým autem si můžeš dělat co chceš, pokud zachováš emise škodlivých plynů a pevných částic. Tebe už spotřeba, se kterou to bylo homologováno, nezajímá. Jediná hranice je tam 25% nárůst výkonu - nad něj je potřeba zápis do TP.
 
Dvouválcový režim nijak nesouvisí s plněním Euro normy ani s produkcí pevných částic (stejně všechny nové Mazda atmosféry dostávají alespoň pasivní filtr v rámci katalyzátoru, jen motory HF Skyactiv-X mají aktivní s vypalováním), režim je tam jen a čistě kvůli úspoře paliva pro WLTP.
Ahoj, @shr3k -ku, v tomhle s tebou nesouhlasim, kurvitko 2valcoveho rezimu tam jiste implementovali jedine kvuli nizsi spotrebe ..tedy flotilovym emisim. Sami od sebe by to tsm nedavali ..neni k tomu zadny logicky duvod. Nebo se pletu a presvedcis me necim co mi uniklo..diky za RE: a pohodovy den vsem
 
Poslední úprava moderátorem:
Back
Top