• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

OBFCM – nařízení (EU) 2021/392 týkající se palubního měření spotřeby paliva - jak odmítnout

Chcete, aby Mazda shromažďovala OBFCM a předávala je EK?

  • ano, není nad dohled Velkého Bratra

    Hlasy: 0 0,0%

  • Celkem voličů
    22

shr3k

správce
Člen týmu
6 209
Dotčené modely: Všechny řady vozidel s datem 1. registrace od 1. 1. 2021

Popis

Tato informace obsahuje právní podklady k nařízení OFCCM a informuje o tom, jak společnost MAZDA tyto zákonné požadavky naplňuje:

Účelem nařízení OBFCM je sledovat „reálné“ údaje o emisích CO₂ a spotřebě paliva a elektřiny u osobních vozidel podle nařízení (EU) 2021/392 ze 4. 3. 2021. OBFCM platí pro všechna osobní a lehká užitková vozidla s datem 1. registrace od 1. 1. 2021, která mají na palubě zařízení OBFCM (Euro6d-ISC-FCM; písmeno AP).

Toto nařízení EU vyžaduje, aby každý OEM načítal následující (9) údaje OBFCM z osobních vozidel, kdykoliv je příslušné vozidlo připojeno k rozhraní OBD u autorizovaného opravce Mazda nebo od května 2023 také během STK (PTI).

(1) VIN; (2) celk. spotřeba paliva (l, po dobu životnosti); (3) celk. ujetá vzdálenost (km, po dobu životnosti); (4) celk. spotřeba paliva v provozním režimu vybíjení akumulačního zdroje (l, po dobu životnosti); (5) celk. spotřeba paliva, když řidič zvolí provozní režim, který vede ke zvýšení nabití (l, po dobu životnosti); (6) celk. ujetá vzdálenost v provozním režimu vybíjení akumulačního zdroje s vypnutým spalovacím motorem (km, po dobu životnosti); (7) celk. ujetá vzdálenost v provozním režimu vybíjení akumulačního zdroje s běžícím spalovacím motorem (km, po dobu životnosti); (8) celk. ujetá vzdálenost, když řidič zvolí provozní režim, který vede ke zvýšení nabití (km, po dobu životnosti); (9) celk. energie ze sítě uložená do akumulátoru (kWh, po dobu životnosti).

Na základě výše nahlášených údajů vypočítá Evropská komise „skutečné“ průměrné emise CO₂ (g/km) a další údaje pro účely zjištění odchylky od údajů v schválení typu používaných při sledování CO₂ po dobu následujících 15 let.
Počínaje 1. 4. 2022 musí každý OEM každoročně hlásit Komisi EU údaje OBFCM spolu s VIN.

Od prosince 2022 Komise EU plánuje zveřejňovat údaje OBFCM podle značek, aby veřejnosti ukázala úroveň vykazování a odchylku skutečné spotřeby paliva / elektrické energie oproti údajům ve schválení typu. Počínaje květnem 2023 musí také členské státy zavést na svém místním trhu proces načítání a přenosu údajů OBFCM do EU během STK (PTI).

Podle nařízení mají majitelé vozidel právo odmítnout shromažďování definovaných údajů za účelem předání Evropské komisi. Revidované Zásady ochrany osobních údajů na webových stránkách od nynějška informují vlastníka vozidla o a) jeho právu odmítnout a b) o tom, komu má být odmítnutí adresováno.


Vaše odmítnutí můžete adresovat našemu centru pro vztahy se zákazníky prostřednictvím e-mailu, telefonu nebo kontaktního formuláře (Kontaktujte nás). Uveďte prosím své jméno a kód VIN, abychom mohli vaše odmítnutí řádně zpracovat. Kontaktní údaje naleznete na webových stránkách v části „Kontaktujte nás“.
 
Back
Top