• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

karosérie Odvětrávání nádrže

Mikolas

nový člen
14
Ahoj chlapi,
obracím se s prosbou o radu či vysvětlení, vždy při tankování si nádrž hoooooooodně odfoukla. Začal jsem to sledovat a při otevření nádrže i po pár Km nebo dnech si opět razantně odfoukne. Koukal jsem na dírku odvětrávání a zdá se být čistá. Můj dotaz zní, mám to řešit či nikoli? Nevím zda nemůže mít vliv podtlak v nádrži na namáhání třeba palivového čerpadla, které musí přemoci podtlak?
Jezdit s otevřeným víčkem se mi úplně nechce.

Předem moc díky a přeji hezký den,
Mikoláš
 
taky jsem si toho všiml, já měl problém, že jsem cítil benzín kolem auta, pak jsem si všiml že ve víčku jak je ten o-kroužek (těsnění) tak je vypadnutý částečně, tak jsem ho natlačil na místo a už od té doby cítit benzín není, ale když otevírám nádrž tak vždy si to odfoukne jakoby, že tam tlak je no, a to dříve nedělalo, je to tím asi že je to uplně napevno zavřené předtím to tak nebylo, víčko se protáčelo ted to je úplně napevno, neprotočí se.
 
jo tak jsem ted tankoval a zkousel a cvaka to ale je to dost na fest utazene, uvidim pozdeji zkusim to odsroubovat, esi bude zase syčet ... myslím že postřik benzínem je menší zlo než lpg to se mě už jednou stalo a od ty doby už na benzinu kde nemaji obsluhu lpg nejezdim (s jinym autem) mel jsem rukavice takovy ty obyč pracovní a šlo to skrz, měl jsem lehce popalenou ruku, měli blbou pistoli nejspíš, jak jsem to připojil hned roztřik jak kráva naštěstí to nešlo do obličeje hned jsem to odpojil ...
 
Syčení při povolení víčka je normální, benzín se rychle odpařuje a výpary se v nádrži hromadí. A to víčko musí těsnit, ty výpary nesmí jen tak odcházet z nádrže, to by bylo dost nebezpěčný...
 
no s jiným autem jsem si nevšiml, že by to takto odfukovalo, syčelo, to má asi jen mazda ... :)
 
Ja se s tím kromě mazdy setkal u nissany, fiatu, škodivky opelu i VW. Ve víčku je ventil kterej upustí velkej přetlak. To spíš to jiný auto netesnílo nebo jsi s ním jezdil krátký trasy v zimě kdy se nestihlo ohřát :D
 
jezdim firemni dacii dokker a tam to teda fakt nesyci, mam jeste fabii a tam to taky nesyci, opel corsa a ted i u novyho kodiaka benzinovyho to taky nesyčí ... tak nevím no, teda takhle hodne natlakovanou nadrz ma asi jen mazda ... ;)
 
Poslední úprava:
Je to normální jev hlavně v létě, benzín se víc v nádrží vypařuje a vypary delaji ten přetlak, neni to specifikum mazdy jak rikam setkal jsem se s tim u všech aut.

Ještě mě napadá, tankuješ vždy plnou?
 
Nevím jak vy,ale já mám v nádrži podtlak.Schválně jsem kolem zátky nalil trochu VIFu a při pomalém otevírán to ten VIF vcuclo dovnitř.Má to vysvětlení.Jak ubývá paliva v nádrži,tak vzniká podlak a podtlakový ventil to udržuje na předepsané úrovni.Kdyby byl přetlak,tak by při otevření nádrže smrděl benzín,že?A nesmrdí. https://www.fordclub.eu/poradna-dotaz/podtlak-v-nadrzi-287 V knize Mazda je chyba a ne jen jedna.
 
Jj, také se přidávám s podtlakem. Už jen proto, že při prázdné nádrži je tento efekt výraznější, než když tam jen docvrknu. Přetlak tam může nastat také, ale jen po plném natankování a ponechání zpravidla na slunci. Ale to se upustí z nádrže hadičkou a ventilem k tomu určeným. Proto třeba moto netankuji do plna, páč nevím jak dlouho se třeba na té pumpě zdržím a zbytečně pak přijdu řádově o 2 deci benzínu.
 
Při běžné jízdě (řidič zaznamená spíš až "po" jízdě když dojede ke stojanu na pumpě) vzniká v nádrži podtlak. To je hlavní důvod proč jsou ve víčkách nádrží díry/ventily. Pokud ale auto delší dobu stojí (+ na něj třeba ještě svítí sluníčko),tak nastane opak a v nádrži vznikne přetlak. Ten ale běžně řidič taky nezaznamená, jedině,že aniž by auto nastartoval,tak by z nějakýho důvodu otevřel víčko nádrže (asi moc lidí nenocuje s autem přímo u stojanu na pumpě aby první co ráno udělají je že otevřou nádrž). Jenže tenhle vzniklý přetlak prostě "není vidět", protože z důvodu emisní regulace se o tyhle výparu postará systém EVAP, který je pošle zpět do motoru nebo atmosféry. Některý auta to mají nastavený že třeba před kažnou jídou provedou "odvětrání" do sání motoru z nádrže, některý třeba nonstop při jízdě podle požadavku ŘJ (třeba moje Mazďucha), nebo to prohání nonstop přes uhlíky rovnou do vzduchu ven (když auto stojí chcípnutý)
 
Poslední úprava:
Jak říká max, víčko má 2 ventily, jednak na přetlak a jednak na podtlak. Je popsana i testovací procedura, pokud tam máte podtlak, zřejmě ventil nefunguje
 
a mě zase trápí to, že pouze u mazdy se mi děje to, že při plnění nádrže když pistole vypne, tak vždy benzín vychrstne ven. U jiných aut se mi to neděje a nevím, v čem to má mazda blbě řešený.
 
Back
Top