• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Pískání při přidání plynu

Paradox

nový člen
9
Ahoj všem,

Mám 2.5i a chci se zeptat. Setkali jste se už někdo s pískáním při přidání plynu? Taková meluzina, imitace turba :D

1) Čím víc plyn sešlápnu, tím více to píská až se zastaví na nějaké pískací hodnotě, kdy se tento zvuk už nezesiluje.

2) Od cca 4000 otáček pískání mizí perspektivě zaniká ve zvuku motoru.

3) Při sundání nohy z plynu okamžitě zvuk mizí. (I při zařazené rychlosti). Zvuk reaguje pouze na plyn.

4) Zařazená rychlost nemá vliv.

5) Když zvednu kapotu a poslechu vše u řemenu tak tam nic nepiska.

- motor krásně táhne
- dlouhodoba spotřeba 8.3
- spojka zabírá kde má
- převodový olej ještě neměněn
- najeto 115 800 Km
- zdá se že to na nic nemá vliv
- diag krom P2009 čistá

Co by to mohlo být ?

Všem děkuji za pomoc
Martin
 
Ahoj,
určitě jako první (a nejjednodužší) diagnostiku zkus vzít nějaký mazadlo ve spreji (WD40, cokoliv co maže a je ve spreji), nastartuj motor a otevři kapotu a zkus při nastartovanym motoru lehce stříknout to mazadlo na klínovej řemen. Stačí stříknout vteřinu maximálně na ten běhající klíňák a uvidíš. Potom hned vlez do auta a zkus jestli to pískání zmizí. Pokud zmizí, problém nalezen.
Pokud nezmizí,tak se víc zaměř na tu chybu P2009 - https://www.autocodes.com/p2009_mazda.html
protože tenhle ventil je v sání a může s tím mít i něco společnýho.

Hlavní je zjistit z jaký části to vychází.
 
Ahoj,

Děkuji za radu zkusím ten klinak :)

Ventil P2009 mám už objednaný tak pak taky napíšu zda po výměně zmizelo :)

Někde na fóru jsem našel že to jde od výfuku :) a že stačí vyměnit nějaké měděné kroužky a tlacne šrouby tam kde se spojuje motor s vyfukem a že je to způsobeno tím že mazda nemá vlnovec a má to řešené nějak jinak :D a že se právě po čase tady ten spoj uvolní a po přidání plynu se ozývá ten meluzín :) takže zkusím i toto prověřit :)
 
Taky klidně může být. Sice se tahle netěsnost spíš projevuje typickým "prděním" než nějakym meluzínovym pískánim (u atmosferického motoru), ale to poznáš velice jednoduše. Pokud ten spoj bude černě očouzenej,tak jen objednej těsnící kroužek mezi svody a středový díl výfuku a doporučuju i nový pružiny.
9b200a8d4e814fbae8e070469c25b90d-604x849.gif
Teď ale je počasí který by nejvíc nahrávalo klíňáku případně nějaký z jeho kladek.
Samozřejmě je to věštění z koule když to člověk nemůže proštudovat naživo.
 
Já to tipuji na nějakou netěsnost v sání za škrtící klapkou,protože to reaguje jen na otevřenou škrtící klapku.Mrkni na víko vzduchového filtru,jsou tam 2 čepy a bývají často ulomené a přisává to falešný vzduch. .Myslím,pokud by to měl být řemen nebo kladky,tak by se to projevovalo i po ubrání plynu.Samozřejmě ješte kouknout na podtlakové hadičky.Nebude prasklá hadice od posilovače brzd?Ale tomu nedávám moc šancí,to by dělalo naopak,nejvíc po ubrání plynu.Ted mě ještě napadlo.Nemáš nějakou blbou koncovku výfuku?,Nesnižuje průtok výfukových plynů?.Přesně tohle jsem řešil kdysi u Volva,majitel si dal novou koncovku,takové kvítečko a přesně to dělalo takhle.Trvalo 2 dny,než jsem na to přišel.
 
Poslední úprava:
To pískání dělalo právě i v létě :(

Zvuk je to opravdu, jak když pískáte na flétnu, ale jako není to nijak hlásité, ale rozciluje mě to :D kéž bych mohl nahrát, ale pochybuji že to telefon zachytí :( ale zkusím jak pojedu domů z práce :)

Jinak děkuji za zaslané vykresi, ulehčil jsze mi hledání, jste moc hodný :)
 
Tyjoo to by mohlo být s tím filtrem :) jeden ten kolík mám ulomený a prověřím i skrtící klapku a rovnou vyčistím a vše podotahuji :)

Děkuji :)

Jen doufám že to není spojka nebo převodovka, ale to si myslím že by se to projevilo jinak :) než jen reakci na plyn :) vidte ? :)
 
Já to tipuji na nějakou netěsnost v sání za škrtící klapkou,protože to reaguje jen na otevřenou škrtící klapku.Mrkni na víko vzduchového filtru,jsou tam 2 čepy a bývají často ulomené a přisává to falešný vzduch. .Myslím,pokud by to měl být řemen nebo kladky,tak by se to projevovalo i po ubrání plynu.Samozřejmě ješte kouknout na podtlakové hadičky.Nebude prasklá hadice od posilovače brzd?Ale tomu nedávám moc šancí,to by dělalo naopak,nejvíc po ubrání plynu.
EDIT: Zřejmě jsi myslel "PŘED škrtící klapkou" nebo ideálně "před váhou vzduchu" protože:
Díra někde v sání za váhou vzduchu (falešný vzduch) by byla poznat minimálně na spotřebě auta (ultra malý díry = +/- 1litr/100km). Pokud by byla větší tak by to rozhodilo i chod auta. Falešný vzduch nebo díra někde v podtlaku se dá poznat přes diagnostiku pomocí PIDů "Short Fuel Trim" a "Long Fuel Trim". Navíc díra v sání se nejvíc projeví když je puštěný plyn a ne sešlápnutý, protože při puštěném plynu se dělá v sání daleko větší podtlak (kterej by přes nějakou díru hnal víc falešnýho vzduchu) než při třeba plně sešlápnutym plynu. To by nesměl mít atmosferický motor,ale přeplňovaný motor aby při sešlápnutí plynu vznikl v sání přetlak.
Když už by to mělo být závyslí na vzduchu a že to začně "pískat" až při přidání plynu, tak by to bylo spíš na výstupu motoru - výfuk. Nebo jedině nějaká pisklává díra na vstup do motoru, ale ještě před váhou vzduchu, že je ten zvduch i tak zaznamenaný - airbox, nasávací roura (13-201A), rezonanční komora (13-19X)
80180b2bc2f930d51c0f4ca4de4d4467-604x849.gif
Vše co je za váhou vzduchu (13-210B) by se někde projevilo ne jenom pískáním jak jsem napsal výše
Ale opravdu se tu bavíme na čistě teoretický rovině,protože mimo majitele nikdo z nás u toho auta není.
Zase čím víc možností, típ lepší se dá udělat plán postupu opravy, to je fakt.

P.S.: Nemáš nějakýho dobrovolníka co by ti šlápnul na plyn mezi tím co by jsi poslouchal u motoru odkud to vychází ?
 
Poslední úprava:
Zaukoluju taty :D ale jsem si skoro jistý že se to spíš projevuje až během jízdy.

Když jsme kontrolovali řemen taky jsme právě i šlapali na plyn nikde nic nepiskalo :( zkusím ještě naposlouchat :)

Děkuji za rady :) prověřím a dám vědět :)
 
EDIT: Zřejmě jsi myslel "PŘED škrtící klapkou" nebo ideálně "před váhou vzduchu" protože:
Díra někde v sání za váhou vzduchu (falešný vzduch) by byla poznat minimálně na spotřebě auta (ultra malý díry = +/- 1litr/100km). Pokud by byla větší tak by to rozhodilo i chod auta. Falešný vzduch nebo díra někde v podtlaku se dá poznat přes diagnostiku pomocí PIDů "Short Fuel Trim" a "Long Fuel Trim". Navíc díra v sání se nejvíc projeví když je puštěný plyn a ne sešlápnutý, protože při puštěném plynu se dělá v sání daleko větší podtlak (kterej by přes nějakou díru hnal víc falešnýho vzduchu) než při třeba plně sešlápnutym plynu. To by nesměl mít atmosferický motor,ale přeplňovaný motor aby při sešlápnutí plynu vznikl v sání přetlak.
Když už by to mělo být závyslí na vzduchu a že to začně "pískat" až při přidání plynu, tak by to bylo spíš na výstupu motoru - výfuk. Nebo jedině nějaká pisklává díra na vstup do motoru, ale ještě před váhou vzduchu, že je ten zvduch i tak zaznamenaný - airbox, nasávací roura (13-201A), rezonanční komora (13-19X)
Zobrazit přílohu 16915
Vše co je za váhou vzduchu (13-210B) by se někde projevilo ne jenom pískáním jak jsem napsal výše
Ale opravdu se tu bavíme na čistě teoretický rovině,protože mimo majitele nikdo z nás u toho auta není.
Zase čím víc možností, típ lepší se dá udělat plán postupu opravy, to je fakt.

P.S.: Nemáš nějakýho dobrovolníka co by ti šlápnul na plyn mezi tím co by jsi poslouchal u motoru odkud to vychází ?
Ano Maxi,máš pravdu,myslel jsem PŘED škrtící klapkou,bere se to po směru proudění vzduchu,omlouvám se.
 
Já bych zvuk spíše přirovnal k ventilátoru u starého auta, který nejede úplně hladce.. dělá to při zvýšených otáčkách, ať už při zařazené rychlosti, nebo na neutrál..
 
Tak zřejmě se to netýká jen 2,5. Mám 2,0 a stejný problém. Při zatížení motoru vysokofrekvenční pískání někde z pravé strany auta (zajímavé že manželka na místě spolujezdce neslyší ale vzadu za spolujezdcem to zase slyšet jde). Se zvyšujícími otáčkami se zvyšuje intenzita pískání, při sešlápnutí spojky se snížením otáček motoru se sníží intenzita až zmizí :-/
 
Objavilo sa to aj u mňa, pískanie umerne k zvyšovaniu otáčok, po odpojení AUX z mobilu to prestalo
 
@Kuko116 Moc díky za tip. To by dávalo smysl, protože jsem měnil rádio a pískání se objevilo až po jeho montáži. Zkontroluju ještě zapojení
 
Ja mám originálne rádio + Bose. Pozoroval som to asi 2x a to mám AUX zapojený skoro stále, po dlhšej jazde vždy. Po prepnutí z Media na FM to zmizlo.
 
U me to dela take (2.3). Vychazi to od remenic. Sundal jsem remen, ze proverim remenice a vcechny se zdaly byt ok (mel jsem velke podezreni na napinak, ktery jsem nedavno menil, jestli neodesel rychle). Nastartuju, zadna zmena a jde to od remenice klikovky. Jeden lokalni mazdar mi rikal, ze nekdy prave vydavala nejaky zvuk reminice klikovky, ale uz si nepamatuje jaky, kdyz byla spatna ta guma uz. To je taky picovina, davat gumu do remenice tvl. Tak ted menim loziska, tak rovnou dam i novou remenici.
 
Taky se přidávám se svou slušnosti s vysokofrekvenčnim pískáním závislé na otáčkách motoru. Stačilo zdroj origo radia změnit změnit z aux na cokoli jineho nebo uplne vypnout..
 
Tak mě to potkalo taky, původně jsem myslel že je to rádiem a jinými reproduktory které mají vyšší citlivost. Jenže pak jsem při jízdě zjistil že když otevřu okna a jedu třeba okolo plného zábradlí tak je zvuk silnější a odráží se zepředu zpět do auta.
Dělá to od 2000 do 3000 ot, nejvíce při 2300. Mechanik na řemenový rozvody koukal se stetoskopem a jediný co zjistil je v haji klima kompresor (pěkně to v něm chroupe, hlavně v sepnutým stavu). Pak vlezl do auta a dal to poslechnout mě. Mimo to jsem ale zjistil, že ze strany rozvodů žádný pískání nejde.
Všiml jsem si ale že docela rachotí a píská servomotorek škrtící klapky. Podle mechanika běžná věc, já mám ale pocit že to nedělalo. Je to normální? @Max6
 
V mem pripade zmizel ten symptom vymenou remenice klikovky. Rovnou se tim vyresily i silene vibrace. U Primery mi odeslo lozisko v remenici kompresoru a to by takove, jako kdyby nekdo obcas fouknul na vuvuzelu :grinning: Se sundanym remenem a bez sepnute spojky se tocila vice ztuha nez dynamo. Spojka i kompresor byly ok. Koupil jsem nove lozisko a dal do mrazaku, vytloukl lozisko z reminice a pak ji dal do trouby. Lozisko do ni jen zapadlo.
Me klapka bzuci, takovy ten typicky zvuk pro elektroniku, ktery neni uplne optimalni. Ale jinak je bez problemu. Ale stejne ji asi pristi rok vymenim.
 
Back
Top