• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Pískání při přidání plynu

Tak mě to potkalo taky, původně jsem myslel že je to rádiem a jinými reproduktory které mají vyšší citlivost. Jenže pak jsem při jízdě zjistil že když otevřu okna a jedu třeba okolo plného zábradlí tak je zvuk silnější a odráží se zepředu zpět do auta.
Dělá to od 2000 do 3000 ot, nejvíce při 2300. Mechanik na řemenový rozvody koukal se stetoskopem a jediný co zjistil je v haji klima kompresor (pěkně to v něm chroupe, hlavně v sepnutým stavu). Pak vlezl do auta a dal to poslechnout mě. Mimo to jsem ale zjistil, že ze strany rozvodů žádný pískání nejde.
Všiml jsem si ale že docela rachotí a píská servomotorek škrtící klapky. Podle mechanika běžná věc, já mám ale pocit že to nedělalo. Je to normální? @Max6
Elektronická klapka sání už z principu že funguje na pulzní modulaci vydává pískavý zvuk. Většinou ho ale přehluší motor i když stojíš u otevřený kapoty. Nesmí ale chrastit nebo klepat. Každopádně změna zvuku klapky sání není ani tak závislá na otáčkách jako na poloze plynovýho pedálu.
 
Při sundaným řemenu bylo vše ok.
Ta klapka dřív tak hlasitě nepiskala. Jestli je to čištěním nebo opotřebením, těžko říct, každopádně teď je to tak 2 měsíce daleko hlasitější a je to dost slyšet i přes zavřenou kapotu
 
S nandaným řemenem to píská, se sundaným nepíská ? Pokud to není už samotný řemen a všechny kladky se točí volně, tak bych nechal zkontrolovat alternátor. Na jeho servis se člověk začíná připravovat po cca 10 letech nebo 200000km (tohle se nedá moc určit přesně, takže opravdu +/-).
Zase jestli byla zjištěna závada na klimakompresoru tak se nejdřív musí opravit to a pak hledat dál.

Pokud se při čištění poškodilo těsnění osy klapky (moc agresivní čistič/čištění) tak pak může vydávát horší zvuky. To se dá všechno zjistit bez nastartovanýho motoru ideálně si s ní hrát pomocí diagnostiky přes testy akčních členů.
 
Elektronická klapka sání už z principu že funguje na pulzní modulaci vydává pískavý zvuk. Většinou ho ale přehluší motor i když stojíš u otevřený kapoty. Nesmí ale chrastit nebo klepat. Každopádně změna zvuku klapky sání není ani tak závislá na otáčkách jako na poloze plynovýho pedálu.
A to bzuceni? Kdyz pootocim do polohy pred startem, tak to zacne. Kdyz necham v teto poloze, tak to bzuci neustale a chrousta to jako stolni pocitac. Po nastartovani, i kdyz mam otevrenou kapotu, tak to neni slyset. Bud to prestane, nebo to prehlusi motor, ale spise to prestane si myslim. A po zhasnuti motoru to jeste par vterinek bzuci, ale nechrousta, a pak to prestane po takovem cavaknuti. Mozna nejake rele kdyz sepne nebo kondenzator se vybije.

bych nechal zkontrolovat alternátor.Na jeho servis se člověk začíná připravovat po cca 10 letech nebo 200000km (tohle se nedá moc určit přesně, takže opravdu +/-).
No ja premyslim, ze ho vymenim preventivne prave. Prestal mi fungovat na Primere presne, kdyz se to tak nejak nejmin hodilo. Pri 260km ceste na chalupu. Za Protivinem se mi rozsvitila kontrolka dobijeni. Takze bez svetel a vetraku jsem dojel do Budejek a tam koupil druhou baterku. No a kousek za Budejkama na vypadovce to prestavalo zapalovat, tak jsem ji vymenil a dojel na chalupu mezi Trebon a JH. Na chalupe jsem ho vyndal a dal zcekovat mistnimu elektikari a ten zjistil, ze ve KO stator. Takze uz mam respekt z toho prave, aby me to zase nekde nepotkalo.
Ve starteru uz jsem take preventivne vymenil uhliky a cely ho vycistil a promazal, kdyz jsem predelaval sani. I kdyz byl repasovany pri koupi auta, tak kdyz uz byl pristup k nemu. Starter me zase nechal u Primery 9km od garaze, kdyz jsem jel ke studance pro vodu a ani signal tam nebyl, tak jsem sel domu pesky :grinning: Druhy den jsem prijel, zkousel pobouchat a nic. Tak se to odtahlo, v garazi jsem vyndal starter a uhliky uplne ubrousene.
Takze u obojeho uz mam nemile zkusenosti.
 
Poslední úprava:
A to bzuceni? Kdyz pootocim do polohy pred startem, tak to zacne. Kdyz necham v teto poloze, tak to bzuci neustale a chrousta to jako stolni pocitac. Po nastartovani, i kdyz mam otevrenou kapotu, tak to neni slyset. Bud to prestane, nebo to prehlusi motor, ale spise to prestane si myslim. A po zhasnuti motoru to jeste par vterinek bzuci, ale nechrousta, a pak to prestane po takovem cavaknuti. Mozna nejake rele kdyz sepne nebo kondenzator se vybije.
To je elektronická klapka sání. Funguje ještě nějakou chvíli po vypnutí motoru (zapalování na OFF) a zároveň těsně před její deaktivací řídící jednotka provede její test - do plna jí otevře a pak zavře.
 
Ono to nepíská na straně rozvodů, tím pádem na to řemen nemá úplně vliv a jak říkám z ta klapka předtím slyšet nebyla teď je slyšet dost. Klimakompresor jen chroupe, nepíská. Je ale možný že jak někdo psal může to být netěsnost boxu - jedna packa se už po několikáté ulomila a ztratil jsem ji, potřebuju nový víko, ale myslím že by to pískalo při všech otáčkách a ne v tomto spektru
 
Já se také přidám s písknutím, jen trochu jiného charakteru. Jedu poklidnou jízdou třeba 50km/h na 3rs. a když krátce a prudce sešlápnu plyn, ozve se krátké, kovové písknutí. Neudělá to pokaždé, ale občas se to ozve. Zdá se mi, že čím větší horko, tím spíš se to ozve.
Může to být způsobeno pohybem motoru při akceleraci? Nějaký nápad, co by to mohlo být, co a jak zkontrolovat nebo promazat? GH 2,5 166tis najeto..
 
Já se také přidám s písknutím, jen trochu jiného charakteru. Jedu poklidnou jízdou třeba 50km/h na 3rs. a když krátce a prudce sešlápnu plyn, ozve se krátké, kovové písknutí. Neudělá to pokaždé, ale občas se to ozve. Zdá se mi, že čím větší horko, tím spíš se to ozve.
Může to být způsobeno pohybem motoru při akceleraci? Nějaký nápad, co by to mohlo být, co a jak zkontrolovat nebo promazat? GH 2,5 166tis najeto..
Střelba z boku ale... Klínový řemen?
 
Střelba z boku ale... Klínový řemen?
Měněný tebou před cca 55tis.. Vypadá jak nový, není popraskaný, z hladké strany písmo krásně čitelné bez náznaku poškození. Řemen Gates a vyměněny i kladky.
Ten zvuk mi přijde spíš z druhé strany ale těžko soudit z auta za jízdy..
 
Já se také přidám s písknutím, jen trochu jiného charakteru. Jedu poklidnou jízdou třeba 50km/h na 3rs. a když krátce a prudce sešlápnu plyn, ozve se krátké, kovové písknutí. Neudělá to pokaždé, ale občas se to ozve. Zdá se mi, že čím větší horko, tím spíš se to ozve.
Může to být způsobeno pohybem motoru při akceleraci? Nějaký nápad, co by to mohlo být, co a jak zkontrolovat nebo promazat? GH 2,5 166tis najeto..
Keby jazdil silentblok kov na kov auto by docela vibrovalo. Ak to robi aj pri prudkom brzdeni pri nizkej rychlosti skusil by som sa zamerat na capy spodnych ramien v predu ci niesu vysusene.
 
Keby jazdil silentblok kov na kov auto by docela vibrovalo. Ak to robi aj pri prudkom brzdeni pri nizkej rychlosti skusil by som sa zamerat na capy spodnych ramien v predu ci niesu vysusene.
Při brždění to nedělá nic, nebo alespoň jsem si ničeho nevšiml...
Ještě jsem nezkoušel namístě to trochu prošlápnout, jestli to taky udělá.. Nebo jestli to je jen při jízdě.. Zítra se na to zkusím víc zaměřit a vypozorovat, s čím to souvisí...
 
Také to mám na 2,5, akorát mně chybí celý díl 13-735A + i ty čepy mám ulomené, tak snad to bude tím...
Nevíte, prosím, někdo, zdali ty čepy jdou někde objednat? 13-Z27 (Krom zahraničí, nebo jestli nepasují nějaké jiné...) děkuju
 
Poslední úprava:
Také to mám na 2,5, akorát mně chybí celý díl 13-735A + i ty čepy mám ulomené, tak snad to bude tím...
Nevíte, prosím, někdo, zdali ty čepy jdou někde objednat? 13-Z27 (Krom zahraničí, nebo jestli nepasují nějaké jiné...) děkuju
Objimky koupis v MATu i nerez za par korun. Zmer si prumer a podle toho je tam maji.
Ty klipy z aliku, pokud je maji na sklade v Evrope a nebo koupit air box z vrakace. A nebo si misto nich udelat svorky na srouby.
 
Zkusil jsem něco nahrát, jsou tam slyšet tři písknutí... Přijde mi, že je to někde ze středu auta, ale jistý si tím nejsem..
Když stojím na místě a prošlápnu plyn, tak nic, jen za jízdy.
 
Ahoj, tak sem doplnil tu sponu na hadici a doplnil ty packy co mi chyběly na boxu, ale vzadu je jedna která je jakási jiná, ta blíže k motoru, tam asi nepatří ta 13-Z27 že?

IMG_1992.JPEG IMG_1991.JPEG IMG_1995.JPEG
 
Zkusil jsem něco nahrát, jsou tam slyšet tři písknutí... Přijde mi, že je to někde ze středu auta, ale jistý si tím nejsem..
Když stojím na místě a prošlápnu plyn, tak nic, jen za jízdy.
Tak tento zvuk by som opravil pridaním hlasitosti na rádiu, asi pátrať po tom je strata času, myslel som , že to je extrémne pískanie kov na kov
 
Back
Top