• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Po kolika km měníte svíčky a jakou značku preferujete.

romin

rodinný člen KLANu
692
Já jsem u své trojky měnil po 80000km.Všechno šlapalo jak má, ale nevim jestli to bylo dobře nebo ne.:):(
 
Zdravím pánové,máte někdo zkušenost nebo ověřené doporučení co se týká iridiových svíček pro benzín 2,5 GH

email.seznam.jpg
 
Ahoj, zkoušel někdo dát do motoru Skyaktiv G 2,0 svíčky BOSCH 0 242 135 529? Je u nich uvedeno i Mazda PE5R-18-110A nebo PE5S-28-110 nebo P51R-18-110.
Já bych to chtěl zkusit, jsou levnější než NGK, a mám se svíčkami BOSCH najeto milion kilometrů a jen dobré zkušenosti: nikdy necukají (ani na LNG), a taky veterán s nimi bez cukání dá plných 36 koní. Neslušely by i Mazdě CX-3?
 
Ahoj, zkoušel někdo dát do motoru Skyaktiv G 2,0 svíčky BOSCH 0 242 135 529? Je u nich uvedeno i Mazda PE5R-18-110A nebo PE5S-28-110 nebo P51R-18-110.
Já bych to chtěl zkusit, jsou levnější než NGK, a mám se svíčkami BOSCH najeto milion kilometrů a jen dobré zkušenosti: nikdy necukají (ani na LNG), a taky veterán s nimi bez cukání dá plných 36 koní. Neslušely by i Mazdě CX-3?
Klidně je tam dej. Motoru se nic nestane. Potom můžeš poreferovat kolik km vydržely než začali vykazovat chybový zápaly (to si můžeš ověřit přes ForScan).
 
Klidně je tam dej. Motoru se nic nestane. Potom můžeš poreferovat kolik km vydržely než začali vykazovat chybový zápaly (to si můžeš ověřit přes ForScan).
OK, zkusím to.
A jak se ta hláška na Forscanu jmenuje? Mrknu, jak vypadají originály po 100 tis.
 
Poslední úprava:
OK, zkusím to.
A jak se ta hláška na Forscanu jmenuje? Mrknu, jak vypadají originály po 100 tis.
Ty máš 2017 ? To bys tam měl mít Densa jako origo, ale ruku do ohně za to nedám. Buď Denso nebo NGK. Hlavně u nich neřeš tu opálenou keramiku nahoře nad závitem. To mají všechny svíčky v těhle motorech už po cca 40000km.

jej, tak teď z hlavy mám pocit že to byly PIDy: MF_CAT 1 až 4 a MF_EMI 1 až 4 + je tam ještě něco jako celkový součet chybných zážehů (total mf nebo mf total) ?
Po nastartování ti tam vylítaj hodnoty do cca 5-8 chybnýma zážehama, ale to je normální v důsledku startování.
 
Poslední úprava:
Ty máš 2017 ? To bys tam měl mít Densa jako origo, ale ruku do ohně za to nedám. Buď Denso nebo NGK. Hlavně u nich neřeš tu opálenou keramiku nahoře nad závitem. To mají všechny svíčky v těhle motorech už po cca 40000km.

jej, tak teď z hlavy mám pocit že to byly PIDy: MF_CAT 1 až 4 a MF_EMI 1 až 4 + je tam ještě něco jako celkový součet chybných zážehů (total mf nebo mf total) ?
Po nastartování ti tam vylítaj hodnoty do cca 5-8 chybnýma zážehama, ale to je normální v důsledku startování.
Jo, mám 2017. Dík, budu hledat.
 
jej, tak teď z hlavy mám pocit že to byly PIDy: MF_CAT 1 až 4 a MF_EMI 1 až 4 + je tam ještě něco jako celkový součet chybných zážehů (total mf nebo mf total) ?
Po nastartování ti tam vylítaj hodnoty do cca 5-8 chybnýma zážehama, ale to je normální v důsledku startování.
Ahoj, nemůžu takové PIDy najít. Zadal jsem hledání "mf" a našlo to dle obrázku. Je to některý z nich?IMG_7524.png
 
jej, tak teď z hlavy mám pocit že to byly PIDy: MF_CAT 1 až 4 a MF_EMI 1 až 4 + je tam ještě něco jako celkový součet chybných zážehů (total mf nebo mf total) ?
Po nastartování ti tam vylítaj hodnoty do cca 5-8 chybnýma zážehama, ale to je normální v důsledku startování.
@Max6
Ahoj, udělal jsem aktualizaci a našel toto (poslední řádek na fotce). Je to počet vadných zážehů?
Po studeném startu tam byly 4, a během 20km to vylezlo na 14. Po dalším teplém startu se to drželo na 2. IMG_7666.png
 
@Max6
Ahoj, udělal jsem aktualizaci a našel toto (poslední řádek na fotce). Je to počet vadných zážehů?
Po studeném startu tam byly 4, a během 20km to vylezlo na 14. Po dalším teplém startu se to drželo na 2. Zobrazit přílohu 47823
MF_EMI_TTL je počet chybných zážehů na všech válcích v součtu, který můžou ovlivnit emise auta.
Po startu se tam vždycky objeví nějaký malý číslo, ale potom už by tam nic skákat nemělo. Jestli po 20km u studenýho auta tam naskákalo dalších 10 chybných zážehů nemusí nic znamenat. Hlavní je, aby ty vynechaný zážehy nebyly za sebou - to by jsi pocítil na cukání auta. Jestli to po teplym startu už bylo v pohodě, tak bych to asi nijak nehrotil. Pokud mají tvoje stávající svíčky něco najeto, tak to může být takový malý signál, že máš začít šetřit na nový.
 
Zdravím, zkusil by někdo testnou svoji mazdu Sky-G na chyby zážehu viz příspěvky výše. Samozřejmě ideálně s podrobným infem (nájezd, nový/starý svíčky, značka, trasa, km apod.) ;) Možná by to někoho zajímalo a byl by to užitečný podklad třeba k tomu, kdy měnit svíčky a potom jak si vedly alternativy Densa a NGK jako Bosch, Hella, Champion, Brisk apod., pokud někdo již měnil :) Předem dík za hojnou účast...
 
Zdravím, zkusil by někdo testnou svoji mazdu Sky-G na chyby zážehu viz příspěvky výše. Samozřejmě ideálně s podrobným infem (nájezd, nový/starý svíčky, značka, trasa, km apod.) ;) Možná by to někoho zajímalo a byl by to užitečný podklad třeba k tomu, kdy měnit svíčky a potom jak si vedly alternativy Densa a NGK jako Bosch, Hella, Champion, Brisk apod., pokud někdo již měnil :) Předem dík za hojnou účast...
Tak první do statistiky:
CX-3 2017, G120 odemčená na 160, najeto 107 tis. původní svíčky.
První jízda po týdenní chřipkové odstávce, motoru se prvních pár vteřin moc nechtělo:
IMG_7978.jpeg
A pak další studený start odpoledne:
IMG_7981.jpeg
 
Super...tim myslim, ze nekdo testuje, ne tech 20 chyb na 1. valci 😉 Ty chyby naskakaly hned po startu nebo nejakym najezdu?
 
Poslední úprava:
Svuj test jsem psal v jinym vlaknu, ale at je to pohromade, tak to kopiruju. 😉

Mě to udělalo na mé M6 G145 (odemceno na 165) rok 2013 a celkem 4 chyby za cestu po dálnici cca 20 km a to u původních origo svíček s nájezdem 90 tisíc a s vyměněnou civkou.

Od vymene svicek 5x test cestou do prace cca 25km, hlavne dalnice. Vzdycky jsem zapnul ForScan pred startem (zapnute zapalovani) a teplota vzdy 5-8 stupnu a prvni chyba se objevila do 60 sekund, pak dalši tak do 5 minut jizdy a dalsi az par sekund pred chcipnutim. Jako v kostce nejhur asi behem jedne jizdy max. 6-7 chyb, povedly se i 2 chyby najednou, ale celkem jenom 2x. V poslednim testu jenom 1 chyba a zase divne az tesne pred chcipnutim.
 
Super...tim myslim, ze nekdo testuje, ne tech 20 chyb na 1. valci 😉 Ty chyby naskakaly hned po startu nebo nejakym najezdu?
Naprostá většina chyb naskočila hned po nastartování, motor pár vteřin běžel dost kostrbatě. Pak během 20km přibyly tak 4.
 
Tak asi to byl ten tyden odstavky...pak uz to bylo ok ne...tak testni treba jeste nekdy 😉
 
Dneska jsem zase testnul cestou do prace a celkem 2 chyby, ale opet nepochopitelne pred odpojenim ForScanu na volnobeh u baraku 🤗...po startu 0 😉 Mam zatim snizijici se tendenci, asi se mazda uz lepe zna s novymi svickami a civkami 😁
 
Back
Top