• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Předělání blinkrů do LED technologie

No právě že se monitoruje ten odběr. A když ho nemá LED, musíš to dohnat teplem spotřebovaným v odporu.
 
No právě že se monitoruje ten odběr. A když ho nemá LED, musíš to dohnat teplem spotřebovaným v odporu.
Nedoháníš to TEPLEM spotřebovaným v odporu, ale proudem (zvýšení odběru), který se maří (prochází) v odporu a tím vzniká to TEPLO (mění se el. proud na teplo, u žárovky na světlo a teplo a u LED jen na světlo a trochu tepla díky elektronice), aby to bylo přesné a aby si to někteří nevyložili jinak :)
 
No právě že se monitoruje ten odběr. A když ho nemá LED, musíš to dohnat teplem spotřebovaným v odporu.
ano to robime my. ale pokial je v sedane a wagone rovnaka fbcm a blinkre su rozne je predpoklad ze konstrukcne zadny blinker nebude takymto sposobom vyrobca upravovat, ale upravi sledovanie prudu alebo vnutorneho odporu blinkrov pomocou fbcm cpu.
 
Ano, pokud je tam stejná jednotka řízení, tak je dokonce možné že už nebude řešit PROUD (odběr) a pak prostě je jedno zda tam bude LED nebo ŽÁROVKA, ale taky může mít třeba aktivní hlídání proudu pro LED a ŽÁROVKU nějak sólo nastavené ... osobně si myslím,že prostě nemá cenu nic řešit s jednotkou a prostě tam zkusit vrazit LED a vyzkoušet a pokud bude blikat rychle nebo hlásit nějakou chybu, tak tam dát odpor 6,8R 100W a je to.
 
Ano, pokud je tam stejná jednotka řízení, tak je dokonce možné že už nebude řešit PROUD (odběr) a pak prostě je jedno zda tam bude LED nebo ŽÁROVKA, ale taky může mít třeba aktivní hlídání proudu pro LED a ŽÁROVKU nějak sólo nastavené ... osobně si myslím,že prostě nemá cenu nic řešit s jednotkou a prostě tam zkusit vrazit LED a vyzkoušet a pokud bude blikat rychle nebo hlásit nějakou chybu, tak tam dát odpor 6,8R 100W a je to.
to som skusal. a bez odporu to blika rychlo. odpory mam od Robina ale chcel by som to zapojit pomocou konektorov nie natvrdo. neviete kde sa daju take konektory zohnat?
 
To je spíš otázka na konstruktéra, jaký odpor má sestava zadního blinkru. ;) A nebo vzít úplně stejné mazdy a mrknout se, jestli není rozdíl v As_Built datech FBCM.
Tak jsem se díval na dvě 194k Takumi Plus (auta se mezi sebou liší asi o 200 vyrobených kusů) a jejich nastavení FBCM, rozdíly jsou jen ve dvou registrech a dvou bitech:
726-01-01 FA 76 09 6E D8 - sedan
726-01-01 FA 66 09 6E D8 - kombi
726-01-02 66 AA 00 56 56 - sedan
726-01-02 66 AA 00 57 56 - kombi
Tak je možné že jeden (nebo oba) z těchto bitů řídí přítomnost/nepřítomnost zadních LED modulů blikačů a tím pádem i reakci na nižší zátěž.
Áno. Takže treba mi samca samicu. Odpor mam
Tak to musíš oměřit a ofotit, a zkusit pohledat v Číně, běžně se nic takového nevyrábí ani neprodává.
 
Poslední úprava:
shr3k - ovi moc dakujem ze bol ochotny dat dokopy porovnavacie info o registroch FBCM modulu v sedane a kombi. Moje 2018 kombi blika so zadnymi ledkami aj bez odporov tak ako ma. bolo treba zmenit v oboch registroch
z original 726-01-01: FA 66 09 6E D8 DE na FA 76 09 6E D8 EE (v excel tab je to B1/b4 z 0 na 1)
z original 726-01-02: 66 AA 00 57 56 ED na 66 AA 00 56 56 EC (v excel tab je to B3/b0 z 1 na 0)
dufam ze to niekomu urobi taku radost ako mne.
 
Navíc je tam ta zatrolená "holka pro všechno" BCMM (zastává funkce F_BCM i R_BCM a to je pak pěkný mix nastavení i počet adres) ... :(
 
je to mozne i na rocniky starsi jak 2018? Predpokladam ze je to pro predni i zadni..
 
Má někdo zkušenost s nějakýma LEDkama, které není třeba u Mazdy 6 GH ladit odporama? Přijde mi divné, že OSRAMky s 1,5 w nepotřebují odpor a číňan nic takového ještě nevymyslel...
 
Back
Top