• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Přetržený řetěz olejového čerpadla - Nízký tlak oleje

romanst77

nový člen
20
Ahoj, tak dnes jsem zakončil spanilou jízdu mou M6 GJ do práce tím, že se mi na dálnici rozsvítila hláška nízký tlak oleje a kompletně se odpojilo ovládání plynového pedálu. Naštěstí jsem zrovna projížděl kolem exitu, tak jsem z dálnice hned sjel a auto okamžitě odstavil. Mám automatickou převodovku a auto jelo v podstatě pouze na volnoběžné otáčky. Auto jsem nechal odtáhnout do servisu a netrpělivě jsem očekávál verdikt..

Diagnóza: roztržený pohon/řetěz od olejového čerpadla. Náklady na opravu pak budou dle rozsahu poškození.

Motor se při poruše přestal mazat a níže je stručný popis toho, co se mohlo poškodit.
===
- roztržený pohon/řetěz olejového čerpadla: cca 53000,-Kč
- roztržený pohon/řetěz olejového čerpadla + kit vačky hřídele: cca 63000,-Kč
- roztržený pohon/řetěz olejového čerpadla + kit vačky hřídele + turbo: cca 103000,-Kč
===
Už samotná nejlevnější varianta je strašná. Auto jsem koupil z bazaru před cca sedmi měsíci (najel jsem cca 16000km). Myslíte, že je reálné toto poškození reklamovat u autobazaru jako skrytou vadu? Děkuji za názor.
 
Předchozí majitelé asi na olej kašlali a nebo neměli v ŘJ aktuální software.

Cit.
Překročení intervalu výměny oleje A nebo B by mohlo mít za následek závažné zhoršení kvality oleje, a tedy poškození řetězu olejového čerpadla:
A: Překročení normálního intervalu 20 000 km nebo 12 měsíců (co nastane dřív)
B: Překročení intervalu pro ztížené podmínky 10 000 km nebo 12 měsíců (co nastane dřív)
Proveďte opravu motoru podle pokynů dílenské příručky. Pečlivě zkontrolujte vnitřní součásti motoru jednu po druhé, abyste zjistili, zda jsou, nebo nejsou poškozené. Které vnitřní díly motoru byly poškozeny v důsledku nedostatečného mazání, stejně jako rozsah poškození, velkou měrou závisí na tom, jak dlouho vozidlo jezdilo bez řetězového pohonu olejového čerpadla.

Proto se u BM, GJ a KE vyrobené do konce roku 2015 zavádělo koncem roku 2016 monitorování údržby oleje a rozsvícení kontrolky se symbolem klíče. Od FL (VIN JMZGJ***300001) to mají auta implementována i zapnuta standardně.
Jinak skrytá vada:
https://www.tipcars.com/magazin/nas...o-znamena-pro-kupujiciho-i-prodavajiciho.html
Nemyslím si, že je možné od autobazaru něco dostat.

Co se týče opravy, nejlepší bude asi z Allegra nový motor https://allegro.pl/oferta/mazda-cx5-2-2-skyactiv-d-silnik-kompletny-sh-2017r-7859155183 ...
 
Poslední úprava:
Stalo se mi to samé před týdnem. Oprava v mazdě 317 000,- nesmysl. Auto slalo 279 000. Na autě najeto 140 000, bylo 2 měsíce po 8 leté prohlidce.
 
Je až s podivem jak je možné...a jak se tu píše nejsi sám..že dojde k roztržení řetězu na olejovém čerpadle. Pár motoru už jsme měli venku, ale zrovna tady bych neřekl, že by to bylo..narozdíl od jiných značek ..podceněné. Ono opravdu ne nadarmo se říká, že krev motoru je potřeba udržovat neustále svěží. Za mě osobně, bych se do opravy vůbec nepouštěl, protože ti podle mě zapoměli napsat ještě variantu, kdy motor může být už přidřený, a nebo zanesený karbonem v nějákém kanálku a ty bys potom co to dáš dohromady za obrovský prachy zjistil, že to pořád vůbec nefunguje a kostlivec je schovaný ještě uplně jinde. Tohle už není na opravu stylu...výměna vaček, nebo čištěníí sání. TAdy už je tolik rizik že tak jak píše Shr3k...sehnal bych druhý motor, ten v klidu zkontroloval...zjistil jak vypada turbo, sání, vačky, podložky a i za cenu nějákých oprav..když je venku není to takový problém..bych ho potom vyměnil a měl aspon trochu jistotu že to bude ok. Jen pro info...jak byl měněný olej v tom motoru...víš? a jaky olej tam byl?
 
Má někdo zkušenosti od jiných značek, aby Vám nabídli v autorizáku cenu opravy motoru 317.000,- ? Vždyť je to holý nesmysl, jen to podporuje malé zapadlé servisy, které shání motory z kradených aut po celé EU. Pokud by autorizované servisy nabízeli například repasované motory, určitě by vydělali více, než jen nasrávali běžné lidi.
 
z logiky věci..kde by bral autor. servis motor k repasu? A proč by to dělal když pominemeli záruku a další věci...repasovat motor znamená poměrně dost skrytých rizik a taky práce která se nemusí nikdy vrátit (ekonomicky) zpět. K tomu to musí dělat někdo kdo tomo rozumí, mít na to stroje a ne ..bez urážky..výměnkáři...a podporuje to spíš prodejce..aby tě to donutilo koupit nové auto se "zárukou "
A ze zkušenosti vím..že jedna z nejduležitějších věcí na motoru je včasná výměna kvalitního oleje...bohužel v dobách šetření a ekologických bláznů si někdo usmyslel že stačí měnit jednou za 30 tis....to pakbohužel opravdu motor ve vyších nájezdech nedá :-(
 
Poslední úprava:
Tady jde o to, že by jim ty repasované motory dodávala sama fabrika, nikdo by se v ničem nešťoural, cena by mohla být třetinová. Pořád je to nějak smysluplnější řešení a alespoň má zákazník utěšení že se někdo "snaží" než říct 350.000 a nazdar. Já to prostě nechápu, přece v této situaci neexistuje nikdo kdo by řekl OK, podepíšu Vám tady hned nové auto, ať mám čím jezdit.
 
Ahoj Všem,

u mojí Mazdy 6, 2.2 D 110 KW r.v. 2015 mi praskl řetěz co honí olejové čerpadlo.

Hledám někoho kdo má zkušenosti s touto závadou, a případně může doporučit mechanika z okolí Prahy co je schopný sehnat díly a opravit to.

Kontrolka motoru a oleje se mi rozsvítila po rozjezdu z parkoviště, dojel jsem tedy max 300 metrů na bezpečné místo a vypl motor, motor vrčel od rozsvícení kontrolek
max 3 minuty. Mechanik, který má auto aktuálně na dílně, se do opravy nechce pouštět, prý můžou být v pr.... vačky atd.

Můžu poprosit o kontakt na někoho kdo by mi s tím pomohl ?

Děkuju moc
Tom
 
Ahoj,
něco málo napsáno k tomuto problému tady TADY
Mám k mání komplet rozvody, které jsem měnil, abych pak zjistil, že byly před 10k km měněné. TADY
 
Ahoj nechci tě strašit, ale jak jsem psal už jinde, oprava jako taková je sázka do loterie. Každopadně pokud do toho pujdeš jedna rada at nedopadneš jako kluk co to řešil se mnou na SZ. Pustili se do opravy někde v servisu a zkontrolovali celý motor, všechno nakonec dopadlo dobře, nic nebylo přidřený tak dali novy řetěz a myslel že má klid. Byl to omyl, nějak zapoměli na to vyměnit to čerpadlo...musí se zkontrolovat a minimalne zrepasovat, ono totiž z velkou pravděpodobností bude přidřený, takže ikdyby se tvařilo že je ok...toto se musí udělat jinak tu práci kolem budeš dělat zbytečně...a že jí bude. Osobně můžu říct že bysme se do toho na servisu ani asi nepouštěli s ohledem na nekonečná rizika s tím spojena a řesil bych to vyměnou motoru..který bych si zkontroloval a nastavil mimo auto tak abych s ním pak mohl najezdit nějaky ty km.
Jen takova ještě otazka ze zvědavosti...kolik auto najelo a jak často byl dělany olej?
 
Ahoj,

díky za reakce, samozřejmě si uvědomuju že situace není nejlepší, tlačit tam ale jinej motor by pro mě byla až ta poslední varianta.
Dokud na dílně neuvidím co vše to v motoru odneslo tak neztrácím naději, s výměnou čerpadla a jeho příslušenstvím ovšem počítám už teď.
Ani by mě nenapadlo měnit pouze řetěz, ten sám o sobě velmi pravděpodně příčinou jeho prasknutí neni.

Otázka teď tedy je, dokážete mi někdo poradit kde případně nejlepé poptat kvalitní díly ? Případně i někoho kvalitního na práci ?

Poptal jsem díly v autorizákách po čr, jsem zvědavý na výsledek.

Díky
Tom

Ahoj nechci tě strašit, ale jak jsem psal už jinde, oprava jako taková je sázka do loterie. Každopadně pokud do toho pujdeš jedna rada at nedopadneš jako kluk co to řešil se mnou na SZ. Pustili se do opravy někde v servisu a zkontrolovali celý motor, všechno nakonec dopadlo dobře, nic nebylo přidřený tak dali novy řetěz a myslel že má klid. Byl to omyl, nějak zapoměli na to vyměnit to čerpadlo...musí se zkontrolovat a minimalne zrepasovat, ono totiž z velkou pravděpodobností bude přidřený, takže ikdyby se tvařilo že je ok...toto se musí udělat jinak tu práci kolem budeš dělat zbytečně...a že jí bude. Osobně můžu říct že bysme se do toho na servisu ani asi nepouštěli s ohledem na nekonečná rizika s tím spojena a řesil bych to vyměnou motoru..který bych si zkontroloval a nastavil mimo auto tak abych s ním pak mohl najezdit nějaky ty km.
Jen takova ještě otazka ze zvědavosti...kolik auto najelo a jak často byl dělany olej?
Auto má najeto 140 tisíc a olej jsem měnil po 10 tisících včetně filtrů. Dost smutný příběh.
 
:-( tak to je fakt smutný. každopadně s ohledem na to že budeš muset motor celej rozdělat napiš jesli se bude dát poznat proč to vzniklo, čekal bych prave bud nekvalitní olej, pozdní výměny nebo karbon v motoru a jeho uvolnění do oleje...to první a druhý je tedy asi vyloučeno.
 
Ahoj, tak dnes jsem zakončil spanilou jízdu mou M6 GJ do práce tím, že se mi na dálnici rozsvítila hláška nízký tlak oleje a kompletně se odpojilo ovládání plynového pedálu. Naštěstí jsem zrovna projížděl kolem exitu, tak jsem z dálnice hned sjel a auto okamžitě odstavil. Mám automatickou převodovku a auto jelo v podstatě pouze na volnoběžné otáčky. Auto jsem nechal odtáhnout do servisu a netrpělivě jsem očekávál verdikt..

Diagnóza: roztržený pohon/řetěz od olejového čerpadla. Náklady na opravu pak budou dle rozsahu poškození.

Motor se při poruše přestal mazat a níže je stručný popis toho, co se mohlo poškodit.
===
- roztržený pohon/řetěz olejového čerpadla: cca 53000,-Kč
- roztržený pohon/řetěz olejového čerpadla + kit vačky hřídele: cca 63000,-Kč
- roztržený pohon/řetěz olejového čerpadla + kit vačky hřídele + turbo: cca 103000,-Kč
===
Už samotná nejlevnější varianta je strašná. Auto jsem koupil z bazaru před cca sedmi měsíci (najel jsem cca 16000km). Myslíte, že je reálné toto poškození reklamovat u autobazaru jako skrytou vadu? Děkuji za názor.
Ahoj, můžu se zeptat jak nakonec dopadla oprava a co tomu všechno bylo ? Aktuálně řeším dost podobný problem, díky moc.
 
Ahoj, byla to varianta za těch cca 50000kč (roztrženy řetěz olejového čerpadla). Oprava v Auto Balvín, Brno. Zatlačil jsem slzu, auto nechal opravit a hned ho taky prodal do bazaru, poněvač jsem ztratil důvěru. :-( Místo toho jsem si koupil M6 v benzínu s nájezdem cca 60k a od té doby naprostá spokojenost..
 
Ahoj,
něco málo napsáno k tomuto problému tady TADY
Mám k mání komplet rozvody, které jsem měnil, abych pak zjistil, že byly před 10k km měněné. TADY
Ahoj,

jakou cenu by sis za ty rozvody případně představoval ?

Chápu správně že jsou tedy jetý 10 K a jsou kompatibilní s motorem 2.2 D 110 KV ?

Díky
 
Ahoj všem,

hlásím, že to nakonec nebylo tak horký jak to vypadalo, dle všeho opravdu praskl řetěz buď únavou materiálu, nebo mohlo být přidřený olej. čerpadlo, ale točí se stejně hladce jako to nové, těžko říct.

Nejdříve jsem poptal díly a práci v Mazdě všude po ČR, ceny samozřejmě nesmysl takže jsem začal hledat jinou variantu.

Čerpadlo jsem našel na Eshopu v Emirátech, i s cestou a clem mě vyšlo o polovinu levněji než tady v ČR.

Za řetěz k čerpadlu chtějí v Mazdě 3 litry :D v Japonsku jde koupit levněji, bohužel cesta a clo+dph by dorovnali tuzemskou cenu.
Nakonec jsem objevil v Polsku obchod přímo s japonskýma autama a ty my sehnali komplet rozvody za 5 litrů i s cestou do ČR.

Motor se komplet zkontroloval, udělaly se rozvody, přetěsnilo se vstřikování, vyměnilo se čerpadlo plus filtry a nalil se tam
castrol přímo z barelu, žádná sra...ka.

Mazda si teď vrčí jak za mlada : ) aktuálně má najeto 140 K takže pevně věřím že najede ještě X stovek tisíc.

Tak ať to vrčí
 
Ahoj všem,

hlásím, že to nakonec nebylo tak horký jak to vypadalo, dle všeho opravdu praskl řetěz buď únavou materiálu, nebo mohlo být přidřený olej. čerpadlo, ale točí se stejně hladce jako to nové, těžko říct.

Nejdříve jsem poptal díly a práci v Mazdě všude po ČR, ceny samozřejmě nesmysl takže jsem začal hledat jinou variantu.

Čerpadlo jsem našel na Eshopu v Emirátech, i s cestou a clem mě vyšlo o polovinu levněji než tady v ČR.

Za řetěz k čerpadlu chtějí v Mazdě 3 litry :D v Japonsku jde koupit levněji, bohužel cesta a clo+dph by dorovnali tuzemskou cenu.
Nakonec jsem objevil v Polsku obchod přímo s japonskýma autama a ty my sehnali komplet rozvody za 5 litrů i s cestou do ČR.

Motor se komplet zkontroloval, udělaly se rozvody, přetěsnilo se vstřikování, vyměnilo se čerpadlo plus filtry a nalil se tam
castrol přímo z barelu, žádná sra...ka.

Mazda si teď vrčí jak za mlada : ) aktuálně má najeto 140 K takže pevně věřím že najede ještě X stovek tisíc.

Tak ať to vrčí
Ahoj, projevovalo se to nějakým divným zvukem z motoru, nebo prostě z ničeho nic?
 
Ahoj, projevovalo se to nějakým divným zvukem z motoru, nebo prostě z ničeho nic?
Ahoj, nejsem šílenec abych ignoroval divné zvuky z motoru, stalo se to bez varování a jakýchkoliv jiných varovných signálů.
Řetěz praskl při rozjedu z parkoviště, po zařazení trojky auto lehce škublo a rozsvítila se kontrolka oleje a motoru, jinak žádná změna, nespadlo to do nouzáku ani nebyl slyšet utržený řetěz. Od té chvíle jsem s autem ujel cca 300 metrů, převážně na neutrál bez vytáčení motoru do otáček, v závadách svitil nízky tlak oleje a upozornění k okamžitému zhasnutí motoru. Díky bohu mě nenapadlo to podcenit, hned jsem zastavil a auto nechal odvezt odtahem do servisu. První odhad mechanika bylo ucpané sítko čerpadla ale když sundali vanu tak našli prasklej řetěz. Opravdu mi nedává smysl, jak můžou vývojáři v automobilkách svěřit pohon takhle pro motor důležitého čerpadla řetízku jak na dětské kolo. Prý to není problém zdaleka jen Mazdy ale i jiných aut.
Jako prevence mě nenapadá nic jiného než dělat rozvody po 1OO tisicích....
 
Back
Top