• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

manuál Řazení dvojky, rány, nepřesné řazení

Co jsem pročetl tak tam nejvíce doporučujete lehko sehnatelny a levný Elf NFP 75W-80. Kolik těch litrovych flasek vzít když to chci i pořádně proplachnout a udělat fakt poctivě?

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Nejvíce zde kluci doporučují Ravenol. Mně osobně nesedl. Já a nalimo jsme dali Elf. V mé převodovce nejlepší volba. Nicméně pořád řazení není dle mých představ. Olejem se převodovka,respektive drhnutí určitě neopraví,ale alespoň ten vhodný olej dokáže nějaká negativa eliminovat.
Na origo olej se mi zasekávaly některé rychlosti. Musel jsem danou rychlost dávat na 2x,abych dokončil řazení. A celkově byla řazení tužší,zejména za studena a dost náladové. Tzn.,jednou šlo docela dobře a jindy totální propadák.
Ten Elf je stabilní za každé situace. Řazení je takové sametově tlumené,rychlosti se nesekají a celkově jde lehčeji. Nicméně, pořád drhne i když méně než tomu bylo u origo oleje.

Já koupil 2 litry oleje a nic jsem neproplachoval. Náplň je 1,7 litru,takže pokud koupíš 2 flašky 0.3 l máš přebytek. Ten můžeš použít na proplach...
Koupil bych Ravenol. Ten opravdu zde chválí a hlavně je vyzkoušený. Ten Elf je zatím cesta do neznámá. I když teď funguje, tak za několik km už nemusí...
 
Nejvíce zde kluci doporučují Ravenol. Mně osobně nesedl. Já a nalimo jsme dali Elf. V mé převodovce nejlepší volba. Nicméně pořád řazení není dle mých představ. Olejem se převodovka,respektive drhnutí určitě neopraví,ale alespoň ten vhodný olej dokáže nějaká negativa eliminovat.
Na origo olej se mi zasekávaly některé rychlosti. Musel jsem danou rychlost dávat na 2x,abych dokončil řazení. A celkově byla řazení tužší,zejména za studena a dost náladové. Tzn.,jednou šlo docela dobře a jindy totální propadák.
Ten Elf je stabilní za každé situace. Řazení je takové sametově tlumené,rychlosti se nesekají a celkově jde lehčeji. Nicméně, pořád drhne i když méně než tomu bylo u origo oleje.

Já koupil 2 litry oleje a nic jsem neproplachoval. Náplň je 1,7 litru,takže pokud koupíš 2 flašky 0.3 l máš přebytek. Ten můžeš použít na proplach...
Koupil bych Ravenol. Ten opravdu zde chválí a hlavně je vyzkoušený. Ten Elf je zatím cesta do neznámá. I když teď funguje, tak za několik km už nemusí...
Dával jsem právě po přečtení diskuze ravenol, koupil 2 litry a asi 2 deci jsem nalil na proplach, pak nalil ten zbytek až nic nezbylo, už jsem myslel, že to bude málo, tak jsem pořádně nechal vykapat obě flašky a pak to teprve začalo vytékat

Odesláno z mého Redmi 4X pomocí Tapatalk
 
A není třeba lepší probrat to s mazdou jestliže je auto stále ještě v tříleté záruce? Už jsem tímto způsobem získal 2 díly nové v rámci reklamace... Nicméně to šlo o maličkosti.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Tak můžeš zkusit reklamovat. Já od toho upustil. Za 2,5 roku a 30 tis mám za sebou 5 reklamcí z toho 4 úspěšné. 2x vyteklé tlumiče,vrzání od přední nápravy(návleky),klepání pri přejezdu nerovností (horní uložení).Ta převodovka tenkrát jak naschvál fungovala výborně při projíždce. Bylo mi ovšem navrhnuto auto v servise nějakou dobu nechat, že budou testovat a případně se převodovka rozdělá pokud objeví problém. To jsem zavrhl. Možná jsem ale udělal chybu...

Mimochodem,teď mi opět dost klepe náprava, takže zase reklamace
 
Zkusím se na to zeptat v servise. To řazení dvojky mě vážně sere a zjevně to nikde ve výrobě neřešili jelikož se to táhne napříč všemi ročníky. Já mám poslední rok výroby a dvojka tam drhne ale hlavně zvenčí je slyšet jako když jde prez zuby. Aby to nakonec nezkurvilo synchrony a já to neřešil po záruce. Zatím jediné řešení je ze ji radim více vytocenou a pomaleji.
 
Ta dvojka drhne pořád. Za studena ještě horší. Jde těžko. Větší odpor je cítit. Trošku pomohla výměna oleje a jiná,nižší hlavice řadičky,ale pořád žádná sláva. Mně drhne i zpátečka, ale to by mi ani tak nevadilo.

Fakt dost přemýšlím,že koupim jinou převodovku z PL. Nejlépe tu kratší z g165. Ať mám větší požitek z jízdy .
 
Zkusím se na to zeptat v servise. To řazení dvojky mě vážně sere a zjevně to nikde ve výrobě neřešili jelikož se to táhne napříč všemi ročníky. Já mám poslední rok výroby a dvojka tam drhne ale hlavně zvenčí je slyšet jako když jde prez zuby. Aby to nakonec nezkurvilo synchrony a já to neřešil po záruce. Zatím jediné řešení je ze ji radim více vytocenou a pomaleji.
Mám stejný problém. Při řazení z 1 na 2 to jde jakoby přes zuby a když mám stáhlý okýnko, slyším, jak se tam o sebe ty železa mlátí. Docela ostuda řadit takto na parkovišti před lidma. Navíc když mám zařazenou 4 a jedu na cca 2k otáček, tak to dost silně vibruje. Někdy tolik, že to vydává hlasitej tón. Hlavně to není příjemný, když na tom má člověk ruku. Jinak nemám problém zařadit rychlost, rychlosti nevypadávají. To řazení dvojky přes zuby se neprojevuje vždy. Něco ako má king dave. Zavezeš to do servisu a jak na potvoru se to neprojeví. A pak už ti nevěří :) Já se už rozhodl a budu měnit převodovku. Jen nevím, jestli na ne FL můžu dát FL převodovku. Jo a olej jsem měnil několikrát. Mám tam teď ten ravenol.
 
Tak abych měnil převodovku v novém autě mě fakt neláká. Pokud to ničemu nevadí tak to řešit nebudu. Tohle když začnu řešit v záruce tak auto už neuvidím a ještě ho celý rozvrtaji. Jen mě zaráží že ten problém neodstranili ani u BN z posledních let. Tohle olej určitě nevyřeší.

Mimochodem já mám FL 2018 tuším že únor nebo duben a problém mám taky. Takže výměnou bys to asi nevyresil.
 
prosím ty z vás, kteří před nějakým časem měnili olej v převodovce za Ravenol 75W80, zda mají nějaké poznatky k řazení?
Teď dost venku přituhlo, tak mě zajímá stav řazení.
Spokojeni nebo to dělá nějakou neplechu?
Díky
 
prosím ty z vás, kteří před nějakým časem měnili olej v převodovce za Ravenol 75W80, zda mají nějaké poznatky k řazení?
Teď dost venku přituhlo, tak mě zajímá stav řazení.
Spokojeni nebo to dělá nějakou neplechu?
Díky
Měnil jsem na jaře, řekl bych, že se řazení zlepšilo a dříve za studena nešlo chvíli pořádně řadit, teď nepozoruju rozdíl, jestli je teplo nebo zima, řadím stejně.

Odesláno z mého Redmi 4X pomocí Tapatalk
 
Takže i teď v tom mrazu ti to nejde nějak ztuha? A náplň si dával 1x nebo si měnil 2x krátce po sobě?


Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Menil som pred mesiacom,radenie sa zlepšilo,dvojka nedrhne,ale zatiaľ neboli skoro žiadne mrazy.
 
A měnil jsi též za RAVENOL?
A jaké jsi měl problémy s řazením před výměnou a kolik to má najeto? Díky

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Ano dal som RAVENOL a dal som ho aj do rozvodovky a diferenciálu.Problémom bolo horšie radenie dvojky v zimnom období a pretože neverím na doživotnú náplň prevodového oleja,tak som radšej vykonal výmenu.Uvidím čo to urobí v zime a potom sa rozhodnem či urobiť ešte jednu výmenu.Olej v rozvodovke a diferenciáli bol čistý, v prevodovke bol kalný/do siva/.Auto má najazdené niečo cez 50tkm.
 
Proč mám pocit že v mazde jsou idioti a pro naše podnebí zvolili špatnou viskozitu oleje 75W90 namísto 75W-80... u kterého všichni píšete radikální zlepšení. No běžím na eshop nákup a těším se na výsledky z výměny.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Nezvolili špatnou viskozitu, opravdu tam je 75W80 GL4, ale není 75W80 jako 75W80. Je to jako když si jdeš koupit šunku. V jedný máš 95% masa a v druhý 80%, ale obojí je šunka
 
Ale někdo tu někde psal že ten originální olej dal k rozboru laboratoři a ta se vyjádřila že se jedná o celkem kvalitní olej.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Mám tam origo olej a přijde mi, že teď jak spadla teplota pod nulu a olej zhoustnul, tak to řadí ještě líp než v létě. :)
 
Back
Top