• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

manuál Řazení dvojky, rány, nepřesné řazení

Ahoj.
Mam u svoji mazdicky podezreni na stejny problem. Najde se tu nekdo z Plzne a okoli na pripadne porovnani a overeni?
 
Mě takhle občas zablbne 1čka a 3ka, říkal jsem to v carstar a můžeme prý zkusit vyměnit olej v převodovce za nějaký řidší a společně s dvěma čidly, stálo by mě to prý 10000 ... :(
No výrazně se to zlepšilo, když jsem začal častěji využívat horní spektrum otáček.
Podívej zkuste tomu šlápnout občas pořádně.. no napít tomu prostě. U mě to vypadá že si to asi sedá a už jsem to zaregistruju jen na opravdu studeným motoru, a jen opravdu výjimečně.
 
Podívej upřímně, vůbec netušim. Každopádně si olej ze zlata raději vyměním sám a zadarmo...
Protože 10000 za povolení dvou šroubků.. To ne, tak hluboko jsem neklesl, když si dělám i brzdy sám, tak oleje se teda vůbec nebojim. Navíc mi bylo sděleno že to vlastně vůbec nemusí pomoct. A vůbec se mi nezmínili o tom, že to prostě některý převodovky dělaj a že se to řeší výměnou pár vnitřností.. V podstatě za hubičku.. No jo...

S dvěma čidly? Co to znamená? Respektive,co mají společného s těžkým řazením za studena?
Teda nabídli mi variantu řidšího oleje, takže by prý tekl přez nějaká čidla.
 
Poslední úprava moderátorem:
Když se kouknete na tu moji rekapitulaci zakázky, tak tam mám také napsáno, že se měnily spínače zpátečky (čidla). Prý je to v postupu od Mazdy, že se při vyměně oleje v převodovce musí vyměnit...
 
No c9 me spis zarazi.. ta cena tedy.. co to je boha jeho za cidlo? v tom je intel i7 ?
Měnil jsem olej minulý týden sám doma, žádný čidla jsem neměnil, nevím proč, vše funguje jak má. Olej jsem dal Ravenol MTF-2, 75W-80. Koupil jsem 2 litry, vejde se 1,7 L, Asi 2 deci jsem dal na průplach, ale teklo to čistý. Nejhorši je že doma bez jámy nebo zvedáku se špatně demontují plasty, jinak pohoda. Podložky pod šrouby jsem neměl, nedají se běžně sehnat, ale jsou tam měděné, tak jsem vrátil původní, nikde nic neteče. Na ty šrouby je potřeba 23 klíč, nejlíp ořech, ten vypoušťák je v takovým osazení a plochým klíčem by to šlo špatně, nalívací je v pohodě. Nevím jakej šikmáč vymyslel ten šroub na 23 klíč, protože standardně jsem ho ani v jedné sadě neměl, jen 22 nebo 24:)))) Řazení se zlepšilo, je hladší a trojka kvůli které jsem to dělal se taky řadí líp, ale ještě jsem přešteloval řadičku na táhle. Jinak mám najeto 55tkm, olej v převodovce se má podle návodu měnit po 180tkm.

Fotka jak to vypadalo po vypuštění:)
olej_prevodovka_BM.jpg
 
Poslední úprava:
@P3Ci neřeš,asi jen v servise potřebovali vydělat na nový okna nebo tak... čidla na převodovce s výměnou oleje nemají nic společnýho.

@Jirka78 Ty to auto máš z druhý ruky ? Origo podložky jsou z hlíny a měděný někdo dává až při výměně.
 
@P3Ci neřeš,asi jen v servise potřebovali vydělat na nový okna nebo tak... čidla na převodovce s výměnou oleje nemají nic společnýho.

@Jirka78 Ty to auto máš z druhý ruky ? Origo podložky jsou z hlíny a měděný někdo dává až při výměně.

Myslím že byly měděný, moc jsem to nezkoumal, auto mám kupovaný od soukromníka 3 roky starý, servis jen autorizák, jestli menili olej v převodovce a dali podložky nevím.
 
Ahoj. Když to čtu tak bohužel se těmto problémům nevyhnul ani facelift na BN a u mě konkrétně výroba z půlky 2018. Přemýšlím jestli to mám v CS řešit. Vpodstate od koupě nemám najeto ani 20 tisíc km. Úplně ojedinělé se mi stane že nejde zařadit jednička..... Musím prostě znovu vyslapnout spojku. Co je ale téměř stále že když radím do dvojky tak na konci to jde pocitově jakoby přes zuby a ještě u trojky je ze když ji radím rychle tak vždy cítím jakoby o něco zavadila..takove lehké skrtnuti. Ostatní kvalty ok. Nevím jestli je to normální nebo třeba někdo z vás je z Prahy a mohl by to projet a říct mi svůj názor.
 
Ahoj. Když to čtu tak bohužel se těmto problémům nevyhnul ani facelift na BN a u mě konkrétně výroba z půlky 2018. Přemýšlím jestli to mám v CS řešit. Vpodstate od koupě nemám najeto ani 20 tisíc km. Úplně ojedinělé se mi stane že nejde zařadit jednička..... Musím prostě znovu vyslapnout spojku. Co je ale téměř stále že když radím do dvojky tak na konci to jde pocitově jakoby přes zuby a ještě u trojky je ze když ji radím rychle tak vždy cítím jakoby o něco zavadila..takove lehké skrtnuti. Ostatní kvalty ok. Nevím jestli je to normální nebo třeba někdo z vás je z Prahy a mohl by to projet a říct mi svůj názor.
Klidne ti to projedu. Mam ted cerstve zkusenosti z testovani pro kamarada, 60 kkm, radi vyborne (2017) a moje taky 2018, 30 kkm.
 
Ahoj. Když to čtu tak bohužel se těmto problémům nevyhnul ani facelift na BN a u mě konkrétně výroba z půlky 2018. Přemýšlím jestli to mám v CS řešit. Vpodstate od koupě nemám najeto ani 20 tisíc km. Úplně ojedinělé se mi stane že nejde zařadit jednička..... Musím prostě znovu vyslapnout spojku. Co je ale téměř stále že když radím do dvojky tak na konci to jde pocitově jakoby přes zuby a ještě u trojky je ze když ji radím rychle tak vždy cítím jakoby o něco zavadila..takove lehké skrtnuti. Ostatní kvalty ok. Nevím jestli je to normální nebo třeba někdo z vás je z Prahy a mohl by to projet a říct mi svůj názor.
Já mám najeto necelých 60 u BM a když jsem ji koupil řazení celkem Ok, trojka občas zadrhla, když jsem řadil rychleji ostatní kvalty v pohodě . V zimě šla trojka řadit za studena, když jsem vyjel z garáže o poznání hůř, někdy jsem jí musel dávat i nadvakrát . Zkoušel jsem ji i přeštelovat, ale bylo spíš horší. Teď v létě jsem vyměnil olej v převodovce a mírně se to zlepšilo, ale pořád to nebylo ono, několikrát jsem to přešteloval i podle návodu, ale je to dost citlivé a těžko to trefit. Buď šla dobře trojka, ale ostatní kvalty špatně, nebo naopak a nebo jsem to přešteloval a zdálo se to ok ale postupem času se to jakoby zhoršilo, nevím jestli je to tím že jsem to někdy dělal za studena, někdy za tepla . Někdy jsem i jel s rozdělaným středovým tunelem a dycky zastavil přešteloval a kus jel. Ale nikdy se mi to nepodařilo, že by nebrnkl nějaký kvalt. Teď naposled to zase drhlo, sice trošku ale na víc kvaltech, tak jsem to přešteloval způsobem, že jsem odjistil ten čudl a řadičku dal nepatrně doleva a zdá se že je to zase lepší, takže teď jsem celkem spokojen

Odesláno z mého Redmi 4X pomocí Tapatalk
 
No nevím proč se pak uvádí že Mazda řazení je příkladem pro ostatní výrobce. Původně jsem měl Ceeda 2010 a 2017 a oba měli sice delší dráhy ale to řazení měli hladší a přesnější. Upřímně to řazení mě tady jako skoro jediné dost zklamalo. Čekal jsem rozhodně něco víc když to tak chválí a pochybuji že výměna oleje pomůže. Auto je sotva 2 roky staré tak proč měnit olej. A aby mi někdo hrabal do převodovky se mi moc tedy nechce.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Výměna oleje určitě pomůže. Zkus ještě přenastavit táhla řazení. Obojí zvládneš sám. Já tyto 2 věci udělal a zlepšení nastalo cca o 50%. Nicméně stále drhne. Zejména z 3.na 2. a někdy mírně i 5.
Pravdu máš v tom,že řazení je největší slabina tohoto auta. A co jsem řídil pár mazd,tak snad každá drhla.
 
No že jsem teď četl a viděl recenze na MX5 a CX30 a mohou se tam uchvalit z precizniho řazení tak jsem asi fakt jelen.
To samé píšou u ostatních mazd.
Zkusím se zeptat v servisu.
Případně vyměním ten olej.
Jaký tam dáváte když neřeším kolik stojí a chci nejlepší kvalitu?

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Back
Top