• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

manuál Řazení dvojky, rány, nepřesné řazení

To Jirka78: Mně to pomohlo tak napůl. Dvajka mi jde lehce ztouž, trojka, co mi blbla, občas zadrhla, tak to nedělá, ale včera se mi stalo, že brnkla. Zakvedlal jsem do všech směrů, lehce ještě posunul a zajistil. Mám to na 5. zubu. Co jsem viděla videa a fotky, tak to maj tak na 2.
 
@milan3,co máš za motor,rok? 5.zub je poměrně zajímavá poloha...nastavoval jsi podle bulletinu? Tzn.odjistit aretaci,zařadit 4.rychlost,pákou zahyýbat doprava a doleva 5x,následně zajistit?
Já to měl z výroby na 2.zubu. Po přenastavení mi vyšel 1.zub. Nepatrné zlepšení nastalo,ale pořád zadrhává. Někdy míň,jindy více.
 
Tak musím opravit svůj předchozí příspěvek. Řadím od 2000-2400ot. Nad 2500ot je to ok. :)
Kamaradi, precetl jsem vlakno o razeni a dovolte par osobnich zkusenosti.
1. Nemam blbe razeni, ale pochopil jsem ze nekdy se u M3 mechanicky nepovede a soucitim s Kingem, kteryho to postihlo ac vyzkousel skoro vsechno.
2. Benzinu rozhodne svedci vyssi optimalni ot na razeni blize k 3tis, zvlast u G120, ktera ma nektere velke skoky mezi stp (dlouhe usporne kvalty)
3. Prevodovce i motoru svedci obcas (2x do mesice?) i u opatrnejsich/uspornych jezdcu poradne prohrati a prokvedlani, tepelnou roztaznosti materialu se leccos uvolni a vypálite saze a tak.
Proste par minutek (po motoru jiz bezicim aspon 20 min) tocte aspon 3500- 4000 ot a pak klidne zvolnete a najdete duvod chvili co nejcasteji nezbrkle radit
4. Ted uz je asi po sezone, ale doporucuju aspon 1x si zkusit "školu smyku". Nazev vypada akcne a pro opatrne řidiče hruzostrasne, ale opak je pravdou.
50% casu teorie o moderni bezpecnosti (posez, pasy, airbagy, vyhled, jak brzdit) a pak jednoduche ukony a manevry.
Teprve potom bezpecna legrace na kluznych foliich.
Polygonu je dnes spousta, skvely v Moste, Sosnove, slusny u Pribrami a pro nenarocne v Pardubicich. Cena vypada draze, ale
Muze vam to zachranit auto i pred chybou jineho ridice (osobni zkusenost).
 
Dnes bych měl dostat svoji M3 2014 už s vyměněnýma válečkama, který by prý mohli pomoct. Potom je na řadě výměna převodovky. Prý by bylo lepší pokusit se sehnat převodovku novější (od 2016) pro G165. Mechanik si ale nebyl jistý, jestli tam nebyly nějaké modifikace a jestli to na to půjde. Netušíte někdo?
 
To King: Mám konec roku 2014, Benzin G120, Revolution .
Já jsem práce zapomněl vyfotit ,na kterým zubu jsem to měl, jsem vyfotil až po nastavení . Udělal jsem to tak , že odaretoval bílou pojistku a vysunul růžovou aretací , projel se spojkou všechny rychlosti, pak několikrát z neutrálu doleva doprava a pak lehounce protlačil doprava a zaaretoval. Lehce doprava z důvodu toho, že když jsem řadil z 2 na 3, zadrhlo se to, ale jakmile jsem z 2 zatlačil páku doprava k dráze na 5ku a pak zařadil trojku, šlo to hladce. Prostě bylo třeba posunout neuttal pozici lehce doprava.
Ještě tedy plánuji výměnu oleje v Mazda servisu cca za měsíc, tak jim tam dovezu i převodový , ať vymění i ten. A dobrý nápad koupit o litr vic a nejdřív to prolít novým olejem a pak plnit. Doporučovali tu kluci Ravenol, zkusím ten, i když vždy jsem všude do všech Mazd dával Castrol
 
Edit: Lehce zatlačil doleva a zaaretoval. Jsem se spletl
Omlouvám se, ale nejde mi upravit můj příspěvek z telefonu
 
@milan3,takže jsi nastavil řazení podle sebe. Ono,pokud ti zadrhne řazení při vypnutém motoru,nebral bych to jako zápor. Mně to též dělá a pár borcům, kterým jde řazení naprosto dokanale,též. Dokonce,když jsem poprvé seděl v autosalonu a zkoušel Mazdu 3,též řazení na místě drhlo a dokonce se u čtverky zaseklo.
Podle servisního bulletinu,by jsi měl mít zařazen neutrál,odaretovat,zařadit 4.stupeň,pákou doprava doleva 5x,počkat 30 sekund a následně zajistit. Zkoušel jsi?
Já když měl z výroby nastaven 2.zub,řazení šlo špatně za studena a celkově bylo tuhé.
Po přenastavení na 1.zub jde lehčeji a hlavně za studena,jde řadit o poznání lépe než na 2.zub.

@Buddha,když jsem auto jako nové koupil ,řazení naprostá tragédie. Tuhé,drhnoucí a některé rychlosti na 2x. Zejména 5.rychlost a zpátečka. Byl jsem zoufalý a pořád otravoval prodejce. Ten mě uklidňoval,že mám nové auto a vše si musí sednout,rozchodit atd.
Nic si nesedlo. Mám najeto 17 tis km a řazení pořád drhne při přechodu přes neutrál. V zimě dokonce jemně píská než se převodovka zahřeje.
Jediné co odeznělo,dávat některé rychlosti na 2x.
V lednu při první garančce mi servis sdělil, že mám ještě chvíli vydržet a potom převodovku budou řešit. Začnou vyměnou oleje v převodovce. Takže se v nejbližší době chystám opět do servisu. Bohužel, mám toho trochu víc na srdci...

Mám vyzkoušené snad všechny jízdní režimy a řazení pořád drhne. A jak už jsem psal,někdy více,někdy méně. ;)
 
Ahoj, já to dělal trochu jinak, bulletin jsem nečetl, ale dostal jsem z fora od Milda nějaké info, podíval jsem se na video, jak se to rozebírá tunel a koukal, co to táhlo dělá při posouvání páky doleva a doprava. A protože mi šlo hůř řadi z 2 na 3, ale třeba z 5(nebo 4) na 3 lehce, řekl jsem si, že zkusím řadit tak, že lehce budu tlačit páku doprava. A ono to fungovalo. Takže při odaretaci jsem zkusil projet všechny rychlosti, pak dal do 3-jky, neotrál a lehce jsem páku posunul doprava (právě z důvodu, že řazení šlo lépe při tlačení doprava - takže jsem to jakoby předepnul). Bohužel jsem si nevyfotil původní nastavení :-( Dnes jsem to rozebral znovu, ze zvědavosti, zase s tím zakvedlal a pak dal do 4-ky a po chvilce zaaretoval. A nastavení je jiné, ale bez motoru, jen se spojkou jdou hladce všechny rychlosti. Tak pak v pondělí zkusím naživo za jízdy. Já osobně si myslím, když zlobila trojka, tak při tom nastavování by mělo být zařazen 3. stupeň.
Každopádně jsem udělal foto.
Nastavení ze včera, co jsem dělal "selským rozumem":
DSC-0332.jpg

Nastavení po kvedlání v neutralo (totálně mimo):
DSC-0334.jpg

A nastavení, při zařazené 4-ce:
DSC-0336.jpg

Takže závěr, včerejší nastavení na 5. zubu (lehce zgumovatěla 2-ka) a dnešní, zaaretováno ve 4-ce, na 3. zubu
 
@milan3,teď jsi nastavil řazení víceméně v pořádku a mělo by to ok. Je i rozdíl,kterým směrem pákou při zařazené čtverce kýváš. Když začneš doprava a doleva 5x (podle bulletinu),vyjde ti 3.zub. Pokud ale dáš páku napřed doleva a doprava 5x,vyjde ti 2.zub ;)

0495c8c1eb701e58ef9908f24b4b4594.jpg17674cd2dfad8d3dd2d38defcce45e49.jpg255b464a9bea7e1247ad4eb5c6a76e10.jpg40f818b007abf84c09ada89c1fde7c99.jpg
 
JJ, tak já spíš bych to měl dělat v trojce, páč tam je zádrhel. Ale jak říkám, když jsem řadil na trojku dolů, šlo vše hladce, nahoru byl zádrhel. Takže prostě logicky to chtělo tlačit páku víc doprava, takže jsem jí "předepnul" :) No uvidím v pondělí, nechat to tak chvíli a uvidím. Za měsíc jedu do Mazdy na olej, tak jim tam přivezu i ten převodový Ravenol, at to s ním prolejou a vymění.
 
@milan3, v trojce nastavovat mechanismus určitě ne. Řazení se seřizuje na 4.rychlost. Možná tvé vozidlo spadá do toho servisního bulletinu,který byl vydán. Mrkni podle vin kódu. Nechej zaretováno na 3.zubu. Popřípadě, pokud stále nebudeš spokojen,dej 2.zub. Dál bych s tím nelaboroval. ;)

Určitě potom dej vědět,jak jsi dopadl po výměně převodového oleje. Který servis ti výměnu bude provádět? A olej z eshopu?
 
No, to tam píšou, ale pozice v tomto směru je stejná jak 3 a 4.

Olej kupuju vždy na eshopu, většinou olejspol, ale ten Ravenol tam nemaj, tak asi vše /i motorový) objednám na PEMA
Auta nechávám servosovat tady v Plzni, v Aspektě. Sice tam mají dost plno v servisu, od doby, kdy si vzali pod sebe i Hnůjdaj :)))
 
Nahral jsem to skripani/vrzani, ktere mi dela radicka predevsim pri razeni 1ky a Rka...


Je to neco mechanickeho pod manzetou, nejaka pruzinka bych tipoval... co si o tom myslite ? Zacalo to delat ted po zime, predtim jsem si toho nikdy nevsiml.
 
Někde se to už řešilo tuším. Stačí promazat mechanismus,který je v motorovým prostoru na převodovce. Musíš sundat sání a odpojit konektor aby jsi se k tomu dostal.
5daac6f4b1e7fe3cd30bd34e0da94ba0.jpg
 
Ahoj, já to dělal trochu jinak, bulletin jsem nečetl, ale dostal jsem z fora od Milda nějaké info, podíval jsem se na video, jak se to rozebírá tunel a koukal, co to táhlo dělá při posouvání páky doleva a doprava. A protože mi šlo hůř řadi z 2 na 3, ale třeba z 5(nebo 4) na 3 lehce, řekl jsem si, že zkusím řadit tak, že lehce budu tlačit páku doprava. A ono to fungovalo. Takže při odaretaci jsem zkusil projet všechny rychlosti, pak dal do 3-jky, neotrál a lehce jsem páku posunul doprava (právě z důvodu, že řazení šlo lépe při tlačení doprava - takže jsem to jakoby předepnul). Bohužel jsem si nevyfotil původní nastavení :( Dnes jsem to rozebral znovu, ze zvědavosti, zase s tím zakvedlal a pak dal do 4-ky a po chvilce zaaretoval. A nastavení je jiné, ale bez motoru, jen se spojkou jdou hladce všechny rychlosti. Tak pak v pondělí zkusím naživo za jízdy. Já osobně si myslím, když zlobila trojka, tak při tom nastavování by mělo být zařazen 3. stupeň.
Každopádně jsem udělal foto.
Nastavení ze včera, co jsem dělal "selským rozumem":
Nastavení po kvedlání v neutralo (totálně mimo):
A nastavení, při zařazené 4-ce:
Takže závěr, včerejší nastavení na 5. zubu (lehce zgumovatěla 2-ka) a dnešní, zaaretováno ve 4-ce, na 3. zubu
Na postimg ty obrázky už nejsou, proto prosím přiložit sem a já to sloučím.
 
Já už ty obrázky taky nemám, nicméně po několika pokusech to mám na prvním zubu a občas mi to cinlo, ale nikdy už ne tak, že by nešlo zařadit, resp šlo, ale s větší silou. A po garančce v Mazda servisu, jsem si nechal vyměnit převodový olej, dal jsem Ravenol a teď jezdím a krásně to řadí. Uvidíme, jak to bude, když se ochladí.
 
Nejdřív jedna technická. Chci editovat můj poslední příspěvek, ale není tu možnost :-( Takže hold nocý

Takže po nastavení táhla na 1. zub, občas si to brnklo. Teď jsem byl na garančce v Mazdě a spolu s motorovým olejem, nechal jsem si vyměnit i převodový. Donesl jsem jim Ravenol, o litr více, aby to prolili. A teď týden jezdím krátké, ale i dlouhé trasy, dnes cca 4 h, normálně ani brnknutí. Řazení kráýsně tak, jak jsem zvyklý ze starší Mazdy. Uvidíme tedy v zimě, jestli se to někam nepohne, ale jinak super
 
Ahoj po dlouhé době. Všem co mají problém s řazením dvojky za studena doporučuji vyměnit olej v převodovce, jak tu někdo psal. Domluvil jsem se v CS v Praze a udělali mi to v říjnu normálně na záruku. Hned po opravě jsem pocítil jen malé zlepšení, ale teď po půl roce a (6 tkm - nyní mám 36 tkm) musím říct, že je to o dost lepší, skoro bez chybičky. ;)
 
Back
Top