• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

manuál Řazení dvojky, rány, nepřesné řazení

Davidumb

nový člen
10
ahoj,

chtěl jsem se zeptat, kdo máte jako já Mazdu 3 BM G120 MT.

Pokud se rozjíždím do kopce, ani nemusí být prudkého, může to být i rovinka, ale do kopce to je nejmarkantnější, a potřebuju se rozjet svižně, vytočím jedničku asi do 3000 otáček, tak se mi pak nedaří plynule řadit dvojku. Buď se mi zdá dlouho držím spojku v záběru, pak +- plynule zařadím, ale ztratím tím i rychlost a plynulost zrychlení, nebo už tu spojku pustím a cítím asi alespoň menší škubnutí. Nepřisel jsem ještě ani na to, kolik dat v této chvíli plynu, zkoušel jsem to už různě.
Řešilo se to už například tady: http://mazda3revolution.com/forums/...activ-discussion/85257-shifting-2nd-gear.html

Máte na to nějaký trik?
Díky.
 
Jak jste spokojeni s razenim na svych mazdach? Ja mam trojku cca 2 mesice a razeni doslova katastrofa! Zadrhava,pata rychlost jde nekdy az na podruhe zacvaknout. To same zpatecka! Mam najeto kolem 2 tis km,ale ze by se razeni lepsilo,nepozoruji.
 
Asi to muzes zkusit reklamovat, u me alespon slo razeni od novoty normalne, krome jednicky, ta obcas jde az na druhy pokus. Co jsem se ptal v Mazde, rikali, ze to je vlastnost.:)
Trosku mi obcas vadi, kdyz radim na tu dvojku, tak si to musim dost hlidat(kolik dam plynu a jak rychle pustim spojku), abych zaradil plynule, ostatni rychlosti jsou uz o dost vice blbuvzdorne.
 
Jak jste spokojeni s razenim na svych mazdach? Ja mam trojku cca 2 mesice a razeni doslova katastrofa! Zadrhava,pata rychlost jde nekdy az na podruhe zacvaknout. To same zpatecka! Mam najeto kolem 2 tis km,ale ze by se razeni lepsilo,nepozoruji.
Já si nemůžu ztěžovat. S manuálem od mazdy jsem nad míru spokojen a nemám sebemenší problém... když to srovnám se škodovkou nebo hondou, co jsem měl možnost chvíli jezdit, tak je rozdíl znatelný. Porovnávám hlavně přesnost a vůli v řadicí páce.
 
Me sla ze zacatku spatne trojka a sestka. Sestka si sedla rychle a pak me jeste trapila trojka.Celkem pomohla i vymena oleje v prevodovce.Kazdopadne mas to chvili tak jeste pockej jestli si casem nesednednou ty rychlosti.
 
@king dave Starší BM/GJ/KE měly špatně obrobené zubové spojky, ale na nových už nic takového problémového není. Ale nikdo nevyloučí vadný kus. Určitě to sleduj a projeď si i jiné auto.
 
Pánové,díky moc za rady a informace. Zkusím řazení bedlivě sledovat a třeba si časem sedne. Ale prostě mi to kazí požitek z jízdy. Dokonce jsem včera psal prodejci,zatím neodepsal..
 
Trosku mi obcas vadi, kdyz radim na tu dvojku, tak si to musim dost hlidat(kolik dam plynu a jak rychle pustim spojku), abych zaradil plynule, ostatni rychlosti jsou uz o dost vice blbuvzdorne.

Mám stejný problém, taky se s tím peru :D
Rád bych se zeptal, na kolik otáčet je ideální vytáčet jedničku ? Mazdička je moje první benzínové auto tak o tom nemám moc představu.
Díky
 
Já třeba jedničku používám jen na rozjezd. Takže jak se kola "roztoči",
15m,2-2,5k otáček.
Každopádně už jen proto abych motor nejdříve ohřál a netočil ho.
Vlastně jedničku netočím ani při teplým motoru. Proč kurvit spojku.
Vychutnám si další kvalty.
 
Taky jsem si myslel, ze jsem pako a neumim radit. Chce to dobrou praci se spojkou. Ted uz radim bez cukani od 1500 do 4500 ot.
 
Narážím na to, protože jsem tu četl, že vytáčí jedničku do 3k otáček a další příspěvek je o tom, že klidně může přidat ještě 1k otáček navíc. Tak mi to krapet zarazilo, jelikož já vytáčím jedničku podobně od 1,5k - 2k (2,5k max).

Při řazení dvojky (nebo i celkově) používáte mezi-plyn, nebo je to lepší řadit bez mezi-plynu ?
 
meziplyn se používá při podřazení pro srovnání otáček motoru s převodovkou, ale u moderních aut to není třeba, pokud nejedeš nějaký strašlivý push hard :)
 
Poslední úprava:
Ahoj, mam takovy dotaz. Vim, ze mam auto jeste surove (2000km najeto) a mozna si to sedne...ale..

1/pri razeni z 1. na 2. a myslim, ze i z 2. na 3. se ozve takova kovova rana z motoroveho prostoru

Hlavne to dost cukne vzdycky.

2/ docela obcas vazne razeni 6ky. Jakoby pres velky odpor a ne vzdy

Mate pro to, prosim, nejake vysvetleni?
 
Jo,taky mi převodovka chodí hrozně od novoty. Z 1.na 2.rychlost občas divný zvuk a velké zadrhnutí. Též doprovázeno cukáním. Pátá rychlost se někdy zasekne,takže musím na 2x,to samé zpátečka.
Celkově řazení je jedna velká katastrofa.
Podle prodejce si vše ještě sedá....mám najeto cca 9 tis km.
 
Jo,taky mi převodovka chodí hrozně od novoty. Z 1.na 2.rychlost občas divný zvuk a velké zadrhnutí. Též doprovázeno cukáním. Pátá rychlost se někdy zasekne,takže musím na 2x,to samé zpátečka.
Celkově řazení je jedna velká katastrofa.
Podle prodejce si vše ještě sedá....mám najeto cca 9 tis km.
Prodejce je debil, mně řadí krásně od začátku. Taky mám najeto 9tis km.
 
Back
Top