• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

manuál Řazení dvojky, rány, nepřesné řazení

Moje M3 2015 zase zabírá skoro nahoře. Takže stačí stlačit spojku jen mírně. Najeto cca 47000 km.
 
Moje M3 zabira spis nahore,ale mackam az dolu,protoze jsem tak zvyklej z feldy.
 
Ja ti nevím, srovnavat řazení ve starý felicii s m3 je jako srovnavat burgera z mekáče a burgera z black dogu v Berouně. Prostě se to uplne srovnat neda. Casto jezdím různými auty a u některých se mi vylozene blbe řadí a trva chvíli než si zvyknu. Například když jsem chodila po testovackach na mazdu, tak jsem pak mela problém se rozjet se svym bmw prvních par krizovatek. Konkretne m3 mi prijde ze vsech aut co jsem ridila uplne nejprijemnejsi v razeni. Urcite bych se na tvem místě koukla na nějaké návody na YouTube k teorii razeni a zkoušela bych co nejvíc jezdit a zvykat si, než udelas nejaky zaver. To jen z pohledu člověka, ktery zatím nema v mazde najezdeno mnoho km.

Co se tyce drhnuti u dvojky a trojky, tak to uz celkem smrdi pro tolika km...to bych asi řešila a mel jsi to hlavne řešit, kdyz sis to auto byl projet pred koupi.
 
@mellda raději si napřed půjč někde normální M3 (nebo M2 6q, CX-3, CX-5), která řadí správně (a má i méně opotřebenou spojku).
 
Já mám teda momentálně asi desáté pivo ale co se týká řazení tak každé druhé auto je specifické a dá se na něho zvyknout asi po 20ti km jízdy ......
 
Ja ti nevím, srovnavat řazení ve starý felicii s m3 je jako srovnavat burgera z mekáče a burgera z black dogu v Berouně. Prostě se to uplne srovnat neda. Casto jezdím různými auty a u některých se mi vylozene blbe řadí a trva chvíli než si zvyknu. Například když jsem chodila po testovackach na mazdu, tak jsem pak mela problém se rozjet se svym bmw prvních par krizovatek. Konkretne m3 mi prijde ze vsech aut co jsem ridila uplne nejprijemnejsi v razeni. Urcite bych se na tvem místě koukla na nějaké návody na YouTube k teorii razeni a zkoušela bych co nejvíc jezdit a zvykat si, než udelas nejaky zaver. To jen z pohledu člověka, ktery zatím nema v mazde najezdeno mnoho km.

Co se tyce drhnuti u dvojky a trojky, tak to uz celkem smrdi pro tolika km...to bych asi řešila a mel jsi to hlavne řešit, kdyz sis to auto byl projet pred koupi.
Před koupí jsem to nepoznal. Měl jsem to zkusit víc projet. Poučení pro příště. Teď už nezbývá než to na té M3 nějak vyrešit.
 
Napada me, ze bude příští tyden sraz. Tak bys tam mohl jet a poprosit par mazdaku aby se ti s tim projeli a rekli, jestli jim to prijde ok a možná by te nekdo nechal i projet svym za dobrý sluvko ci uplatek
 
Tak jsem to včera projel a převodovka řadí dobře, synchrony 1-2 při podřazení a brzdění v pohodě, nahoru to taky řadí při zcela vyšlápnuté spojce pěkně. Možná jde jen o zvyk, zvyknout si na hydraulickou spojku a polohu plynu.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Já tam cítím trošku odpor při řazení z 1 na 2, ale je možný, že to je normální. Včera jsem to ještě zkoušel a soustředil se na domáčknutí spojky až na podlahu. Bohužel nemám srovnání s autem, kde by to fungovalo. Jezdil jsem jen ve feldě, kde to šlo vyloženě špatně. Je možný, že úplně hladce to jít nemá a já řeším kraviny :) Budu jezdit a uvidím. Chtěl bych zajet na sraz, tak třeba mě tam někdo nechá projet a budu mít konečně klid :)
 
Tak jsem to taky zkousela a spojka mi zabira spis dole pod pulkou. Je to 2015 m3. Radim ve meste cca pri 2600-2800 otáčkách. Prostě tak aby to auto vzdy melo porad alespon 2000 otacek a nedusil se motor. Tak nějak pocitove. Sportovnější jízda taky v pohodě, nic divnyho nepozoruju. Cukani a divnej chod je samozřejmě ve chvíli kdy radis jak hulvat
 
Mně zabírá spíš nad půlkou. Uvidím na srazu. Teď to řešit radši nebudu :) S těma otáčkama si nejsem jistej. Počítač říká, ať řadím, ale taky to mám radši na těch 2 - 3 tisících.
 
Mně zabírá spíš nad půlkou. Uvidím na srazu. Teď to řešit radši nebudu :) S těma otáčkama si nejsem jistej. Počítač říká, ať řadím, ale taky to mám radši na těch 2 - 3 tisících.
Nekupoval jsem si auto pro to, aby mi nějakej blbej počítač kecal do řazení, tam kde já mám zařazenou trojku mi radí jet na pětku, ve městě v 50 km rychlosti. :confused:
 
Dnes jsem se potkal s @mellda a 2. stupeň převodovky na jeho M3 opravdu vykazuje menší zadrhnutí. Není to ovšem nic s čím by se nedalo žít. Možná je tam už nějakej horší synchron, nebo nějakej bordýlek u řadičky...
Nevím, jestli to bylo jen přesednutím do neznámého vozu, ale Melldo, při rozjezdu používáš moc plynu, respektive asi dáš plyn že to vyletí nad 3k otáček a do toho pouštíš spojku. Aspoň mi to tak připadlo. Tvůj rozjezd má nádech jako že s tím hodláš zahrabat, ale pak do toho tu spojku pustíš pomalu(a asi i ještě přidáváš trochu plyn). Dle mého názoru zcela zbytečná věc. Je to takový řekl bych rozjezd na jistotu, jako do prudkého kopce. Ta nová auta už při rozjezdu jen tak nechcípnou, elektronika to hlídá.
Jinak řekl bych, že ta M3 G165 ukazuje přeřadit 3=>5 ještě agresivněji (jako že fakt hodně EKO) než moje M2, asi je v tom zohledněný i ten 2.0L motor.
 
Moje G165 ma pri razeni z 1 na 2-3 na nizsi otacky tendenci cukat. Az, kdyz se pred prerazenim otacky blizi 3t rpm, tak se cukani nekona....
 
Dnes jsem se potkal s @mellda a 2. stupeň převodovky na jeho M3 opravdu vykazuje menší zadrhnutí. Není to ovšem nic s čím by se nedalo žít. Možná je tam už nějakej horší synchron, nebo nějakej bordýlek u řadičky...
Nevím, jestli to bylo jen přesednutím do neznámého vozu, ale Melldo, při rozjezdu používáš moc plynu, respektive asi dáš plyn že to vyletí nad 3k otáček a do toho pouštíš spojku. Aspoň mi to tak připadlo. Tvůj rozjezd má nádech jako že s tím hodláš zahrabat, ale pak do toho tu spojku pustíš pomalu(a asi i ještě přidáváš trochu plyn). Dle mého názoru zcela zbytečná věc. Je to takový řekl bych rozjezd na jistotu, jako do prudkého kopce. Ta nová auta už při rozjezdu jen tak nechcípnou, elektronika to hlídá.
Jinak řekl bych, že ta M3 G165 ukazuje přeřadit 3=>5 ještě agresivněji (jako že fakt hodně EKO) než moje M2, asi je v tom zohledněný i ten 2.0L motor.
Když jedu v cizím autě, tak to radši trošku víc vytočím, abych měl větší jistotu, že to nechcípne. Vím, jak je pro majitele nepříjemný, když to chcípne. Aspoň já to nemám rád, když mi auto takto někdo trápí :) Jestli by to opravdu chcíplo, to nevím. Jsem odchovanej na feldě :D

Co se týče té spojky, tak to tak dělám. Napřed sešlápnu spojku, pak pustím plyn (v opačným pořadí bych 1 a i u 2 cítil cuknutí/zpomalení), přeřadím, přídám trošku plynu, abych vyrovnal otáčky, a pak pouštím spojku. Takto to dělám mezi 1-2 a 2-3. Výš už to moc necuká, tak to častokrát dám bez vyrovnání otáček. Nevím, jestli to tak je správně. Nejsem na to auto zvyklej, tak se častokrát s tím plynem moc netrefím a trošku to poskakuje (mezi 1 a 2) :D

Jinak díky za možnost vyzkoušení tvé M. Řazení šlo krásně hladce. Hned jak jsem jel od tebe, cítil jsem škobrtnutí mezi 2 a 3. Pokud mi to bude vadit i po měsící nebo dvou, tak to asi nechám někoho seřídit nebo opravit. Jinak to zatím řešit nebudu. 15k jen za díly mi přijde docela dost.
 
Back
Top