• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Proběhlé Škola bezpečné jízdy - Dlouhá Lhota u Příbrami - 1.12.2019

Zúčastníte se v termínu (možnost označit více odpovědí):

  • neděle 12.1. (pokud bude termín volný)

    Hlasy: 0 0,0%

  • Celkem voličů
    8
Díky moc všem za naprosto úžasný den a velké díky @Buddha za skvělý nápad a ještě parádnější zorganizování této akce ;)
Hodně jsem se toho dozvěděl a ještě více vyzkoušel. Prostě fenomenální akce a už teď se těším na další návštěvu polygonu! :happy::cool::troll:

Klanová fotogalerie založena (neváhejte vkládat veškerý záznamový materiál):
25133-8a56644c101f832278c95ae2e8300c33.jpg

Pro nefejsbůkaře odkaz na fotky od MAX CARS přímo zde: https://www.facebook.com/maxcars.cz/photos/a.970116223004202/3435752643107202/?type=3&theater
 
Díky za kladné odezvy, sešla se fajn parta. Instruktor si nás taky pochvaloval.
Zítra dodám výdejka a fotky z mobilu, můžete se těšit na kvíz "kdo je ve vaně"?.
Dneska už to nedám, jezdil jsem hodinový iRacing s další partou a skáču šipku do postele.
 
Report z nedělního kurzu:
1. Teorie - na kluzném povrchu je sakra menší přilnavost a brzdivost/zatáčivost (až 15x)
klouzavost.jpg
2. Voda dodává Mazdám křídla
upload_2019-12-2_9-47-29.png
3. Mazdy jsou si hodně podobné - aneb poznej svoji Mazdu ?
PiP vana.PNG
 
Poslední úprava moderátorem:
Škoda že už byla tma a nemohla se natočit brzdná dráha na ledu. Tam by bylo vidět jak fungují prémiovky a moje čtyřleté Barumky.@shr3k zastavil někde v půlce a já pomalu u kruháče :mad: hrůza.Už vím jaké koupím na příští zimu :)
 
Přéééééésně. Já tam mám nazuty Barum Polaris 5 (DOT 3818) a klouzal jsem až na kruháč. @shr3k a @m4rthy s Dunlopy jakoby jezdily na smyrku :) .
 
Teď si trochu říkám, jestli jsem tam neměl nechat na ten polygon starý šestiletý gumy :) Jsem si na té akci teď zvyknul jak to krásně brzdí a až to za čas sjedu, tak se budu hrozně divit... :D Takhle jsem se mohl naučit jezdit na saních :D

Jinak jak jsme dělali ten první break test na tom "nejhorším ledu" tak při tom třetím kole na nejvyšší rychlost (cca 75) jsem taky nezastavil na těch 90 metrech ani na dunlopech. Zpomalil jsem hodně to jo, ale na nulu jsem to před kuželkama nestihl.
 
Jo byl jsem překvapený, 235/50 R18 Winter Sport 5 držely dobře. Já to říkám furt, Dunlop forever. ;) Až dodrásám letní ContiSportContact 5 SUV, půjde tam zase Dunlop Sport Maxx RT2...
A co se týče brzdění, tak jsem na to fakt vždycky dupnul naplno, hned jak jsem předkem minul modrý kužel. Poslední klouzačka >75 (78 km/h limiter jsem si nastavil, auto proměřuje - bohužel - minimálně) a zastavil jsem nějakých pár metrů před těma dvěma kužely.
 
Poslední úprava:
A co se týče brzdění, tak jsem na to fakt vždycky dupnul naplno, hned jak jsem předkem minul modrý kužel. Poslední klouzačka >75 (78 km/h limiter jsem si nastavil, auto proměřuje - bohužel - minimálně) a zastavil jsem nějakých pár metrů před těma dvěma kužely.

To je hezký výkon :)
Já tedy nemohu říct přesnou rychlost (omezovač jsem nenastavoval), ale to že jsem nezastavil před kužely přičítám tomu, že na konci té klouzačky před kuželkami mi ten povrch připadal nějaký extrémně kluzký + je možné že se mi trochu zvadla noha z brzdy (jak říkal instruktor - "ten pocit že teď už to v pohodě dobrzdím"), když to začínalo vypadat, že na pohodu zastavím.

Takže jsem myslel, že to fakt stihnu dobrzdit před, ale těch posledních 10 metrů jsem nějak začal zase klouzat, byť v malé rychlosti...
 
Na konci tej plochy bola voda + sneh, tam to bolo trošku zradné a bez stabilizácie ma to tam raz nečakane stočilo. Ja som sa nad rýchlosť 60 neodvážil, takže som zastavil skoro vždy tak 10m pred koncom (čo je ako tak čítam dosť nič moc výsledok)
 
Takže jsem myslel, že to fakt stihnu dobrzdit před, ale těch posledních 10 metrů jsem nějak začal zase klouzat, byť v malé rychlosti...
Ten samí pocit jsem měl i já,brzdil jsem i očima a ono to jelo snad i rychleji ;)
 
Ten samí pocit jsem měl i já,brzdil jsem i očima a ono to jelo snad i rychleji ;)
Podle míry mokroty a umrznutí "bílá" folie klouže 10-15x oproti suchu, takže není po celé délce stejná. Na konci zjevně klouzala trochu víc, zatímco okolo "překážek" lepší držela.
 
Ten samí pocit jsem měl i já,brzdil jsem i očima a ono to jelo snad i rychleji ;)
Na konci to bylo umrzlý. Při poslední jízdě jsem to rozhulil na 78 a celou dobu stál na brzdě. Posledních pár metrů před koncem dráhy najednou ztráta adheze a vyletěl jsem až skoro na kruháč minimálně 40 cítkou.
 
Back
Top